Подготовка на проект за изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и биоразградими битови отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци: Дейността е извършена преди подаването на проектното предложение и е предпоставка за успешната реализация на настоящия проект. Трите общини партньори в РСУО – Ботевград самостоятелно изготвиха общински програми за управление на отпадъците /ПУО/, актуални морфологични анализи за състава на отпадъците на всяка община, декларации съгласно изискванията на т. 24. Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване от насоките за кандидатстване и въпросник за оценка на капацитета на конкретния бенефициент. Всяка община проведе и самостоятелни заседания на общински съвет, с които колективните органи на местната власт одобряват участието и условията на изпълнение на проектното предложение. И трите общини - партньори осигуриха документ, че разполагат с налични финансови средства.
Актуалните морфологични анализи за трите общини са изготвени в периода 2015 – 2017, в съответствие с Методика за определяне на морфологичния състав на битовите отпадъци, утвърдена със Заповед № РД-744/ 29.09.2012г., като акцентът е поставен върху адекватното определяне на състава на битовите отпадъци чрез оценка на различните отпадъчни потоци и тежестта им в общото количество образувани отпадъци.
На база на подадената в морфологичните анализи информация Община Ботевград изготви подробен масов баланс, който включва прогнози за образуваните отпадъци за всяка година от 2016 до 2046г.
В рамките на дейността са проведени 2 заседания на РСУО – Ботевград, на които са подготвени и разписани споразумение за партньорство между общините и протокол на Общо събрание за създаване на РСУО с взети всички необходими решения, свързани с кандидатстването с настоящия проект.
Община Ботевград, в качеството си на водещ партньор изготви формуляр за кандидатстване в ИСУН, бюджет по проекта и осигури акт за собственост и ПУП за площадката, както и парцеларни планове за довеждащата инфраструктура до нея. Служители на Община Ботевград процедираха крайни административни актове по ОВОС (решение и становище на РИОСВ – София област) във връзка с реализация на инвестиционното намерение по проекта.
Община Ботевград осигури подготовката на Предварително (прединвестиционно) проучване за изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и биоразградими отпадъци и за инсталация за предварително третиране на смесено събрани БО, базирано на социлогическо проучване за нагласите на населението в регион Ботевград. Преинвестиционното проучване за изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци съдържат обосновка за определянето на капацитета на инсталациите, индикативен опис на необходимите съоръжения, оборудване и техника за инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране, както и съоръженията, оборудването и техниката, необходими за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци.
Община Ботевград възложи и изготвянето на План за използване на получения краен продукт – компост, Схема за контрол качеството на компоста, съобразена с чл. 43, ал. 5 от ЗУО, План за третиране на остатъчния отпадък, който съдържа анализ на видовете и количеството на отпадъците, които може да бъдат генерирани при експлоатацията на инсталацията за компостиране и План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция.
Община Ботевград изготви анализ на необходимостта от допълнителна инфраструктура, обобщена информация за състоянието на инфраструктурата в съответното РСУО по отношение на инсталациите за предварително третиране на смесено събраните битови отпадъци и инсталациите за компостиране и анаеробните инсталации за третиране на зелени и/или биоразградими отпадъци, анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение и проучването за нагласите на населението към разделното събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци. |
79 800.00
|
79 800.00
|
Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП): За определяне на конкретен размер на БФП за настоящото проектно предложение бе необходимо да се изготви анализ разходи – ползи. АРП се основава на реалистични допускания, отчита общите демографски и социално-икономически прогнози за референтния период и демонстрира, че проектът взема предвид принципа „замърсителят плаща“ при съблюдаване на социалната поносимост. Анализът доказва финансова устойчивост на проекта. Финансовият дефицит в анализа е изчислен съгласно изискванията на чл. 61, ал. 3, б. „б“ на Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с изискванията на ЗУСЕСИФ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. АРП е в съответствие с:
1. Методологията, определена в Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“;
2. Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията по отношение на метода за изчисляване на дисконтираните нетни приходи от операции, които генерират нетни приходи;
3. Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г. и с всички актуални национални методически указания. |
34 200.00
|
34 200.00
|
Организация и управление на проекта: Дейността ще стартира непосредствено след сключване на АДБФП (индикативна дата за стартиране на АДБФП е м.май 2018 г.) и има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, осчетоводяване и разплащания на разходи, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност, подготовка на анализ за държавни помощи и договор за УОИИ и оценка, ще бъде обособен екип за управление на проекта. Общините, включени в РСУО-регион Ботевград, партньори по настоящия проект, ще предвидят достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и при необходимост - предприемането на корективни мерки. Ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол:
1. Идентифициране на възможните рискове и своевременно определяне на степента на проявление на риска в процеса на изпълнение на проекта;
2. Непрекъсната комуникация и координация между общините партньори;
3. Контрол от страна на ръководителя на проекта върху изпълнението на задачите от страна на всеки от членовете от екипа за управление на проекта (ЕУП), включително външната техническа помощ;
4. Регулярен мониторинг и контрол, върху законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата по проекта;
5. Поддържане на адекватна одитната пътека с информация, която съдържа запис на дейностите и мероприятията, осъществени в процеса на подготовка и изпълнение на проекта, с фокус върху движението на финансови средства, свързаната с тях документация и отговорните за това лица;
5. Изготвяне на регулярни отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта.
Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление на проекта (ЕУП). В ЕУП участват както вътрешни експерти, представители на водещата община, специално наети от партньорите по проекта експерти, така и външна техническа помощ към водещият партньор по проекта. ЕУП включва следните членове:
• Експертите, служители на Община Ботевград, включени в ЕУП, са: Ръководител на проекта, Счетоводител на проекта и Технически асистент;
• Експертите, наети специално за целите на проекта от община Етрополе, включени в ЕУП, са: Експерт „Зелени системи” и Експерт "Документиране и архив";
• Експертът, нает специално за целите на проекта от община Правец, включен в ЕУП, е: Координатор на проекта.
• Външната техническа помощ в състав от трима експерти (Юрист, Експерт „Мониторинг и докладване по проекта” и Експерт „Държавни помощи”) ще подпомага цялостното изпълнение на проекта, като подпомага подготовката и качването в ИСУН на доклади за напредъка и финансови отчети, като ще има специфична роля по подготовка на обществените поръчки, подготовка на договор за УОИИ и регистрация на дружество за управление на инсталациите и др.
Ще се прилагат следните инструменти за координация:
• Регулярни работни срещи на екипа.
• Работни срещи на екипа с изпълнителите на външни услуги.
• Преглед на документацията - за ранно идентифициране на проблемите и съответно своевременното предотвратяване е необходимо документите по изпълнение на проекта да се разглеждат в най-ранния момент след получаването им в общинската администрация. Ще бъдат разработени детайлни и конкретни процедури във връзка с управлението, мониторинга и контрола по отношение на настоящия проект в т.ч. правила и процедури за извършване на дейности по документални верификации в рамките на проекта; правила и процедури във връзка с извършване на проверки на място за целите на проекта; правила и процедури във връзка със съхранение на документи в рамките на проекта; правила и процедури във връзка с изпълнението на мерките за информация, публичност на проекта.
Чрез дейността на екипа за управление ще се осигури качествено и ефективно управление, координация и изпълнение на дейностите в съответствие с изискванията на ОПОС 2014-2020. |
533 310.34
|
0.00
|
Изпълнение на дейности за информация и публичност по проект „Изграждане на компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битови отпадъци за нуждите на РСУО-Регион Ботевград“: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени в Регламент № 1303/2012 на ЕП и Единен наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация и постигнатите резултати. Информация за предоставянето на безвъзмездна финансова помощ ще бъде публикуване на сайта на трите общини до два дни след сключване на административния договор. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. При всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще се указва, че финансирането е от фондовете на ЕС чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване на фонда по проекта, както и общото лого на програмен период 2014-2020 г. По време на осъществяване на проекта общините Бенефициенти ще информират обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайтовете на трите общини задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като ясно се откроява финансовата подкрепа на ЕС. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация:
- Провеждане на 2 публични събития (пресконференции - начална и заключителна) с по 20 участника;
- Организиране и провеждане на официални церемонии - “Първа копка“ и “Откриване на обекта“;
- Организиране и провеждане на 3 бр. разяснителни кампании относно разделно събиране на зелени отпадъци сред населението на трите общини, партньори по проекта;
- По време на изпълнението на СМР по проекта ще бъдат изработени, доставени и монтирани три билборда. Билбордовете ще бъдат издигнати на подходящи места в трите общини Ботевград, Етрополе и Правец. В община Ботевград билбордът ще бъде поставен в близост до строителната площадка. Монтажът на билбордовете трябва да се завърши преди провеждането на официалната церемония, наречена „Първа копка”. Дизайнът на билбордовете ще отговаря на параметрите, посочени в Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020;
- Постоянни обяснителни табели/билбордове – 3 бр. След приключване на строително ремонтните дейности и демонтирането на билбордовете на техни места трябва да бъдат поставени постоянни обяснителни табели/билбордове. Те ще съдържат всички елементи, указани по отношение на билбордовете, но без информацията за начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
- Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната интернет страниците на общините Ботевград, Етрополе и Правец, където ще има специално създадени за целта интернет банери по проекта, с линк към ОПОС 2014-2020.
- Изработка на 15 минутен филм на CD – 500 бр, който ще запознава обществеността с целите и очакваните резултати от реализацията на проекта, както и с необходимостта от компостиране и третиране на зелените и биоразградими отпадъци;
- Платени публикации в печатни национални медии при стартиране и завършване на проекта – 2 бр.;
- Платени публикации в печатни регионални медии – 10 бр.
- Промоционални материали: Рол банер-1бр., Плакати с информация за проекта-300бр.; Тениски-500бр.; шапки-500бр.; папки-200бр.; химикалки-200бр.; информационни брошури-5000 бр.; информационни стикери-500 бр. На стикера ще бъдат визуализирани флагът на ЕС, надписът Европейски съюз, името на съфинансиращия фонд, логото и слогана на ОПОС и номера на ДБФП по ОПОС. Визия на стикера ще бъде съобразена с Насоките за информация и публичност.Информационните стикери са предвидени за поставяне на закупените по проекта оборудване и съоръжения, сметосъбираща техника и съдове за отпадъци. |
92 400.00
|
0.00
|
Изготвяне на инвестиционен проект във фаза „работен проект” за обект „Изграждане на инсталация за компостиране на зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани БО - РСУО-регион Ботевград“ и изпълнение на авторски надзор по време на строителството: Инвестиционният проект за инсталацията за компостиране и за инсталацията за предварително третиране на смесено събрани БО - РСУО регион Ботевград ще бъде разработен съгласно глава седма на Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. С работния проект ще се изясняват конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на всички видове СМР и за доставка и монтаж на технологичното оборудване и обзавеждането на обекта. Изготвеният инвестиционен проект ще се ползва като документация към обществените поръчки за изпълнението на строителството и за доставка на оборудване при условията и по реда на ЗОП. Инвестиционният проект ще е съобразен с допустимите за финансиране по настоящата процедура дейности, с количествата зелени и биоразградими отпадъци генерирани на територията на трите общини Ботевград, Правец и Етрополе и с площта, разположението и отстоянието от населените места на предвидената площадка за инсталацията за компостиране и на инсталацията за предварително третиране на БО. Изготвеният инвестиционен проект във фаза „работен проект” в съответствие с Наредба № 4 от 21 май 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, индикативно ще съдържа следните части: Част „Технологична“; Част „Архитектурна“; Част „Конструктивна”; Част „Електро и площадкови комуникации“; Част „ВиК“; Част „ОВК“; Част „Енергийна ефективност“; Част „Геодезия“; Част „Озеленяване и паркоустройство“; Част „Пътна“; Част „Пожарна безопасност“; Част „ПБЗ“; Част „ПУСО“ и Част „Сметна документация”.
Проектните части на работния проект ще включват:
• работни чертежи и детайли, по които се изпълняват отделните видове СМР в следните препоръчителни мащаби: ситуационно решение - в М 1:500 и М 1:1000; разпределения, разрези, фасади - в М 1:50 и М 1:100; детайли - в М 1:20, М 1:5 и М 1:1; други чертежи - в подходящ мащаб, в зависимост от вида и спецификата на обекта;
• обяснителна записка, поясняваща предлаганите проектни решения,
• изчисления, обосноваващи проектните решения;
• подробна количествена и количествено-стойностна сметка;
• спецификация на предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти и системи) с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти.
В инвестиционният проект ще са разработени и частите за външната инфраструктура – ел.захранване, захранване с техническа и питейна води, канализация, третиране на инфилтрат, и др. Инвестиционният проект на фаза „Работният проект“, подлежи на оценка на съответствието със съществуващите изисквания за строежите и е основание за издаване на етапно разрешение за строеж и за възлагане и изпълнение на строителството.
Авторският надзор на обекта ще се осъществява съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в РБългария и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи. |
358 485.29
|
0.00
|
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация: След изготвянето на инвестиционния проект избраният консултант за строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката, вкл. експерт „Контрол на КТ”. На базата на този доклад ще се издаде разрешение за строеж за обект: „Изграждане на инсталация за компостиране на зелени отпадъци и предварително третиране на смесено събрани БО - РСУО-регион Ботевград” с три подобекта (съгласно предвижданията на дейности 7, 8 и 9). След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които строителството може да започне). По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще:
1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
4. Следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
Лицето, упражняващо строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на Министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви технически паспорт на строежа. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация.
След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя за обекта на интервенция и/или подобектите му. Същият ще послужи за свикване на приемателна комисия и издаване на удостоверение за ползване на обекта, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ.
Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на водещият бенефициент Община Ботевград. Основните дейности, които инвеститорският контрол изпълнява са свързани с:
• предотвратяване на излишни разходи;
• контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали;
• контрол върху качеството и количеството на вложените материали;
• контрол върху оферти и актове;
• контрол и проверка на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи;
• контрол за изпълнението на проектната документация.
• Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение;
• Осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. |
85 770.58
|
0.00
|
Изграждане на довеждаща (съпътстваща) инфраструктура за обект „Изграждане на инсталация за компостиране на зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани БО - РСУО-регион Ботевград“ (Етап 1): В споразумението за партньорство Общините – Бенефициенти по настоящия проект са договорили изграждането на компостираща инсталация за зелени отпадъци и инсталацията за предварително третиране на твърди битови отпадъци за нуждите на РСУО – регион Ботевград да бъде изградена поетапно както е описано във всички документи към настоящото проектно предложение.
В дейност „Изграждане на довеждаща (съпътстваща) инфраструктура за обект „Изграждане на инсталация за компостиране на зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани БО - РСУО регион Ботевград“ (Етап 1)” ще се извърши строителство на довеждащата инфраструктура. Довеждащата инфраструктура е пряко свързана и необходима за експлоатацията на инсталациите, разположени на площадката. На база на разработената проектна документация по дейност 5 ще бъде издадено разрешение за строеж, с три подобекта. В тази дейност ще се изпълняват дейностите за подобект 1. В рамките на дейността ще бъдат изградени:
- довеждащ водопровод за питейно-битови нужди – захранването на парцела с вода за питейно- битови нужди ще стане от водопровод, разположен на юго-изток от избрания имот. Мястото на присъединяване към водопроводната мрежа е определено от ВиК оператора. След водовземането ще се постави СК, който ще изолира новия водопровод в случай на авария. Веднага след влизането на водопровода в отредения имот след регулационната линия ще се изгради водомерна шахта. При изграждането на водомерния възел ще се спазват изискванията на чл.31 и 32 от Наредба № 4/17.06.2005г. (Вж. приложен ПИП)
- довеждащ водопровод за противопожарни и технологични нужди – захранването на парцела с вода за противопожарни и технологични нужди ще стане от водопровод, разположен на юго-изток от избрания имот. (Вж. приложен ПИП)
Трасето на новите водопроводи ще се изпълни, като се спазват изискванията за сервитутни ивици на чл. 112 (2) от Закона за водите.
- отвеждаща канализация от площадката - За отвеждане на отпадъчните води от площадката се предвижда изграждане на канализация. В близост до площадката преминава колектор Трудовец- Ботевград, който зауства в новоизградената ГПСОВ. Образуваните отпадъчни води от битовата канализация на обекта ще се заустват в ревизионна шахта от съществуващия колектор.
- външно ел. захранване на обекта - Електрозахранването на обекта ще стане чрез изграждане на нова кабелна линия, отклонение от съществуваща въздушна електропреносна мрежа. Точката на присъединяване е указана от ЧЕЗ. За електрозахранване на площадката, в нейните граници, ще се изгради метален комплектен трафопост.
- транспортна комуникационна връзка - За осигуряване на достъп на транспортната техника до обекта, се предвижда изграждане отклонение от съществуваща пътна връзка до РДНО. Новопроектираното откланение (транспорно-комуникационна връзка) е с ширина 6 м и приблизителна дължина до L=146,65м. |
367 374.07
|
0.00
|
Изграждане на площадкови комуникации за обект „Изграждане на инсталация за компостиране на зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани БО - РСУО-регион Ботевград“ (Етап 2): Общата площ на предоставената площадка за изграждане на съоръжения за третиране на отпадъците е F=46,1дка, по проектно предложение фактически заетата площ, за разполагане на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на отпадъци е 42 дка. Условно площадката е разделена на две зони: Приемна зона и технологична зона. В рамките на дейността площадката, предвидена за изграждане на инсталациите ще се загради от всички страни с ограда. Според съответните технологични зони ще се изпълнят предвидените настилки – бетонови (шлайфан и не шлайфан бетон). На входа на площадката за преминаването над съществуващото дере ще се изгради водосток от метална конструкция. Основните дейности включени в етап 2 ще бъдат изграждане на:
1. Площадков водопровод за питейно-битови нужди и сградна водопроводна инсталация. Проектът предвижда осигуряване на вода за питейно-битови нужди за административно битовата сграда и халето за предварително третиране на ТБО. На площадката за компостиране питейната водата ще се осигурява от автомат за вода. Площадковия водопровод ще започва от водомерния възел и ще захранва санитарните възли и други помещения в сградите, разположени на площадката.
2. Площадков водопровод за противопожарни, технологични нужди. За нуждите на противопожарна безопасност ще се изгради противопожарен водопровод с пожарни хидранти, който започва от водомерния възел.
3. Площадкова канализация за битови води и сградна канализация, която да отводнява приборите в административната сграда и халето за предварително третиране на ТБО.
4. Площадкова канализация за технологични води. За отвеждане технологични води от отцеждане на компостните купове и от халетата за компост, на площадката ще се изгради канализация за технологични води и резервоар за инфилтрат. Технологичната канализация отвежда отпадъчните води от отцеждане на компостните купове, чрез система от решетки и ПЕВП тръби към резервоар за инфилтрат, след което част от водите отново се използват в технологичния процес. Площадкова канализация улавя замърсените води от зоните за предварително третиране на входящите материали за зелено компостиране и инфилтриралите води от тялото на компоста през всички фази на неговото производство (складиране, раздробяване, активно ферментиране, съзряване и пресяване).
5. Дъждовна канализация - охранителни облицовани канавки, разположени в северозападната и южната част на площадката. Едно от възможните технологични решения предвижда двете канавки да заустват в съществуващо дере разположено югозападно от имота. Част от събраните в канавката отпадъчни дъждовни води, чрез водосток пресичащ площадката, ще се включат в южната обходна канавка и заустват в съществуващо дере разположено югозападната част на имота. Останалите водни количества заустват директно в дерето.
6. Площадково ел. захранване, силно и слабо токови инсталации. ел.захранване на обекта ще бъде осигурено от указана точка от далекопровода захранващ РДНО. |
1 068 858.95
|
0.00
|
Изграждане на инсталация за компостиране на зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани БО - РСУО-регион Ботевград (Етап 3): Компостиращата инсталация за зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране ще бъдат изградени на терен, публична общинска собственост, поземлен имот с идентификатор 05815.40.101 в м.„Темуша“, землището на гр. Ботевград, в близост до Регионално депо за неопасни отпадъци – гр. Ботевград.
Общата площ, за разполагане на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на отпадъци е приблизително 42дка. Условно площадката е разделена на две зони:
1. Приемна зона;
2. Технологична зона.
В приемната зона са предвидени да се изградят:
1. Контролно - пропусквателен пункт, съгласно изискванията на Наредба № 6 от 27 август 2013;
2. Автомобилна платформена везна, Съоръжение за измиване и дезинфекция на транспортни средства;
3. Административна сграда. В нея са разположени битови помещения за мъже и жени – съблекални с душове и тоалетни. Административната част съдържа: две канцеларии, стая за началник на площадката, оператор КПП, малка зала и тоалетни. В сградата е разположена столова за работниците и персонала. Предвидени са две помещения за лаборатория и отделно помещение за ел. табло.
4. Паркинг с капацитет до 15 коли.
В зоната предназначена за предварително третиране ще се изградят:
- приемното отделение - производствена сграда, изградена със стоманобетонни подколонници и стоманени колони за стените и стоманена конструкция за покрива, облечени с профилни ЛТ ламарини. Сградата е неотопляема, с естествено и изкуствено осветление.
- зона за разтоварване на постъпващите отпадъци и буфер за временното им съхранение до третирането - склад с навес за балирани рециклируеми материали, със застроена площ. Складът ще служи за временно съхранение на рециклируемите материали до натрупване на количество за организиране на транспорт. В конструктивно отношение ще представлява навес.
- открита площадка за насипни рециклируеми материали. Откритата площадка за насипни материали ще служи за разполагане на мултилифт контейнери – празни и с материали.
На територията на инсталацията за зелено компостиране ще бъдат обособени следните зони :
- Зона за разтоварване, складиране на зелена маса до натрупване на обем необходим за влагане в съответния компостен куп;
- Зона за предварително третиране на входящите материали. В конструктивно отношение ще представлява хале. Халето ще служи за обработка на постъпилите зелени отпадъци за влагане в компостни редове. След постъпване на зелената маса същата се раздробява посредством електрически, био – шредер /дробилка/.
- Зона за активно ферментиране - компостни редове – 10 реда и междуредово разстояние 3,0м, покрити със специално проектиран за тези нужди геотекстил. Същата зона включва и зона за стабилизиране на подситовата фракция от инсталацията за предварително третиране на ТБО.
- Зона за складиране и съзряване на готовия компост включва хале за подготовка и съзряване на компоста. Халето ще служи за складиране, пресяване и зреене на компоста.
В рамките на дейността ще бъде монтирано и инсталирано основното оборудване за инсталацията за предварително третиране и допълнително, съпътстващо и измервателното оборудване за инсталацията за компостиране. |
4 860 498.28
|
0.00
|
Доставка на мобилно и стационарно оборудване за нуждите на РСУО-регион Ботевград: Във връзка с изпълнение на целите за оползотворяване на биоразградими отпадъци, чрез изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и дървестни отпадъци е необходимо да бъдат осигурени три логистични елемента за да се създаде успешно събиране на Зелените отпадъци от домакинства, обществени зелени площи и други подобни източници, използващи общинската система за разделно събиране:
1) Контейнери и площадки за събиране на зелените отпадъци от паркове и градини (общински площадки за разделно събиране на отпадъци от домакинствата);
2) Оборудване за надробяване (шредиране);
3) Превозни средства за събиране – с или без повдигащо устройство.
Системата за разделно събиране е планирана в контекста на цялостното управление на битовите отпадъци на територията на регион Ботевград, отчитайки специфични местни особености свързани с гъстота на населението, съществуваща транспортна инфраструктура, състав на отпадъците и др. Необходимият брой съдове за разделно събиране на зелени отпадъци и специализирани автомобили за тяхното обслужване са обосновани с количествата отпадъци и сезонния характер на образуването им, при спазване на следните изисквания:
1. Средното натоварване на транспортната техника в периода март – ноември трябва да бъде не по-малко от 75% при едносменен режим на работа.
2. Предвижда се натоварване на транспортната техника в периода март – ноември да бъде приблизително 100% при едносменен режим на работа. Извозване на отпадъците при пикови натоварвания може да бъде осигурено чрез преминаване към двусменен режим на работа или осигуряване на външна техника с друго предназначение.
3. Максималната периодичност на транспортиране следва да бъде по-малка от веднъж месечно за съдовете за зелените отпадъци.
4. Прогноза на работа на инсталацията, количества на отпадъците и дефиниране на нуждата от съдовете за събиране и транспортиране.
В рамките на настоящата дейност ще бъде закупено следното оборудване:
Мобилното оборудване за инсталацията за компостиране:
- Колесен трактор /за задвижване на компостообръщач/ - 1 бр.,
- Обръщач на компост – 1 бр.,
- БИО-ШРЕДЕР /дробилка/ с дизелов двигател – 2 бр.,
- Челен товарач – 1 бр.
- Транспортно средство (лекотоварен камион - газодизел, самосвално шаси - 3,5т ) комплект с надстройки и принадлежности – 3 бр.
Стационарно оборудване за инсталацията за компостиране:
- Вакуумен листосмукач на колесар – 3 бр.,
- Контейнер – вана 4 м3 за събиране и извозване на отпадъци – 12 бр.,
- Контейнер – вана 6 м3 за събиране и извозване на отпадъци – 12 бр.,
- Мултилифт контейнер 20 м3 – 2 бр.,
Мобилното оборудване за инсталацията за предварително третиране:
- Челен товарач – 1 бр.,
- Виличен високоповдигач-товароподемност 3,5т – 1 бр.,
- Виличен високоповдигач -товароподемност 2,5т – 1 бр.,
- Камион-контейнеровоз 10т. (4-7м3) за обслужване на площадката – 1 бр.
- Мотометачна машина с двигател на газ, две странични четки и кабина за шофьора – 1 бр.
Стационарно оборудване за инсталацията за предварително третиране:
- Метален контейнер 4 m3 – 2 бр.,
- Метален контейнер 30 m3 – 2 бр.,
- Метален контейнер 15 m3 – 2 бр.,
- Платформена везна – 1 бр.,
- Ръчна палетна количка - товароподемност 3т – 2 бр. |
2 119 920.00
|
0.00
|
Учредяване на дружество с общинско участие. Възлагане на експлоатацията на инсталациите по реда на чл. 14, ал. 1, т. 7 от ЗОП: В общините, включени в РСУО–регион Ботевград–Ботевград, Етрополе и Правец няма изградени инсталации за предварително третиране и компост. В същото време общините са отговорни за предварителното третиране и за компостирането на битовите отпадъци. Съгласно чл. 19 от ЗУО, в правомощията на кмета на общината е да организира управлението на отпадъците, образувани на нейна територия. Той е органът, компетентен да взема решения по какъв начин да организира предварителното третиране и носи отговорност за управлението на битовите отпадъци, които се образуват на територията на общината. Целите и изискванията на процедурата предполагат изграждането на инсталациите да бъде възложено от общините-бенефициенти по процедурата, които имат свобода да изберат как изградените инсталации да бъдат експлоатирани впоследствие, при спазване на приложимото законодателство. По настоящия проект се предвижда финансиране с публични средства на подготовката и изграждането на компостиращи инсталации и инсталации за предварително третиране на битови отпадъци. Финансиране на експлоатацията на така изградените инсталации не се предвижда. В същото време обаче от гледна точка на приложимост на правилата за държавни помощи трябва да бъдат обследвани както етапът на подготовка и изграждане на инсталациите за предварително третиране и компостиране, така и етапът на тяхната експлоатация, тъй като изграждането на инсталациите няма самостоятелно значение, ако и докато същите не започнат да бъдат експлоатирани. Безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по процедурата, и изграждането на инсталации с така предоставените средства, сами по себе си не създават риск за конкуренцията на пазара. Като се има предвид обаче, че лицето, което ще оперира инсталацията, ще получи компенсация за предоставяната услуга, която включва освен възнаграждение за извършваната дейност, също така и остойностеното право на ползване на инсталацията, оценката на публичното подпомагане от гледна точка на правилата на държавните помощи трябва да обхване и етапа на експлоатация на инсталациите. Общините, в качеството им на администратори на помощ, при възлагане на услугите по предварително третиране и компостиране, са длъжни да осигурят пълно съответствие с приложимия режим за държавните помощи, включително изпълнение на задължението за уведомяване на Министерство на финансите и Европейската комисия, в случай че е релевантно. За да бъде допустимо финансирането по процедурата и съобразено с правилата за възлагане на УОИИ, общините Ботевград, Правец и Етрополе поемат задължението за възлагане на услуга от общ икономически интерес и съответно предоставяне на компенсация за услугата. От гледна точка на правилата за държавните помощи са допустими и възможни различни варианти за сътрудничество между участващите общини и възлагане на дейности по експлоатация на изградените инсталации. За настоящото проектно предложение най-подходящата форма на сътрудничество между общините е учредяването на дружество с общинско участие, на което изпълнявалите проекта общини ще възложат експлоатацията на инсталациите по реда на чл. 14, ал. 1, т. 7 от ЗОП. Съобразно избраната форма на последващата експлоатация на финансираните по проекта инсталации, в учредителните документи на дружеството с общинско участие следва да бъде извършено възлагането на УОИИ, да бъдат определени точно нейните параметри, параметрите на компенсацията и механизмът за избягване на свръхкомпенсация за предоставяната УОИИ. Правата за ползване на предоставената за експлоатация инсталация се остойностяват и ще са част от компенсацията за възложената УОИИ. При възлагане на експлоатацията на инсталациите параметрите за изчисляване на компенсацията ще бъдат установени по обективен и прозрачен начин. Компенсацията няма да надвишава това, което е необходимо за покриване изцяло или частично на разходите, възникнали при изпълнението на задълженията, свързани с предоставянето на обществената услуга, като се отчитат съответните приходи и разумна печалба. |
0.00
|
0.00
|