Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на капацитета и ефективността на служителите на основния заинтересован и компетентен орган - общинската администрация Сърница за идентифициране, адаптиране и прилагане на социални иновации за включване на  уязвими групи. 
Въвеждането на социални иновации се налага от факта, че общинската администрация няма достатъчен капацитет за идентифицирането и прилагането на нови модели и практики в социалната дейност, както и поради това, че предоставяните социални услуги за уязвими общности са с много ниска ефективност по отношение на потенциала за социално включване.
В рамките на проекта ще бъдат изпълнени дейности за проучване на потенциала за социални иновации и практическо обучение за прототипиране и прилагане на 2 вече идентифицирани социални иновации за включване чрез заетост на трайно безработни. Предвижда се създаването на местни, регионални и международни партньорства за консултации, обмяна на опит и добри практики.
Като резултат от проекта ще бъде изграден траен капацитет на компетентните служители на общинската администрация за идентифициране, адаптиране и прилагане на социални иновации за включване на уязвими групи, както и практически опит в изпълнение, който ще бъде приложим и в други региони, както и за други целеви групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване и анализ на предизвикателствата и проблемите пред социалното включване на уязвими групи в община Сърница: В рамките на тази дейност се предвижда извършване на проучване и анализ на предизвикателствата и проблемите пред социалното включване на уязвими групи в община Сърница. Целта на проучването е да опише досега прилаганите модели, практики и услуги в социалната дейност по отношение на етническите и уязвими групи, да направи оценка на тяхната ефективност и да идентифицира положително, неутрално и негативно въздействащите модели, практики и услуги. Изследването ще се фокусира върху характерните групи за общината - трайно безработни, деца в риск и затруднено социално положение, хора с увреждания, етнически общности. Дейността ще допринесе за постигането на целите на инвестиционния приоритет тъй като ще даде възможност на общинската администрация и социалните партньори да планират необходимите реформи и повишат своята ефективност в прилагането на модели за социално включване като направят паралел между досега използваните методи с ниска ефективност и приложимостта на идентифицираните нови практики, както и други иновативни идеи. Проучването ще се базира на документален анализ, както и на анализ на резултатите от анкетно проучване сред минимум 100 представители на целевите групи в община Сърница. За целта ще бъде разработена анкетна карта с преобладаващи затворени въпроси, чрез които да може да бъде направена оценка на ефективността и въздействието на предоставяните досега социални услуги на уязвими групи. Минималното съдържание на проучването следва да включва: 1) Преглед на социалните услуги, предоставяни в община Сърница на уязвими групи; 2) Оценка на прилаганите модели в социалната дейност по отношение на уязвимите групи; 3) Идентифицирани проблеми и добри практики в социалната дейност по отношение на уязвимите групи в общината; 4) Оценка на приложимостта на планираните иновативни модели и добри практики в социалната дейност по отношение на уязвимите групи; 5) Изводи и препоръки. След извършване на проучването, резултатите от него ще бъдат обсъдени по време на еднодневна кръгла маса с 20 представители на заинтересованите страни в общината, в т. ч. общински служители, социални и здравни работници, представители на социалните партньори на областно ниво. Препоръките, отправени по отношение на извършеното проучване по време на кръглата маса ще бъдат отразени в окончателния вариант на доклада от проучването. 37 340.00 35 940.00
Повишаване на капацитета на общинските служители за идентифициране, разработване и прилагане на социални иновации за включване на уязвими групи: При разработване на проекта са идентифицирани 2 бр. потенциални социални иновации, прилагани в Италия, за които се планира да бъдат пилотно приложени с цел повишаване на капацитета на служителите на общинската администрация, както следва: 1. Повишаване капацитета на общинската администрация за социално включване на уязвими групи чрез осигуряване на заетост - създаване на горско-стопански кооператив Социалната иновация включва въвеждане на иновативен модел за създаване на заетост на трайно безработни – подкрепа с експертиза за създаване на горски кооператив с минимум 5 членове за поддържане, експлоатиране и опазване на горското стопанство. Иновативният елемент е нова идея/модел за работа на общината и социалните партньори за социално включване на етнически групи чрез осигуряване на заетост в един от най-характерните за общината икономически сектор – горското стопанство. 2. Повишаване капацитета и създаване на партньорство между общинските служители и други държавни институции за социално включване на уязвими групи – изграждане на специфични търсени умения у трайно безработни лица Социалната иновация цели включване на други уязвими групи – трайно безработни лица, особено младежи и жени чрез създаването на умения и заетост, включително чрез предприемачество в сектора на туризма. Иновативният елемент е предлагането на нова социална услуга за включване чрез обучение и заетост в друг сектор с много голям потенциал за развитие в общината – природен и алтернативен туризъм. Настоящата дейност предвижда организирането и провеждане на две 4-дневни учебни пътувания в Италия при Партньор 2 за всяка от идентифицираните социални иновации. Пътуванията ще се осъществят за 6 дни (2 дни път и 4 учебни дни с по 10 участници всяко - експерти и ръководители от общината, които ще бъдат впоследствие ангажирани с непосредственото пилотно прилагане на съответната иновация. Целта на пътуванията е експертите да се запознаят с тези и други модели на социално включване на уязвими общности, прилагани в Италия, като междувременно ще бъде обменен опит и ще се установят партньорства с подходящи организации. Планираният дневен ред за всяко от посещенията, което ще включва различни обучаеми участници е както следва, като детайлната програма ще бъде разработена от ПП2: Ден 1 Посещение при Партньор 2, уточняване на детайлната програма на посещението с фокус съобразно съответната социална иновация, която групата обучаеми ще прилага Запознаване с публичния и частния модел на социално включване в Италия Ден 2 Ръководители: Работни срещи за обмяна на опит с публични и частни организации в областта на социалното включване в Италия Експерти: Посещение в местната градска община Кастело, отдел за социални услуги - организация на социалната дейност и включване на уязвими групи Ден 3 Ръководители: Работни срещи за установяване на партньорства с публични и частни организации в областта на социалното включване в Италия Експерти: Посещение в местни кооперативи за запознаване с италианския кооперативен модел за включване на уязвими групи Посещение на училища за деца в риск, центрове за преквалификация и заетост Ден 4 Дискусия с Партньор 2 относно модела на адаптиране и прилагане на съответната социална иновация за включване на уязвими групи и приложимост в други условия и за други целеви групи Обобщение на резултатите от пътуването В резултат от пътуването, ръководителите ще разработят доклад за идентифицираните добри практики и опит и перспективите пред партньорствата, а експертите ще изготвят обобщен доклад, описващ италианския опит в сферата на социалното включване на уязвими групи, както и да посочат други конкретни иновации и добри практики, които биха могли да бъдат приложени в България и по-специално такива в рамките на компетенциите и ресурсите, с които разполага общината или други заинтересовани страни. 55 900.00 55 320.00
Разработване на детайлни модели за адаптиране (трансфер) и пилотно прилагане на планираните социални иновации за социално включване на уязвими групи: В рамките на настоящата Дейност за така описаните социални иновации в предишната Дейност 2, ще бъдат разработени детайлни модели за адаптирането и прилагането им от страна на служителите на общинската администрация в партньорство със социалните партньори от община Сърница. Моделите следва да отчитат спецификите на уязвимите групи в общината и да вземат под внимание резултатите и препоръките от изпълненото проучване в рамките на Дейност 1 и резултатите от учебните посещение при Партньор 2 в рамките на Дейност 2. В допълнение, те следва да съответстват на изискванията на националното и европейското законодателство за извършването на социални дейности/услуги. Дейността кореспондира пряко с общата и специфичните цели на приоритета, като ще изгради капацитет на общинската администрация за адаптиране и детайлно разработване на социални иновации, чрез външната експертиза, която ще получат. При разработването на моделите особено внимание ще се обърне на съблюдаването на равенството на половете, не-дискриминацията и равните възможности за всички участници и потенциални целеви групи. Моделите ще бъдат разработени под формата на подробни наръчници, които да описват методологията за прилагане на идентифицираните социални иновации за избраните целеви групи. Наръчниците следва да включват: - Описание на идентифицираната социална иновация - обосновката ѝ като такава, приложимостта ѝ спрямо избраните целеви групи в паралел с извършените промени спрямо оригинално изпълняваната такава, съответствие с общински и национални стратегически и нормативни документи - План за изпълнение – дейности, график на хронологията за изпълнение, човешки и материални ресурси, финансови средства, документални формати – както е приложимо - Методология за оценка на резултатите от пилотното прилагане (в краткосрочен план), тяхната устойчивост (средносрочен план) и въздействие (дългосрочен план). При разработването на детайлните модели за адаптиране и прилагане на социалните иновации от страна на служителите на общинската администрация и социалните партньори, ще бъдат извършени онлайн консултации с чуждестранния партньор по проекта. По конкретно, ПП2 ще консултира техническото задание за избор на външния изпълнител, на който ще бъде възложено изпълнението на дейността. В допълнение, ПП2 ще даде препоръки по отношение на наръчниците с оглед най-ефективния начин за прилагане на социалните иновации в контекста на уязвими групи, както и по отношение на методологията за оценка на резултатите от пилотното прилагане, устойчивостта и въздействието. Резултатите от тази дейност са необходими и ще бъдат използвани при изпълнението на следващата Дейност 4 - Пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на уязвими групи. 35 940.00 35 280.00
Повишаване на капацитета на служителите на общината чрез пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на уязвими групи: Целта на тази дейност е повишаването на капацитета на общинските служители чрез практическото пилотно прилагане на адаптираните социални иновации за включване на уязвими групи. Пилотното прилагане се извършва на базата на разработените в рамките на предишната Дейност 3 модели, които адаптират и описват прилагането на 2-те планирани иновации за социално включване на уязвими групи. Ще се цели също така обхващането на максимален брой представители на целевите групи - служители на общината и социалните партньори в изпълнението на пилотните дейности, както и максимален брой обхванати представители на уязвимите групи. Настоящата дейност представлява основната дейност на проекта, с най-голям принос за постигането на целите на проекта и приоритета чрез придобиването на практически знания и умения за прилагане на иновативни идеи и практики в социалната дейност от страна на отговорните служители на общинската администрация. В рамките на тази дейност ще бъдат приложени следните планирани социални иновации съгласно разработените наръчници, съдържащи детайлно описание на необходимите етапи, човешки, материални, финансови, документални и времеви ресурси: 1. Повишаване капацитета на общинската администрация за социално включване на уязвими групи чрез осигуряване на заетост - създаване на горско-стопански кооператив Прилагането на социалната иновация от страна на минимум 10 служители на общинската администрация и социалните партньори ще включва прякото организиране и изпълнение на следните основни етапи под контрола на екипа за изпълнение на проекта: - Информационна кампания сред уязвимите групи - Подбор на минимум 5 участници в кооператива, съобразно разполагаемите от тях ресурси - Провеждане на специфични обучения по горско-стопанска дейност, поддържане и опазване на ресурсите, управление на кооператива, маркетинг на продукцията, вкл. дървен материал, горски плодове, билки, гъби, пчелни продукти, изделия от дърво и др., възможности за финансиране – 5 -дневни - Експертна подкрепа за учредяване и първоначален маркетинг на кооператива и продукцията 2. Повишаване капацитета и създаване на партньорство между общинските служители и други държавни институции за социално включване на уязвими групи – изграждане на специфични търсени умения у трайно безработни лица Прилагането на социалната иновация включва следните основни етапи: - Информационна кампания сред целевата група - Подбор на участници (минимум 15 човека) - Провеждане на специализирани обучения за стартиране на самостоятелна заетост в областта на туризма, разработване на туристически продукти, управление и маркетинг – 5-дневни - 1-месечна практика (20 работни дни) в хотели в близко разположени туристически центрове – Девин, Доспат или Велинград След пилотното прилагане на адаптираните социални иновации, от страна на общинските служители, включени в изпълнението на дейността ще бъде извършена оценка на тяхната ефективност съгласно методологията за оценка на резултатите от пилотното прилагане, описана в Наръчниците. 29 000.00 28 920.00
Оценка на изпълнените дейности и постигнатите резултати : Съгласно Условията за кандидатстване, външната независима оценка на изпълнените дейности и постигнатите резултати е задължителна дейност. Извън нея, проектът въвежда собствена, вътрешна система за наблюдение и оценка на изпълнението и постигането на заложените конкретни продукти или резултати от дейностите чрез изпълнението на План за вътрешен мониторинг и контрол на качеството. Целта на конкретната дейност за оценка на постигнатите резултати е да проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение, съгласно следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Обективността и безпристрастността на оценката се осигуряват чрез избора на външен за изпълнител чрез провеждане на процедура по ЗОП. Резултатът от изпълнението на тази дейност ще послужи за изпълнението на следващата Дейност 6 – Разпространение на постигнатите резултати. 3 500.00 3 500.00
Разпространение на постигнатите резултати: Дейността цели да популяризира адаптираните и пилотно изпълнени иновативни практики от предходните дейности и да насърчи устойчивия им трансфер, чрез създаване на условия за провеждане на конструктивен диалог между заинтересованите организации и институции, работещи в сферата на социално включване на уязвими групи, вкл. на областно ниво. В тази връзка, дейността е необходима за повишаване информираността, относно идентифицираните иновативни практики за прилагането на интегрирани модели за социално включване на уязвими групи в община Сърница, с което ще бъде заложено началото и на техния устойчив трансфер. Дейността е от съществено значение за изпълнението на общата и специфичните цели на проекта и приоритета, защото единствено споделянето на получените резултати от предходните дейности пред широката общественост може да допринесе за ускореното и разширено въвеждане на идентифицираните иновативни практики. Получените коментари по време на дискусионния формат също така ще спомогнат за допълнително прецизиране на моделите и анализите, което допълва капацитета на отговорните служители на общинската администрация. По конкретно, дейността предвижда реализиране на мерки, които в максимална степен да позволят на други заинтересовани организации и институции да ползват опита на двата партньора от двете държави, както следва: - Изготвяне и отпечатване на сборник, съдържащ резюмета на учебните и работни посещения при партньора, моделите на прилагане на двете социални иновации по проекта, както и оценката на изпълнението – 30 печатни копия и публикуване на уебсайта на общината. - Организиране и провеждане на двудневна кръгла маса за разпространение на резултатите с минимум 30 участника. Предвижда се кръглата маса да бъде организирана за 2 дни – по 1 ден за всяка приложена социална иновация по проекта, при следния дневен ред: 1) Представяне и обобщение на резултатите от изпълнените дейности и постигнатите резултати. Тази част ще бъде базирана на обобщените резултати от приложението на съответната социална иновация и оценката на изпълнените дейности и постигнатите резултати; 2) Провеждане на съвместни консултации между участниците в проектните дейности и останалите участници от заинтересованите страни по отношение на възможностите за въвеждане на идентифицираните социални иновации в други региони и за други целеви групи; 3) Създаване на партньорства между различните заинтересовани страни по конкретни идеи, обмен на информация, опит и практики за други иновации в социалните дейности. 6 200.00 6 200.01
Организация и управление на проекта: Дейността включва цялостното управление и изпълнение на проектните дейности, координация с партньора, вътрешен контрол на качеството, мониторинг и оценка на изпълнението, докладване и отчитане. Дейността е подпомагаща за постигането на общата и специфичните цели на проекта и планираните резултати. Дейността ще се изпълнява от предлагания екип по проекта както следва: 1. Ръководител проект Квалификация и професионален опит – съгласно приложената автобиография. Планирани отговорности: Цялостно управление на дейностите по проекта, осъществяване на вътрешния мониторинг за постигане на целите и резултатите, лице за контакт и координация с Договарящия орган, докладване и отчитане по проекта. Останалите членове на екипа ще бъдат подбрани съобразно следните изисквания: 2. Координатор социални дейности ПП1 Квалификация и опит – в съответствие със заеманата длъжност Планирани отговорности: Отговорен за прякото изпълнение и координация на дейностите, имащи отношение към социалното включване на уязвими групи 3. Счетоводител ПП1 Квалификация и опит – в съответствие със заеманата длъжност Планирани отговорности: Осъществяване на финансовото управление и счетоводната отчетност на проекта. В допълнение, екипът по проекта ще ползва експертиза за подготовката на документации за обществените поръчки, както и за осъществяване на дейностите по информация и публичност по проекта. 17 138.00 16 865.92
Информация и комуникация за проекта: Дейността цели осигуряване на добра информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и публичност на резултатите, както и за съблюдаване изискванията на ЕС по отношение на визуализацията на проекти, финансирани от Европейския социален фонд. Дейността подпомага постигането на общата и специфичните цели на проекта, като в допълнение осигурява прозрачност и публичност при изпълнението на заложените в проекта дейности, както и допринася за ефективното управление и администриране на проекта. Дейността ще се организира като средство за привличане на заинтересованите страни в реализацията на инициативите по проекта. За разлика останалите дейности по проекта, които имат работен характер и са насочени основно към целевата група на проекта, включените тук поддейности имат много по-широка аудитория. Те изпращат формулираните послания на ясно разбираем език потенциално до всеки. Популяризирането на добрите примери и дейности при изпълнението на проекта, ще цели както въвеждането им като практика потенциално на по-широки нива и с по-широки целеви групи. Също така, дейността допринася и за координацията и информационния обмен между заинтересованите страни. 3 500.00 3 499.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.