Намаляване на разходите за дизелово гориво и разширяване на производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на новa, високоефективна, изцяло електрическа ТПИ (Мярка 1).: Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нова трошачно - пресевна инсталация за производство на различни фракции претрошена скална маса (Мярка 1).
Старата ТПИ е собственост на фирмата бенефициент „Киряевска вар” ООД и работи на кариера „Рафаело”, село Киреево, област Видин. Инсталацията е старо технологично поколение с висока енергоемкост и сравнително ниска производителност. Най-общо би могла да се раздели на три отделни модула:
(1) Трошачен модул (роторна трошачка+дизелгенератор);
(2) Челен товарач (свързващото звено м/ду трошачния и пресевния модул – замества транспортните ленти);
(3) Пресевен модул (сита).
Мощностите на старата ТПИ са електрическа (сумарната инсталирана ел. мощност на всички електроконсуматори на Пресевния модул) и от дизелово гориво (мощността на ДВГ на Дизелгенератора-ДГ и Челния товарач-ЧТ). Сумарната инсталирана електрическа мощност на стария Пресевен модул е 30 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението е 21 kW (т.е. Ке=0,7). Мощността на дизеловите двигатели е следната: (1) двигателят на ДГ е с мощност 222,6 kW, а (2) двигателят на ЧТ е с мощност 172,2 kW.
Повечето от модулите на старата ТПИ са произведени преди повече от 15 години. Средната производителност на старата ТПИ е едва 75 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна.
Както беше посочено и по-горе, общата инсталирана ел. мощност на стария Пресевен модул е 30 kW. По „експертна оценка” е определена т.нар. “средна работна ел. мощност” 21 kW (т.е. Ке=0,7), която отнесена към т.нар. „средно-годишна часова използваемост” на инсталацията (около 800 h/yr – 4 часа на ден, 20 дена, 10 месеца), определя нейното потребление на електрическа енергия за една календарна година – близо 16 800 kWh/yr. Що се отнася до потреблението на енергия от дизелово гориво, то зависи от следните параметри: (1) среден разход на дизелово гориво за 1 час работа на ДГ - 25 l/h и (2) среден разход на дизелово гориво за 1 час работа на ЧТ - 15 l/h, (общо 40 l/h) разбира се отнесени отново към „средно-годишната часова използваемост” на инсталацията (800 h/yr). При тези параметри средногодишното потребление на енергия от дизелово гориво от старата ТПИ е над 315 840 kWh/yr.
Средно-годишните разходи за енергия – електрическа и от дизелово гориво – на старата ТПИ, са пресметнати отново на база средно-годишната й часова използваемост (800 h/год.). Изчисленията показват, че въпросните разходи възлизат на 59 328 лв./год.
След закупуване на новата ТПИ в технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, но при техническото изпълнение ще има много съществени разлики. Основната от тях ще бъде по отношение на енергиите, т.е. новата ТПИ ще бъде изцяло на електричество и без използване на дизелово гориво. Новата инсталация има транспортни ленти, които при старата се заместват от Челния товарач. Останалите разлики ще са в в по-високото ниво на автоматизация на производството, което ще доведе до значително енергоспестяване и по-висока производителност.
Предвижда се инвестиция в нова, модерна ТПИ с обща инсталирана ел. мощност от 541,7 kW (по индикативни офертни материали). По експертна оценка, т.нар. “средна, работна, едновременна ел. мощност” на съоръжението ще бъде около 70 % от инсталираната електрическа мощност, т.е. ke = 0,7. При тези параметри, отнесени отново към планираната „средно-годишна часова използваемост” на инсталацията (1920 h/yr – 8 часа/ден, 24 дена/месец. 10 месеца, съгласно бизнес намеренията на бенефициента), Факторът на енергийните спестявания (ESR) за новата ТПИ ще бъде над 70 % (77.2 %), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде над 200 t/год. (2019 t/год).
Оперативните разходи ще са в размер на на 23 242,00 лв./год.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец
2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец
3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Трошачно-пресевна инсталация: 6-ти - 18-ти месец. |
2 141 600.00
|
1 920 000.00
|
Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Мярка 1 на доклада препоръчва закупуването на високо енергийно ефективна трошачно - пресевна инсталация, с която предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Събиране на 3 оферти и избор на изпълнител: 1-ви месец
2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец |
19 900.00
|
19 900.00
|
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси:
- Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта;
- Изготвяне на разработена документация на системата за управление
- Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение;
- Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила);
- Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит;
- Съдействие при провеждане на преглед от ръководството.
Резултатите от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати:
- намаляване на разходите за енергийни ресурси;
- ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;
- измерване и анализиране на енергийната резултатност;
- подобряване на постоянното енергийно управление;
- подобряване на рентабилността на фирмата;
- повишаване на конкурентоспособността.
Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец |
1 000.00
|
990.00
|
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи:
- провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;
- провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;
- вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат.
Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др.
ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това.
Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове.
Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец |
14 000.00
|
13 800.00
|
Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец |
5 000.00
|
5 000.00
|
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ.
Ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета.
Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Киряевска вар" ООД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз;
- упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие;
- общото лого за програмен период 2014 - 2020 г.
Етапи в изпълнението на дейността:
1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец;
2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец;
3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец |
3 000.00
|
2 880.00
|