Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Текс Техника ООД, производител на малки серии облекла, планира да създаде в рамките на проектното предложение 29 нови работни места, които да бъдат заети от безработни и неактивни лица в района на с. Лозен, Софийска област. По този начин фирмата ще разшири дейността си на италианския пазар и същевременно ще подпомогне за постигането на конкретните цели на процедура "Ново работно място" като:

- Осигури заетост на 29 безработни и неактивни лица;
- Повиши професионалните умения и компетенции на 26 безработни и неактивни лица, чрез включването им в обучение за професионална квалификация
- Създаде условия за устойчиво професионално развитие и индивидуална реализация на избраните представители на целевата група

Планирано е закупуване на допълнително оборудване, с което да се осигури заетост на новонаетите лица. 

Продължителността на проекта ще бъде 18 месеца, а избраната целева група се състои от 29 безработни и неактивни лица, от които поне 50% ще бъдат продължително безработни и неактивни лица, безработни лица на възраст над 54 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да създаде условия за успешна реализация на проекта. Дейността цели създаване на предпоставки и методика за изпълнение на проекта, които да спомогнат за постигане на заложените проектни цели и очаквани резултати. Дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване следните етапи: 1) Фаза 1 - Сформиране на проектен екип, състоящ се от минимум от 1 ръководител проект и 1 счетоводител и 1 координатор. Управлението на проекта ще бъде възложено на външна фирма изпълнител. Тя ще бъде отговорна и за техническо - финансово управление на проекта. 2) Фаза 2 - Провеждане на процедури за избор на изпълнители по дейностите за провеждане на обучение за професионална квалификация (ключови компетентности) на представителите на целевата група, както и за избор на изпълнител за доставка на оборудване за създадените нови работни места. При осъществяване на избор на изпълнител Текс Техника ООД ще съблюдава предвидените в Постановление на Министерски Съвет № 118/2014 г. условия, както и изискванията на Управляващия орган. На база прогнозната стойност на предвидените услуги и доставки, както и въз основа на указанията от Управляващия орган, Текс Техника ООД ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители, описани в чл. 7 на Постановление на Министерски Съвет № 118/2014 г. – избор с публична покана или избор без провеждане на процедура. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпи към сключване договор с избраните доставчици. 3) Фаза 3 – Управление на проекта. Третата фаза от дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване дейностите по провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на дейностите по проекта, финансово управление, координация с Управляващия по програмата орган, както и координация на дейностите и целите на проекта с представителите на целевата група и отчитане (финансово и техническо) на проектните дейности и резултати. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. 23 000.00 23 000.00
Доставка на оборудване: В момента наличното оборудване в Текс Техника ООД работи на пълен капацитет. Без разширяване на машинния си парк, препдриятието не може да осигури заетост на новонаетите лица. Поради тази причина в бюджета на проектното предложение са включени разходи за ДМА, свързани със създаването на новите работни места. В рамките на дейността ще бъде доставено и инсталирано следното ново технологично оборудване, което ще допринесе за заетостта на новонаетите лица по следния начин: - 1-иглова шевна машина за прав двулицев шев - 5 бр. - Eлектронна понт-машина с отрязване на конеца за средно тежък материал - 1бр. - - Електронна илична машина - 1 бр. - Електронна копчешиеща машина - 1 бр. - Универсален филетков автомат за джобове - 1 бр. - Едноконечна пикир-машина за двойно скрит бод за подгъви при тънък и средно тежък материал - 1 бр. - Триконечни оверлога - 3 бр. - Машина за фестон - 1 бр. - Покривни машини - 2 бр. - Гладачни маси - 3 бр. Закупуването на гореописаното ново оборудване създава необходимите материално-технически условия за разкриване на 19 от новите работни места в производството, които се планират да бъдат общо 24. За останалите 5 работни места в производството Текс Техника разполага с налична, годна за експлоатация техника. Новосформираният екип от 24 души в производството ще произвежда висококачествени детски дрехи, основно сака и панталони за италианския и испанския пазар. За 5-те новооткрити работни места в администрацията не се предвижда закупуване на допълнително оборудване, тъй като Текс Техника разполага с офис инвентар, необходим за тяхната работа. Общата стойност на планираната за доставка техника ще бъде 105 600лв. , което няма да надвишава допустимите 30% от общата стойност на разходите по проекта . Дейността допринася пряко за постигане на проектните цели, като подпомага предприятието в откриването на нови работни места за представителите на целевата група. Без закупуването на новите машини, разкриването на нови работни места в Текс Техника ООД на този етап няма да бъде възможно. 105 600.00 105 600.00
Подбор и наемане на безработни и неактивни представители на целевата група: Дейността ще обхване следните етапи: 1) Подбор на представителите на целевата група - безработни и неактивни лица. Целевата група по проекта ще се състои от 29 на брой безработни или неактивни лица, от които поне 50% ще бъдат: • Продължително безработни и неактивни лица; и/или • Безработни лица на възраст над 54 г.; В рамките на етапа ще бъде извършен подбор на представителите на целевата група, с които ще бъдат сключени договори за трудово правоотношение. Текс Техника ООД ще разработи критерии за подбор и селекция на безработните лица, въз основа на които ще бъдат избрани 29 безработни, които да вземат участие в проекта. Етап 1 от дейността ще продължи 4 месеца, с цел осигуряване на достатъчен времеви ресурс, в който фирмата да извърши подбор на представителите на целевата група. 2) Осигуряване на заетост – в рамките на втория етап, селектираните 29 безработни и неактивни лица ще бъдат наети на трудови договори и ще стартират своята професионална реализация в производството на Текс Техника ООД. Новонаетите лица ще бъдат назначени в предприятието за период от 12 месеца и ще осъществяват дейности съгласно полученото назначение и длъжност. Ще бъдат открити следните нови работни места: - 1 Оперативен счетоводител 3313 3001 (НКПД 2011) - 2 Моделиер-технолог 2163 6002 (НКПД 2011) - 2 Административен сътрудник 41102005 (НКПД 2011) - 24 служители в производството, които ще бъдат разпределени в следните две длъжности: а. Крояч, текстил 7435-2002 (НКПД 2005)/7532 2002 (НКПД 2011) - 2 бр. б. Работник, спомагателни шивашки дейност 7433(НКПД 2005) / 7531(НКПД 2011) - 22 бр. Общият брой на новонаетите лица ще бъде 29. Повечето от тях (26 на брой) ще преминат допълнително обучение по професионална квалификация, които ще бъдат описани подробно в следващата дейност. В допълнение, за изпълнение на дейността са предвидени разходи за трудова медицина на новия назначен персонал, включващи контролни измервания, разработване на инструкции и обучения. Разходите за трудова медицина за 29 новонаети лица са предвидени да възлизат на 1500 лв. и са включени в стойността на дейността. Дейността допринася пряко за постигане на заложените цели, като създава условия за устойчива заетост за представителите на целевата група. Чрез придобитата професионална квалификация и натрупания практически опит, участниците в проекта ще повишат своите знания, умения и конкурентни предимства на пазара на труда. 202 961.00 192 491.11
Обучение за придобиване на професионална квалификация : I. 24 на брой по професия 542050 „Оператор в производството на облекло”, специалност 5420501 „Производство на облекло от текстил”. Необходимост от обучението: В обучението ще бъдат включени селектираните в рамките на преходната дейност, 24 безработни и неактивни лица, предвидени да работят в производството. Общата продължителност на обучителния курс ще бъде 660 учебни часа, с времетраене от 5 месеца. Обучението ще включва теория и практика за основните дейности, които ще са необходими за успешното изпълнение на задълженията на един „Оператор в производството на облекло”: • специфичните свойства и експлоатационни възможности на текстилни материали, инструменти, машини, съоръжения; • асортимента на платовете, помощните материали и шевните конци; • основните видове игли за шевни машини; • класификацията на шевните машини; • технологична последователност на основните процеси при изработването на различни елементи и детайли на облеклото; Обучението ще бъде разпределено в 3 модула: Обща задължителна професионална подготовка - общо 126 учебни часа, от които 102 учебни часа теория и 24 учебни часа практика Отраслова задължителна професионална подготовка - общо 144 учебни часа, от които 90 учебни часа теория и 54 учебни часа практика Специфична за професията и специалността задължителна професионална подготовка - 390 учебни часа, от които 108 учебни часа теория и 282 учебни часа практика Общият хорариум на обучението ще бъде разпределен в 300 учебни часа теория и 360 учебни часа практика. Успешно обучените избрани представителя на целевата група след завършване на курса по специалност „Производство на облекло от текстил” ще придобият Свидетелство за професионална квалификация, доказващ новопридобитите им знания и умения. II. 2 на брой по професия 346020 "Офис-секретар", специалност 3460201 "Административно обслужване" Необходимост от обучението: В обучението ще бъдат включени селектираните в рамките на преходната дейност, 2 безработни и неактивни лица за длъжността Административен сътрудник 4110 2005 (НКПД 2011). Общата продължителност на обучителния курс ще бъде 708 учебни часа, с времетраене от 5 месеца. Обучението ще включва теория и практика за основните дейности, които ще са необходими за успешното изпълнение на задълженията на един Административен сътрудник: • подготвяне на писма, оферти и договори съгласно изискванията на български и чужди стандарти; • основните изисквания при оформяне на фирмената документация съгласно БДС и чужди стандарти; • изискванията при водене на общата търговска и стопанска кореспонденция; • работа с правните понятия и документи, свързани с фирмената дейност; • организиране и осъществяване на административното обслужване на физически и юридически лица; Обучението ще бъде разпределено в 3 модула: Обща задължителна професионална подготовка - общо 126 учебни часа, от които 102 учебни часа теория и 24 учебни часа практика Отраслова задължителна професионална подготовка - общо 318 учебни часа, от които 174 учебни часа теория и 144 учебни часа практика Специфична за професията и специалността задължителна професионална подготовка - 264 учебни часа, от които 66 учебни часа теория и 198 учебни часа практика. Общият хорариум на обучението ще бъде разпределен в 342 учебни часа теория и 366 учебни часа практика. Успешно обучените избрани представителя на целевата група след завършване на курса по специалност „Административно обслужване” ще придобият Свидетелство за професионална квалификация, доказващ новопридобитите им знания и умения. Дейността е пряко свързана с постигането на предвидените обща и специфична цел, както и допринася за постигане на заложените резултати. В следствие изпълнението на обучителната дейност, 26 безработни и неактивни лица ще придобият професионална квалификация, което ще спомогне както за по-ефективното им включване в производството на "Текс Техника ООД", така и за подобряване адаптивността им към пазара на труда. 27 300.00 24 150.00
Обучение по ключови компетентности: В рамките на дейността ще бъде проведено обучение по ключови компетентности на новонаетите лица както следва: I. Обучние по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ Ще бъде организирано обучение за 4 от новонаетите лица по италиански език. - 2 Моделиер технолози - 2 Административни сътрудника Обучението не е предвидено за новонаетите лица в производството. Общата продължителност на обучителния курс ще бъде 330 учебни часа, с времетраене от 6 месеца. Необходимост от обучението: Обучението по италиански е необходимо за изброеният персонал, тъй като основни клиенти на Текс Техника ООД са със седалища в Италия и съответно голяма част от комуникацията протича на италиански. Административните сътрудници ще комуникират ежедневно с чуждестранните клиенти по въпроси свързани с количества, срокове на доставки, фактури, както и ще отговарят на телефонни или електронни запитвания. Mоделиер технолозите също трябва да комуникират с италианските си клиенти по теми като: - целите и изискванията на дизайна чрез кратка консултация с клиенти и заинтересовани страни - формулират дизайнерски концепции за облекло и текстилни изделия - предават дизайнерски концепции и друга информация като изготвят планове, карти, схеми, образци и модели Също така е важно да се отбележи, че италианският език не е толкова често изучаван в България (в сравнение с английския например). Едно евентуално изискване към кандидатите за говорим италиански би затруднило значително намирането на безработни и неактивни лица, които да отговарят на него. Съдържанието на обучителния курс ще бъде следното: Хорариум на обучението: 330 учебни часа Теория: 200 часа Практика: 130 часа Брой на обучаваните лица: 4 Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат от обучителна организация Дейността е пряко свързана с постигането на предвидените обща и специфична цел, както и допринася за постигане на заложените резултати. В следствие изпълнението на обучителната дейност, 4 безработни и неактивни лица ще придобият нови знания и умения по италиански език, което ще подобри адаптивността им към пазара на труда. 2 600.00 2 600.00
Информиране и публичност: В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ, "Текс Техника ООД" ще предприеме следните дейности: - Поставяне на разяснителна табела с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз и Република България чрез ЕСФ в местата за изпълнение на проекта; - Поставяне на стикери на закупеното в рамките на проекта оборудване с информация за проекта и получената финансова подкрепа; - Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта материали и документи. Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.