Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

От създаването си през 1997 г. до момента „ИНА - СТИЛ” ЕООД инвестира значителни средства в осигуряването на адекватни на нуждите си човешки ресурси. С настоящия проект фирмата предвижда да осигури заетост на 11 безработни/неактивни лица, като им осигури обучение за придобиване първа квалификационна степен по професия "Работник в производството на облекло". След приключване на проекта фирмата ще осигури устойчива заетост на 6 от новонаетите безработни/неактивни лица. 
Проектът е насочен към инвестиции в хората. Всички цели и планирани дейности ще спомогнат за:
- придобиване на нови знания и умения от целевата група – безработни/неактивни лица от всички възрасти; 
- утвърждаване на практиката за учене през целия живот с цел професионална реализация през целия активен живот; 
- гарантиране на пълноценно участие в обществото и правото на достоен труд; 
- постигане по-високо качество на работната сила; 
- гарантиране достъп до обучение за всички; 
- осигуряване на равни възможности;
- постигане икономическо и социално сближаване на целевата група.
Изпълнението на проекта ще повиши качеството на живот на 11 човека – безработни лица от всякаква възраст чрез насърчаване на успешното им включване на пазара на труда.  Проектът е насочен към повишаване на адаптивността и уменията на 11 безработни/неактивни лица чрез осигуряване на достъп до обучение, насърчаване на ученето през целия живот и проактивен подход за успешно включване на пазара на труда. Подобряването на професионалните и личностни характеристики на безработните чрез включването им в обучения за професионална квалификация ще повиши значително тяхната конкурентоспособност на пазара на труда и ще увеличи възможностите им за заетост в бъдеще. От друга страна, "ИНА - СТИЛ ЕООД ще подобри квалификацията на част от персонала си - предпоставка за бъдещи по-добри икономически резултати и повишена конкурентоспособност на един изключително конкурентен пазар, какъвто е пазарът на шивашката индустрия.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на безработни и неактивни лица за период до 12 месеца : Целта на дейността е да се осигури заетост на 11безработни/неактивни лица в продължение на 12 месеца. На новосъздадените и оборудвани по проекта работни места ще бъдат назначени със срочен трудов договор за 12 месеца 11 безработни/неактивни лица от всякаква възраст, които ще преминат обучения за професионална квалификация по специалността си. Изпълнението на проекта пряко ангажира целевата група и отговаря напълно на потребностите на безработните/неактивните лица. Те ще имат шанс да работят в стабилно и модерно предприятие, отговарящо на всички европейски стандарти с утвърдена политика по отношение развитието на човешките ресурси. Ще получат сигурност и доходи, които ще допринесат за преодоляване на социалната и икономическата им изолация. Субсидираната заетост е една от двете активни мерки с най-голямо нетно въздействие върху безработните. Сключването на безсрочни трудови договори с бенефициентите след приключване на дванадесетте месеца заетост гарантира високата ефективност на предложения проект и съответствие към нуждите на целевата група. Бенефициентите ще бъдат назначени на длъжност, съответстваща на професионално обучение, което ще преминат. Трудовите и осигурителните отношения между наетите безработни лица и работодателя ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Новонаетите лица ще преминат обучение и ще получат първа квалификационна степен по професия и специалност както следва: Професия "Работник в производството на облекло" код 542090, Специалност "Производство на облекло" код 5420901 - 11 безработни лица. В "ИНА - СТИЛ" ЕООД трудовите възнаграждения на работниците и служителите са функция на качеството и количеството на вложения труд. Всеки от тях получава възнаграждение в зависимост от личния си принос. При така създадената организация на труда трудовите договори на новоназначените лица ще дават възможност всеки да получава възнаграждение в зависимост от ежемесечната заработка, но не по-малко от минималния осигурителен доход за съответната професия. При тази постановка всеки от новоназначените работници при показани добри трудови резултати ще получава възнаграждение в зависимост от вложения труд и ако то е повече от възнаграждението, осигурено като финансиране по договора за безвъзмездна финансова помощ, разликата ще се поеме изцяло за сметка на работодателя. Подобен подход ще стимулира новоназначените работници да се стремят да полагат качествено своя труд, за да получават по-високо трудово възнаграждение. За да повиши квалификацията на новоназначените работници, работодателят ще организира обучение на работното място. За целта ще бъде ангажиран Център за професионално обучение, който ще извърши обучението в цеховете на фирмата. За целта работодателят ще създаде всички условия за провеждане на обучението - ще пригоди помещение за теоретичното обучение и 11 нови работни места, оборудвани с ново оборудване, доставено с безвъзмездна финансова помощ от проекта. Преди да постъпят на работа, новоназначените работници ще преминат встъпителен инструктаж по безопасност на труда и ще получат работно облекло и лични предпазни средства, където е приложимо. В хода на изпълнение на дейността ръководството на фирмата и водещи нейни специалисти ще следят за адаптацията на новоназначените работници и ще съдействат за безпроблемното приобщаване на работниците към трудовия колектив. Дейността ще се изпълнява през цялото времетраене на проекта, като ще включи и времето за подбор на бъдещите бенефициенти. Дейността ще стартира в първия месец и ще продължи до края на проекта - 15 месец. 71 610.00 65 958.55
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на първа квалификационна степен на вече наетите по проекта лица.: Основна цел на дейността е да се подобрят професионалните компетенции на 11 безработни/неактивни лица чрез включването им в професионално обучение по професия "Работник в производството на облекло" код 542090, Специалност "Производство на облекло" код 5420901 за придобиване на първа степен на професионална квалификация. Повишаването на качеството на работната сила чрез професионално обучение улеснява адаптирането й към променящите се изисквания на пазара на труда и работодателите. Осигуряването на съответствие между наличните и необходимите компетенции на безработните е от съществено значение с оглед протичащите икономически процеси в страната и сектора. Курсът ще бъде с продължителност 300 учебни часа, тъй като е за придобиване на първа квалификационна степен по професията. Програмата ще отговаря най-точно на идентифицираните потребности от професионална квалификация на работниците на „ИНА - СТИЛ” EООД. Програмата на обучението ще отговаря на държавните образователни изисквания и цялата нормативна уредба в областта на професионалното обучение. Обучението обхваща: I. Обща професионална подготовка. II. Отраслова професионална подготовка . III. Специфична професионална подготовка. Целта на обучението е курсистите да усвоят основните теоретични и практически знания в областта на производството на облекло. Дейността се предвижда да стартира в края на втория месец от началото на проекта и да продължи до десетия месец поради идеята обучението да се провежда без откъсване от производството. 6 600.00 6 000.00
Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места. : За създаването на 11 нови работни места е необходимо закупуването на оборудване. В шивашката индустрия основното средство за производство е шевната машина. В конкретния случай разкриването на 11 нови работни места предполага оборудването им с 10 шевни машини и един автоматичен парогенератор. Със средства от безвъзмездната финансова помощ ще бъдат доставени и инсталирани следните машини: 1. Едноиглова права машина с директен сервомотор и управляващ панел, вграден в корпуса – 8 бр. по 1709,00 лв. 2. Едноконечна машина за сляп бод /открит пекир/ -1 брой по 11975,00 лв. 3.Компактна ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 450 мм- 1 брой по 6980,00 лв. 4. Автоматичен парогенератор - 1 бр. по 3398,00 лв. Поради лошите транспортни връзки в региона фирмата не е в състояние да организира многосменно производство и в тази връзка разкриването на ново работно място изисква доставка на машина за всяко едно от тях. За 10 от новите работни места са предвидени Едноиглови прави машини с директен сервомотор и управляващ панел, вграден в корпуса, Едноконечна машина за сляп бод /открит пекир/ и Компактна ротационна подлепваща преса с ширина на лентата 450 мм, а за едно от тях се предвижда доставката на автоматичен парогенератор. Дейността ще стартира в първия месец за изпълнение на проекта и ще продължи до четвъртия месец поради технологичното време за подготовка на тръжната документация, провеждането на тръжната процедура и избора на изпълнител, както и времето, необходимо на избрания изпълнител да достави и въведе в експлоатация планираното оборудване. 36 091.00 36 089.89
Дейности за организация и управление на проекта: Основна цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на ДО и добрата управленска практика. За успешното изпълнение на проекта и постигането на планираните резултати е от първостепенна важност осигуряването на качествени ресурси за изпълнение на дейностите и управлението на проекта. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти. Екипът ще включва ръководител проект, координатор и счетоводител. Основна задача на екипа ще е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Договарящия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора с ДО, ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора. Пълната документация по проекта ще се съхранява от „ИНА - СТИЛ” EООД за срока, упоменат в договора. Всички документи ще подлежат на проверка от ДО или други одиторски органи на Европейския съюз. „ИНА - СТИЛ” EООД ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща счетоводна система за документация и счетоводство. Фирмата ще предоставя на Договарящия орган и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образец на Договарящия орган. Докладите ще съдържат пълна информация за всички аспекти на изпълнението за описвания период. Към всеки доклад ще се приложи опис на разходооправдателните документи, придружен с копия от същите за всички разходи, направени по проекта през периода, за който се отнася докладът. Копията на разходооправдателните документи ще бъдат заверени от „ИНА - СТИЛ” EООД и към тях ще се прилагат копия на документите, доказващи извършеното плащане. Съгласно член 2 от Общите условия, договарящата институция ще получава всяка допълнително поискана информация, свързана с изпълнението на проекта. Вътрешна оценка на проекта ще се извършва периодично при осъществяването на отделните етапи на проекта. Ръководителят на проекта ще следи и контролира реализацията на всички предвидени дейности. Предвижда се провеждането на ежемесечна вътрешна оценка за изпълнението на проекта, с регистриране степента на изпълнение на всяка от дейностите и изготвяне на финансово – счетоводен отчет. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за действие”. Степента на изпълнение на всяка от дейностите ще се оценява чрез т.нар. “обективно проверими показатели”. Ще се изготвят и лични месечни отчети от ръководителя на проекта, координатора и счетоводителя. Счетоводителят ежемесечно ще представя справка за разходването на средствата. Координаторът ще изготвя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати. В началото на всеки месец ще се провеждат работни срещи за контрол на напредъка по проекта. Ще се изготвят протоколи от работните срещи. Дейноста ще стартира от първия ден на изпълнение на проекта, когато със заповед на Управителя ще бъде назначен екип за управление на проекта, и ще приключи в последния ден от изпълнението на проекта, когато екипът ще подготви финалните технически и финансов доклад. 11 550.00 11 548.17
Дейности по информиране и публичност: Основна цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Всички дейности по информиране и публичност ще са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. „ИНА - СТИЛ” EООД ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, произтичащи от Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 13.12.2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за Структурните фондове на ЕС и на Регламент за изпълнение /ЕС/ №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 год. за определяне на правила за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При изпълнение на проекта, съфинансиран от ОП РЧР, както и на мерките по информация и публичност задължително ще се спазват изискванията, посочени в чл. 2 и 3 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информация и публичност ще включват следните елементи: а) емблемата на Европейския съюз, в съответствие с техническите характеристики, установени в т.6 на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и позоваване на Европеиския съюз; б) позоваване на ЕСФ: „Европеиски социален фонд“; в) единно лого и послание за всички оперативни програми, подчертаващо получената добавена стоиност от интервенцията на Общността: „Една посока, много възможности”. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планираното използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Плакат А3 В периода на изпълнение на проекта Изпълнителят ще постави 10 броя плакати на входа на фирмата и на видни места в производствените помещения. 2. Дипляна за изпълнението на проекта Планирано е изработването и разпространението на 300 броя информационни дипляни за изпълнението на проекта. Дипляната ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. 3. Публикации в регионален вестник "ИНА - СТИЛ" ЕООД ще изготви две публикации, една в началото и една в края на проекта. Публикациите ще съдържат информация за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. 4. Стикери Закупеното по проекта оборудване за създаване на нови работни места ще бъде обозначено с 11 броя стикери, поставени на видими места. 5. Рекламни календари. Календарите ще бъдат с логото на оперативната програма и текст с информация за проекта. Дейността ще стартира от първия месец на проекта и ще продължи до неговото приключване. 2 098.00 2 008.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.