1.Подбор на персонал за управление и предоставяне на услугата.: Предвиждаме заетите лица за предоставяне на услугата да включват администрация от 2 бр. соц. работници, и персонал: дом. помощници, рехабилитатори, психолог и мед лица. През първите 3 проектни месеца ще се изготвят изисквания и ще се проведе подбор на лицата за предоставяне на услугата. Паралелно с това ще се организира събиране на заявления от нуждаещите се лица. В подготвителния 3 м. период ще се проведе и обучение на лицата, които не притежават професионална квалификация в сферата на здравеопазването или соц. дейности (т. нар. домашни помощници), по програма и обучителни материали от МЗ, за предоставяне на неспециализирани услуги за лицата от целевата група (почистване, придружаване до личен лекар и др.).
Услугата ще се предоставя в рамките на 12 месеца, като всеки потребител ще получава до 2 часа на ден.
За подбор на целевата група ще се използват комуникационни канали - обявление на интернет сайта и таблото за обяви на Общината, местните кметове ще предоставят и ще придвижат бланките за попълване на нуждаещите се лица, за да не се налага възрастните хора и лицата с увреждане да пътуват до общинския център.
Някой от наетите лица ще са на граждански договор, като техните възнаграждения няма да превишават 40 % от заложения разход по бюджетно перо 1.1. Възможно е някой от тях да са в пенсионна възраст.
След запознаване с подробната методология за предоставяне на услугата, разработена от МЗ ще се прецизират броя работни места, които са необходими.
Отново въз основа на методологията на МЗ и на насоки, разработени от УО на ОПРР ще се изготви акт за възлагане на УОИИ "Патронажната грижа" и ще се включи в решение на ОбС. Водещ принцип ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите. Преди възлагането на услугата предвиждаме да са приключили всички подготвителни дейности за нейното осъществяване – осигуряване на компютърно и офис оборудване и закупуване на транспортни средства.
След изготвяне на социална оценка и вход в услугата, за всяко лице ще се прецизира предоставянето на социални и/или здравни услуги и те ще бъдат планирани в съответствие с индивидуалните потребности на лицето.
Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят традиционно предоставяните услуги в домашна среда, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа, от която се нуждаят.
|
0.00
|
0.00
|
2. Предоставяне на интегрирана услуга "Социален патронаж", : Услугата ще стартира след изготвяне на индивидуална оценка на нуждите на всеки от подалите документи и класиране класиране за включване на най-нуждаещите се. За одобрените потребители ще се планират услуги, според нуждата на всяко лице, съобразно индивидуална оценка. Според изискванията в Методиката, изготвена от МЗ ще се разработят необходимите документи за функциониране на услугата.
Услугата ще се предоставя в рамките на 12 месеца – от 16.10.2019 г. до 16.10.2020 г., като всеки потребител ще получава до 2 часа на ден. Разпределението на заетостта на наетите лица ще е в задълженията на социалните работници, които ще администрират предоставянето й, и ще изпълняват функциите на диспечери на услугата. За връзка при необходимост от медицинска или социална грижа ще се разпространят "Визитни картички" с координати сред потребителите.
За подбор на целевата група ще се използват комуникационни канали - начална пресконференция, обявление на интернет сайта и таблото за обяви на Общината, местните кметове ще предоставят и ще придвижат бланките за попълване на нуждаещите се лица, за да не се налага възрастните хора и лицата с увреждане да пътуват до общинския център.
Ще се спазва изискването медицинските услуги, които ще се предоставят по проекта да не дублират предоставяне на същите по същото време от НЗОК. Изискването за липса на двойно финансиране ще се спазва и при предоставяне на социалния модул от интегрираната услуга - ще се следи за недопускане на двойно финансиране, т.е. едно лице от целевата група не може да получава една и съща услуга, финансирана от различни източници, независимо дали средствата са от националния бюджет, от Структурните и инвестиционни фондове или друг източник.
Брой лица, които ще ползват услугата (целевата група) - 118 лица. Броят наети лица ще се фиксира след запознаване с методологията на МЗ и ще включва соц. работници, дом. помощници, рехабилитатори , психолог, мед. специалисти.
Някой от посочените лица ще са наети на граждански договор, като техните възнаграждения няма да превишават 40 % от заложения разход по бюджетно перо 1.1. Възможно е някой от наетите лица да са в пенсионна възраст.
Водещ принцип ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите.
Услугата ще се администрира в сграда, общинска собственост в гр. Търговище, оборудвана и обзаведена като звено за изпълнение на соц. услуга "Личен/соц. асистент".
Преди стартиране на услугата предвиждаме да са приключили всички подготвителни дейности за нейното предоставяне – осигуряване на компютърно и офис оборудване и закупуване на транспортни средства. Ако поради някаква причина се нааложи забавяне на доставките, от Община Търговище ще предоставят временно необходимата техника и транспортни средства за обезпечаване дейностите по проекта.
След изготвяне на социална оценка и вход в услугата, за всяко лице ще се прецизира предоставянето на социални и/или здравни услуги и те ще бъдат планирани в съответствие с индивидуалните потребности на лицето.
Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят традиционно предоставяните услуги в домашна среда, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа, от която се нуждаят.
Гъвкавостта на услугите, възможността да се комбинират според индивидуалните нужди и потребности, с цел преодоляване на настаняването в институции на лица в здравен и социален риск – възрастни, лежащо болни, хора с увреждания и др., поради невъзможност да се полагат грижа за тях в семейна среда. Услугите ще са съобразени с индивидуалните нужди и потребности и ще са насочени както към подобряване качеството и стандарта им на живот, така и към преодоляване на изолацията, самотата, изпитанията на възрастта и болестите, повишаване на социалната и жизнена активност. |
0.00
|
305 138.05
|
3. Закупуване на оборудване и превозни средства.: За обезпечаване ежедневната дейност на администрацията на услугата предвиждаме закупуване на мобилен компютър 2 бр, мултифункционално устройство 1 бр. и 2 бр. леки автомобили. Услугата ще се администрира в сграда, общинска собственост в гр. Търговище.
Придобитото обзавеждане и оборудване със средства по проекта няма да бъде използвано за икономическата дейност на общината, след приключване на проекта, освен в случаите, когато се предоставя за ползване във връзка с изпълнението на УОИИ, възложена по съответния ред, съгласно административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. |
0.00
|
0.00
|
Обучение и супервизия: Необходимо е уменията на наетите специалисти, придобити през базовото им обучение в рамките на съответната специалност, да бъдат надградени за изпълнението на този нов вид интегрирана здравно-социална услуга – патронажна грижа. За целта ще се проведе допълнително обучени по единна програма за предоставяне на услугата, чрез което ще се гарантира унифицирано изпълнение на модела за подкрепа на хора с увреждания и хронични заболявания и възрастни хора, които имат нужда от помощ при изпълнение на ежедневните си дейности. Медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, които ще работят в екип за предоставяне на патронажни грижи е необходимо да имат знания за най-съвременни подходи за качествена грижа и умения за тяхното прилагане. Програмата за обучение ще предостави възможност за придобиване на знания, умения и компетентности, за да могат да прилагат този нов модел на грижа за възрастните и лицата с увреждания. Разработването и предоставянето на програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи патронажната грижа е ангажимент на МЗ.
Предвижда се въвеждащо и надграждащи обученията на персонала на услугата.
Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги - риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Супервизията ще повиши професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. |
0.00
|
0.00
|