Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 175 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще подпомогне учениците, произхождащи от етническите малцинства да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна социална и творческа реализация чрез: подобряване на условията за равен достъп до училищно образование,  засилване на мотивацията на ученици и родители за участие в образователния процес в СОУ "Христо Ботев", в което се обучават интегрирано ученици от ромски етнос,  допълнителни занимания с ученици, за които българският език не е майчин за компенсиране на пропуските при усвояване на учебния материал, взаимно опознаване на учениците от  ромски етнос и възпитаването им в дух на толерантност, създаване на условия за успешна социализация на учениците от етническите малцинства, включване на родителите в образователния процес, преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход. Настоящият проект е насочен към постигане на значими и устойчиви резултати в сферата на образователната интеграция в рамките на училището, населеното място, както и на  на цялата община Ихтиман. Проектът ще бъде изпълняван от СОУ "Христо Ботев" в партньорство с Община Ихтиман и Народно читалище "Слънце- 1879". Предвидените дейности са - допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин, допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици , подобряване на образователната среда в училището, съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда, проучване на нуждите и насърчаване участието на родителите в образователния процес, преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност, разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите, информиране и публичност и организация и управление.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин : Дейността е насочена за ученици от 1 до 4 клас, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество. Чрез допълнително обучение на ученици трябва да се компенсира устойчивото им изоставане по български език и слабо развитите навици за учебен труд. Дейностите ще се реализират в класната стая, познатата среда на децата. Изпълнението на дейността решава социален, образователен и личностен проблем. Задачи, които си поставяме - да се обогати речниковия запас от думи с оглед постигане на конструктивно равнище на общуване чрез българския език, да се съчетава речниковата работа с логически задачи, да се развива наблюдателността на децата и способностите им за определени изводи и умозаключения, да се работи индивидуално и целенасочено върху постижимо от децата-роми осмисляне на понятията изречение, дума, сричка, звук на базата на възприятието за големина, за вместване на всяка по-малка единица в по-голяма, т.е. звукът е част от сричката; сричката е част от думата; думата е част от изречението; изречението е част от текста. На учениците ще бъдат закупени учебни помагала и пособия, както и материали необходими за обучението им. Допълнителните занимания ще бъдат извършени от преподавателите от СОУ „Христо Ботев“, на базата на повишените им знания и умения за работа със застрашени от отпадане деца и ученици По време на реализиране на настоящата дейност ще бъдат сформирани 15 групи по 5 ученика за наваксващо обучение по български език. Конкретните теми на обученията от наваксващите програми ще бъдат изготвени от обучителите (учителите от училището след направен анализ за нуждите на всеки ученик. В началото на обучението ще се проведе входяща диагностика за владеенето на българския език и степента на покриване на държавните образователни изисквания на всеки ученик от групите. Това ще определи и индивидуалния подход към всеки ученик по време на допълнителните занимания. В края на обучението ще се установи степента на овладяване на Българския език от ученици от 1 до 4 клас, чрез диагностични упражнения, съотносими към държавните образователни изисквания за начално образование и възпитание . 18 740.00 18 746.39
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество.: Дейността е насочена за ученици от 5 до 8 клас, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество. Чрез допълнително обучение на ученици ще се компенсира устойчивото им изоставане по един или няколко учебни предмета поради слабо владеене на български език и слабо развити навици за учебен труд. Определянето на предметите, по които ще се провеждат допълнителните обучения, класовете и конкретните теми ще бъде направен след обстоен анализ на нуждите на всеки ученик, застрашен от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество, който ще се включи в дейността. На учениците ще бъдат предоставени учебни помагала и пособия, както и материали необходими за обучението им. Допълнителните занимания ще бъдат извършени от преподавателите от СОУ „Христо Ботев“, на базата на знания и умения за работа с отпаднали деца и ученици. По време на реализиране на настоящата дейност ще бъдат сформирани 15 групи за наваксващи програми за ученици, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество. Конкретните теми на обученията ще бъдат изготвени от обучителите (учителите от училището) след направен анализ на нуждите на всеки конкретен ученик по отделните общообразователни предмети. В началото на обучението ще се проведе входяща диагностика за покриване на държавните образователни изисквания на всеки ученик от групите. Това ще определи и индивидуалния подход към всеки ученик по време на допълнителните занимания. В края на обучението ще се установи степента на напредък, чрез диагностични упражнения, съотносими към държавните образователни изисквания за прогимназиално образование и възпитание . С помощта на закупените по проекта 20 преносими компютъра (лаптопи) ще се провеждат допълнителни занятия по предметите от общообразователния цикъл за учениците, за които българският език не е майчин. Ще дадем възможност на учителите работещи в мултикултурна среда да приложат иновативни методи за работа с учениците от малцинствата, използвайки съвременните информационни и комуникационни техники. Въвеждането на интерактивни методи за обучение като нова форма на обучение за етническите малцинства ще стимулира процеса на задържане на тези ученици в класната стая. 18 740.00 18 728.02
Подобряване на образователната среда в училището, в което се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства и ученици, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество.: За подобряване на образователната среда в училището предвиждаме закупуване на учебно техническо-оборудване - 20 преносими компютъра /лаптопи/, които да бъдат използвани при изпълнението на следните дейности: 1 - "Допълнително обучение по български език за учениците, за които българският език не е майчин", 2 - "Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес поради трудности от културно и езиково естество" и 4 "Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда". Въвеждането на интерактивни методи за обучение като нова форма на обучение за етническите малцинства ще стимулира процеса на задържане на тези ученици в класната стая. Предвиждаме закупуване на учебни пособия, помагала и дидактически материали за подобряване на образователната среда - различни видове, бои, текстилни материали, четки и пособия за клуб "Четка и палитра"", албуми, класьори, папки, химикалки, моливи, ножици, хартия за флипчарт, лепила, картон, маркери за бяла дъска + гъба и др.- необходими за осъществяване и обезпечаване на работата в другите клубове по дейност 4 - "Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда". За обезпечаване на Дейност 1 и 2 ще бъдат закупени дидактически материали за групите за допълнително обучение. Предвиждаме закупуване на материали за подобряване на образователната среда - спортни екипи - фланелки и гащета за работата в спортните клубове, както и фолклорни носии за участниците в клуб "Джалма и Калина". Успешното изпълнение на дейността допринася за реализирането на принципа на устойчиво развитие, тъй като оборудването, закупено в рамките на проекта ще остане собственост на училището и ще гарантира устойчивостта на резултатите от проекта, като също това оборудвано ще бъде използвано и след приключване на настоящия проект 34 450.00 34 379.64
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда : С цел съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда по тази дейност предвиждаме създаване на различни клубове в училището - Клуб “Традиции”, Клуб “Джалма и Калина”, Клуб “Четка и палитра” , Клуб “Театър”, Клуб “Природа”, Клуб "Спорт за всички" - с общо 285 ученика. Чрез разнообразяването на формите на извънкласни дейности и въвеждането на допълнителни такива ще се формира интерес у представителите на целевите групи за съхранение и развитие на културната идентичност на етническите малцинства. Целта на стартирането и работата на клубовете е да се изградят и усъвършенстват уменията на представителите на целевата група в областта на науката, спорта и изкуството, да се създадат подходящи условия за изява на иновативното и творческото им мислене и да се създадат предпоставки и умения за последващата им успешната професионална реализация. Ще осигурим необходимите човешки, технически ресурси, материали и оборудване, за да стартираме ефективно работата на клубовете. Ще се гарантира качество на работата на клубовете чрез утвърждаване на учебни програми и планове, и равни възможности за участие на децата в клубните форми. Ще бъдат подбрани ръководителите на отделните клубове и участниците в клубовете. Също така ще бъдат разработени програмите и графиците за провеждане на занятията по клубове, ще бъдат предоставени закупените по Дейност 3 необходимите материали и оборудване за целите на успешната работа на клубовете. Програмите и графиците за провеждане на клубовете ще бъдат одобрени от ръководителя на проекта. Подбора на видовете клубове е направен на базата на проявения интерес от учениците, след направено предварителното проучване. В процеса на подготовка на стартирането на клубове ще бъдат сформирани и групите, като за целта, ръководителите на клубовете ще изготвят критерии за подбор на участниците в клубовете. Минимум 20% от участниците в тази дейност по проекта ще бъдат ученици от етнически малцинствени групи - роми, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност от образователния процес, поради трудности от културно и езиково естество. С цел интеграционен ефект от изпълнението на дейността, останалите до 80% ще бъдат ученици, които не са представители на етнически малцинствени групи или ученици, които са от етнически малцинствени групи, но са вече пълноценно интегрирани в образователната система. Във връзка с целодневната организация в средищните училища, каквото е СОУ "Христо Ботев", и заетостта на учениците до 17 часа клубовете ще работят по изготвен график, като част от часовете ще бъдат провеждани през почивните дни и ваканциите. 23 014.00 23 005.47
Проучване на нуждите и насърчаване участието на родителите в образователния процес: Дейността предвижда провеждане на преки дейности с ангажираните участници - родители на учениците от етническите малцинства: лекции в организациите, в които те участват, или извършване на „работа на улицата“. Неформалното устно разпространение на информация ще работи активно в тези случаи с ромски семейства, тъй като много от тях имат трудности с четенето и писането. Разлепянето на плакати, раздаването на листовки и др. ще да допълват тези действия. При установяване на контакт с общността ще се подберат хора, които са уважавани и ценени, както и хора, които се интересуват за насърчаване към промяна. Дейността включва: проучване и идентифициране на нуждите и насърчаване на участието на родителите за намаляване на дела на отпадналите от училище деца и ученици, както и диагностициране на причините за отпадането на децата и учениците. За да се установят причините за отпадането им и с цел да бъдат включени всички преки участници в процеса на бъдещата интеграция, в рамките на дейността ще се разработят 2 вида анкети, обхващащи представителите на целевите групи, както следва: - за ученици, които се намират или са застрашени от попадане в състояние на изключеност - за родители на ученици от целевата група. Със същите целеви групи ще бъдат проведени структурирани интервюта и финално ще бъдат проведени 4 фокус групи по 10 човека – по 2 фокус групи за всяка целева група. Събраната и систематизирана информация чрез анкетите, интервютата и фокус групите ще бъде обработена и представена под формата на доклад. Този доклад ще съдържа информация относно нуждите и насърчаване участието на родителите в образователния процес в община Ихтиман, причините за отпадането на учениците от училище, каква е връзката между времето на отпадане (клас) и възрастта на учениците; спецификата на местното население по отношение на процентното съотношение между етносите и др. по преценка на възложителя. С реализирането на настоящата дейност ще бъдат установени причините за отпадането от училище на децата и учениците от община Ихтиман и връзката им с различните фактори, които оказват влияние върху този процес. Дейността е основополагаща за всички останали дейности, включени в настоящото предложение, тъй като получените резултати от тази дейност ще ни послужат да определим темите както за мотивационните информационни кампании, така и за допълнителните обучения, касаещи заниманията на учениците. По тази дейност предвиждаме и да бъде разработена методика за работа с родители и деца от малцинствени групи за насърчаване на включването им в училищната общност. 7 200.00 7 200.00
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието : В рамките на настоящата дейност ще се проведат два семинара и две кръгли маси. На всеки един от семинарите ще участват по 20 ученика от целевата група и по 10 родители. На семинарите ще бъдат поканени и учители. След всеки семинар ще бъде направена анкетна карта за обратна връзка, с цел да се установи полезността на информационните материали и необходимостта от допълнителни информационни средства. На базата на обобщените резултати от двата ще бъдат проведени две кръгли маси - публични дискусии по проблемите на интеграционните процеси на територията на община Ихтиман с участието на представители на местната власт, държавните институции, училищата и гражданското общество (НПО, родители, медии). Дискусиите трябва да доведат до формулирането на препоръки и предложения за подобряване на училищната практика за работа с деца и ученици от етническите малцинства и създаване на среда за толерантно мултикултурно разбирателство в рамките на учебния процес и извънкласните дейности. Публичните дискусии ще бъдат проведени в гр. Ихтиман с участието на най-малко 40 участника във всяка една. Предвиждаме и провеждане на "Училище за родители" - дейността ще се извърши от екипи от 4 специалисти, които включват психолог, експерт образователни дейности, специализирано медицинско лице и социален работник. Изборът е направен на основание когнитивните компетенции на експертите - капацитет и интерес към усъвършенстване и разширяване на знанията, необходими за извършване на съответната работа, познават добре образователната, социалната и здравната система, познават училищната среда и как е организирано училището, като професионалисти познават историята на ромите, някои от техните обичаи, различията в начина на живот, разнородността в рамките на ромската общност, стратегиите за адаптиране, социално-икономическата ситуация и нормите на ромските семейства, имат технически и специализирани познания за работа с ромски семейства от опита си като професионалисти. Ще се използват директни методи, организиране на срещи и/или разговори, в които общата цел на проекта да бъде представена заедно с документация или резултати, които доказват ефективността на действията, които ние предлагаме. На родителите, които ще са включени в "Училището за родители" ще бъдат изготвени досиета с цел да се създаде план за разпространение и/или комуникация при изпълнението на проекта. Целта е да се улесни достъпът на семействата до обществени услуги, и по-специално до училището. Първите срещи със семейството имат за конкретна цел не само предоставяне на информация за проекта, но и мотивиране семействата да участват и обясняване на степента на участие, която се очаква от тях. Целта е да се създаде атмосфера на доверие между професионалистите и бенефициентите, тоест семействата, учениците и училището, а също и да се посочи ролята на всеки един от участващите ресурси. Целта е да помогнем на семействата да се справят с натиска, под който са поставени в собствената си среда, като аргументираме, значението на образованието за намиране на работа, за придобиване на престиж в общността. Ще повишим осведомеността на семейството, като предложим аргумента, че образованието е съвместимо с идентичността и че тя не се губи, ако корените й са дълбоко вкоренени. Принадлежността към ромския етнос трябва да се разглежда като добавяща характеристика, а не като ограничение. Необходимо е да се изтъкне съвместната отговорност за интервенцията. Важно е ясно да се дефинира кой участник за какво носи отговорност: семейството и специалистите, и да бъдем открити и честни по отношение на това, което означава Училището за родители и какви са неговите цели. 27 924.00 27 812.26
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: За преодоляването на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност ще работим за взаимно опознаване на културното многообразие чрез съвместно провеждане на празници на различните етноси с активното участие на родителите. Провеждане на концерт на учениците от Клуб “Джалма и Калина”. Концертът ще бъде посветен на песните и танците на различните етноси. Децата ще представят културното многообразие на различните етноси. Представяне на обичаите на учениците от Клуб “Традиции” – организиране на етнографска изложба. Етнографската изложба ще се проведе в рамките на една седмица в периода на реализиране на проекта. Организиране на изложба на учениците от Клуб “Четка и палитра”. Тази изложба ще бъде проведена в рамките на една седмица в периода на изпълнение на проекта. Участниците в изложбата ще имат възможност да покажат своите творби, изработени в рамките на проекта. Организиране тържествен спектакъл. На този спектакъл ще бъдат представени изявени ученици таланти в различни области на изкуството и културата. Ще бъдат поканени родители, учители, представители на местната власт, НПО-та. По време на спектакъла учениците ще имат възможност да покажат онова, което са имали възможност на постигнат в рамките на проекта. Зали и помещения за тези мероприятия ще бъдат предоставени от партньора на проекта Народно читалище "Слънце-1879" безвъзмездно. При организацията ще имаме съдействие от екипа професионалисти на читалището, както и на другия партньор - общината. В рамките на дейността ще бъде проведен спортен празник на училището под мотото “Много красота чрез отбор, сила и игра”, по време на който участниците от спортните клубове ще имат възможност да покажат пред своите съученици, родители, учители и други представители от общината, какво са научили и под формата на състезания и викторини да бъдат избрани най-добрите отбори и състезатели в различните видове спорт. Взаимното опознаване на културното многообразие ще изпълним и чрез съвместно участие на ученици от целевата група и ученици, които не са представители на етнически малцинствени групи в Летен лагер "Моята Еко пътека", Пленер "Изкуство извън класната стая" и четири екскурзии "Гордея се с историята ни". Целите на тези дейности са повишаване на знанията и уменията на учениците в областта на изобразителното изкуство и възпитаване на положително отношение към опазването на природните красоти, ангажиране на свободното време на децата по време на ваканциите и пълноценно прекарване на времето им сред природата, както и провокиране инициативността на младежите към проблемите на опазване на околната среда. Дейността цели и изграждане на умения за екипна работа, умения за самостоятелност и отговорност. Всички проведени мероприятия ще допринесат за преодоляването на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. 48 200.00 94 200.00
Разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите и общинска програма за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства: Община Ихтиман има приет през 2012 година от Общински съвет "ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ НА ОБЩИНА ИХТИМАН ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИНТЕГРАЦИОННИТЕ ПОЛИТИКИ 2012 – 2014". Планът за действие на община Ихтиман определя и планира задачите и усилията на местната власт, НПО и общността , към проблемите на маргинализираните групи в общината. В планът за действие са залегнали изискванията на нормативните актове, регламентиращи видовете услуги, децентрализацията при управлението и финансирането им. Той e неразделна част от Областната стратегия за интегриране на ромите на територията на София-област и се основава на приоритетите и насоките в държавната политика за тази сфера и, конкретно на НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЗА ИНТЕГРИРАНЕ НА РОМИТЕ (2012- 2020). Планът за действие е предвидено да се изпълнява в два периода: 2012 - 2014 и до 2014 - 2020 г. Първият период се покрива изцяло от Националния план за действие по инициативата „Десетилетие на ромското включване 2005-2015. Планът за действие е разработен като отворен документ, който се актуализира, допълва и изменя. Планът за действие се съобразява със спецификата на актуализирания Общински план за развитие на община Ихтиман. Цялостната му концепция е съзвучна и с главните стратегически цели, както на държавните политики така и на целите на Община Ихтиман по отношение на маргинализираните групи, а имено: Подобряване на стандарта и качеството на живот уязвимите групи, преодоляване на изолацията им, активизиране на гражданското общество за прояви на толерантност, съпричастност и активно социално поведение. Планът за действие има за цел да анализира и идентифицира предпоставките и да планира дейностите, в изпълнение на интеграционната политика, насочена към българските граждани от ромски произход и други уязвими групи, живеещи в сходна ситуация и с това да подпомогне развитието на Община Ихтиман. В плана за действие е заложена визията на ръководството за развитието на Общината като толерантен социално- икономически център. Според този план " Основен приоритет и грижа на Общината са младите хора, грижите за тяхното отглеждане, възпитание, образование и професионална реализация на територията на общината, като поставя в центъра на своята грижа проблемите на ромските младежи". Акцент в плана за действие е постигането на баланс между дейностите по социалното включване и дейностите, гарантиращи устойчиво развитие на общността. Основна част заемат дейностите по интеграцията на ромското население. Имайки предвид динамиката на развитието на интеграционните процеси, необходимостта от възприемане и въвеждане на нови методи за изпълнение на тези важни общински политики, в процеса на подготовка на настоящото проектно предложение партньорите по проекта постигнахме съгласие, че е необходимо ново, актуално разработване и приемане на общински годишни планове за действие, в съответствие с областната стратегия за интегриране на ромите, както и общинска програма за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Дейността ще бъде изцяло финансирана за сметка на общинския бюджет. В изготвянето ще се включат всички заинтересовани страни - местна власт, училища, НПО, ромски лидери и общности... Ще бъде използван опита и изводите, които ще бъдат направени при изпълнение на проекта. 0.00 0.00
Дейности за организация и управление на проекта: Целта на дейността е ефективно, ефикасно и прозрачно управление на проекта. Реализирането на дейността ще създаде устойчива основа за изпълнението на всички останали проектни дейности и ще изгради капацитет за работа в проектния екип. Успешното изпълнение на дейността допринася за реализирането на следните принципи: - принципа на доброто управление на проекти и програми – чрез сформирането на екип от експерти с необходимия капаците за изпълнение на проекта и разработването на указания за прилагане на дейностите по проекта и осъществяването на отчетност - принципа на партньорството, чрез създаването система за комуникация между всички партньори по проекта и заинтересовани страни; Всички дейности ще бъдат реализирани като се спазват принципите на координиране и непрекъсната комуникация между партньорите. Ролята, задачите и отговорностите на партньорите ще бъдат ясно определени съобразно техните компетенции и капацитет, с цел постигането на ефективно и навременно изпълнение на дейностите по проекта. Водещата организация и партньорите ще си помагат и допълват с информация, опит и ресурси. Мониторингът и оценката са неизменна част от проектния цикъл и са задължителен елемент от работата по проекти. При изпълнението на предложения проект текущо ще се прави мониторинг и оценка при приключване на всеки етап или дейност от изпълнението на проекта. Последващата оценка се извършва след приключване на дадена дейност с цел постигане на оптимален ефект от вложени средства и усилия посредством съблюдаване на реално постигнатото спрямо заложеното. След приключване на дейността по проекта се бъде направена цялостна оценка на постигнатите резултати, степента на удовлетвореност на заинтересованите страни и ефекта от изпълненото задание. Предвиждаме следните дейности, свързани с мониторинга и оценката: • Постоянен контрол върху изпълнението на проектните дейности въз основа на графика за изпълнение на проекта; • Провеждане на координационни срещи на екипа на проекта за вътрешна оценка на постигнатите резултати, обсъждане на проблемни въпроси и оперативните задачи, които предстоят за изпълнение; • Следене на документооборота на проекта, подходящо деловодство и съхранение на проектните документи. • Контрол на паричните потоци от и към бюджета на проекта; • Водене на присъствени списъци на участниците в мероприятията и клубовете; • Провеждане на процедурите за изпълнител, съгласно изписванията на финансиращата организация и ЗОП. • Мониторингови посещения от страна на финансиращата организация. Проверки на място във връзка с изпълнението на дейностите по заложения график и направените за това разходи; преглед на техническата и финансовата документация на проекта. • Доклади по проекта – докладите ще се разработват в срок и съобразно изискванията на Договарящия орган по програмата по отношение на формат, съдържание и честота на отчитане. Докладите ще се изготвят от ръководителя на проекта и ще отчитат напредъка по изпълнението на проекта към дадена дата и постигането на заложените показатели/ индикатори за измерване на степента на постигане на целите. Процедурата за наблюдение ще бъде съобразно дефинираните индикатори за изпълнение. Кандидатът ще осъществява текущо вътрешно наблюдение на индикаторите за изпълнение на дейностите и постигането на набелязаните специфични цели по проекта, като следи за тяхното стриктно изпълнение – както във времето, така и по отношение на количествените и качествени показатели на свършената работа. 20 029.78 19 681.62
Дейности по информиране и публичност: В рамките на дейността ще бъдат отпечатани информационни брошури - 250 бр. и 100 плаката. Ще бъдат организирани и проведени 2 пресконференции – начална и заключителна. Ще бъдат поставени стикери за обозначаване на закупените активи и ще бъдат изготвени информационни табели. Ще бъдат проведени информационни семинари - 2 бр. Широката общественост в град Ихтиман, както и и съседните общини ще бъдат запознати с опита и добрите практики на училището във връзка интеграцията на децата и учениците от етническите малцинства в образователната система. Ще бъдат правени редовни публикации на сайта на училището, сайта на общината и сайта на читалището. При реализирането на тези дейности ще бъдат спазени изискванията за визуална идентификация на проекти, финансирани от ЕСФ. Популяризиране на проекта и финансиращата програма сред широката общественост: дейности, добри практики, цели и резултати. Ще се изпълнят изискванията за информиране и публичност, заложени в Насоките за кандидатстване и ще се осигури широка публичност на проекта пред местната общественост. 2 000.00 1 999.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.