Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 262 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

"ТДС 2016" ООД е новосъздадена,модерна и бързо развиваща се организация с основна икономическа дейност НИРД в областта на  естествените,медицинските,селскостопанските и техническите науки без биотехнологиите.Дружеството притежава висок иновативен и експертен капацитет и цели да разработва и предлага жизнеспособни и конкурентоспособни иновативни решения,отговарящи на най-високите изисквания и потребности.
Настоящият проект е насочен към и има за основна цел разработване на продуктова иновация- разработване на нов и значително подобрен продукт, представляващ иновативна система за персонална триизмерна диагностика в денталната медицина.
Разработваната по проекта иновация, ще създаде пазарни предимства и ще повиши конкурентоспособността на "ТДС 2016"  на световен/европейски пазар. 
Изпълнението на проекта води до разработване на продукт, попадащ в обхвата на приоритетни направления "персонална медицина, диагностика и индивидуална терапия, лечебни и лекарствени форми и средства", “производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига” и "зелена икономика" на тематична област Индустрия за здравословен живот и биотехнологии на ИСИС.
Проектът ще се реализира посредством комплекс от взаимосвързани и надграждащи се допустими по процедурата дейности, осигуряващи необходимите предпоставки за разработването на иновативния продукт, а именно:
1.Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт;
2.Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии;
3. Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище 
4.Визуализация на проекта.
Проектът попада в приоритетите на настоящата процедура-Регионално приоритизиране и специализация съгласно ИСИС,Участие на членове на екипа на кандидата в Рамковите програми на ЕС и Подкрепа за еко-иновации.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал 3бр.,наемане на помещение;придобиване на ДMА-3Д скенер тип 1 - 1 брой, 3Д скенер тип 2 - 1 брой, Система за 3Д сканиране - 1 брой,мобилни работни станции-2 бр.): Като част от дейността ще бъде: -нает на трудов договор (ТД) квалифициран персонал за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания-3бр.експерти -наето помещение,необходимо за извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания-1бр. -закупени ДМА,необходими за изпълнение на дейността Дейността обхваща реализация на следните етапи,свързани с разработване на иновацията: 1:Извършване на приложно научно изследване,тестване,изпитвания и измервания(в т.ч. създаване на програми и методики),насочени към анализ на триизмерна цифрова информация посредством различни 3Д скенери с оглед дефиниране на подход при разработване на компонент софтуер на иновативната система от гл.т. на точност,постигане на широка приложимост за работа с 3Д скенери с различни технически характеристики,в т.ч. различна точност и скорост на работа,предназначени за сканиране на лице.Изследването обхваща събиране на 3Д информация от минимум 10 пациента посредством планирани за закупуване 3д скенери-тип 1 и тип 2, както и сканиране на зъби чрез системата за 3Д сканиране и анализ на събраната 3Д цифрова информация,в т.ч. на възможността за наслагване на генерираните изображения и приложимост за целите на денталната диагностика. 2:Извършване на приложно научно изследване чрез сканиране на цяло лице посредством различни видове усторазширители,тестване,изпитвания и измервания (в т.ч. създаване на програми и методики),с цел анализ на недостатъците на съществуващите усторазширителни решения от гл.т.на проектиране и служещи за определяне на задание за разработване на компонент усторазширител на иновацията и механизмът му за целите на разработването на иновативната система. 3:Дефиниране на детайлни задания за компоненти усторазширител и софтуер на иновацията като предпоставка за създаване на прототип Планираните инвестиции в ДМА ще допринесат за изпълнението на дейността и проекта с оглед създаване на абсолютно необходимите технологични предпоставки за разработване на иновацията,в т.ч. за извършването на научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания,свързани с разработването: -3Д скенер тип 1 и тип 2-по 1бр.-са скенери с различни технически характеристики,създаващи предпоставки за сканиране на лице и необходими за целите на разработване на иновацията с оглед създаване на необходимите предпоставки за сканиране на усмихнато лице с отворени устни и стиснати зъби (изображение 1) и сканиране на лице с усторазтворител и стистнати зъби (изобр. 2) с цел генериране на 3д модел на лице на пациент в нормална усмивка и 3Д модел на лице на пациент с отворени меки тъкани и сканирани зъби от 4ти до 5ти зъб. -Система за 3Д сканиране-1бр.-създаваща предпоставки за сканиране на малки обекти,респ. на зъби и меки тъкани и необходима за генериране на 3Д модел на зъбите на пациента (изображение 3). -Мобилни работни станции-2бр.-създаващи необходимите технологични предпоставки за работа на квалифицираните експерти,в т.ч. за безпроблемна обработка и анализ на генерирани от 3Д скенерите и системата изображения. Планираните инвестиции са необходими за осъществяване на процеса по извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания,както и за последващото създаване и тестване на прототип. Стъпки за изпълнение: 1.Сключване на ТД с квалифицирани експерти 1,2,3-със старта на изпълнение на проекта.Период на заетост:23 месеца,относим период към настоящата дейност-11 месеца. 2. Избор на помещение и сключване на договор за наем (3ти мес.). Период на договора за наем - 21 месеца (с оглед необходимостта от помещението и за целите на дейността по създаване и тестване на прототипи и пилотни линии).Относим период/разход към настоящата дейност-9 месеца. 3.Избор на изпълнител за доставка на ДМА(от 2ри до 4ти месец) 4.Сключване на договор/и с избран/ите изпълнител/и, доставка на ДМА,подписване на приемо-предавателни протоколи (от 4ти до 6ти месец) 140 256.35 151 549.41
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде изпълнена чрез нает квалифициран персонал -3 бр., наемане на допълнителен квалифициран персонал 3 бр. експерти, наемане на помещение 1 бр.; придобиване на ДMА 3Д скенер тип 1-1бр.,3Д скенер тип 2-1бр., Система за 3Д сканиране-1бр.,3Д принтер-1бр.,Мобилни работни станции-2бр.; ДНА-Софтуер за инженерно проектиране-1бр.;материали): Необходими за реализацията на дейността са: -наетият квалифициран персонал в рамките на дейност 1-експерти 1,2,3 общо 3бр.експерти, които са необходими за изпълнението и на настоящата дейност по създаване и тестване на прототип на иновацията -наемане на допълнителен квалифициран персонал-експерти 5,6 и 7 (общо 3бр.), които са необходими за изпълнението на настоящата дейност -придобитите в рамките на реализацията на дейност 1 ДМА(необходими както за изпълнение на дейност 1, така и за реализация на настоящата дейност 2):3Д скенер тип 1-1бр.,3Д скенер тип 2-1бр.,Система за 3Д сканиране-1бр.,мобилни работни станции-2 бр., както и придобиване на 3д принтер-1бр. -придобиване на ДНА-софтуер за инженерно проектиране-1бр. -разходи за материали, необходими за създаване на прототип на компонент усторазширител -наето помещение,необходимо за създаване и тестване на прототипи-1бр.-също така наето в рамките на изпълнението на дейност1. С оглед на обстоятелството, че подкрепяната по проекта иновация ще бъде разработена изцяло от кандидата без използване на външни услуги при реализацията на настоящата дейност за създаване и тестване на прототипи,необходими са инвестиции в 3Д принтер -1брой-създаващ необходимите технологични предпоставки за създаване на прототип на усторазтворителя,като компонент на разработваната иновация. В това число - необходими са и разходи за материали, влагани в 3д принтера, представляващи фотополимерна смола или еквивалентен материал, приложим за орална употреба в денталната медицина. Инвестицията в Софтуер за инженерно проектиране-1бр., представляващ специализиран софтуерен продукт за инженерно проектиране,допринася за реализацията на настоящата проектна дейност и проекта като цяло с оглед създаване на необходимите програмни предпоставки за проектиране и разработване на прототип на усторазтворителя, в т.ч. за генериране на експортируеми файлове към планирания за закупуване 3д принтер. Планираните за придобиване в рамките на проектна дейност 1 мобилни работни станции ще осигурят необходимите предпоставки за безпроблемно функциониране на софтуера за инженерно проектиране, както и ще създадат условия за работа на екипа по проекта, вт.ч. на наетия допълнителен квалифициран персонал по реализация на настоящата дейност.3д скенерите и системата за 3д сканиране също са необходими за целия период на реализация на дейността, т.к.създават предпоставки за създаване и тестване на прототипи на компонентите на иновацията и създаване и тестване на прототип на самата иновация. Дейността обхваща реализация на следните етапи: 1.Създаване на прототип на компонент софтуер на разработваната иновация и тестване на прототипа 2.Създаване на прототип на компонент усторазширител на разработваната иновация и тестване на прототипа 3.Създаване на прототип на иновативната система, съставена от взаимосвързани компоненти усторазширител и софтуер и тестване на прототипа на иновацията Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Стартиране на работата на квалифициран персонал-експерти 1,2,3(нает на ТД в рамките на дейност 1) по дейност 2,период на заетост 12 мес. в рамките на настоящата дейност-от 13ти до 24ти месец; 2.Подбор и наемане на ТД на допълнителен квалифициран персонал, необходим за изпълнение на дейността(11-12 месец)- експерти 5,6 и 7 с период на заетост 13-24ти месец вкл.-12мес. 3.Стартиране на ползването на наетото в рамките на дейност 1помещение под наем за целите на изпълнението на настоящата дейност 2-с относим период на ползване на помещението, необходимо за създаване и тестване на прототипи и пилотни линии/разход към настоящата дейност-от 13ти до 24ти месец-12мес.; 4.Избор на изпълнител за доставка на ДМА, ДНА,Материали(от 2ри до 4ти м.) 5.Сключване на договор/и с избран/ите изпълнител/и, доставка на ДМА, ДНА, материали,подписване на приемо-предавателни протоколи (4т-6ти месец) 6.Стартиране ползването на придобитите ДМА в рамките на Дейност 1 за целите на изпълнението на настоящата дейност-от 13ти до 24ти мес. 200 191.60 178 754.21
Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на патент, полезен модел или промишлен дизайн) (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната външна услуга): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по защита на интелектуална собственост на разработваната по проекта иновация. Дейността е свързана с разходи за услуги, в т.ч. разходи за наемане на представител по интелектуална собственост и такси за регистрация на интелектуална собственост. Дейността обхваща: 1.Националната заявка – извършване на предварително патентно проучване, с цел заключение по отношение нивото на разработваната по проекта иновация и патентоспособността й. Изготвяне на описание за целите на осигуряване на патентна защита и проучване за нивото на техниката в разглежданата област. Изготвяне на описание, патентни претенции, чертежи, реферат и др. приложими документи за целите на защитата на интелектуалната собственост. Изготвяне и подаване на завка за патент/полезен модел и заплащане на държавни такси, в т.ч. за публикация и експертиза на заявката. 2. Международна заявка за патент /РСТ/ - следва да се подаде не по-късно от 12-ия месец от датата на първото подаване на заявка. Външните услуги в рамките на етап подаване на международна заявка следва да обхващат минимум подаване на молба, в.т.ч. заплащане на такси в Патентно Ведомство, включващи държавна такса за подаване и обработване на подадените документи и държавна такса за издаване на приоритетно свидетелство, което се издава от Патентно Ведомство на Република България. Във връзка с международната зявка е необходимо заплащане на следните такси - такса за заявяване; такса за предварително проучване, 3. Заявка за европейска заявка за патент – след публикацията на международна заявка за патент /РСТ/, съгласно процедурата по откриване на национални/регионални фази за патентоване, следва да се подаде заявка за европейски патент. При подаването на заявка за европейски патент следва да бъдат заплатени такси за заявяване, за посочване на най-малко 7 бр. Европейски страни, за предварително проучване, публикация и експертиза, както и заплащане на годишни такси за поддържане на заявката в сила, попадащи в рамките на периода на реализация на настоящия проект с оглед спазване на правилата за допустимост на разходите по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Необходими стъпки за реализация на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Реализация на планираните мерки, свързани с осигуряване на защита на интелектуалната собственост на разработваната в рамките на настоящия проект иновация - от 2ри до 24ти месец. С оглед на планираната защита на иновацията чрез патент е преценено, че издаването на свидетелство за патент за изобретение не е реалистично да се реализира в рамките на изпълнението на проекта, поради което в рамките на дейността са планирани единствено разходи, свързани със заявяване, проверка на формални изисквания, проучване и експертиза, за публикуване на заявката, както и за представител по интелектуална собственост. 21 000.00 3 252.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация.Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация(в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -включи на своя уеб сайт, ако такъв е наличен към момента на изпълнение на проекта, подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, при наличие на уеб сайт в момента на сключване на административния договор, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът.Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакати и стикери и доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3. Поставяне на информационни плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение. 364.00 307.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.