ДЕЙНОСТ №1 – Патронажна грижа в община Доспат: Дейността в първото основно направление на проекта продължава доказаната в общността услуга "Патронажна грижа", предоставяна от община Доспат в успешно партньорство с Община Девин. Предвижда се услугата да се реализира за срок от 12 месеца, като подкрепа се оказва съобразно установените потребности на потребителите след едномесечен подготвителен период на кандидатстване и извършване на социална оценка.
След сключване на договор, комплексната услуга се предоставя на най-малко 21 потребители по график, в рамките на до 2 часа дневно, от наетите по проекта здравни и социални специалисти. Гъвкавост на дейностите се постига чрез разработваните графици, а мобилност /транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата/ се осигурява със закупения от общината лек автомобил по проекта по "Патронаж 2" и назначения шофьор- диспечър. Планираните за предоставяне здравно-социални дейности включват:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора. в т.ч. помощ в дома ( пазаруване, и др (с лични средства) и медицински услуги в домашни условия, които не дублират дейности по НЗОК /измерване жизнени показатели, поставяне на инжекции, обработка на рани и смяна на превръзки, проследяване прием на изписани от лекар лекарства, консултиране хранителен режим, двигателна рехабилитация в домащни условия и др/.
2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране на нуждаещите се потребители и техните семейства.
3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Съставът на заетите социалните и здравни специалисти е от съществено значение за постигане качество на предоставяната услуга. Подборът, който се провежда през първия месец на проекта, гарантира привличане на мотивирани и отговорни работници. Преди назначаване се провежда въвеждащо обучение съгласно разработената от МЗ програма, в него участват наетите лица, които не са преминали обучение по този или друг подобен формат.
Темите са насочени към обсъждане на трудности и проблеми, възникнали в процеса на работа с различните потребители, към подобряване на професионалните умения и за превенция на професионалния стрес и на прегарянето /бърнаут синдром/ на заетите лица.
Дейността по предоставянето на интегрираната здравно-социална патронажна грижа се планира и организира съгласно Методиката за услугата от екипа по проекта, който извършва и съответен контрол и отчетност.
Осигурената комплексна патронажна услуга, доказано от досегашните проекти, реализирани в общината, противодейства на социалната изолация и изключване и допринася за подобряване качеството на живот на най-малко 21 нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в условията на Ковид кризата. |
0.00
|
32 236.90
|
Дейност №2 - Превенция на COVID-19 в предоставените социална услуги в "Центърът за обществена подкрепа" (ЦОП) и "Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ)", делегирани от държавата дейности.: В община Доспат към момента има разкрити две социални услуги, делегирани от държавата дейности - Центърът за обществена подкрепа (ЦОП) и Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ), които са помещават в една обща сграда, които са с отделни входове с общ двор и обща спортна зала. Центърът за обществена подкрепа е с капацитет 20 места . Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) е с капацитет 20 места.
Към момента персонала на услугата в Центърът за обществена подкрепа (ЦОП) е общо 6 лица;
- директор - 0,5,:
- психолог - 0,5;
- педагок;
- социален работник - 0,5;
- касиер-счетоводител-0,5;
- шофьор - 0,5,
поради което е крайно необходимо да се наеме помощен персонал.
От началото на миналата година персонала на услугата в Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) е общо 10 лица - работници и администрация, в т.ч;
- директор - 0,5;
- психолог;
- двама педагози;
- рехабалитатор - 0,5;
- детегледач;
- доставчик-снабдител;
- касиер-счетоводител - 0,5;
- шофьор - 0,5;
- хигиенист - 0,5;
поради което е крайно необходимо да се наеме допълнително помощен персонал.
Общо наетия пресонал в двата центъра за предоставяне на делегирани от държавата дейности в ЦОП и ЦДМУ е 11 (единадесет) лица, като 5 (пет) лица заемат по половин щат на непълно работно време и в двата центъра ЦОП и ЦДМУ.
Двата центъра разполагат с добра материална база, ползват се санитарно-хигиенни помещения, занималня, спортна зала , медицински кабинет, хранителен блок /кухня, столова, склад/ коридори и стълбища.
Задълженията по почистване са близо 700кв.м. площ и са поети само от един санитар, което е силно натоварващо и затруднява работа в ЦДМУ.
Поради епидемиологичната обстановка е задължително строго спазване на хигиената и извършване на дезинфекция най-малко 4 (четити) пъти дневно, за което е необходимо наемането на още три хигиенисти за пълно обезпечаване на хигиената. В Центровете е разположено видео наблюдение, но липсват портиери, които са необходими за контролиране на човекопотока и на външни лица при тази пандемиологична обстановка.
Затова, съгласно условията на схемата, предвиждаме назначаване на помощен персонал за услугата - 2 хигиенисти на пълно работно време Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) и 1 хигиенист на пълно работно време Центърът за обществена подкрепа (ЦОП). Това дава възможност за гъвкава организация и покриване на график за хигиенизиране и дезинфекция на ползваните помещения и в двата центъра за делегирани услуги, при ползване на отпуск, болнични и т.н.
Също така за контолиране на човекопотока и насочването му е необходимо наемането на един портиер пълно работно време в Център за деца и/или младежи с увреждания (ЦДМУ) и 1 портиер на непълно работно време в Центърът за обществена подкрепа (ЦОП) , които ще работят на двата входа на сградата.
Предвиждаме допълнителни мерки за осигуряване на сигурна и безопасна среда за потребителите и персонала - закупуване на подходящи лични предпазни средства на наетия допълнително персонал, въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд, която се извършва текущо по график и при възникнала необходимост, като за целта се закупуват допълнителни средства за дезинфекция /препарати, специализирана UV лампа/, регулярно, медицински изделия и при необходимост тестване на персонала и потребителите. |
0.00
|
40 274.73
|