Активиране на икономически неактивните и обезкуражени лица по метода "от врата на врата" с оглед не само регистрацията им в дирекции „Бюро по труда”, но разясняване на дейностите по проекта и тяхното самоопределяне и включване.: Дейността е стартирана преди сключване на ДБФП, м. юни 2018 г. Същата ще приключи в трети проектен месец, когато е началото на Дейност 4, 5, 6 и 7. Обща продължителност на дейността - 9 месеца. Безработни лица в трудоспособна възраст ще се издирят, като заявилите желание за участие в проекта ще бъдат насърчавани да се регистрират в Д БТ /в случай, че не са регистрирани официално като безработни/. При посещение на експертите от Сдружението на домашния им адрес, същите ще бъдат насочвани и подпомогнати да попълнят анкетни карти, в които ще е отразена регистрацията или липсата на такава в Д БТ, тяхното самоопределяна по етнически признак, образование, социален статус, професионална квалификация и др. данни необходими за изпълнение на дейностите по проекта. Експертите ще следят за това, дали лицата имат и поддържат редовна регистрация в Д БТ. При липса на такава, ще насърчават и ще оказват техническа помощ за попълване на съответните документи, както и регистрацията им в дирекции „Бюро по труда”, необходимо изискване за включването им в проектните дейности. За нуждите на проекта са необходими не по- малко от 500 издирени и анкетирани лица от целевата група.
С изпълнение на дейността са ангажирани 3 души, в т.ч. 2-ма експерти (издирване и анкетиране) по ГД и 1 експерт по ТД (разработване на анкетата, извършване на техническа подготовка за извършване на анкетиране; анкетиране; изготвяне на анализ на анкетираните лица преди започване на Дейност №4 "Осигуряване на мотивационно обучение"; Дейност № 5 "Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетенции"; Дейност № 6 " Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионална квалификация" и Дейност №7 "Осигуряване на заетост при работодател на лицата от целевата група" ).
Детайлни параметри и характеристики на анкетите: 1.Състав на семейството: Име, презиме, фамилия: ЕГН: ;Адрес:;Семейно положение:;Образование;Майчин eзик-Как се самоопределяте: Българин,Ром,Турчин,Други /моля посочете;Трудова заетост; Здравословно състояние;Съпруг/а/съжителстващо лице,ЕГН,Адрес;Семейно положение;Образование,Майчин език; Как се самоопределяте,Трудова заетост,Здравословно състояние;Деца под 18 възраст-Име ЕГН Учебна заетост Противообществени прояви,Деца от семейството настанени в институция,Здравословно състояние на децата в семейството;Настоящ адрес на семейството;Други лица, живеещи на този адрес;Материално състояние на семейството;Данни за жилището;Дата; анкетьор-подпис и анкетиран-подпис.Анализ на анкетираните лица се извършва във връзка с необходимостта от изпълнение на горе цитираните дейности.Един от най-често използваните методи на структуриране на целевата група по изпълнение на проектните дейности и контрол е анализ на проведеното издирване и анкетиране на потенциалните представители на целевата група по проекта. Целта на анализа е да се докаже, че правилното използване на аналитичните процедури води до повишаване правилното определяне на представители на целевата група по конкретните дейности на проектното предложение, както и за разрешаване на крайната цел по проекта- реализация, чрез интеграция на представителите на целевата група. Решаването на поставената цел минава през проучване на възможностите за прилагане на анализ по всеки от етапите на проучване и контрол. Аналитичните процедури могат да се приложат там, където съществува възможност за детайлизиране на информацията. При извършване на анкетирането се предоставя на издиреното и подлежащо на анкетиране лице Декларация за предоставени лични данни (включително специални категории лични данни относно етнически произход и/или здравословно състояние, пол) съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година. |
14 500.00
|
14 499.87
|
Създаване на звено - мобилен екип за предоставяне на индивидуални консултации за подобряване достъпа до социални и здравни услуги : За изпълнение на проектните дейности е необходимо създаване на звено за координация с представители на местната общност и заинтересованите страни за консултиране на представителите на целевата група относно възможностите за включване в дейности по проекта и по време на участие в дейностите по проекта – мобилен екип. Звеното за координация ще бъда създадено за нуждите на проекта. В него ще работят четирима медиатори на 4-ри часов работен ден - социален, здравен, образователен (за нуждите на целевата група над 18 г. възраст) и юрист и ще предоставят индивидуални консултации за подобряване достъпа до социални и здравни услуги. Те ще бъдат наети на Трудов договор като ключови експерти по изпълнение на проектните дейности. Служителите на мобилния екип ще бъдат подбрани чрез провеждане на конкурс по документи и събеседване. Четиримата медиатори ще осъществяват пряк контакт с представителите на целевите групи, ще участват при разрешаването на спорни въпроси относно социалното им включване, опазване на здравето, осигуряване на заетост и др. ще подпомагат взаимодействието им с местните институции.
Четиримата медиатори ще изпълняват дейността си чрез мобилно предоставяне на услугата - Медиаторът, при лицето в неравностойно социално положение и чрез транспортиране на представители на целевата група по проекта до относимите институции и извън територията на община Вълчи дол.Социалните оценки ще се извършват от ключови експерти (мобилен екип). За целта ще бъде извършено издирване и анкетиране на лицата от целевата група по проекта от партньора по проекта НПО "Бъдеще за Вълчи дол". Социалните оценки ще съдържат информация за социалния статус на конкретното лице. В тях ще се заложат препоръки за лицето, свързани с неговите възможности за обучение, квалификация, труд и други мерки за социално включване и интеграция. Оценката ще установи индивидуалните потребности на крайния бенефициент, неговите възможности за интеграция в обществения живот, в това число и на възможностите за трудова заетост, квалификация и преквалификация. Въз основа на направените социални оценки от ключови експерти (мобилен екип) на всеки от целевата група ще бъде изработен индивидуален план, в който ще се набележат мерки за трайна интеграция. Индивидуалните планове ще бъдат изготвени от ключовите експерти (мобилен екип), които извършат индивидуалните оценки. При необходимост, индивидуалните плановете ще бъдат актуализирани. Контрол по изпълнението на индивидуалните планове ще се осъществява от ръководителя на проекта.
Лицата, които желаят да бъдат включени в проектните дейности ще подават заявления в звеното за координация. Настоящата дейност ще бъде предшествана от рекламна кампания, чрез която ще бъде оповестено започването на дейностите по проекта, както и сроковете за подаване на заявления и лицата, които могат да направят това. Кметовете от населените места на Общината ще бъдат привлечени, с цел осигуряване на подходящи лица за включване в проектните дейности.
За подбор на крайна целева група ще бъде сформирана комисия. Наред с всичко разписано за изпълнение на дейността са необходими и материали и консумативи: 11 500.00 лв. |
139 091.30
|
122 536.34
|
Обучение на служителите от звеното за координация (мобилен екип): Служителите на звеното за координация ще бъдат включени в 4-дневно обучение по медиация. |
1 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на мотивационно обучение: Засилване мотивацията на представителите на целевата група за обучение и работа; предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда; изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване.
За осигуряване на подходяща целева група за изпълнение на проектните дейности, както и за нуждите на Общината, ще бъде осигурено мотивационно обучение на 150 души.
За по-добро изпълнение на дейността, с цел обучението да е ефективно и целевата група да бъде добре подготвена в края на обучението, същите ще бъдат разпределени по групи от по 15 души в група. Всяка група в продължение на 10 учебни часа, в рамките на два дни ще премине курса на обучение. В обучителната програма ще бъдат застъпени следните теми:
- Информация за свободни работни места – набиране и разчитане;
- Автобиография (СV) – значение, изисквания, видове, съставяне;
- Мотивационно писмо – значение, изисквания, съставяне;
- Събеседване при кандидатстване за работа – овладяване на умения за успешно представяне. Техники за намаляване на притеснението. Комуникации;
- Трудово-правна и социална нормативна уредба;
- Социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход. |
3 750.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетенции: За изпълнение на проектните дейности е необходимо на представителите на целевата група по проекта да бъде осигурено обучение по ключови компетенции.
Ключовите компетенции, необходими на участниците в проектната дейност са знания, умения и нагласи, които помагат на учащите да постигнат личностна реализация и, на по-късен етап от живота си, да намерят работа и да участват в живота на обществото. Придобитите ключови компетенции ще осигурят свързаност между личната, социалната и професионалната изява на представителя на целевата група.Ключовите компетентности са важни защото:
• Улесняват реализацията на пазара на труда
• Съдействат за успешната мобилност в рамките на европейската общност
• Улесняват адаптацията към динамично променящия се свят
• Осигуряват успешна изява и социално благополучие на хората чрез повишаване на качеството на живот
• Намаляват риска от социално изключване
Като се вземе предвид преобладаващата част от лицата, представители на целевата група, за нуждите на изпълнение на проектното предложение ще се извърши обучение по Ключова компетентност 1 " Общуване на роден (български) език.
Обучение за придобиване на ключови компетенции по проекта ще бъде осигурено на 120 души. |
8 400.00
|
8 400.00
|
Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионална квалификация: Съобразно изготвените индивидуална оценка и план на участниците в проекта, всеки един от тях ще бъде насочен към съответното обучение. Предвижда се обучението на 50 лица, за част от професията по втора квалификационна степен на професионална квалификация, в съответствие с изискванията на МОН. Продължителността на обучението ще е 300 учебни часа, разпределени в четири месеца. Цената за обучението на едно лице е 600 лв. В зависимост от квалификацията на лицата от целевата група, подали заявление за участие в проекта, е възможно обучение за повишаване на квалификацията. Професията, по която е предвидено да се проведе обучение е от списъка на професиите за професионално образование и обучение основно в частта „Социални услуги”. Обучението ще се извършва извън работно време за лицата, назначени по ТД от Работодателя - Кмета на Община Вълчи дол.
В план-графика за изпълнение на дейността е предвидена подготовка, която включва изготвяне на списък на лицата, разпределението им по групи, вид и време за участие в обучение за професионална квалификация.
|
30 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на заетост при работодател на лицата от целевата група: На 70 лица ще бъде осигурена заетост в структурата на Общинска администрация Вълчи дол и нейните звена със срок на действие -12 месеца. С тези лица Кмета на Общината ще сключени Трудови договори, като по време на изпълнение на трудовите си задължения, (извън работното време) същите/част от тях ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация. В бюджета са предвидени разходи за трудова медицина на наетите лица.
І. На 20 лица ще бъде осигурена заетост в структурата на Общинска администрация Вълчи дол и нейните дейности (БКС)- със срок на действие - 12 месеца - на 6 часов работен ден.
С тези лица ще бъдат сключени Трудови договори.
2. На други 30 лица ще бъде осигурена заетост в структурите на ОбА-Вълчи дол и нейните дейности (домашен помощник към ОбА и ДСП) - със срок на действие - 12 месеца - на 4 часов работен ден.
С тези лица ще бъдат сключени Трудови договори.
3. На други 20 лица ще бъде осигурена заетост в структурите на ОбА-Вълчи дол и нейните дейности (домашен помощник към ОбА и ДСП) - със срок на действие - 12 месеца - на 4 часов работен ден.
С тези лица ще бъдат сключени Трудови договори, като по време на изпълнение на трудовите си задължения, (извън работното време) същите/част от тях ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация.
|
349 394.62
|
343 884.92
|
Повишаване информираността на обществото с цел преодоляване на негативните стереотипи : Ще се организира градско състезание за деца и възрастни от целевата група (с предметни награди) за 2 дни с включване на:стена за катерене; лента за баланс;въжени съоръжения за катерене, провиране и спускане (въжен тролей); провеждане на ускорен курс за ориентиране; организиране и провеждане на кулинарен конкурс.В края на втория ден, градското състезание ще приключи с атрактивна музикална забава "Нощ на ритъма и танца".За развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи ще се провежда политика за сближаване между етносите, като за целта ще се прилагат нестандартни методи.Такъв нестандартен метод за постигане на целта при изпълнение на дейността е организиране и провеждане на атракциони игри и мероприятия с представителите на целевата група. При разширяване на формите за контакт с различни публики под формата на организиране на интерактивни игри на открито в гр.Вълчи дол, се цели промяна в нагласата към другия- различния.Участието на различните етноси рамо до рамо в игрите, по естествен начин ще промени визията за "различния".Преодолявайки заедно препятствията в игрите и мероприятията, стремейки се да постигнат отборната победа, както и забавлявайки се заедно по време на организираната "Нощ на ритъма и танца" ще се развие чувството на принадлежност към една и съща общност при различните етноси. Постиженията при индивидуалните изяви ще размие различията и ще промени разбирането за по-добрия, без да се обръща внимание на това от кой етнос е "победителя", както и ще доведе до повишаване на себеоценката на победителя. На заден план в съзнанието на всички остава различието-етност. Има победител, той е най-добрия. Той е примера за подражание! Отпада значимостта на етническата принадлежност, което е главната цел при реализиране на тази дейност.Така ще се развие толерантност между представителите на различните етноси.Участието в отбор при състезание развива много качества, като едно от основните е взаимопомощ. Така се зараждат приятелствата.Така се реализира интегриране на различните.Така се развиват местните общности и се преодоляват негативните стереотипи. Дейността ще бъде заснета и ще бъде изготвен филм-цветен, озвучен на български език и със субтитри на английски език (за да достигне до широк кръг от лица, в т.ч. имигранти и други), с продължителност 12-15 минути.С цел преодоляване на негативните стереотипи, във филма ще бъдат илюстрирани сходствата при представителите на различните етноси. Ще бъде прокламирана идеята, че всички сме хора, имаме еднакви потребности, както са еднакви и предизвикателствата, пред които се изправяме всеки ден. Освен, че имаме еднакво ежедневие, ние по един и същи начин празнуваме. По един и същи начин семействата от различните етноси се събираме, поставяме на празничната трапеза обредни ястия и почитаме своите отци.Разликата в етносите се изразява обикновено в цвета на кожата и майчиния език, използван в ежедневието, но ценностната ни система е една и съща.По този начин ще се постигне развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи (сегрегация и свързаните с нея предпоставки за пречка при развитието на местните общности).Филмът ще бъде прожектиран във всяко едно от 22-те населени места на Общината. Целта е да бъдат приобщени максимален брой деца, техните родители и близки(без разлика от това какъв е техния етнос), тъй като не е възможно всички те да вземат участие в двудневните игри и състезания, но ефекта от постигнатото по време на състезанията ще рефлектира като стимул и за останалите. Така по безспорен начин се достига до осъзнаването, че като посещаваш учебните занятия редовно,ставаш част от тези, които имат възможност да вземат участие в интересни забавления, да си един от най-добрите, да си победител, да ти се възхищават всички.Родители и близки на учениците ще бъдат стимулирани да изпращат децата си в училище и да осъществяват контрол. Филмът ще бъде качен на официалната страница на Община Вълчи дол, както и в социалните мрежи. |
24 540.00
|
19 616.66
|
Организиране на публични събития, срещи и дискусии с представители на маргинализираните общности, местната общност, заинтересованите страни и медиите: Предвижда се провеждането на 10 кръгли маси, по 30 души на кръгла маса. Участници ще бъдат представители на маргинализираните общности, местната общност, заинтересованите страни, медиите и различни институции, които са ангажирани с дискутираните проблеми, както и организации, експерти и граждани, които са засегнати от проблема с интегриране. Кръглите маси ще бъдат тематично организирани, предимно в областта на социалните и здравните им права, както и необходимостта от семейното планиране, т.е. общо 300 участника от ОбСъвет-Вълчи дол, ОбАдминистрация-Вълчи дол, Дирекция Социално подпомагане – Вълчи дол, в т.ч. от отдел "Закрила на детето"; Общностен център-Вълчи дол, Регионална дирекция за социално подпомагане - Варна, РЗИ - Варна, Учебните заведения, Народните читалища от общината, Детска педагогическа стая, РУО - Варна и представители на местни и регионални медии. Провеждането на всяка една кръгла маси ще се осъществи на територията на община Вълчи дол, като конкретното място за провеждане на всяка от тях следва да отговаря на изискванията, а именно:
- зала за провеждане на кръгла маса, вкл. озвучаване и техника за презентации;
- зала с капацитет за не по-малко от 30 души.
Продължителността на провеждане на всяка една от кръглите маси е 1 (един) ден, а периода на провеждане на всяка една от кръглите маси и конкретните участници ще е съобразен чрез предварително одобрен ръководителя на ЕУП график и списък при следните параметри:
Организиране и провеждане на кръгла маса за 30 участника от област Варна на територията на община Вълчи дол.
Във всяка една от кръглите маси ще участват по 30 участника от целевата група и институциите от област Варна. За провеждане на всяка една от кръглите маси, ще се осигури, както следва:
Времето за реализиране на всяка една от кръглите маси е по 1 ден, в рамките на шест астрономически часа. Изпълнителят, избран по ЗОП отговаря за подготовка на залата, комплектоване на материалите, заснемане, поставяне на изработения вече банер в залата, където ще се проведе мероприятието и др. организационни дейности.
Изпълнителят следва да осигури модератор и екип за организиране и провеждане на всяка кръгла маса. Изпълнителят ще осигури за всяка кръгла маса:
- Материали за участниците; дискусионен обяд за 30 души на кръгла маса;Кафе пауза за 30 участника - дребни сладки и соленки, кафе, чай и минерална вода; осигуряване присъствие на представители на не по-малко от 3 медии, които да отразят събитието; заснемане на всяка кръгла маса с камера и предоставяне записа на ЕУП на DVD.
Изпълнителят ще има и ангажимент да подготви и изпрати покани до всички участници във всяка една от десетте кръгли маси (съгласувано с Възложителя) и да оповести най-малко 2 дни предварително за предстоящото събитие чрез уеб-страницата на Община Вълчи дол. |
12 000.00
|
12 000.00
|
Посредничество за намиране на работа: Посредническата дейност по наемане на работа се изразява в оказване съдействие на търсещите работа лица и на работодателите, предлагащи работни места, с цел сключване на договор за наемане на работа, като посредниците трябва да предоставят в съвкупност или поотделно следните посреднически услуги:
1.информиране и/ или консултиране на търсещите работа лица от целевата група и на работодателите;
2.психологическо подпомагане на търсещите работа лица от целевата група;
3.насочване към обучение на възрастни от целевата група;
4.насочване и подпомагане за започване на работа, включително в друго населено място в страната или в други държави.
Сдружение с нестопанска цел "Бъдеще за Вълчи дол" ще предоставя:
1.посреднически услуги безплатно - без събиране пряко или косвено, изцяло или частично на такси или други плащания от търсещото работа или наетото на работа лице от целевата група;
2.посреднически услуги без заплащане от работодателя, което не може да бъде за сметка на възнаграждението на устроеното на работа лице от целевата група.
Сдружение с нестопанска цел "Бъдеще за Вълчи дол" ще предоставя посреднически услуги на търсещите работа лица по заявки на работодатели за сключване на договори, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда и другите нормативни актове в областта на трудовото законодателство, както и при условията и по реда, регламентирани в международен договор за обмен на работна сила, по който Република България е страна. |
10 000.00
|
9 779.78
|