Управление на проекта: Управлението на проекта ще се осъществява от екип от 7 души (на общо 7 позиции) от българска страна
Екипът се сформира по следния начин:
- Община Мъглиж - Ръководител, Координатор и Финансов мениджър;
- Община Николаево - Координатор и Счетоводител;
- СНЦ "Свят без граници" - Координатор и Счетоводител;
- Партньор от Норвегия - Координатор.
Екипът ще разпише Ръководство за управление на този проект, което ще включва: план за изпълнение на дейностите с времеви график и отговорности на екипите. Екипът по проекта ще разработи следните допълнителни планове: план за разпространение на резултатите от проекта, план за качество и мониторинг на дейностите, което ще осигури прозрачност и проследимост на резултатите, финансов план за разходване на средствата. Екипът ще провежда ежемесечни онлайн срещи и присъствени при необходимост, както и на всеки три месеца, за да се проследява изпълнението на дейностите, прогреса им и да се вземат навременни мерки в случай на несъответствия, забавяния или конфликтни ситуации.
Норвежкият партньор от своя страна също ще провежда мониторинг на всички дейности по проекта с цел съставяне в края на проекта на мониторингов доклад за изпълнение, в който ще бъдат вписани и насоки за бъдещо сътрудничество и развитие на двустранните взаимоотношения. |
82 460.52
|
47 570.35
|
Доставка на оборудване и строително-монтажни дейности: Анализът на нуждите, изготвен и приложен към проектната документация, показва, че в направление здравеопазване и образование съществува огромен дефицит на информираност и предоставени услуги сред уязвимите групи в общините Мъглиж и Николаево. Ромите от двете общини не получават адекватно медицинско обслужване. Екипите на бърза помощ срещат огромни проблеми с достъпа до домовете, личните лекари нямат почти никакъв контакт с тях. В здравните центрове ще се извършва предоставяне на услуги във връзка с превантивните дейности в областта на здравеопазването.
С изграждането на центровете е предвиден улеснен достъп до услуги за лица със затруднен достъп до услуги, като за целта ще бъдат изградени ефективни рампи, парапети и подходяща настилка.
За осъществяването на тази цел е предвидено:
- Изграждане и оборудване на здравен център в община Мъглиж за нуждите на представителите на целевата група по осигуряване на улеснен достъп до здравни услуги;
- Ремонт и оборудване на подходящи помещения в Народно читалище "Пробуда-1869" - Мъглиж, в които ще се извършват социалните и образователните дейности по проекта;
- Ремонт и оборудване на обособена част от общинска сграда в община Николаево за нуждите на социалните и образователните активности по проекта;
- Ремонт и оборудване на три помещения със самостоятелен вход в съществуващия здравен център на град Николаево за нуждите на представителите на целевата група по осигуряване на улеснен достъп до здравни услуги. |
886 157.83
|
287 529.12
|
Дейности за обучение и работа с целевите групи: В дейността е предвидена пряка работа с основните и вторичните целеви групи по проекта.
Наемане на лица на длъжностите за медиатори и медицински персонал (вторична целева група) и работа от тяхна страна с представители на уязвими целеви групи (основни целеви групи).
По проекта ще бъдат назначени 12 лица на длъжността медиатор. Всеки от тях ще бъде с определена секторна насоченост - ромски бит и култура, образование, социални дейности, здравеопазване и здравословен начин на живот, трудова и правна защита и консултации.
Всички медиатори ще бъдат назначени на 8-часов работен ден на трудово правоотношение за период от поне 17 месеца. Специфичната област, в която ще работят с представителите на целевата група, ще бъде конкретно записана в утвърдените длъжностни характеристики, които са неразделна част от трудовите договори. Тъй като в актуалния Списък на длъжностите в Националната класификация на професиите и длъжностите (НКПД) не са регламентирани длъжности като "Ромски медиатор", "Социален медиатор" и т.н., лицата ще бъдат назначени на длъжност "Образователен медиатор" с код по НКПД 5312-3004. Посочената длъжност е съотносима към преките задължения и отговорности на медиаторите, които са свързани с повишаване на знанията и осведомеността сред представителите на уязвимите целеви групи в посочените по-горе сектори. Бенефициентът ще спази изискването в утвърдените Насоки за кандидатстване поне двама от медиаторите да са "Ромски образователни медиатори".
Разпределението на работните места е следното:
- 5 медиатора в Община Мъглиж;
- 5 медиатора в Община Николаево;
- 2 медиатора в партньорската ромска организация (единият от тях с месторабота и работни ангажименти в Община Мъглиж, а другият - в Община Николаево).
Освен медиатори, за пряка работа с целевата група ще мъде назначен медицински персонал - 4 лица, които според спецификата на притежаваната специалност ще извършват прегледи в здравните центрове и ще подпомагат кампаниите за повишаване нивото на здравна култура и превенция на социално значими за целевата група заболявания. Четирите лица ще бъдат назначени на трудово правоотношение, като всеки от тях ще полага труд в рамките на 64 часа месечно в общините Мъглиж и Николаево.
С цел ефективно предоставяне на интегрирани услуги, представителите на основните и вторичните целеви групи ще разполагат с необходимото обзавеждане в създадените здравни центрове и центрове за интегрирани услуги.
Изпълнението на дейността е разпределено в следните поддейности:
Поддейност 3.1. - Обучение на представителите на вторичната целева група (медиатори) - две изнесени тридневни обучения за 12 медиатори.
Поддейност 3.2. - Организиране на профилактични прегледи в здравните центрове за здравно неосигурени лица от целевата група, консултации и информационна кампания, здравни беседи с медиаторите по важни за участниците теми като здравно осигуряване, превенция на ранната бременност, грижи за децата, здравословно хранене и др.
Поддейност 3.3. - Организиране на кампании за повишаване нивото на здравна култура и превенция на социално значими за целевата група заболявания, за предотвратяване на ранното отпадане от образователната система, за подпомагане на учениците и техните родители, за подпомагане достъпа до пазара на труда чрез повишаване на функционалната грамотност на младежи и възрастни, за превенция на агресията, проституцията и други противообществени прояви.
Поддейност 3.4. - Организиране на обучителна кампания в 4 обучителни цикъла за младежи, отпаднали от образователната система и неработещи (NEETs ) с цел мотивиране и включване в различни форми на образование и/или на пазара на труда.
Поддейност 3.5. - Провеждане на две проучвания на обществените нагласи сред обществото - едно проучване при започване на проекта за установяване на изходното ниво на приемане на ромите от общото население (в общините Мъглиж и Николаево) и проучване при завършване на проекта на ефекта от кампаниите за повишаване на взаимното приемане и познаване. |
639 735.52
|
326 846.96
|
Информация и публичност: Мерките по осигуряване на публичност и информираност по проекта са заложени в регламенти, ръководства и не на последно място - в изготвения по проекта комуникационен план, който при необходимост ще бъде актуализиран спрямо установените предизвикателства и необходимости.
Планираните мерки по информираност и публичност обхващат:
- Разработване на функционален уеб-сайт за проекта (вкл. домейн, хостинг, разходи за разработване и поддържане на съдържанието). Сайтът ще изиграе ролята на виртуален хъб, който по-късно ще прерасне в регионална мрежа за подобни услуги и ще обедини и други подобни структури. Това ще създаде база за устойчиво надграждане и развитие на проектните дейности. Уеб-сайтът на проекта ще представя българска и английска версия, като на него ще се публикувана актуална информация свързана с изпълнението на финансирания проект. Цялата информация, публикувана в интернет ще включва информация за проекта, неговия напредък, постижения и резултати, сътрудничеството с партньори от държавите донори, подходящ снимков/онагледителен материал, контактна информация и ясна референция към Програмата и ФМ на ЕИП 2014-2021;
- Организиране и провеждане на 10 информационни събития за популяризиране на проектните дейности и разпространение на резултатите от изпълнението им сред обществеността, от които 4 пресконференции и 4 събития за информиране на местните общности вкл. целевите групи, 2 събития за по-широк кръг заинтересовани страни вкл. медии, трети страни, бизнес-партньори, обучителни звена и институции на територията на област Стара Загора;
- Информационни материали - 7 ролбанера (по 1 за всеки партньор, по един за двата здравните центъра, по 1 за двата хъба за интегрирани социални услуги), 1200 брошури, 1200 листовки;
- Разпространение на информация в социални медии (ФБ, Инстаграм, ТикТок и др.);
- Поставяне на информационни билбордове и табели на място на изпълнение на проектните дейности;
- Участие на норвежките партньори в планираните събития;
- Преводачески услуги. |
71 400.00
|
22 390.00
|
Развитие на двустранните взаимоотношения, сътрудничество, обмяна на опит и добри практики: Развитието на двустранните взаимоотношения, сътрудничество, обмяна на опит и добри практики между партньорите, включително и партньора, представител на страната-донор Норвегия, са от изключително значение за съвместното постигане на заложените проектни цели.
Във връзка с това се предвиждат следните мероприятия, изпълнени в партньорство:
1. Провеждане на 1 изнесен тридневен семинар в България за медиатори, общински служители и представители на НПО в района с цел трансфер на добри практики от Норвегия в сферата на социалните услуги за деца и родители.
Семинарът ще се води от представители на норвежкия партньор, като именно той е отговорен за осигуряване на компетентни експерти по темите. Предвидените теми са: Система за интеграционни услуги за младежи и възрастни мигранти; Организация на обучението за възрастни; Методики за ограмотяване на младежи и възрастни; Структури за здравно подпомагане на неосигурени лица и пр. Планирано е като лектори за обученията да бъдат поканени преподаватели от NTNU ( Norwegian University of Science and Technology, факултет Социални науки и психология), както и представители на неправителствения сектор, работещи в сферата на социалните услуги за маргинализирани малцинства, и на специализираните публични безплатни центрове за работа с деца и възрастни от имигрантските общности;
2. Организиране на 3 събития в България с интегриран уъркшоп за утвърждаване на двустранните отношения между България и Норвегия. В рамките на събитията ще се проведе и оценителна сесия за представяне на мониторингов доклад от норвежкия партньор и участие в заключителното комуникационно събитие(40 участници и 5 представители на медиите).
Разходите за провеждането на трите събития са организационни и включват техническо обезпечаване на зали, помещения, аудио и видео техника (където е приложимо), модераторско и техническо присъствие на специалисти, кетърниг (където е приложимо), специфични материали и др.;
3.Организиране на 7-дневно посещение и обучение в Норвегия за запознаване със социалните услуги за приобщаване на маргинализирани общности в страната и добри практики (пътуват 4 от община Мъглиж, 4 от община Николаево и 2 от ромската организация, придружени от ръководителя и координатора на проекта).
Организиране и провеждане на събития за популяризиране на участието на Норвежкия партньор, провеждане на изнесен семинар с цел трансфер на добри практики от Норвегия в сферата на социалните и здравните услуги за представители на маргинализирани групи.
Предвидени са разходи за хонорари за четирима лектори за едно 6-дневно обучение относно трансфер на знания, местни добри практики и социални иновации от Норвегия в областта на интеграцията в обществото и на пазара на труда. Обучението съчетава теоретична и практическа част, като по втората ще бъдат посетени 2 специализирани дневни центъра за деца от маргинализирани и мигрантски общности и техните родители, в които се предоставят педагогически услуги, подпомагащи усвояването на езика и интеграцията им, посещения в двата общински Health and Welfare Office на общината, посещение в новаторското Trondheim International School и запознаване с организацията на обучението на ученици с малки или липсващи познания по норвежки език, да бъде посетен NTNU ( Norwegian University of Science and Technology, факултет Социални науки и психология) и др. |
130 183.70
|
43 695.78
|
Одит на проекта: Съгласно регламентите и утвърдените Насоки за кандидатстване, ще бъде извършен одит по проекта от страна на бенефициента и норвежката партньорска организация. Общата стойност на БФП изисква извършването на финансов одит на проекта с оглед осигуряване на прозрачност и ефективност на разходваните средства от партньорите. Сумата не надвишава праговете по ЗОП и затова от страна на бенефициента процедурата ще бъде с пряко договаряне и предвид осигуряване на независим и качествен одит. |
10 000.00
|
2 000.00
|
Непреки разходи : Избраният метод за определяне на непреки разходи отговаря на чл.8.5.1 (с) от регламента - 15% от разхода за персонал.
Непреките разходи не са пряко свързани с проекта, но могат да бъдат определени и обосновани от счетоводната система по проекта като такива, които са направени в пряка връзка с допустими преки разходи, свързани с проекта.
Например: Разходи, свързани с инфраструктури и общо функциониране на организациите като вода/газ/електричество, поддръжка, застраховане, офис консумативи и дребно оборудване, разходи за комуникации и връзки, пощенски разходи и др. и разходи, свързани с хоризонтали услуги като административно и финансово управление, човешки ресурси, обучение, правни услуги и др. |
89 633.33
|
52 880.84
|