Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е с фокус предотвратяване образуването на биоразградими отпадъци в общността (къщи за гости от туристическия сектор; градски парк и стадион, училища) и домакинствата. В рамките на проекта са предвидени следните задачи за изпълнение в община Елена, съобразно въвеждането на проучената добра практика на град Шамбери, Франция:
Дейност 1. Подготовка на проекта
Дейност 2. Изпълнение на демонстрационен проект
Дейност 3. Кампании за популяризиране на резултатите от проекта (три броя)
Дейност 4. Организация и управление на проекта
Дейност 5. Информация и комуникация
Дейностите на проекта са в синхрон със заложените за изпълнение целите в чл. 31, ал. 1 от ЗУО и Цел 1 за намаляване на вредното въздействие на отпадъците чрез предотвратяване образуването им и насърчаване на повторното им използване на Национална програма за предотвратяване на образуването на отпадъци.
Очакваните резултати от изпълнението на демонстрационния проект са: Намаляване на количеството на БрБО с 9,87% спрямо общото количество БрБО за 2018 г. в община Елена (с 3,92% спрямо общото количество ТБО за 2018 г. или 120,16 т.) в годината след приключване на проекта чрез предотвратяване генерирането им и компостиране.
Целевите групи по проекта включват общо 1386 лица, от които: а) 426 деца от 7-13 г. в интерактивни занимания в Обществения екологичен център; б) 240 домакинства, с компостери] в) обучени 25 майстори-компостьори; г) 10 къщи за гости с компостери; д) 12 училища с 20 компостери с общо 1031 деца; е) 20 учители; ж) в проучвания и мониторинг: 100 домакинства, 12 училища, 10 къщи за гости.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Подготовка на проекта: Дейността включва разработване на Обосновка за демонстрационен проект (съгл. указанията в т. 13.3. Специфични за процедурата изисквания и Приложение № 6 от условията за кандидатстване). За нуждите на демонстрационния проект е предвидено и осъществено проучване, съпоставка и анализ за приложимостта на нови добри практики, изпълнени вече успешно на друго място реализирани и приключени с постигнати резултати на подходящи практики извън Р България с фокус нови мерки или управленски подходи за превенция образуването на отпадъци чрез компостиране в домакинствата и общността. В сградата на Общностен център Елена в сутеренния етаж, в крайните югозападни помещения - 1. Зала игри 17,82 кв. м. и 2. Зала игри 17,34 кв. м. ще се извърши освежаване на помещенията - боядисване, хидроизолиране на южните стени, с цел същите да се адаптират в Обществен екологичен център. В сградата на Общностен център Елена в сутеренния етаж, в крайните югозападни помещения - 1. Зала игри 17,82 кв. м. и 2. Зала игри 17,34 кв. м. ще се извърши освежаване на помещенията - боядисване, хидроизолиране на южните стени, с цел същите да се адаптират в Обществен екологичен център. Разработена е КСС на базата на която е направено пазарно проучване на стойността на предвидените СМР. Осъществено е пазарно проучване за определяне на стойностите на предвидените за осъществяване дейности и разработване на разходите по бюджета. 8 000.00 6 000.00
Дейност 2. Изпълнение на демонстрационен проект - Създаване на Обществен екологичен център и предоставяне на „зелени“ услуги за домашно и обществено компостиране в община Елена: Проектът е с фокус предотвратяване образуването на биоразградими отпадъци в общността домакинствата. Въвежда се добрата практика на гр. Шамбери, Франция: 1. Проучване на нагласите в общността и домакинствата за предотвратяване генерирането на БрБО -Разработване на методика и съдържание на въпросник -Популяризиране на проучването -Публикуване на онлайн въпросник на сайта на общ. Елена -Анкетиране „лице в лице“ -Представителната извадка - 1% от общността -Създаване на база данни, анализ и разработване на доклад 2. Създаване на Обществен екологичен център (ОЕЦ): ОЕЦ ще се помещава в Общностния център Елена в помещение от 35 м² 2.1. Оборудване на ОЕЦ -Осъществяване на СМР -Доставка на: офис оборудване, ИТ и спец. оборудване 2.2. Разработване на модел за функциониране на ОЕЦ -Методология за предоставяне на услуги -Методология за обучения и Наръчник н „Управление на органичните отпадъци, чрез адекватно събиране и третиране на БрБО с устойчиви методи в туристически райони с близка селскостопанска дейност“. -Дизайн и разработване на лого на ОЕЦ; -Разработване на съдържание за БрБО и компостиране за интернет страницата на община Елена -Разработване на съдържание на флаери за „зелени“ услуги за компостиране -Разработване на съобщения и статии за ОЕЦ 2.3. Участие на община Елена в създаването и обезпечаване дейността на ОЕЦ: Предоставяне на еквивалент на пълен работен ден от експерти от различни отдели на общинската администрация и 1 експерт на пълно работно време 3. Обучения на лицата, които ще използват контейнери 3.1. Обучения за компостиране в общността -1 обучение за общо 20 майстори - компостьори 3.2. Обучения за компостиране в домакинството -Организирани групи от по 15-20 лица в 1 група-общо 9 бр. обучения 4. Предоставяне на съдове за компостиране в домакинствата Доставка на 285 компостери с различна вместимост според спецификата на обектите, в които ще се разположат съдовете за компостиране. Компостерите ще бъдат разположени на общ. земя пред еднофамилните жилищно сгради (ЕЖС) на домакинствата, къщите за гости, градския парк, стадион и уч. дворове  Обособяване на зона за компостиране в градинката на Общностния център Елена 2 компостера - от 1200 литра и от 400 литра (въртящ се) за практическите занятия по компостиране  Пилотно компостиране в домакинства, живеещи в ЕЖС с тревни и зеленчукови градини с площ ≥150 м² на 243 компостери от 1200 л  Пилотно компостиране в градски парк и стадион с 12 компостери от 1200 л. Местата са избрани според най-голям бр. посещения, най-голямо замърсяване с БрБО от консумацията на ядки и плодове и най-голяма площ.  Пилотно компостиране в 10 къщи за гости с въртящи се компостери от 400 л С цел повишаване качеството на услугата и намаляване на дела на БрБО, генерирани от туристи, както и от тревните площи и градини към къщите за гости, проектът предвижда предоставяне на въртящи се 10 компостери от 400 литра, система от 2 камери  Пилотно компостиране в 12 училища и детски градини (1031 ученици) чрез 20 въртящи се компостери с вместимост от 400 литра 5. Мониторинг на изпълнението Кметът на община Елена, чрез своите служители-експерти ще предприеме следните дейности: -Оценка на визуалното качество на компоста; Самопретегляне на отпадъците, внесени в системите за компостиране в общността за 3 месеца -20 дом., 4 училища, 10 къщи за гости. -Проучване сред домакинствата (70 бр.) и общността (10 уч., 20 къщи за гости) за проверка на причините за включване в компостиране или не, качеството на дейностите по компоста и др. Въпросникът включва следните направление: - Въпроси, свързани с управлението на зелени и биологични отпадъци - Причини за некомпостиране, стимули - Параметри, важни за приготвяне на добър компост? - На място (зона за компост): положение на компоста, състояние на употреба, пълнене на компоста, миризми, съдържание, влажност и употреба на компоста; - Комуникационни въпроси: относно наличната информация за компостирането и др. 250 272.45 216 598.18
Дейност 3. Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: А. Кампания „Компостиране в общността и домакинствата“: Целева група: къщи за гости, училища, домакинства Предвидени дейности: 1. Разпространение на флаери за „зелени“ услуги за домашно и обществено компостиране 2. Набиране на желаещи за майстори - компостьори и представители на домакинствата: -промоционалните съобщения в местна кабелна телевизия-5 бр. -прессъобщения на интернет страницата на община Елена-5 бр. -прессъобщения в местна кабелна телевизия и регионални вестници-5бр. -Излъчване на видеофилм за компостиране на БрБО и др. Б. Кампания „Рицари компостьори“: Целева група: деца от 7 до 13 години-426 деца Кампанията ще стартира в рамките на 1 година на проекта паралелно с учебната година. Предвидени дейности: - Интерактивни занимания в ОЕЦ - Формиране на екологични нагласи и поведение, чрез разделно събиране на БрБО, компостиране, мулчиране в демо къта на ОЕЦ. По 2 интерактивни занимания за всяка група от деца (общо 30 занимания). Лектори-учители по биология и кл. ръководители, преминали обучение на обучители - Работа с 3Д принтер -15 занятия, ръководени от експерти на ОЕЦ - Създаден на клуб „Рицарите компостьори“ с участие на минимум 20% от обхванатите деца. Конкурс „Рицари компостьори“: - организиране и провеждане на конкурс за написани приказки за компостирането. - Конкурсът ще се проведе в рамките на 12 училища - Излъчените най-добри 3 приказки от всяко училище в общинския финал -15 приказки - Предвиден фонд за награждаване на участниците в конкурса - Визуализация и популяризиране на конкурса и кампанията: - Прессъобщения за кампанията на страницата на община Елена и местната кабелна телевизия (10 бр.) Провеждане на информационна кампания сред населението на община Елена от „рицарите компостьори“: - 15 приказки, участвали в общинския финал ще бъдат размножени на в 15 бр. флаери - Осъществяване на информационна кампания сред 30% възрастното население от клуб „Рицарите компостьори“ - Представяне на Клуба „Рицари компостьори“ в местната кабелна телевизия В. Кампания „Добрият пример“: Осъществяване на събитие в рамките на Международна седмица на компостирането-първата седмица на месец май в целия сват ежегодно от 1995 година по инициатива на Комитета за компостирането на Канада, с акцент за разпространяване на добри практики от общността, страната и чужди държави за компостиране на БрБО. Провеждане-втората година на проекта. Дейности: 1.Визуализация на кампанията «Добрият пример»: - флаг с изображения и текст, свързани с темата, монтиран на улични стълбове - прессъобщения за кампанията на страницата на община Елена и местната кабелна телевизия-10 бр. - заснет видеофилм с 5 минутна продължителност за компостиране в общността и домакинството - излъчване на видеофилм в регионална кабелна телевизия-5 бр. 2.Откриващ концерт с участието на деца и възрастни от местното читалище 3.Провеждане на кръгла маса "Как да произвеждаме по-малко отпадъци? Да спрем да се чувстваме виновни!" с 40 участника 4. Дни на Клуба „Рицарите компостьори“ - 4 събития Г. Разработване и отпечатване на информационни материали. Дейността включва дизайн, предпечат и изработването на различни информационни и промоционални материали: Дейност 2. Създаване на Обществен екологичен център  Наръчник „Управление на органичните отпадъци, чрез адекватно събиране и третиране на БрБО с устойчиви методи в туристически райони с близка селскостопанска дейност“ -300 бр.  Флаери за предоставяне на „зелени“ услуги за домашно и обществено компостиране -2000 бр.  Стикери за компостерите-300 бр.  Заснемане на видеофилм с 5 минутна продължителност за компостирането в общността и домакинството Дейност 3. Кампании за популяризиране на резултатите от проекта Кампания „Рицари компостьори“: -К-ти учебни материали за интерактивни занимания с деца в рамките на кампания „Рицари компостьори“ (426 бр.) -15 бр. флаера - общо7500 бр. Кампания „Добрият пример“; - Флагове за кампания „Добрият пример“ - 70 бр. 78 100.00 81 826.00
Дейност 4. Организация и управление на проекта: Тази дейност включва доброто изпълнение на проекта, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. Организацията и управлението на проекта ще се осъществи чрез смесен екип от служители от екипа на Общинска администрация Елена и външни експерти като се прилага на единната ставка за непреки разходи по проекта. Ще бъдат изпълнявани следните дейности: 1. Организация, координация и изпълнение на дейностите по проекта:  Изготвяне на подробен план за действие за изпълнение на проекта;  Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа;  Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване;  Създаване и поддържане на система за ефективна комуникация в екипа и със заинтересованите страни;  Навременно, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта;  Ефективно планиране, подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки; 2. Подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите. 3. Мониторинг и докладване  Осъществяване на контрол и мониторинг по изпълнението на план-графика за изпълнение на дейностите по проекта;  Мониторинг на графика за провеждане и документацията на процедурите по избор на изпълнители по дейности;  Създаване и поддържане на одитна пътека (документиране на дейностите и мероприятията, осъществени в процеса на изпълнение на проекта, движението на финансови средства и свързаната с тях документация). Обществените поръчки ще се възлагат в съответствие с принципите на Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС) и ЗОП и по-специално тези за свободно движение на стоки, свобода на установяване и свобода на предоставяне на услуги и взаимно признаване, както и с произтичащите от тях принципи на прозрачност. Документите за всяка обществена поръчка ще се обособяват в електронна преписка. Чрез сайта на община Елена , секция „профила на купувача“ ще се публикуване всички документи по провежданите обществени поръчки. 4. Изпълнение на мерки за информация и комуникация  Информиране и публичност на общността за изпълнението и постигнатите резултати по проекта 5. Съхранение на документите по проекта "Организация и управление" е текуща дейност и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта. Особено важно е всеки член на екипа да е наясно със своите отговорности и задачи при изпълнението на проекта. Ефективната система за вътрешна комуникация е начин за стимулиране на мотивацията на членовете на екипа за качествено и ефективно изпълнение на планираните дейности. 50 855.58 37 622.28
Дейност 5. Информация и комуникация: Мерките за информация и публичност целят повишаване на информираността на обществото за проекта и демонстриране на неговата роля и значение за Община Елена. Мерките са насочени към бенефициенти от целевите групи и цялата общественост. 1. Разработване и изпълнение на комуникационен план на проекта 2. Организиране на начална и заключителна пресконференция (2 бр.) по проекта Дейността включва: организиране и провеждане на две публични събитие за по 30 човека, наем на зала, предоставяне на кафе-пауза (кафе/чай, дребни сладки и соленки), логистично съдействие по време на събитието. - Изработване и разпространение на информационни материали по проекта: - Информационна табела по проекта (да се уточни размера) - 2 бр. - Брошура на проекта (2000 бр., формат А4 прегънат на 3, пълноцветен печат); - Рекламни торби от плат (300 броя); - Дизайн, изработване и доставка на рол-банер със стойка и калъф (пълноцветен печат, размер 85х200 см.) - Подготовка и публикуване на информационни съобщения на сайта на община Елена и посещавани публични места в общността (5 информационни съобщения). 3 852.00 3 852.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.