Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 498 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към разширяването на капацитета на съществуващите стопански обекти- техническите центрове в София, Монтана, Плевен, Русе, Балчик, Хасково и Свиленград, което повишава количеството трафик, преминаващ през тези обекти и мрежата на ГКН като цяло, чрез увеличение на скоростта от 10G на100G.
Производственият капацитет на „ГЛОБЪЛ КОМЮНИКЕЙШЪН НЕТ“ АД е пряко зависим от пропускателната способност на оптичните му трасета, които са над 3200 км и свързват главните градове на РБългария със световните телекомуникационни центрове. Проектът ще повиши производствения капацитет на дружеството чрез внедряване на ново оборудване, осигуряващо преминаване от транспорт на данни със скорост 10G към транспорт на данни със скорост 100G  върху единична дължина на вълната през оптичното влакно. Чрез проекта ще бъде закупен минимално необходимия, но пълен комплект от хардуерни и софтуерни компоненти - шкафове и рафтове, в които се поставят платките и устройствата, общи възли, осигуряващи работата на физическо ниво в самите технически центрове, модули за обединяване / разделяне на честотите и корекция на дисперсията, транспордери, оптични модули и инсталационни материали, софтуер за наблюдение и управление за 100G канали, софтуер за управление на новите устройства поотделно в новата и съществуващата инфрастрауктура и лицензиите за него.
Основното обновяване е по линията София – Балчик, като промените в граничния възел ще позволят повишаване на експортния потенциал на услугите на дружеството към Азия, които в момента се реализират върху 10G транспортна линия. По тази линия компоненти е необходимо да бъдат инсталирани и в техническите центрове в Монтана, Плевен и Русе. Основно обновление ще бъде извършено и в техническия център в Свиленград, което ще позволи експорт на услуги към Турция и Гърция. Междинно е необходимо да се добавят активи в техническия център в Хасково.
Резултатът ще бъде постигнат чрез изпълнението на дейност „Подобряване на производствените процеси“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде постигната чрез закупуване на шкафове и рафтове, общи възли, модули за обединяване / разделяне на честотите и корекция на дисперсията, транспондери, оптични модули и инсталационни материали, софтуер за наблюдение и управление за 100G канали, софтуер за управление на устройствата в новата и съществуващата инфраструктура и лицензии).: Като част от дейността ще бъдат закупени и внедрени: 1. Телекомуникационен шкаф (стойка), в който се инсталира оборудването: София и Свиленград – по 1 бр. 2. Монтажен рафт (шаси в шкафа): София и Хасково – по 1 бр., Свиленград – 2 бр. 3. Модул Double-DCM CAGE, кошница за инсталиране на различни компоненти: Плевен, Хасково и Свиленград – по 1 бр. 4. Захранващ интерфейсен възел: София и Хасково – по 2 бр., Свиленград – 4 бр. 5. Допълнителна интерфейсна карта: София и Хасково – по 1 бр., Свиленград – 2 бр. 6. Платка системен контрол и комуникация: София и Хасково – по 1 бр., Свиленград – 3 бр. 7. Платка оптичен интерфейс: Хасково и Свиленград – по 1 бр. 8. Двуканална платка за защита (SM): София –3 бр., Русе, Балчик и Хасково – по 1 бр. 9. Мултиплексорни възли - използват се за обединяване / разделяне транспортни канали ( честоти) с различни дължини на вълните в дадено оптично влакно: Хасково – 1бр., Свиленград – 1 бр. 10. Оптични усилватели - използват се за обединяване / разделяне транспортни канали ( честоти) с различни дължини на вълните в дадено оптично влакно: Хасково – 1бр., Свиленград – 1 бр. 11. Дисперсионно компенсационен модул - използва се за коригиране на хроматичната дисперсия, която е параметър, от който зависи възможното разстояние за предаване на данни в оптичните влакна: Хасково – 1бр., Свиленград – 1 бр. 12. Транспондер: София –3 бр., Русе – 1 бр., Балчик – 1 бр., Свиленград – 1 бр. 13. Оптичен модул: София –25 бр., Русе – 10 бр., Балчик – 10 бр., Свиленград – 10 бр., Монтана – 2 бр., Плевен – 3 бр. 14. Комплект външни кабели: София –235 м., Русе – 60 м., Балчик – 60 м., Хасково – 60 м., Свиленград – 100 м., Монтана – 12 м., Плевен – 13 м. 15. Оптичен кабел: София –80 м., Русе – 20 м., Балчик – 20 м., Хасково – 20 м., Свиленград – 40 м., Монтана – 5 м., Плевен – 7 м. 16. Лиценз за базов софтуерен пакет,V100R009 –позволява използването на базов софтуерен пакет за управление на устройствата в новите монтажни рафтове: София – 1 бр., Хасково – 1 бр., Свиленград – 2 бр. 17. Лиценз за софтуерна актуализация на всички точки – позволява актуализация на съществуващия софтуер за управление на новите устройства в наличните монтажни рафтове. 18. Софтуер за наблюдение и управление на мрежата iManager U2000(V200R014) 19. Обновен софтуер за обслужване на управлението на системата (от версия V001R001 към версия V002R014) и за управление на мрежовите елементи (от версия V001R004 към версия V001R009) - актуализира системата за наблюдение и управление на процесите. Актуализира всички OSN6800 мрежови елементи в мрежата на GCN. Закупеното оборудване е в конфигурация и с характеристики, осигуряващи използването на OTU4 (optical-channel transport unit (OTU)) - стандарт ITU-T OTN със скорост на передаване от 112 Гбит/c, което позволява передавне на сигнал 100 Gigabit Ethernet. Допълнителното оборудване в съществуващите технически центрове на дружеството на практика трансформира съществуващата комуникационна система в по-висок клас, чийто нов капацитет от 100G гарантира значително по-високи скорости при предаване на информацията, т.е значително по-висока производителност на мрежата – това е индикаторът за подобрен производствен процес. Стъпките за реализация на дейността включват: 1. Провеждане на процедура за избор на Изпълнител, съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. – от 10-ти до 12-ти месец от подписването на договора. 2. Подписване на договор с изпълнителя – 12-ти месец. 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи – от 16-ти до 17-ти месец. 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален протокол – от 17-ти до 18-ти месец. За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип, включващ „Ръководител на проект“ като външен участник и ключови служители от дружеството - технически директор, специалист по организация и управление, ръководител на техническа поддръжка, специалисти от регионалните центрове, в които ще се извършва внедряването на новозакупените активи. 1 278 555.36 1 224 331.85

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.