Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

"ЕЛВЕКО ЕЛЕКТРОМОНТАЖИ" ЕООД e с предмет на дейност  43,21, "Изграждане на електрически инсталации". Фирмата e специализирана в изграждането на пътища, железопътна инфраструктура, електрически, водоснабдителни и канализационни мрежи.  "ЕЛВЕКО ЕЛЕКТРОМОНТАЖИ" ЕООД има потребност да отговори на високи производствени разходи за електрическа енергия и суровини, повишено потребителско търсене при запълнен производствен капацитет, както и да повиши конкурентоспособността на продукцията си, за да разшири позициите си на националния пазар. Предприятието експлоатира физически и морално остарели производствени мощности, които не са достатъчно ефикасни и водят до високи разходи за електроенергия, ограничен производствен капацитет, суровиноемкост и неефективен производствен процес. За да отговори на тези потребности, проектът предвижда закупуване на ДМА, препоръчано в две мерки от извършено обследване за енергийна ефективност, а именно 6 Цилиндров турбодизелов багер с пробивно устройство, шосейно и ЖП хидравлично задвижване, снабден с телескопична стрела  и претрошаваща кофа за раздробяване на място на строителни материали. Специлиазираната строителна техника ще увеличи производствения капацитет, ще повиши енергийната ефективност на производството и предприятието и ще осигури прецизни производствени параметри. Очакваните резултати по проекта са: разширен производствен капацитет  на кандидата с 30%, повишена енергийна ефективност (реализиране на енергийни спестявания -341 755,30kWh/год. или 54,82%) и ефикасност на производствения процес, намаляване на производствените разходи, подобряване на конкурентоспособността и устойчив растеж на кандидата. Проектът е насочен към изпълнение на дейност Придобиване на ново производствено оборудване в режим регионална инвестиционна помощ свързана с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект чрез инвестиции във високо енергийно ефективно производствено оборудване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Закупуване на 6 Цилиндров турбодизелов багер с пробивно устройство, шосейно и ЖП хидравлично задвижване и снабден с телескопична стрела.: Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 бр. 6-цилиндров турбодизелов багер с пробивно устройство, шосейно и ЖП хидравлично задвижване, с телескопична стрела. Проектът се базира на препоръки от извършен енергиен одит по образец и включва закупуване, и въвеждане в експлоатация на 1 бр. 6-цилиндров турбодизелов багер с пробивно устройство, шосейно и ЖП хидравлично задвижване, с телескопична стрела. Дейността по закупуване и въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще доведе пряко до разширяване на капацитета на кандидата и постигане на целите на настоящия проект. Най-енергоемките операции в предприятието са:1. Изграждането на контактни мрежи и електроснабдяване за железопътната инфраструктура, в т.ч. компоненти за контактната мрежа и ЖП подстанции; 2. Изграждане на сигнални, телекомуникационни и SCADA системи за железопътната инфраструктура. Основните операции които се извършват са: 1. Изработване на цилиндрични изкопи за фундаменти на стълбове за железопътна контактна мрежа с диаметър 800 мм. и 1010 мм. 2. Поставяне на предварително изработени цилиндрични арматури за бетонова основа на стълбове за контактна мрежа.3. Набиване на обсадни тръби в изкопи за фундаменти в песъчливи почви и на места с високи подпочвени води. Към настоящия момент компанията разполага и извършва своята дейност посредством физически и морално остарели производствени мощности. - 1. Двупътен багер Атлас 1604, 2. Релсова самоходна строителна машина с хидравличен кран Робел КЛВ 52 . Четириосен платформен вагон за транспорт на инструменти и машини; 4. Преносима бензинова помпа за водочерпене от изкопи 5. Вибропреса с хидростанция за набиване на обсадни тръби. Част от производственото оборудване е собственост на предприятието, друга се взима под наем.В голяма степен машинната техника е стара, бавна и предразполага към голям брой ръчни дейности, които забавят строителните и монтажните процеси. Характеризира се с високи разходи на енергия в сравнение с модерните строителни машини и съоръжения и с високи нива на експлоатационни разходи. Кратко описание на технологията на работа по изправяне на стълб от контактната жп мрежа в отделни стъпки: 1.Натоварване и придвижване на състава от машини и инструменти до мястото на изкопа, задвижван от РССМ. Двупътният багер Атлас 1604 отнема и отделя в страни с кофата си противозамръзващия слой от призмата на железопътната линия. 4. Демонтаж на кофата на багера и монтаж на хидравлично прикачно задвижващо устройство и свредел с необходимата широчина, транспортирани на вагон 5. Натоварените инструменти се разтоварват от вагона с бордовия хидрокран на теглещата машина. 6.Пробиване на изкопа със свредел, с помощта на работници. 7. При нужда от изкоп с дълбочина по-голяма от 3м., свределът се демонтира, поставя се удължител и се монтира отново. 8. След достигане на желаната дълбочина в изкопа се поставя арматурен цилиндър.9. След изработване на изкопа и обезопасяването му, инструментите се демонтират и се натоварват отново на вагона.10. Придвижване до мястото на следващият изкоп.Средна продължителност за завършване на 1 бр. изкоп за фундамент: 3часа Закупуването на новото оборудване ще позволи намаляване на броя използвани машини и техника от 5 на 1 , увеличаване на капацитета на работа с минимум 30%, увеличаване на средната продължителност за 1 бр. изкоп за фундамент от 3 на 1 час. Намаляване на експлоатационните и ресурсните разходи, намаляване на разходите за персонал, намаляване на разходите за транспорт, повишена енергийна ефективност(реализиране на енергийни спестявания, в размер на 295488,3kWh/г. или 54,70%).Намаляване на емитираният CO2 с 78,89 т/г. Стъпки за реализация на дейността:1. Избор на изпълнител, съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016, ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец)2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива, (9-ти месец) 4. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на кандидата. 1 569 600.00 1 410 600.00
Закупуване на Претрошаваща кофа за раздробявани на място на строителни материали: Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация претрошаваща кофа за раздробяване на място на строителни материали. Проектът се базира на препоръки от извършен енергиен одит по образец и включва енергоспестяваща мярка 2, препоръчваща закупуване, и въвеждане в експлоатация на претрошаваща кофа за раздробяване на място на строителни материали. Дейността по закупуване и въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще доведе пряко до опазване компонентите на околната среда и ще подобри капацитета на производство на кандидата. С изпълнението на дейността отпада нуждата от транспортиране и депониране на съществуващи фундаменти и бетонови стълбове, тъй като те могат да бъдат раздробявани на място от новата машина и да бъдат влагани като уплътнена подложка в дъното на изкопите, както и за временни пътища или за основа на новата призма за железопътното трасе. По този начин материалът от тях се рециклира и се спестяват разходи за транспорт, подложен бетон и фракция за насипване. Досега поради липса на подобен клас оборудване, след демонтаж, изваденият фундамент и или стълб се натоварва на вагон или камион и се транспортира до депо, посочено от възложителя. Съществуващите фундаменти и бетонови стълбове се транспортират с композиция с РССМ, след което се товарят и разтоварват с кран. Това води до извършване на разходи за транспорт и ръчен труд, които ще се доведат до минимум със закупуването на претрошаваща кофа за раздробяване на място на строителни материали. Закупуването на новото оборудване ще позволи намаляване на броя използвани машини и техника, увеличаване на капацитета на работа с минимум 30 %, увеличаване на броя демонтирани стълбове и фундаменти от 654 бр. за 2015 г. на мин. 850 бр. в първата година след реализацията на проекта; Намаляване на експлоатационните и ресурсните разходи, намаляване на разходите за персонал, намаляване на разходите за транспорт, повишена енергийна ефективност (реализиране на енергийни спестявания, в размер на 46267kWh/год. или 91,54 %). Намаляване на емитираният CO2 с 12,35 т./год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016, ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива, (9-ти месец) 4.Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на кандидата. 90 715.00 82 400.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (Система за управление на енергията)/EN ISO 50001: В рамките на дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (Система за управление на енергията)/EN ISO 50001. Проектът включва дейности за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. Системата за управление на енергията ще подобри процесите по управление на енергия и ще оптимизира енергийните разходи, като по този начин ще допринесе за изпълнение на проектните цели. Външните услуги ще способстват успешното въвеждане на системата и ще гарантират нейното успешно използване в предприятието, ще генерират конкурентни предимства и ще подпомогнат устойчивото развитие на ЕЛВЕКО- ЕЛЕКТРОМОНТАЖИ ЕООД. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, като енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и други, които допринасят за енергийните характеристики. Той се прилага към всички променливи, които оказват влияние върху енергийните характеристики, и могат бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стъпки за реализация на дейността: 1.1. Избор на изпълнител на услугата въвеждане на БДС EN ISO 50001, съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016, ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 1.2. Избор на изпълнител на услугата сертифициране на БДС EN ISO 50001, съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016, ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 2.1. Сключване на договор за въвеждане на БДС EN ISO 50001(от 3-ти до 4-ти месец) 2.2. Сключване на договор за сертифициране на БДС EN ISO 50001(от 3-ти до 4-ти месец) 3.1. Въвеждане на БДС EN ISO 50001 и подписване на финален приемно-предавателен протокол (7-ти месец) 3.2. Сертифициране на БДС EN ISO 50001 и подписване на финален приемно-предавателен протокол (8-ми месец) 4. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1 бр. визуализационен стикер на документацията и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието. (8-ми месец) 21 000.00 19 700.00
Изготвяне на енергиен одит по образец: В рамките дейността е възложено изготвянето на Енергиен одит специално за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване).Договора за консултантска услуга е сключен с фирма СОФЕНА АД, която е регистрирана в регистъра на АУЕР с номер на удостоверение за вписване 0049/29.01.2016. Стъпки за реализация на дейността: 1.1. Избор на изпълнител на услугата изготвяне на енергиен одит по образец съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016, ПМС №118/20.05.2014 (от 1.06-1.07 ) 1.2.1. Сключване на договор изготвяне на енергиен одит по образец(от 01.07-до 1.10 ,2016) 11 800.00 11 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.