Дейност 1 - Организация и управление на проекта: Целта на Дейност 1 - Създаване на добра организация за ефективно изпълнение, управление и система за мониторинг и оценка на дейността по Проекта, която гарантира качество, ефикасност и ефективност при успешно постигане на заложените проектни цели.
За изпълнение на дейността ще бъде назначен Екип за организация и управление включващ: ръководител- 1, координатор-1, счетоводител- 1.Членовете от екипа ще бъдат наети на втори трудов договор.
Основни задължения на членовете на Екипа ще бъдат:
Координатор
1.Изготвя план-графика за изпълнение на Проекта.
2.Отговаря за спазването на графика за изпълнение на Проекта.
3.Подпомага ръководителя на проекта при изготвянето на месечни и окончателни доклади за изпълнението на дейностите по Проекта.
4.Подготвя необходимата документация за провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки за дейностите, попадащи в обхвата на Проекта.
5.Отговаря за регистрирането на трудовите договори на специалистите по Проекта в НАП.
6.Води входяща и изходяща кореспонденция и съдейства при подготовката на публични дейности по Проекта.
7.Съвместно с ръководителя организира работни срещи на екипа по Проекта и ги протоколира.
8.При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да е етап от изпълнението на Проекта, докладва на ръководителя.
9.Изпълнява и други задължения възложени му от ръководителя на Проекта, свързани с работата му.
Счетоводител
1.Извършва оперативен финансов мениджмънт на средствата.
2.Изпълнява цялостната финансово - счетоводна дейност, свързана с изпълнението на Проекта, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност.
3.Изготвя всички трудови и граждански договори, ведомости, финансови доклади, отчети и документите съгласно Методите за финансово управление и Закона за счетоводството.
4.Подготвя и извършва всички плащания.
5.Отговаря за наблюдението и контрола върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки.
6.Представя финансови отчети и при констатирани по тях нередности ги отстранява.
7.Обезпечава техническото обслужване на Проекта.
8.При откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама на който и да е етап от изпълнението на Проекта, докладва на ръководителя.
9.Изпълнява и други задължение възложени му от ръководителя на Проекта, свързани с работата му.
Екипа за организация и управление на Проекта се запазва в същия състав работил по Проект Социално включване, финансиран със заемни средства по Световна банка.
При финансовото изпълнение на Проекта ще се спазват всички принципи за законосъобразност, прозрачност, надеждност и оперативна ефективност за постигане целите на Проекта.
Основни задължения на специалистите:
Основните задължения на отделните специалисти ще бъдат подробно разписани в заданията за работа и длъжностните им характеристики, които ще бъдат неразделна част от всеки договор. |
84 581.90
|
85 358.39
|
Дейност 2 - Информация и публичност: Във връзка с изпълнение на Дейност 2 - Информация и публичност ще се реализира кампания, като се спазват правилата за осигуряване на широко достъпна, разбираема и изчерпателна информация за ролята на ЕСФ и ОПРЧР. При стартирането, по време на изпълнението и при финализиране на Проекта ще се използват целенасочени послания към потребителите от целевите групи и обществеността. Ще бъдат отпечатани и разпространени информационни материали(брошури, листовки и плакати) сред целевата група по Проекта. Ще бъдат организирани информационни срещи при стартиране на Проекта и при финализиране за отчитане на постигнатите резултати. При провеждане на информационните кампании за участниците в тях ще бъдат предвидени рекламни материали(папки, химикали и др.).Предвиждат се и публикации в пресата. |
5 015.60
|
4 665.20
|
Дейност 3 - Общностен център с всички услуги,управление и издръжка: Във връзка с изпълнение на Дейност 3 - Във връзка с предстоящото стартиране на услугите по Проекта ще бъдат назначени следните специалисти:ръководител на центъра,счетоводител,хигиенист.Ръководителят на центъра. ще започне разработването на Правила за дейността на Центъра за ранна интервенция на уврежданията и на Процедурите съобразени с Методическите ръководства, специално разработени по проекта за Социално включване.
След извършеното проучване от медиаторите в отделните услуги, списъците с имената и адресите на потребителите ще бъдат предоставени на Ръководителя на центъра.Ръководителят на Центъра за Управление и функциониране на услугите ще изготви всички необходими документи, предхождащи същинското предоставяне на услугите(заявления, декларации, медицински документи, договори и други). Ръководителят на Центъра, на база събраната информация за бъдещите потребители ще изготви предварителни графици за работа на специалистите.Ръководителя на центъра ще бъде отговорното длъжностно лице по приемане,проверка и предоставяне на ръководителя на Проекта на цялата отчетна документация на специалистите ангажирани да работят в отделните услуги.Задълженията на ръководителя на центъра ще бъдат подробно разписани в длъжностната му характеристика.Счетоводителят ще отговаря за отчитането и оформянето на всички разходооправдателни документи(пътни листи,месечни отчети на превозното средство,ще оформя документите по завеждане и изписване на всички материали постъпили в склада).Хигиениста ще поддържа хигиената в Центъра за ранна интервенция на уврежданията.Задълженията на счетоводителя и хигиениста ще бъдат подробно разписани с длъжностните характеристики. |
134 271.40
|
146 833.16
|
Дейност 4 - Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина: Услугата включва следните дейности:
1.Групови и индивидуални сесии за семейно планиране-Целта на тази дейност е предоставянето на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и семейното планиране.
2.Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.-Дейността е свързана с предоставяне на социални, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето.
3.Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) -Дейността е насочена към идентифициране на децата и семействата в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността,идентифициране и насочване на бременни жени в риск и майки към системата за здравеопазване; предоставяне на индивидуална подкрепа;групова работа с родители, които не полагат достатъчни грижи за децата си. Услугата предполага групова или индивидуална работа – консултиране и психотерапия на деца, подложени на насилие и неглижирани деца.
4.Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда-Дейността е свързана с индивидуална работа с деца, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие. Консултацията ще бъде комплексна и ще включва мобилни дейности в по-затворените общности.
5.Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина-Дейността е свързана с преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище, преодоляване на езиковата бариера чрез средствата и методите за работа в детските градини
6.Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина-Дейността е свързана с предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието на родителите относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности.
7.Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина-Дейността е свързана с организиране и провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца в детската градина; участие в съвместни дейности с родителите на новозаписаните деца.
8.Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина-Целта на тази дейност е взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация.
С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год. и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения. |
220 851.25
|
235 822.10
|
Дейност 5 - Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания
: Дейността включва-оценка на нуждите на децата от подкрепа.
Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата може да включва наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище.
По-специално дейността обхваща:
1.оценка на нуждите на децата от подкрепа
2.индивидуална работа за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас
3.работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година
4.ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. |
39 267.74
|
38 317.20
|
Дейност 6 - Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище : Дейността включва - Създаване на летни групи/училища.
Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят.
Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като:
1.Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди;
2.Игри в съответствие с предпочитанията на децата;
3.Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото;
4.Включване на родителите в екскурзиите като придружители;
5.Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища;
6.Закупуване на книги и материали за първи клас |
32 932.02
|
34 106.73
|
Дейност 7 - Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом: Дейността включва:
1.Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени в болниците-Посещението на кинезитерапевта или друг специалист от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето, възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Специалистът запознава майката (родителите) с основните положения, свързани с грижата за нейното/тяхното бебе.
2.Посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията-Дейността е свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията.Работата включва индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включването на детето в група от негови връстници – при достигането на определен етап от развитието.Дейността е свързана и с консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.).
3.Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата -Целта на тази дейност е мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа за децата. Тази дейност също така е свързана с предоставяне на консултация(относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). |
228 810.21
|
212 888.33
|
Дейност 8 - Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Дейността включва:
1. Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето;
2. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.;
3. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето;
4. Предотвратяване на детски заболявания;
5. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар
6. Консултации - групови и индивидуални за повишаване здравната култура,относно профилактика на детските зъби и устна кухина.
С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год.и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения.
|
81 617.85
|
65 605.89
|
Дейност 9-Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения: Дейността включва:
1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители -Тази дейност е насочена към повишаването на знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането на детето ;
2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г.-дейността е насочена към повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите на бебетата и малките деца в етапа на ранното им развитие, както и с оглед необходимата подходяща семейна и общностна среда за отглеждане на дете.Родителите ще бъдат консултирани относно мрежата от услуги за подкрепа (социални, здравни, за заетост и др.) и тяхната роля за развитието на детето, както и за ролята на подкрепата на общността. При желание от страна на потребителите ще бъдат създадени родителски групи за взаимопомощ.
3. Групи за родители и бъдещи родители -тази дейност е свързана със споделянето на мнения и опит – бъдещите родители и родителите на малки деца ще се събират и ще обменят своите мнения и опит.Целта е да бъде създадена среда, в която всички страхове, притеснения и въпроси на бъдещите и на младите родители да бъдат изказани и споделени.
4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г.-Работата включва както консултиране и съвети, така и подкрепа за придобиване на практически умения за грижа за деца. Целта е осигуряване на допълнителна индивидуална подкрепа на участниците в групите за консултация и подкрепа.Освен това, чрез тази дейност се цели и оказване на индивидуална подкрепа на тези бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г., които отговарят на критериите за включване в групите, но не могат да участват поради обективни причини.
С оглед епидемичната обстановка в страната през 2020 и 2021 год. и до приключване на проектните дейности, с цел осигуряване на непрекъснатост при предоставянето на услугата, специалистите ще провеждат при възникнала необходимост индивидуални консултации и/или домашни посещения. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 10 - Осигуряване на транспорт,с цел посещаване на интегрираните услуги,детска градина,мобилна работа: Осигуряване на транспорт,с цел посещаване на интегрираните услуги,детска градина,мобилна работа. |
103 052.94
|
105 529.72
|