Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Развитие на управленски капацитет на "Стаматови-2010" ООД е проектно предложение на фирмата, която има основен предмет на дейност проектиране, производство, доставка и монтаж на врати и мебели по поръчка.
Проектът предвижда повишаване на управленския капацитет на компанията.
Бюджетът по проекта е в размер на 134 500 лева, от които е заложено собствено финансиране в размер на 40 350 лева.
Проектът включва следните дейности:
1. За развитие и укрепване на управленския капацитет:
- ре-сертификация на въведена Система за управление на качеството съгласно ISO 9001:2008 и преминаване към новата версия на стандарта съгласно ISO 9001:2015 (включително консултантски услуги във връзка с прехода и сертификационен одит)
- ре-сертификация на въведена Система за управление на околната среда съгласно БДС EN ISO 14001:2005 и преминаване към новата версия на стандарта, съгласно ISO 14001:2015 (включително консултантски услуги, във връзка с прехода и сертификационен одит);
- закупуване на комплект измервателни инструменти, необходим за ре-сертификацията във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015;
- закупуване и внедряване на софтуерна система за оптимизация на управлението на производството, която позволява изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 по отношение на качеството и управлението на околната среда.
2. За насърчаване използването на ИКТ:
- разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите.
Проектът ще бъде визуализиран съгласно изискванията.
Срокът за осъществяване на проектните дейности е 15 месеца.
Проекта предвижда спазване на националното и Европейско законодателство във връзка с провеждането на процедурите за избор на изпълнители за включените услуги и доставки.
За целите на проекта е предвидено сформирането на екип, който се състои от Ръководител проект, Координатор и Счетоводител.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез ре-сертификация на Система за управление на качеството и преход от БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и на Система за управление на околната среда и преход от БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015.: Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: 1. Консултантски услуги във връзка с прехода на Система за управление на качеството съгласно БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и Система за управление на околната среда съгласно БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015. 2. Сертификационни услуги и получаване на сертификати по ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Преходът към новите версии на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 позволява да се отговори на актуалните изисквания на приложимото законодателство и на бизнеса за постигане на високо качество на продукцията и отговорно отношение към опазване на околната среда на базата на ефективна система за управление. Новите версии на стандартите включват допълнителни изисквания като анализ на бизнес контекста и отчитане интересите на заинтересованите страни, ефективна оценка на риска и непрекъснато подобрение. Инвестицията в консултантските услуги ще допринесе значително за повишаване на управленския капацитет на фирмата чрез прилагане на съвременните изисквания към управление на бизнеса и към по-ефективно прилагане на изискванията на законодателството и стандартите към опазване на околната среда. Внедряването на новите версии на стандартите ще доведе до по-устойчиво развитие на компанията и ще допринесе до повишаване на нейната конкурентоспособност. Консултантските услуги ще допринесат и за по-успешно обвързване на управленската документация (политики, процедури и документи) с планираните организационни нововъведения чрез софтуер за оптимизиране на управлението на производството и софтуер за управление на бизнес процесите, тъй като компанията не се стреми към формална сертификация, а издигане на фирменото управление на ново ниво чрез модерни информационни технологии. Ре-сертификацията е необходима за доказване, че преходът към новите версии на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 е извършен успешно. Сертификатите по двата стандарта са гаранция пред нашите клиенти, че компанията е изпълнила всички изисквания и е в състояние да отговори на техните очаквания. Ре-сертификацията ще допринесе и за подобряване на имиджа на компанията пред потенциалните международни клиенти, за които изпълнението на изискванията на актуалните версии на управленските стандарти е доказателство, че компанията непрекъснато се развива и е в крак с новите тенденции във фирменото управление. Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на доставчик на консултантски услуги за преход към новите версии на системите за управление; - провеждане на консултантските услуги във връзка с прехода на Система за управление на качеството съгласно БДС EN ISO 9001:2008 към ISO 9001:2015 и Система за управление на околната среда съгласно БДС EN ISO 14001:2005 към ISO 14001:2015 (консултантските услуги ще бъдат изцяло насочени към преход на внедрените във фирмата стандарти към изискванията на новите версии и включват етапи подробно описани в начина на изпълнение към тази точка) - избор на доставчик на сертификационните услуги; - провеждане на сертификационните услуги (провеждане на сертификационен одит и придобиването на сертификати); - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците на услугите, фирмата ще избере офертите, които съдържат икономически най-изгодното предложение. 6 600.00 4 090.00
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез инвестиция в комплект измервателни инструменти, необходими за ре-сертификацията във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015: Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции за закупуване на комплект измервателни инструменти, който позволява изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015. Комплектът измервателни инструменти включва лазерен далекомер, ъгломер, детектор скенер за стени и ротационен лазер. Техническа спецификация на необходимия комплект измервателни инструменти е направена и приложена в Приложение Е към настоящия проект. Също така за целите на проекта е приложена и една оферта за предвидената инвестиция. Производството на мебели, които не са стандартни и предназначени за масова употреба, а се проектират и произвеждат спрямо конкретните изисквания на даден клиент, изисква изключителна прецизност при снемане на размерите на помещенията, където ще се разполагат мебелите. Всяка грешка в изчисляването на размерите на помещенията може да доведе до неточни проекти, а от там до огромни щети, ако бъдат произведени мебели с неточни размери. Затова ползването на съвременни средства за правилно заснемане на размерите на помещенията на клиента е от ключово значение за избягване на грешки, а оттам и на значителни материални щети, както и за постигане на висока удовлетвореност на клиента, което се изисква от ISO 9001:2015. Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на изпълнител за доставка на необходимия комплект измервателни инструменти за ре-сертификация във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандарта ISO 9001:2015; - доставка на комплекта; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 2 300.00 2 237.33
Дейности за развитие и укрепване на управленски капацитет чрез инвестиция в специализирана софтуерна система за оптимизация на управлението на производството, необходима за ре-сертификацията във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015.: Като част от дейността ще бъдат извършени инвестиции за закупуване и внедряване на софтуерна система за оптимизация на управлението на производството, която позволява изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Техническа спецификация на необходимата софтуерна система е направена и приложена в Приложение Е към настоящия проект. Също така за целите на проекта е приложена и оферта за предвидената инвестиция. Тази инвестиция допринася значително за четири от целите на проекта: 1. Повишаване на качеството на продукцията, което е основното изискване на ISO 9001:2015, в резултат на ползването на съвременни средства за управление на ключови производствени процеси. 2. Подобрява финансовото управление на компанията чрез прецизно изчисляване на себестойността, спестяване на материали и повишаване на енергийната ефективност на производството. 3. Значително подобрява параметрите на дейностите, които имат отношение към опазването на околната среда, което се изисква от ISO 14001:2015, чрез спестяване на материали, намаляване на бракуваните материали и пониженото ползване на енергийни ресурси. 4. Повишава маркетинговия капацитет, включително допринася за интернационализацията, чрез по-добрата визуализация на фирмените проекти пред клиентите. Предвидената софтуерна система за оптимизация на управлението на производството съгласно новите изисквания на двата стандарта включва редица модули: 1. Модули за подобряване на производствените процеси, които водят до по-високо качество на продукцията и които отговарят на новите изисквания на ISO 9001:2015 за ефективност на управленската система във всички аспекти (административен мениджър, калкулационен мениджър и система за професионално конструиране). По този начин се постига по-висока финансова ефективност и управление на ресурсите на компанията. Ползването на специализиран софтуер за анализите на себестойността (вместо ползваните до момента таблици на Excel) ще доведе до по-висока прецизност в процесите на офериране, по-бързо изработване на офертите към клиентите и, при необходимост, по-добра обосновка на заложените цени. 2. Софтуер за оптимизация на разкроя, което е основен процес в мебелното производство. Тази модерна софтуерна система позволява възможно най-доброто използване на материалите, като се постигат няколко цели: (а) намаляване на себестойността поради възможно най-икономичното използване на материалите, (б) намаляване на брака от материали поради по-ефективното разкрояване на материалите, (в) значително подобряване на използваемостта на материални ресурси, което е съществено изискване на ISO 14001:2015, тъй като се спестяват ключови материални ресурси, и (г) повишаване на енергийната ефективност, тъй като се намалява разхода на електрическа енергия за целите на производствения процес. Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на изпълнител за доставка и внедряване на необходимия софтуер за ре-сертификация във връзка с изпълнението на повишените изисквания на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015; - доставка и внедряване на софтуера, включително и обучение на персонала за работа с него; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 50 600.00 50 558.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите: Като част от проекта ще бъдат извършени услуги по разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите (СУБ), отговаряща на нуждите на "Стаматови-2010" ООД за повишаване на управленския капацитет. До този момент компанията организира и управлява всички процеси с традиционни средства - наличните процедури и инструкции съгласно двата управленски стандарта и аналитични инструменти като таблици на Excel. Предвидената СУБ ще изпълнява функциите на мини-ERP и ще повиши управленския капацитет на фирмата, тъй като ръководните кадри включват минимален състав. Компанията се е насочила към разработка на софтуерна система за управление на бизнес процесите вместо да се закупуват стандартните ERP системи, тъй като не разполага с необходимите ресурси за обслужване и поддържане на такива системи, които изискват значителни човешки ресурси и финансови средства. Чрез софтуерната СУБ ще бъдат внедрени следните нововъведения в управлението на компанията: 1. Значително подобряване на достъпа до фирмената комуникация, тъй като документацията по основните бизнес процеси ще бъде позиционирана в "облака" и ще бъде достъпна от всяка точка в страната и чужбина, където има интернет. 2. Независимост на фирмената документация и управлението на проекти от хардуерни проблеми, тъй като често във фирмената сграда има спиране на тока, а софтуерната СУБ позволява достъп до ключови документи дори при изключване на фирмените сървъри. 3. Значително подобряване на управлението на проекти и задачи, което лежи в основата на нашия бизнес (тъй като цялата дейност на фирмата е по проекти, понякога над 10 едновременно, а не представлява серийно производство за склад). 4. Повишаване на ефективността на процесите на вземане на решение чрез визуализация посредством инструменти като дашбордове и гант-диаграми. 5. Управлението на срокове чрез графици и автоматизирани уведомления е огромно предимство на информационните технологии. В процесите на управление на отношенията с клиенти и вътрешната организация на проектирането и производството всички поректи и задачи включват редица срокове, чието неспазване води до нарушаване на поети ангажименти, организацията на дейностите, а понякога и до финансови щети поради плащането на неустойки. 6. Управлението на фирмената документация чрез СУБ води до значително по-висока ефективност при създаването и съхранението на документи и осигуряването на достъп до тях. 7. Системата за управление на бизнеса ще позволи ефективно справяне с важни аспекти на фирмената дейност като управление на несъответствията и рекламациите, управление на нормативното съответствие и организацията на вътрешните одити, чието управление с традиционни средства не е достатъчно прецизно. Съдържанието на софтуерната система за управление на бизнес процеси включва поредица от модули, чието съдържание е съобразено с потребностите на фирмата за повишаване на управленския капацитет: 1. Управление на проекти и задачи 2. Управление на документацията 3. Управление на риска 4. Управление на несъответствия и рекламации 5. Управление н вътрешните одити 6. Управление на отпадъците 7. Управление на съответствието Необходимите стъпки за изпълнението на дейностите са следните: - избор на изпълнител във връзка с услугата по разработване и внедряване на софтуерна система за управление на бизнес процесите; - разработване на софтуерната система от избрания доставчик; - внедряване на разработената софтуерна система във фирмата, включително и обучение на персонала за работа с нея; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците за разработване и внедряване на необходимия софтуер, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 74 000.00 73 900.00
Визуализация на проекта: Визуализацията на проекта включва следните поддейности: - включване на уеб-сайта на подробна информация относно одобрения за финансиране проект, включително общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - на всички документи, изготвени във връзка с ре-сертификацията на системите за управление (доклади, процедури, и други) и проекта (отчети) ще бъдат поставени задължителните реквизити за визуализация; - поставяне на плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място. Публикациите и плакатът ще съдържат всички необходими реквизити и информация съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Също така ще бъдат спазени всички срокове и формати, определени в споменатия Наръчник. Дейностите свързани с визуализацията на проекта са задължителни и инвестициите в тях допринасят именно за тяхното изпълнение. Необходимите стъпки за изпълнението на дейността са: - избор на доставчик за изработване и принтиране на плакат; - изработване, принтиране и поставяне на плаката на подходящо място, за да е видимо за обществеността; - финална дейност по проекта – предаване на всички изискуеми документи по отчитане на проекта. При избора на изпълнители „Стаматови-2010” ООД ще се придържа към регламента на актуалните ПМС и принципите за добро стопанско управление. На база получените оферти и осъществените преговори с доставчиците на съответният софтуер, фирмата ще избере офертата, която съдържа икономически най-изгодното предложение. 1 000.00 110.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.