Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр. експерти и придобиване на оборудване - 1 бр. сървърна конфигурация, 3 бр. преносими компютри): Дейността е ключова за постигане на общата и специфичните цели на проекта, тъй като осигурява необходимите механизми за изпълнение на ключовите научни изследвания за разработване на иновативен продукт с оглед постигане на устойчиви конкурентни предимства. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от квалифицирания персонал и съдружниците предварителни проучвания и изпитвания, при които е достигнато ниво 3 на технологична готовност - технически доказана концепция и тествани поотделно ключови компоненти. Обхватът на проектна дейност 1 предвижда реализацията на следващия етап за достигане на ниво на технологична готовност 4 чрез осигуряване на механизмите за разработване на архива с всички компоненти в съвкупност (TRL 4)
В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, съгласно предложеното описание, съставляващи работен екип в гр. Плевен. Техният основен ангажимент обхваща провеждане на необходимите серии от научно-приложни изследвания, тествания, вкл. изготвяне на цялостна работна концепция, които да осигурят функционирането на системата за кампанийна реклама (ИСКРА) като интегриран механизъм с пълната функционалност, описана в Приложение З.
За реализация на научните изследвания се предвижда закупуване на ДМА - 1 бр. сървърна конфигурация и 3 бр. компютърни конфигурации. Те ще са необходими за работата на екипа, ангажиран с разработката на проекта.
Базата данни ще бъде предварително заредена с тестови данни предварително генерирани тестови кампании и каузи за финансиране, както и с тестова инстанция на криптовалутата, като по същество ще се явява достатъчно подробно разработен модел, който ще осигури валидацията на системата на ниво TRL 4 в реални условия.
Предвидената за закупуване сървърна конфигурация ще позволи инсталирането и използването на цялостното решение, вкл. генерирането на вътрешната система за разплащане чрез криптовалута, както и останалите компоненти на ИСКРА, създавани в процеса на разработка. През периода преди доставката на активите (сървърна конфигурация и преносими компютри) ангажираните специалисти ще работят по предварително разработката на концептуалните модели, като впоследствие същите ще бъдат пренесени в работещата система.
|
134 586.40
|
164 850.38
|
Придобиване на права по интелектуална собственост (Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 2 бр. ДНА - система за управление на криптовалута и система за управление на бази данни): Като продължение на предходната дейност, настоящата е ключова стъпка към реализация на заложените проектни цели. Тя предвижда създаване на необходимите условия и механизми за същинското развитие на иновацията.
Изпълнението на дейността по същество осигурява средата за разработката и развитието на иновацията – екипът за изпълнение на проекта може да изпълнява своите ангажименти само ако разполага с необходимото програмно осигуряване, което ще бъде обезпечено от системата за управление на криптовалутата и системата за управление на база данни, които по същество представляват основата за изпълнение на проектните задачи.
Предвид същността на иновацията е очевидна необходимостта от осигуряване на програмно решение, на база на което да бъде разработена системата – веднъж на ниво организация на информацията, която ще бъде осигурена от СУБД и втори път на ниво инстанции, съгласно модела описан в Приложение З, който ще осигурява цялата програмна логика.
Изпълнението на дейността предвижда достигане на следващия етапна технологична готовност 5 чрез валидация на функционалността и ползите с реални информационни бази данни (TRL 5). |
197 600.00
|
197 442.68
|
Създаване и тестване на прототип (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр. експерти): В рамките на тази дейност целият персонал, назначен в месец 1 по проекта, ще продължи работата си по провеждането на научно-изследователска дейност с фокус върху т.нар. експериментално развитие. Целта е достигане до ниво 7 на технологична готовност на иновативния продукт. Тази дейност предполага създаването на работещ прототип на крайния продукт - т.е. постигане на версия алфа, промяна и създаване на версия бета на решението и изпитване в различни сценарии, съответстващи на описаните очаквани приложения на системата в т.11 и Приложение З по-долу.
В рамките на тази дейност екипът създава работещ модел на системата - TRL 6. След извършване на съответните подобрения на база анализ и реализация на концептуалния модел върху СУБД и системата за управление на криптовалутата, придобити при изпълнение на Дейност 2, системата ще бъде тествана в множество типови сценарии (процес по осигуряване на качеството на продукта - QA).
В рамките на Дейност 3, разработената технология ще бъде тествана в предварително дефинираните сценарии в реални условия - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелна система и решение за удостоверяване на ползите в различните случаи на употреба (use-case). Целта е чрез практически тестове и демонстрация в реални условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания, както и да се идентифицират възможности за допълнително усъвършенстване на системата и компонентите ѝ. По този начин изпълнението на дейността осигурява данни с функционална и доказателствена стойност не само за реализацията на проекта, но и за пазарната приложимост и внедряване на иновацията - съществен елемент на пазарната стратегия.
Важно е да се отбележи, че проектът предвижда разработка на работещ прототип с типови данни, отговарящи на различни сценарии, така че да е възможно неговото пълно тестване. При успешна разработка на продукта компанията ще осигури не само технологично готов за внедряване продукт, но и реална възможност за пазарно доказване на концепцията (proof-of-concept).
Важно е да се отбележи, че при необходимост от допълнителни специфични проектни дейности или разходи, които не са предвидени в проектното предложение, те ще се осъществят чрез собствени средства.
|
69 781.60
|
35 181.10
|
Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на 2 бр. временни информационни табели, 2 бр. постоянни информационни табели и 4 бр. стикери за ДМА): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти.
Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати.
В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет.
В офиса в гр. Плевен, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020.
В допълнение, закупеното по проекта оборудване - сървър и преносими компютри - ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. |
500.00
|
150.00
|