Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Карина-Русе ООД кандидатства по настоящата процедура в качеството си на работодател, стремящ се да осигури здравословна и безопасна трудова среда за персонала си. Настоящият проект се явява подходяща възможност за компанията да прибави допълнителна стойност към дейността си, като предприеме мерки, свързани с подобряване на организацията на работа, въвеждане на нови методи за управление и развитие на ЧР и подобряване факторите на работната среда. Дейностите в проектното предложение включват: разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси; осигуряване на организиран транспорт до и от работното място; закупуване на средства за колективна защита, с помощта на които ще се намали неблагоприятното въздействие на микроклимата в производствените помещения. В рамките на изпълнението на проекта се предвиждат също задължителните дейности за информиране и публичност и организация и управление на проекта. Целевата група по проекта включва 357 служители на фирмата, сред които 29 лица над 54 годишна възраст, 6 лица с увреждания, 7 работещи семейства. Кандидатът ще запази заетостта на мин. 50% от представителите на целевата група, включени в проекта за период от 6 месеца след приключване на дейностите по проекта. Предвидените дейности ще доведат до постигане на целите на проектното предложение, свързани с подобряване качеството на живот, повишаването на производителността, засилването на социалното включване, чрез подобряване на условията на труд в предприятието и професионалния и здравен статус на работната сила, при спазване изискванията на законодателството (национално и европейско), принципите, залегнали в Регламент (ЕО) №1081/2006 г. и в съответствие с утвърдената фирмена политика по безопасност и здраве при работа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси в Карина-Русе ООД.: Основна цел на дейността е да постигне оптимизране на управлението на човешките ресурси в Карина-Русе ООД, да изведе нови и по-ефективни организационни модели, които едновременно да мотивират персонала, да повишат трудовата дисциплина и производителността в компанията, да създадат предпоставки за устойчива заетост на служителите със специфични нужди. В рамките на дейността се предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси (СРЧР). СРЧР ще бъде разработена от външен изпълнител, като предварително Карина-Русе ООД ще изготви задание със задължителните мерки, които следва да се съдържат в документа. Документът ще бъде насочен основно към служителите със специфични нужди: лицата с увреждания, хората над 54г., работещите семейства. Специално внимание ще се обърне и на мерките, насочени към опазване на околната среда (ОС), представляващи приоритет в политиката на кандидата. Предвиждат се следните етапи: ЕТАП 1: Предаване на подробна информация от Карина-Русе ООД към избрания изпълнител по отношение на човешките ресурси на компанията, методите на управление, развитие, мотивация на служителите, идентифицирани проблеми по отношение на персонала. На базата на представените данни фирмата-изпълнител ще изведе план с конкретни стъпки за подобрение и ще се разработи СРЧР. ЕТАП 2: Изготвяне на документа - СРЧР. Към момента ръководството на Карина-Русе ООД счита, като задължителни и най-близки до собствените си нужди следните три елемента, на които следва да се базира СРЧР: I. Създаване на модел на гъвкави форми на заетост. Предложеният модел ще има за цел да стимулира задържането и привличането на работещите специфични групи – лицата в неравностойно положение, хората над 54 г., работещи семейства. Ще бъдат предложени и адаптирани към фирмената политика на Карина-Русе ООД конкретни стъпки за осъществяване на модела, като например: Нестандартни договорни споразумения (временна заетост, непълно работно време и др..); Гъвкаво регулиране на работното време (намалено работно време, ненормиран работен ден, удължено работно време, променливо работно време и др.); Ротация на работното място; II. Създаване на модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г.). Примерни стъпки за осъществяване на модела ще бъдат: Продължаване на работа след навършването на възраст за пенсиониране на същата или друга позиция; Работа на половин работен ден; Използване на служителя от работодателя като консултант, работещ на гъвкаво работно време; Осигуряване на специални социални пакети за бивши служители. III. Създаване на модел за насърчаване развитието в областта на политиката по ОС. В насока опазване на ОС, СРЧР ще очертае философията за осъществяване на екологично ефективни дейности. Моделът ще се базира на няколко основни принципа на добрите практики: Развитие и насърчаване на екологичното съзнание сред служителите; Ранна преценка на ефектите върху ОС от новите бизнес дейности и продукти от страна на служителите; Намаляване на замърсяването до минимум по време на ежедневните задачи на заетите, чрез превантивни мерки; Планиране на действия за овладяване на трудови инциденти с въздействие върху ОС; Прилагане на мислене, основано на жизнен цикъл на продукта – от неговото създаване, до момента на излизане от употреба. ЕТАП 3: Практическо внедряване на разработената СРЧР в дейността на Карина-Русе ООД (Етап 3 е описан по-подробно в Начин на изпълнение). 10 000.00 10 000.00
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в Карина-Русе ООД за период от 12 месеца.: Целта на дейността е да се осигурят предпоставки за запазване заетостта и доходите от труд на 218 заети в КАРИНА-РУСЕ ООД, чрез осигуряване на ежедневен транспорт до и от работното място. Превозът на работниците ще бъде извършван с 5 превозни средства, собственост на кандидата, за да се обхванат едновременно следните маршрути: Маршрут 1: - първи курс за деня (до работното място) - с. Бъзовец - с. Батишница - с. Обретеник - с. Тръстеник - гр. Русе = 53 км. - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе - с. Тръстеник - с. Обретеник - с. Батишница - с. Бъзовец = 53 км. Транспортното средство ще пътува по 2 курса по маршрута /общо 106 км./ и ще превозва 36 работници до и от работното място. Маршрут 2: - първи курс за деня (до работното място) - гр. Глоджево - гр. Ветово - с. Семерджиево - с. Ястребово - с. Бъзън - гр. Русе = 51 км. - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе - с. Бъзън - с. Ястребово - с. Семерджиево - гр. Ветово - гр. Глоджево = 51 км. Транспортното средство ще пътува по 2 курса по маршрута /общо 102 км./ и ще превозва 27 работници до и от работното място. Маршрут 3: - първи курс за деня (до работното място) - с. Острово - гр. Завет - с. Сушево - с. Севар - с. Савин - гр. Кубрат - с. Беловец - с. Тетово - гр. Русе = 86 км. - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе - с. Тетово - с. Беловец - гр. Кубрат - с. Савин - с. Севар - с. Сушево - гр. Завет - с. Острово = 86 км. Транспортното средство ще пътува по 2 курса по маршрута /общо 172 км./ и ще превозва 58 работници до и от работното място. Маршрут 4: - първи курс за деня (до работното място) - с. Брестовене - с. Медовене - гр. Кубрат - с. Беловец - с. Червена вода - гр. Русе = 63 км. - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе - с. Червена вода - с. Беловец - гр. Кубрат - с. Медовене - с. Брестовене = 63 км. Транспортното средство ще пътува по 2 курса по маршрута /общо 126 км./ и ще превозва 57 работници до и от работното място. Маршрут 5: - първи курс за деня (до работното място) - гр. Две Могили - гр. Русе = 34 км. - втори курс за деня (от работното място) - гр. Русе - гр. Две Могили = 34 км. Транспортното средство ще пътува по 2 курса по маршрута /общо 68 км./ и ще превозва 40 работници до и от работното място. ПС по трите маршрута ще пристигат сутрин на местоработата на лицата в 7,30 ч., а вечер ще отпътуват от там в 17,00 ч. Ще бъдат използвани следните фирмени автобуси: М-т 1: Р 5223 РВ; SETRA S 215 HR; 52+1 места М-т 2: Р 1043 РМ; STEYR SL 11 HUA 280; 52+1 места М-т 3: Р 8842 РС; SETRA S 215 H; 58+1 места М-т 4: Р 7071 РС; SETRA S 215 HR; 58+1 места М-т 5: Р 5590 РС; SETRA S 214 HD; 50+1 места Карина-Русе ООД ще осигури собствени квалифицирани шофьори, които ежедневно ще изпълняват курсове по описаната по-горе транспортна схема. По преценка на кандидата разходите за възнаграждения на лицата, които ще извършват превоза не са предвидени в бюджета на проекта и ще останат за собствена сметка. М-т 1: шофьор Ялчън Даудов Мюмюнов М-т 2: шофьор Димитров Георгиев М-т 3: шофьор Ердинч Хабил Рамис М-т 4: шофьор Мемиш Исмаил Дъзман М-т 5: шофьор Селим Еминов Селимов Оптимизирането на времето за пътуване ще позволи на пътуващите заети лица да съчетават професионалния, личния и семейния живот и ще допринесе за намаляване на текучеството на персонала във фирмата, дължащо се на тази причина. За периода на ползване на превоза по проекта (12 месеца) лицата от целевата група ще попълват ежедневно присъствени форми при явяване на работа. 72 193.82 55 035.00
Осигуряване на средства за колективна защита за заетите в производството на Карина-Русе ООД.: Целта на дейността е подобряване условията на труд в производството на Карина-Русе ООД и намаляване риска от професионални заболявания на работниците, чрез осигуряване на средства за колективна защита, отговарящи на идентифицираните рискове. За постигането й се предвижда закупуването на нови климатици (16 бр.), които да поддържат оптималните стойности на микроклимата в производствената среда и да намалят риска от неблагоприятно му въздействие върху заетите лица, като по този начин ще бъдат спазени и законоустановените изисквания. Климатиците, които в момента се използват са закупени през 2004 г. (в единия цех на предприятието са 8 бр. х 13 kw и 1 бр. х 8 kw, а в другия цех 6 бр. х 13 kw и 1 бр. х 8 kw) и не са в състояние технически да поддържат микроклимата в помещенията. В първия цех на Карина-Русе ООД са обособени шивашки и гладачен участък, където според спецификата на извършваната работа се изисква голямо потребление на пара, която загрява помещението и увеличава влажността на въздуха и това води до влошаване на микроклимата. Във втория цех са обособени шивашки и кроялен участък, където лошото техническо състояние на наличните климатици води до влошаване на микроклимата и до рискова работна среда, която предизвиква дискомфорт у работниците – главоболие, схващания, прекомерна умора и др. Подмяната на климатиците с нови ще допринесе за поддържането в норма на стойностите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха. Закупуването на нови такива, с филтри с различна степен на пречистване на въздуха ще повиши притокът на свеж въздух, което ще окаже влияние върху работоспособността на работниците и здравословното им състояние. Така ще бъде изпълнена препоръката за климатизация на помещенията, направена в Програмата за необходимите мерки за предотвратяване, намаляване, ограничаване и контрол на професионалния риск в предприятието. Осъществявайки контрол върху параметрите на микроклимата ще бъде постигнато по–добро влияние върху осъществяване на терморегулацията на организма, което ще гарантира здравословна работната среда и комфорта на работещите в нея. Към момента в двата горепосочени цеха работят общо ок. 300 работника, за които целта на Карина-Русе ООД е да създаде и поддържа добри условия на труд, както и да бъдат избегнати рискове от професионални заболявания. Поради големия мащаб на помещенията (всяко е с площ ок. 1 200 м2), за да бъдат постигнати нужните нива на охлаждане и отопление е предвидено закупуването на общо 16 бр. климатици за промишлени нужди, имащи характер на оборудване съгл. Указанията за канидатстване по схемата. С помощта им ще бъдат достигнати оптималните стойности на температура и влажност през зимния и летния сезон, ще бъде преодоляно неблагоприятното въздействие на микроклимата, като един от основните рискови фактори на работната среда. 137 200.00 137 200.00
Информиране и публичност на проекта.: Целта на тази дейност е да се информира обществото и целевите групи за проекта и резултатите от него. Реализацията й ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение визуализацията на проекти, финансирани от ЕС. При спазване изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., са предвидени следните мерки за визуализация и разпространяване на резултатите: - Отпечатване на 5 бр. плакати, съдържащи информация за целите и дейностите по проекта. Един от плакатите ще бъде поставен в административната част на сградата на предприятието, а останалите ще бъдат предназначени за обхванатите от проекта производствени помещения. Те ще включват: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; - Отпечатване на 250 бр. дипляни, съдържащи: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта; адреса на Единния информационен портал; - Изработване на стикери за закупените по проекта средства за колективна защита (16 бр. климатици за производствените помещения), съдържащи емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото за програмен перод 2014-2020 г., и номера на договора за безвъзмездна помощ; - Провеждане на информационен ден за представяне на проекта - в наета за целта оборудвана зала, предвижда се изработване на материали за участниците, с необходимата визуализация. Събитието ще бъде предварително анонсирано по подходящ начин, като информация ще бъде изпратена и на УО. На подходящо място в залата ще бъде монтиран информационен банер, съдържащ наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта, знамената на ЕС и РБ; - 2 бр. публикации – след официалния старт на проекта и в края на проекта за представяне на резултатите от него; Карина-Русе ООД ще публикува на своята интернет страница подробна информация за одобрение за финансиране проект, включително за неговите цели и планирани резултати. Материалът ще съдържа минимум следната информация: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма;наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране. Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще бъдат посочени финансиращата програма (Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г.) и фонд. 2 400.00 2 400.00
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е осигуряване на успешното управление на проекта, постигане на заложените цели и оптимизиране на проектните ресурси. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Предвижда се проектът да стартира с провеждане на работна среща между членовете на екипа за управление – ръководител, техн. сътрудник и счетоводител. Целта на тази среща ще бъде да се определят начините за комуникация и да се разпределят задачите и отговорностите, с оглед ефективност на изпълнението на дейностите. Участниците в срещата ще определят методите за отчитане на резултатите след приключването на всяка предвидена дейност. Ще бъде обсъден времевия график и съставен план за действие, съобразно ролята на всеки един от членовете. След първата среща екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът за у-е ще отговаря за избора на външни изпълнители и за отчетността по проекта - организиране на документооборота и водене на счетоводната отчетност; изготвяне и предаване на ДО на межд. и заключит. доклади по проекта. С всеки от членовете на екипа ще бъде сключен гражд. договор, след сключването на договор за безвъзмездна помощ и преди стартиране на проектните дейности. За да се гарантира успешното изпълнение на проекта, предвид неговия мащаб е предвиден и избор на външна консултантска организация, която ще подпомага екипа на кандидата при у-е на проектните дейности, в това число подготовка на тр. процедури за доставка на средства за колективна защита; подготовка на искания за плащане; изпълнение на предвидените мерки за публичност и визуализация и др. Представител на консулт. фирма ще присъства на срещите на екипа и ще мониторира хода на проектното изпълнение. Задълженията на Ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип. Задълженията и отговорностите на останалите членове на екипа са, както следва: 1. Техн. сътрудник: - Подготвя и изпълнява проектните дейности в съответствие с одобрения проект, план-график, заложените цели и индикатори; - Поддържа ефективна комуникация и координация между компанията-кандидат и избраните вън. изпълнители; - Подпомага дейността по доставка и пускане в експлоатация на предвидените средства за колективна защита; - Извършва наблюдение и анализ на удовлетвореността на целевата група; - Докладва напредъка на проекта на раб. срещи на екипа по проекта; - Отговаря за съхранението на техн. и фин. документация по проекта; - Подпомага процеса на подготовка на межд. и заключит. технически и финансови доклади. 2. Счетоводител: - Своевременно осчетоводяване на разходите; - Следене за целесъобразността на разходите; - Организиране на документооборота; - Водене на систематични счетоводни отчети за обобщаване на счетоводната информация, свързана с проекта; - Участва в подготовката на межд. и заключит. финансови доклади по проекта. Задължения на консулт. организация: - Идентифициране на допустимите тр. процедури за избор на изпълнители; - Съдействие при изготвяне на тр. документация; - Подготовка на искания за авансово и межд. плащания по проекта; - Подготовка на искания за изменения по фин. или техн. част; - Съдействие при водене на кореспонденция с ДО; - Проследяване на срокове на доставки, изпълнение на подписани договори с изпълнители; - Съдействие при подготовка на финален фин. и техн. отчет с необходимите приложения. Настоящата дейност застъпва един от основните принципи на Устойчивото развитие, а именно ресурсната ефективност, насърчавайки мерките, които позитивно допринасят за защита и подобряване на околната среда, като намаляване на консумацията на ресурси и др. Поради това е предвидено минимално разходване на хартия, тонер и други ресурси, разходите за които са описани в следващата точка. 24 600.00 22 495.51

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.