Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към модернизация и подобряване на енергийните характеристики на публичeн сграден фонд на община Бургас, предназначен за култура. С реализацията му се предвижда да бъде повишена енергйната ефективност в сградата на Младежки културен център –град Бургас(ул.„Уилям Гладстон“№39)“която ще достигне клас на енергопотребление„А“чрез прилагане на интегрирани енергоспестяващи мерки.Планираните дейности включват въвеждане на мерки за енергйна ефективност по сградните ограждащи елементи и инсталации, подобряване на експлоатационните характеристики на сградата и осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение.

Потребностите, които удовлетворява проекта са свързани с намаляване на разходите за енергопотребление в сградата на Центъра; подобряване на условията за работа и предоставяне на културни услуги в помещенията на сградата, осигуряване на равен достъп до културни занимания за всички представители от населението.

Целеви групи са 11 постоянни служители на МКЦ и 400 бр.среднодневни(139 600 годишно)външни посетители в сградата, представляващи ползватели на културни услуги и участници в творчески дейности, организирани от Центъра.

Въвеждането на мерки за енергийна ефективност в културната инфраструктура,ще допринесе за:
- Повишаване на енергийния клас на сградата от"B"на"А"
- Спестяване в годишното потребление на първична електроенергия в размер на1 021 659.15 kWh/г.,което се равнява на75.24 %;
- Резлизиране на екологични ползи от комплексното внедряване на енергоспестяващи мерки, изразени в годишно намаляване на емисиите наСО2, в размер на207.24 т./г.
- Подобряване на условията на работа и комфорта на служителите, както и повишаване качеството на средата за предоставяне на културни услуги за обществеността в съответствие с критериите за устойчиво развитие
- Спестяване на публични средства от постигнатите икономии на енергия
- Подобряване на експлоатационните характеристики и удължаване на жизнения цикъл на сградата
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление, информация и публичност на проекта: Дейността има за цел да се създадат необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение,спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти, с необходимия опит и квалификация,отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените в проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в длъжностни характеристики/заповеди. В него ще бъдат включени експерт от Община Бургас, разпределени на съответните позиции: 1. Ръководител проект - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация с Управляващия орган на НПВУ; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи;- осъществява дейности по наблюдение и контрол на изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2020. 2. Координатор - координира изпълнението на текущите задачи по реализация на проекта, подпомага технически и административно Ръководителя на проекта; - съдейства и участва в подготовката на отчетна документацията по проекта в това число искания за плащане и финансови отчети; - координира и съблюдава за коректното изпълнение на договорите с фирмите – изпълнители, съгласно подписани договори и в съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ; 3. Финансов експерт - Отговаря за финансовото управление, следенето на паричните потоци и процедиране на всички първични счетоводни документи - Подготвя финансови отчети и искания за плащане; - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи 4. Инвеститорски контрол - контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителство на обекта на интервенция по проекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; - представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвяни и представяни технически отчети, проследяващи напредъка в изпълнението на проекта, както и финансови отчети и искания за плащане. В рамките на дейността се предвижда да бъдат изпълнени мерки за информация и публичност по проекта, които имат за цел да се информира широката общественост за заложените цели и дейности, напредъка по проекта и резултатите от неговото изпълнение и да се популяризира финансовия принос на ЕС за реализацията му. Ще бъдат прилагани различни подходи за достигане до възможно най-широка аудитория. При изпълнението на всички дейности по информация и публичност стриктно ще бъдат спазвани указанията за информация и комуникация на НПВУ. В началото на изпълнението на проекта ще бъде организирана стартираща пресконференция, по време на която ще бъде представен проекта. След приключване на строително-монтажните работи ще бъде организирана церемония по откриване на ново-реконструирания обект и финална пресконференция за представяне на постигнатите резултати. За достигане на информация до максимално най-голям брой заинтересовани страни на всички официални събития ще бъдат поканени медии, които да отразят предоставената информация и разпространят сред обществеността.По време на строително-монтажните работи на обекта ще бъде разположено временно винилно пано с информация за проекта, а след приключване на строителните дейности ще бъде монтирана постоянна информационна табела.Информация за проекта ще бъде публикувана и на страницата на Община Бургас. 32 003.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от ЕС, действащото българско законодателство, системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. Дейността включва подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнител при следния предмет и обхват: 1. „Инженеринг (проектиране, изпълнение на мерки за енергийна ефективност и извършване на авторски надзор) в сградата на Младежки културен център – град Бургас с идентификатор 07079. 613.2.1 УПИ I, кв. 158, по плана на ЦГЧ - гр. Бургас, находяща се на ул. „Уйлям Гладстон“ № 39" 2. Изготвяне на независима оценка от одитор за доказване на постигнатите спестявания (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) Изпълнението на следните дейности ще бъде възложено на основание Рамкови споразумения на Община Бургас, както следва: 3. Изготвяне на оценка за съответствието на инвестиционния проект по реда на чл.142, ал.6 от ЗУТ ще се възложи съгласно сключен рамков договор № 93-ОП20-49/21/29.04.2021 на Община Бургас с предмет "Изготвяне на доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти с основните изисквания към строежите за всички видове строежи от първа до трета категория съгласно изискванията на чл.169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ; 4. "Извършване на консултантска услуга – упражняване на строителен надзор за строеж „Инженеринг (проектиране, изпълнение на мерки за енергийна ефективност и авторски надзор) в сградата на Младежки културен център – град Бургас с идентификатор 07079. 613.2.1, находяща се на ул. „Уйлям Гладстон“ № 39" съгласно сключен рамков договор № 93-ОП20-49/10/11.02.2021 на Община Бургас с предмет "Упражняване на строителен надзор на строежи от първа до пета категория с изключение на обектите по чл.14, ал.2 от Закон за Камарата на строителите; 5. Обществена поръчка с предмет "Осигуряване на публичност и визуализация по проект „Енергийно обновяване на публична културна инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност в сградата на Младежки културен център – град Бургас (ул. „Уилям Гладстон“ № 39)“ съгласно сключено Рамково споразумение на Община Бургас 6. Обществена поръчка с предмет "Предоставяне на услуги по организиране и провеждане на събития по проекти на Община Бургас, които се финансират със средства на Община Бургас и от външни финансови инструменти", съгласно сключено Рамково споразумение на Община Бургас № 93-ОП20-65/3/17.12.2020 съгласно сключено Рамково споразумение на Община Бургас Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на екипа за изпълнение на проекта и, както и на служители от дирекция "Обществени поръчки и юридически въпроси" на Община Бургас. 0.00 0.00
„Инженеринг (проектиране, изпълнение на мерки за енергийна ефективност и извършване на авторски надзор) в сградата на Младежки културен център – град Бургас с идентификатор 07079. 613.2.1, УПИ I, кв. 158, по плана на ЦГЧ - гр. Бургас, находяща се на ул. „Уйлям Гладстон“ № 39" : Сградата на Младежки културен център – град Бургас е разположента в парцел УПИ I, кв. 158, по плана на ЦГЧ - гр. Бургас, с адрес ул. „Уилям Гладстон“ № 39 и идентификатор 07079.610.240.1 по КК на гр. Бургас. Застроената площ на сградата е 1203 м2. съгласно Акт за публична общинска собственост № 1071 от 15.01.1999 г. Сградата е построена и въведена в експлоатация през 1974 г. Тя е начупена в план с правоъгълни очертания, със сутерен, два надземни етажа с плосък покрив тип „топъл” с неотопляемо подпокривно пространство.Конструкцията на сградата е монолитна със стоманобетонни колони, гредови междуетажни и покривна плочи, масивни стени от бетон за сутеренните стени и тухлена зидария за стените в надземните етажи. За сградата е изготвено обследване за установяване на техническите характеристики на строежа по чл. 169, ал. 1 ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа в съответствие с действащите към момента на обследването нормативни актове. В резултат от обследване е изготвен технически паспорт с рег.№ ТП-20/16.01.2023 г. и са разписани мерки за възстановяване и привеждане на сградата на Младежки културен център – град Бургас в съответствие с основните изисквания с оглед бъдещата ѝ експлоатация. Изготвено е обследване за енергийна ефективност с доклади от обследването по зони, зона 1 Младежки културен център и Концертна зала" и зона 2 Плувен басейн на сградата. За двете зони са съставени сертификати за енергийни характеристики.Обследването на двете зони показва, че по отношение на енергийните характеристики, сградата не отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност. Като част от дейността се предвижда да бъде изготвен технически инвестиционен проект, в който ще бъде включен комплекс от мерки за подобряване на енергийната ефективност на сградата. Проектът ще бъде разгледан и одобрен от общинска администрация, съответните експлоатационни дружества и държавни органи по реда на чл. 142 ал. 6 т. 2 от ЗУТ, като за целта е предвиден финансов ресурс за съгласувателната процедура. За привеждането на сградата в съответствие с нормативните изисквания за нормална експлоатация съгласно изготвения и одобрен технически инвестиционен проект ще бъдат изпълнени: - всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност (топлоизолация на стени, покрив, под, подмяна на дограма, осветителни тела, изграждане на нова система за вентилация, изграждане на централна климатична инсталация за оптимизиране на енергопотреблението и осигуряване на комфортна среда, фотоволтаична система за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и производство на ел.енергия за собствени нужди. Предложените мерки ще доведат до подобряване на енергийните характеристики на сградата и достигане на клас на енергопотребление „A“ и ще имат пряк екологичен ефект; - всички задължителни мерки, по конструктивно възстановяване/усилване на сградата, предписани в техническото обследване на сградата, съгласно Техническия паспорт, част Б “Мерки за поддържане настроежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“, както и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Дейността включва изпълнение на авторски надзор в хода на реализиране на строителните дейности от проектантския екип, изготвил техническия инвестиционен проект, който ще съблюдава за спазването на предписанията и обхвата на инвестиционния проект и ще дава проектантски указания по време на строителния процес. Площи на сградата: - застроена площ:1203 кв.м.; - обща разгъната застроена площ 4835.01 кв.м.,а по етажи както следва: - сутерен-площ:1856.53 кв.м.; - етаж 1 (патрер)-площ 1475.30 кв.м.; - етаж 2-площ 1503.18 кв.м.; 2 189 910.51 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от енергиен одитор: Дейността предвижда да бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на строително-монтажните дейности по изпълнение на мерки за енергийна ефективност в сградата на Младежки културен център – град Бургас с идентификатор 07079. 613.2.1, УПИ I, кв. 158, по плана на ЦГЧ - гр. Бургас, находяща се на ул. „Уйлям Гладстон“ № 39". Целта на дейността е да докаже, че след изпълнение на предвидените енергоспестяващи мерки, потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, отговарят на заложени в подаденото на етапа на кандидатстване проектно предложение. Наред с това ще се внесе допълнитенлан увереност по отношение на законосъобразността, ефективното и ефикасното изпълнение на въведените мерки за енергийна ефективност и спазването на националните и европейски нормативни правила и технически изисквания, свързани с постигане на изискванията за енергийна ефективност при енергийно обновяване на сгради. В това число ще бъде извършена проверка за съответствие на изпълнените енергийни мерки с изискванията за енергийна ефективност на сградите съгласно Наредба РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сградите. Енергийният одитор ще удостовери съответствието на изпълнените мерки за енергийно обновяване на сградата, с направените предписания в енергийното обследване и отчитане на постигнатите показатели по отношение на постигнат клас на енергопотребление, РЗП на подобрената инфраструктура, намаление на годишното потребление на потребена енергия, намаление на годишното потребление на невъзобновяема първична енергия, както и дял на потребената възобновяема енергия. Наред с това ще бъде доказано постигането на показателя за намаление на емисиите на парникови газове CO2 на годишна база. При изпълнение на дейността ще се съблюдават всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията за извършване на независим енергиен одит на национално и европейско ниво. В резултат от оценката, одиторът ще предостави протокол за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в съществуваща сграда за целите на Национален план за възстановяване и устойчивост. Протоколът ще съдържа информация за потребление на енергия преди изпълнение на мерките за повишаване на ЕЕ и потвърдени спестявания след изпълнение на мерките за подобряване на енергийните характеристики на сградата. 1 750.00 0.00
Извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект, упражняване на строителен надзор и въвеждане в експлоатация: В рамките на дейността се предвижда: 1/ Извършване на оценка на съответствие на инвестиционен проект (ОСИП) със съществените изисквания към строежите. Обектът е III-та категория по смисъла на чл.137, ал.1, т.3, буква „в” от ЗУТ и чл.6, ал.3, т.4от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003г за номенклатурата на видовете строежи. ОСИП обхваща: проверка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност; други специфични изисквания. 2/ Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултантът, изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи са изпълнени законосъобразно в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. 3/Въвеждане в експлоатация на обекта, както за целта ще бъде издаден протокол за установяване на годността за ползване на строежа (Акт 16) и Разрешение за ползване, с които ще се установи функционалната пригодност на строежа за ползване, според издадените строителни книжа. Основните задължение на строителния надзор на обекта в процеса на изпъление на строителните дейности са следните: - Упражняване на строителен надзор по време на строителството – законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове чрез осигуряване на ежедневно присъствие на обекта; - Контрол на строителните продукти и материали, влагани в строежа – чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им; проверка на сертификати и протоколи от контролните изпитвания за влаганите в строежа материали и съответствието им с нормите на безопасност; - Проверка и контрол за пълнота и правилно съставяне на строителната документация по време на строителството съгласно Наредба № 3 – за съставяне и подписване от всички страни, участвиащия в строителния процес; - Координация на строителния процес чрез контрол на графика за изпълнение на строително-монтажните дейности и договора за изпълнение на СМР; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност на строителния обект; - Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително допълване на технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите; Строителен надзор ще бъде упражняван по време на целия инвестиционен процес до издаване на Удостоверение за въвеждане на експлоатация от ДНСК и предаване на цялата строителна документация на Възложителя. 0.00 0.00
Изготвяне на обследване за ЕЕ, сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт за сграда на Младежки културен център – град Бургас: В рамките на дейността е направено предварително обследване за енергийна ефективност на сградата на Младежки културен център – град Бургас с идентификатор 07079. 613.2.1, УПИ I, кв. 158, по плана на ЦГЧ - гр. Бургас, находяща се на ул. „Уйлям Гладстон“ № 39", обхващащо две зони: Зона 1 Младежки културен център и Концертна зала и зона 2 Плувен басейн на сградата. Съответно за двете зони са изготвени доклади от извършеното енергийно обследване и са съставени сертификати за енергийни характеристики на сградата (сертификат № 0010EHC00587 за Зона 1 и сертификат № 0010EHC00588 за Зона 2). Съгласно изготвеното обследване е установено, че сградата принадлежи към енергиен клас B и по отношение на енергийните показатели тя не отговаря на съвременните нормативни изисквания за енергийна еефектувност. Това се дължи на компрометирани участъци по външните ограждащи елементи на сградата. Фасадата е в лошо състояние на места коефициента на топлопреминаване през стените надвишава значително допустимите референтни стойности съгласно Наредба РД-02-20-3 от 9 ноември 2022 г. и компрометира всички енергийни системи. Същото се отнася и за покрива на сградата, където липсва топлоизолация и основен ремонт не е извършван от построяването на сградата. Неблагоприятно е състоянието и на останалите ограждащи елементи на сградата в това число врати и прозорци на сградата, което значително е увеличило топлинните загуби.Налице е необходимост от изграждане на нови вентилационни и климатични инсталации, тъй като съществуващите са амортизирани с висока енергоемкост. Мерките, предписани в изготвеното енергийно обследване, необходими за подобряване на енергийните показатели на сградата включват топлоизолиране на стени, покрив, под, подмяна на дограма, осветителни тела, изграждане на нова система за вентилация, изграждане на централна климатична инсталация за намаляване на енергопотреблението и осигуряване на комфортна среда, фотоволтаична система за производство на ел.енергия за собствени нужди. В обхвата на дейността за сградата е изготвено обследване за установяване на техническите характеристики на строежа по чл. 169, ал. 1 ЗУТ. В следствие от обследването е изготвен технически паспорт с рег.№ ТП-20/16.01.2023 г., в който са разписани конкретни мерки за възстановяване на техническото състояние на сградата и осигуряване на безпроблемно функциониране и експлоатация в съответствие с нормативните изисквания. Това включва изпълнение на всички предписани задължителни мерки, по конструктивно възстановяване/усилване на сградата от техническото обследване на сградата, съгласно Техническия паспорт, както и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.