Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение адресира нуждите на община Радомир за повишаване качеството на образователните услуги и подобряване на достъпа до образование на деца в предучилищна възраст от маргинализирани групи, както и осъществяване на превантивни мерки за намаляване броя на необхванатите от образователната система. За целта пилотно ще се внедри комплексна интегрирана иновативна програма за менторство и наставничество (Програмата) към ДГ „Слънце“, която да модернизира педагогическия инструментариум и осигури широка обществена подкрепа на образователния процес, вкл. сред маргинализираните общности.

Това ще се осъществи, посредством изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина, в началния етап от проекта чрез обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма. На тази база ще се създадат клубове по интереси, където ще се работи с децата за развиване на знанията и уменията им посредством интерактивни иновативни практики – учене чрез играене. Паралелно с това ще се работи с другата целева група – техните родители/наставници, където чрез въвличането им в образователно-игровия процес и провеждането на коучинг сесии ще се работи в посока създаване на социална среда, подкрепяща образованието. За мобилизиране на обществена подкрепа, както и за насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, ежегодно ще се провежда Седмица на отворените врати.

Фокусът на проекта е поставен върху децата от малцинствени етнически групи, но с цел постигане на интеграционен ефект са включени и разходи за деца и техните родители/настойници, които не са представители на маргинализираните групи. Проектът ще се изпълни от община Радомир (Бенефициер) и ДГ „Слънце“ (Партньор) на обща стойност 271 723,20 лв., от които 29 113,20 са непреки разходи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за подобряване на достъпа и повишаване на обхвата на децата от маргинализирани групи в системата на предучилищното образование: Дейността обхваща същинската работа по разработването и реализация на Комплексната програма за менторство и наставничество (Програмата) в ДГ „Слънце“ (ДГ). Предвижда се пилотното й провеждане да обхване 60 деца (36 от маргинализирани групи), които ще бъдат разпределени по 15 деца в 4 клуба. ЕТАП 1 ПОДГОТВИТЕЛЕН Този етап обхваща изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина посредством обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма. Ще се сформира екип от 2 външни специалисти (Експерт "Образователни дейности" и психолог) и 4 преподаватели от ДГ. Външните специалисти ще разработят Програмата в нейната конкретика, като допълнително ще прецизират предварителната структура с цел адаптирането й към спецификите на конкретните представители на целевите групи. За целта ще се проведат дълбочинни интервюта с учителите и деца и фокус групи с родителите. Предвижда се педагогическият инструментариум да е структуриран в 4 клуба по интереси: клуб „Дигитална креативност“ за ИКТ, клуб „Традиции“ за фолклор, клуб „Сръчко“ за приложни изкуства, клуб „Спорт за всеки“ за спорт, с което да се даде възможност на всяко дете да намери най-близката до него среда за непринудена изява. Целта е посредством интерактивни иновативни практики (учене чрез играене) децата да развият естественото си любопитство в траен интерес към образователния процес. Екипът от ДГ ще подпомага работата на външните експерти. В края на етапа те ще преминат обучение (20 часа) по модулите на Програмата, водено от външните експерти. На база на разработената Програма ще бъдат възложени за разработване и доставка необходимите дидактически материали: 1) Методическо ръководство и материали за провеждане на обучението за учители, както и за последващи насоки при работата с целевите групи; 2) Материали за провеждане на фокус групи с родители; 3) Материали за текуща работа с целевите групи: o Интерактивен дидактически инструмент „Калейдоскоп“ за всяко дете (60 бр.), вдъхновен от метода Монтесори, представляващ дървена кутия с вдъхновяващи материали (карти, дипляни, пясъчен часовник, зарчета и др.), o Сетове за изпълнение на ролеви игри (4 бр.), представляващи декори с аксесоари (напр. маски) и интерактивни елементи, където децата ще отбелязват наученото, o Арт кутия за творчески занимания (вкл. статив, водни бои, темперни, моливи, флумастери, пластилин и др.), маси и столчета за 15 деца, o Носии (15 бр.), o Спортни екипи (15 бр.) и пособия (топки, въжета и обръчи), o Лаптопи (3 бр.), таблети (3 бр.) и мултимедия (1 бр.), които ще бъдат ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр. За установяване на конкретните потребности на целевите групи и създаване на семейна среда, подкрепяща образователния процес ще се проведат 8 фокус групи (по две за всяка възрастова група) с коучинг сесии с родителите/настойниците на децата (120 души). Освен дидактически материали, за организиране на мероприятието ще бъдат осигурени кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик. ЕТАП 2 ИЗПЪЛНЕНИЕ Този етап обхваща същинската работа с децата по методологията, разработената в Етап 1. Преподавателите от ДГ ще провеждат занимания в клубовете 4 пъти месечно, като в летните месеци и през декември занятията ще бъдат разредени заради намалената посещаемост. Веднъж месечно ще бъдат канени и родителите на децата, където чрез въвличането им в образователно-игровия процес и провеждането на коучинг сесии от външните експерти ще се работи за създаване на социална среда, подкрепяща образованието. 119 346.00 123 336.59
Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги: Предвидените в тази дейност мероприятия са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг целевите групи, включително деца от други детски градини и техните родители. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира техния траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на община Радомир. Ще се проведат 3 мероприятия в рамките на проекта: - В началото на учебната 2021/2022 година – Септември 2021 г. - В края на учебната 2021/2022 година – Юни 2022 г. - В началото на учебната 2022/2023 година – Септември 2022 г.“. Мероприятия ще бъдат организирани като Седмица на отворените врати на ДГ „Слънце“ и ще включват представяне на клубовете по пилотния проект: Те ще имат нарочно фестивален характер. Това е от съществено значение на успешността на Програмата. От една страна по този начин участниците в проекта ще получат признание за постиженията си ще бъдат мотивирани да продължат да се развиват в системата на образованието. От друга страна те ще се превърнат в посланици на ценностите за съвременното образование сред целевите групи и ще способстват за намаляване процента на децата преждевременно напуснали системата. Всяко мероприятие ще бъде организирано в 5 дни със следната програма: ДЕН 1: Официално откриване, на което ще бъдат поканени общински представители и широката общественост с фокус към маргинализираните групи. Ще бъдат представени целите на Програмата и иновативните концепции и методи, на които тя е базирана, като в тон със самата програма ще бъдат ползвани увлекателни похвати, които да впечатлят публиката и ще изградят позитивна нагласа към образователната инициатива. Ще бъдат осигурени от външен доставчик:  Организация на събитието (сценарий, водене, фотограф),  Кетъринг за 300 души : кафе, сух пакет, вода и безалкохолно;  Озвучаване;  Балони, брандирани, с хелий,  Брандирани информационни материали: плик с програма за цялата седмица, химикалка, тефтер, папка,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). ДЕН 2 - 5: Във всеки от тези дни клубовете, създадени в рамките на Програмата, последователно ще отворят вратите си в рамките на 4 часа за всеки желаещ да се запознае със заниманията им и прилагания педагогически инструментариум. Ще се раздават брандирани информационни материали и предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). Ще бъдат подготвени изненади за най-малките участници. 123 264.00 120 060.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.