Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проектното предложение е чрез използване на фокусирана подкрепа българското МСП ЕКОМИКС ООД да изпълни  мерки за енергийна ефективност с цел постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Настоящият  проект цели да постигне принос към постигане на общата цел на процедурата. 

Предвидени за изпълнение са следните Дейности : Д2-3: Придобиване на производствено оборудване, Д4: Ползване на услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятието, съобразно стандарта ISO 50001, Д5: Публичност и визуализация. Към момента на кандидатстване е извършена Дейността1: Ползване на конс. услуга за извършване на енергиен одит и изготвянето на енергиен доклад по образец.  

Общата стойност на проекта е 625 717.30 лева. Място на изпълнение е BG, Южен Централен регион, с. Житница, общ. Калояново, обл. Пловдив. 

Очакваните резултати от Проекта се изразяват в повишаване конкурентоспособността на Дружеството чрез подобряване на неговата енергийна ефективност и капацитет, което, от своя страна, да доведе до по-устойчив растеж и до понижаване на енергийната интензивност както на ниво Дружеството, така и като цяло за българската икономиката.

Специфични допълнителни ползи, които проекта ще постигне са: 
 • засилване на пазарните позиции на местния пазар.
 • увеличение на приходите от продажби, предвид повишаване на капацитета на  производство.
 • намаляване на себестойността и производствените разходи за единица продукция, а не като цяло.
•  опазване на околната среда.
 • изпълнение на хоризонталните политики на ЕС - равнопоставеност и недопускане на дискриминация и устойчиво развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;: Тази дейност е вече извършена към момента на кандидатстване. Тя представлява изпълнениe на задължително условие за кандидставне, а именно извършване на енергиен одит и въз основа на направените препоръки и оценка на предвидените мерки, последващото им изпълнение чрез проекта. Енергийният одит бе направен от лице , вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност - ЕФЕКТИВА ЕООД с рег. № 00069 / 30.10.2013г. Изготвеният одит бе изпратен в срок и по надлежния ред на АУЕР и в резултат бе получено становище за одобряване на одита. Дружеството възложи на изпълнител, извършването на одита. Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. Това бе ПМС 118/2014г. Спазени бях и инструкциите дадени от УО при избора на изпълнител. Договорните отношения бяха изпълнени и резултатите бяха постигнати. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 1.1. Разработване на задание 1.2. Събиране на три оферти 1.3. Мотивиран избор на изпълнител 2. Сключване на договор 3. Изпълнение на услугата 4. Подписване на приемно-предавателен протокол за изпълнената услуга.(4 месец) 8 910.00 8 910.00
Придобиване на ново производствено оборудване - дейността ще бъде извършена чрез придобиването на бетон-помпа миксер - 1 бр. - мярка 1 от енергийния одит. : Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 1 от енергийния одит - придобиването на Бетон-помпа миксер. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от ЕФЕКТИВА ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също и разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Фирма „Екомикс” ООД разполага в момента с две Бетон помпи-миксери /Пуми/ и една бетон помпа. Едното от "пумитата" е доста старо – на повече от 25 год., което е причина за прогресивното нарастване на разходите за ремонт и поддръжка през последните няколко години. Затова е необходима подмяната на старото оборудване с ново. Поради спецификата на района, който обслужваме разстоянията до обектите са доста големи – в радиус до 100 км. Икономически по-изгодно и за клиентите ни и за ЕКОМИКС е използването на комбиниран миксер и бетон помпа, вместо да се движат отделно помпа, отделно миксер. Това спестява разходите за амортизации, гуми, гориво и др. на едно МПС. Ефекта от това оборудване е: 1. Намаляване на разходите за ремонт и поддръжка до минимум на остарялото оборудване, 2. Намаляване на средния разход за гориво, 3. Спестява разходите за амортизации, гуми, гориво, и др на едно МПС. 4. Своевременно и по-бързо обслужване на клиентите, поради увеличаване обема на работа. Мярката предвижда подмяна на амортизирана и морално остаряла Бетон помпа-миксер с нова, с по-нисък специфичен разход на дизелово гориво и по-висока производителност, чрез което се повишава капацитета на стопанския обект. Предвижда се старата Бетон помпа-миксер да бъде изведена от експлоатация и оставена в резерв. Новата машина изцяло да замести дейността, изпълнявана от старото оборудване. Новата ще бъде въведена в експлоатация на производствена площадка намираща се в с.Житница, общ. Калояново. Чрез мярката 1 придобиването на Бетон-помпа миксер се постига фактор на енергийни спестявания- 41,62 % , и вдигнат капацитет за година от 15 192,00 т/ год. на 22 788,00 т/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машината на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (14 месец). 537 853.25 537 853.25
Придобиване на ново производствено оборудване -дейността ще бъде извършена чрез придобиването на система за измиване на миксерите и отработване на отпадната вода - 1 бр. - мярка 2 от енергийния одит.: Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно : Мярка 2 от енергийния одит - система за измиване на миксерите и отработване на отпадната вода. Инвестициите са за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от ЕФЕКТИВА ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) „Екомикс” ООД има бетонов център в с.Житница. В бетоновия център има тристепенни утаители с монтирано измервателно устройство и заустване в реката. „Екомикс” ООД разрешително за заустване с лимит 750 куб.м./год/. Утаените твърди частици и утайките могат да се използват единствено за насипи или да се изхвърлят на определени сметища, което води до допълнителни разходи и пропуснати ползи. Мярката включва: - дейности за пречистване на отпадъчни води или - дейности за рециклиране на бракувана продукция или - използването на рециклирани суровини С закупуването и инсталирането на система за измиване на миксерите и отработване на отпадната вода, всички отпадъчни материали на 100 % могат да се използват обратно в производството. Фракцията се измива и се отделя, водата със по-фините частици също се използва за направата на бетон. С закупуването и инсталирането на система за измиване на миксерите и отработване на отпадната вода, всички отпадъчни материали на 100 % могат да се използват обратно в производството. Фракцията се измива и се отделя, водата с по-фините частици също се използва за направата на бетон. От направените изчисления в енергийния одит се стигна до резултатите: Фактор на енергийни спестявания- 66,67 % , и вдигнат капацитет за година от 1250 бр./ год. на 3750 бр./год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (14 месец). 68 454.05 68 454.05
Консултантска услуга по въвеждане и сертифициране съобразно Международният стандарт БДС EN ISO 50001: Международният стандарт БДС EN ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. БДС EN ISO 50001 e приложим за всички организации, независимо от техния вид, размер и дейност. БДС EN ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Тази дейност ще изпълни целта на дружеството да повиши нивото на познания с цел да се определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. БДС EN ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители - отделно на конс.фирма и на сертификационна фирма. Не е допустимо едно и също лице (без значение дали е физическо и юридическо лице да извършва и двете дейности) (от 2-5 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения; 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 мотивиран избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договори за консултантска и сертификационна услуга (5 месец) 3. Извършване на консултантската услуга и извършване на сертификационата услуга (5 - 12 месец) 4. Приемане окончателно на услугите с подписване на Финални приемнопредавателни протоколи. (12 месец) 5. Издаване на сертификат. Изпълнението на консултантския процес по внедряване ще премине през три етапа: Първи етап: запознаване с текущата ситуция и разработване на документи Втори етап: Внедряване на системата и работа в реални условия, отстраняване на несъответствия и обучение, анализ и корекции. Заключителен етап: Подпомагане в сертификациония процес. Изпълнението на сертификационния процес ще премине през три етапа: Първи етап: Преглед на документите на системата за управление за оценка на съответствието с избрания стандарт за сертификация, Втори етап: Оценка на място на системата за управление. Всички записи, които са част от системата за управление, трябва да бъдат на разположение за прегледа. Заключителен етап Изготвяне на доклад и издаван на сертификат. 9 000.00 8 900.00
Публичност и визуализация: Целта на дейността е популяризиране на Проекта, и оперативната програма и ЕСИФ, принос на ЕС и фондовете като цяло, включително поясняване на националното финансиране. Необходимо е запознаване с проекта неговите цели, резултати и ползи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат приложени подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г. Конкретните мерки предвидени по проекта с цел публичност и информиране са: 1. Изготвяне и монтиране на информационна табела на входа на дружеството. 2. Осъществяване на 2 бр. публично събитие в началото и края на проекта. 3. 2бр. преспубликации в местни и/или регионални медии и 2 бр. ПР съобщения 4. Изработване и поставяне на визуални символи на всичко, придобито по проекта 5. Използване на визуалните символи на всички документи, публикации и др. по проекта. 6. Публикуване на актуална информация за проекта на сайта на дружеството Пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите могат да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, се съдържа в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, който може да бъде намерен на интернет страницата на Управляващия орган - http://www.opcompetitiveness.bg/module3.php?menu_id=359. Дружеството е запознато и изпълнението на дейността ще става съобразно него. Тази дейност в частта на мерки от 1 до 4 мерки ще бъде възложена на външен изпълнител, а мерките 5 и 6 ще бъдат извършени от Дружеството самостоятелно. Стъпки за реализация на дейността що се отнася до мерки 1-4 и касаещи избор на изпълнител 1. Избор на изпълнители (от 2 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения; 1.4. мотивиран избор; Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. извършване на мерките и подписване на Приемно-предавателен протокол с изпълнителя.(14 месец) Дружеството самостоятелно ще извърши останалите две мерки -ще използва визуалните символи на всички документи, публикации и др. по проекта и ще има ангажимента да публикува актуална информация за проекта на сайта на дружеството. 1 500.00 1 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.