Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 352 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение ще бъде изпълнено в Югозападен район: София-град и Софийска област. С изпълнението му ще се увеличи броят на заетите лица, включително и самонаетите чрез създаване на подходяща среда за предприемачество. За тази цел ще осигурим консултации, специализирани обучения и информация относно източници на финансиране. Първоначално ще организираме срещи и инициативи за информиране относно възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност. Чрез предвиденото професионално ориентиране и консултиране, участниците ще бъдат по-мотивирани да стартират собствен бизнес и ще могат по-лесно да определят кой бизнес е най-подходящ за тях. В резултат ще бъдат селектирани 70 лица от района, които ще бъдат включени в останалите дейности по проекта. 70% от избраните лица ще бъдат безработни и/или неактивни, а останалите 30% - работещи. Също така 35 души ще бъдат на възраст до 29г. В синхрон с насочеността на приоритетните оси към процедура "Подкрепа за предприемачество", ще бъдат включени специфични групи, които по-трудно и по-рядко стартират предприемаческа дейност, като жените, младите хора, по-възрастните хора, хората с увреждания, дълготрайно безработните.
На следващ етап с помощта на трима обучители ще се проведат обучения за развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения на лицата. Обучаваните ще се запознаят с основни бизнес стратегии, начините за изготвяне на целесъобразен план, методи на управление, прогнозиране и др. След което, седем бизнес консултанти ще извършат индивидуални консултации на всяко едно лице относно представените бизнес идеи и ще предложат решения и насоки за реализацията на бизнес плановете им. 
Резултатите от проекта ще бъдат все по-осезаеми с годините като БАСРП ще подпомага предприемачите и след края на проекта. Благодарение на новосъздадените предприятия ще се увеличи броя на работните места и ще можем да наблюдаваме положителния ефект върху икономиката, предприемачеството и заетостта в района.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целите на тази дейност са да предоставим компетентна информация на обществеността в Югозападния район във връзка с възможностите за стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност, както и да мотивираме участниците, които искат да реализират предприемачески идеи. Самата дейност включва организирането на серия от информационни и мотивационни срещи, както и групово професионално ориентиране. В срещите ще участват психолог, експерт професионално ориентиране и гост-лектори – предприемачи, които да споделят своя професионален опит. Ще бъдат обсъждани начини, подходи и успешни стратегии за правилно поставяне и постигане на професионалните цели, както и ще се обърне внимание на важната роля на мотивацията при всяко едно начинание. С помощта на психолога, участниците в срещите ще успеят да добият реална представа за своите възможности, ще усвоят техники за справяне със стреса, ще получат необходимата мотивация. Груповото професионално ориентиране заедно с експерта по професионално ориентиране ще им помогне да се ориентират в света на многобройните бизнес възможности, за да успеят да изберат подходящата за себе си. Гост-лекторите - работодатели от областта ще представят реални примери за успешен бизнес в региона, както и ще се обсъдят нуждите на бизнеса и търсещите професионално развитие. Заедно с тях ще се разгледат и анализират успешни бизнес модели и ще се коментират добри практики в областта на предприемачеството. Срещата с гост-лекторите не само, че ще предостави информация, но и допълнително ще ги мотивира. Ще ги запознаят с първите стъпки при започване на собствен бизнес, ще ги подготвят за обичайните пречки, които всеки среща при стартирането на собствен бизнес и ще им помогне да избегнат често допускани грешки. Срещите ще предоставят и възможност за открит диалог с успешни предприемачи. Присъстващите ще имат шанса да зададат въпроси и да бъдат разяснени точно определени специфики на предприемачеството. Дейността ще се реализира на четири етапа. На първи етап ще бъдат избрани специалистите /психолог и експерт професионално ориентиране/, които ще осъществяват срещите, както и ще бъде установен контакт с работодатели от областта. При избора на гост-лекторите ще се насочим към хора, които не само имат опит в дадената област, но и са склонни при необходимост да прилагат различни подходи спрямо аудиторията. На следващ етап ще се състави график на събитията по тази дейност. На трети етап ще се осъществят необходимите действия по организиционната част на събитията – наемане на зали, техническо обезпечаване на събитията, уточняване на часове, информация за предстоящите мероприятия, информиране обществеността за предстоящите срещи посредством местните ДБТ, плакати, флаери, медии и др. източници. На последен етап ще се осъществят самите мероприятия като в резултат ще бъдат избрани 70 лица, които да продължат своето участие и в останалите дейности по проекта. Избраните участници ще се отличават с отлични комуникативни и лидерски умения. С приоритет ще бъдат идеите на лицата, които са насочени към мерки за равитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. 16 200.00 15 927.37
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Целите на тази дейност са да предостави на лицата от целевите групи необходимите знания и умения, за да ги подготвим за бъдещото управление на собствен бизнес. Ще осигурим възможно най-важната информация от областта на бизнес-планирането и предприемачеството и ще развием стратегическото и лидерско мислене на лицата. Обучението ще се проведе по предварително подготвена програма, която ще включва минимум задължителните компоненти от Условията за кандидатстване: - вие като предприемач; бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; форми на търговска дейност; персонал, правни отговорности и застраховка; финансово планиране; капитал и видове източници; стартиране на бизнеса. Освен минимумът задължителни учебни модули, лицата от целевите групи ще преминат обучение и по три допълнителни модула: - "Емоционална интелигетност", "Бизнес комуникации", "Презентационни умения". По време на обучението ще се стремим да създадем неформална обстановка, като обучаващите се ще бъдат постоянно мотивирани да се включват в процеса. В края на дейността преминалите обучение лица от целевите групи, ще получат удостоверение, издадено от БАСРП. Дейността ще се реализира на три етапа. На първият етап ще извършим подбор по документи за лицата, които да извършат обучението. На втори етап ще се проведат интервюта „лице в лице” с одобрените по документи кандидати. При подбора ще се ръководим както от квалификацията на кандидатите, така и от техния опит в съответната сфера. Ще оценим и нагласата за прилагане на индивидуален подход и съобразяване с нуждите на отделните лица от целевата група, които ще бъдат обучавани. Последният етап, който е и най-важен ще представлява провеждане на самото обучение. На участниците, които ще бъдат включени в дейността, ще се състави индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Той ще бъде изработен от експерти с богат професионален и практически опит в подготовката на предприемачи и развитието на бизнес планове. Планът задължително включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или институция (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност). 42 100.00 30 709.80
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Целта на тази дейност е да предложим конструктивен анализ на предложените бизнес идеи от лицата от целевите групи и да осигурим широк кръг консултантски услуги в областта на икономическите и управленските въпроси. Ще се проведат консултации с цел лицата от целевите групи да извлекат максимална полза от тях. Консултациите ще се извършват от седем бизнес консултанти, които разполагат с богат опит в областта на бизнес проектите и работа с предприемачи. Експертите ще успеят да създадат увереност и сигурност в лицата, стартиращи самостоятелна стопанска дейност. Експертите ще се разгледат всички бизнес идеи, след което ще се проведе консултация вътре в екипа относно най-добрите решения, които можем да предложим на всеки един от участниците от целевите групи. Ще се проведе индивидуална и групова консултация, съобразена с желанията, възможностите и нагласите на желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице. С цел да повишим многократно възможностите за успешна реализация на предложените бизнес проекти, ще предоставим най-добрите решения и съвети. В този процес ще търсим добри практики на проекти и инициативи довели да траен положителен разултат и в други страни от Европейския съюз. Освен анализ и оценка на бизнес предложението, ще насочим всеки един от участниците към подходящ източник на финансиране. В съответствие с индивидуалната идея и желанията на лицето, ще е възможно и насочване към целесъобразно менторство в дадена област. Дейността ще се реализира на няколко етапа. На първи етап обстойно ще бъдат разгледани и внимателно анализирани всички бизнес предложения от лицата от целевите групи. На следващ етап ще се проведе обсъждане вътре в екипа, което ще цели да се стигне до възможно най-ефективното решение за всеки бизнес-проект. Ще се опитаме да бъдем максимално гъвкави и полезни на бъдещите предприемачи, като им предложим работещи варианти и възможности за финансиране на техните бизнес планове. Благодарение на стратегическите партньорства и сътрудничества в областта на предприемачеството с различни финансиращи институции ще се опитаме да подпомогнем гарантирането на финансов ресурс за всеки един успешен бизнес проект. Българска асоциация за социално развитие и предприемачество има споразумение за сътрудничество с българска търговска банка касаещо подкрепа и осигуряване на възможности за финансиране на бизнес проекти в областта на предприемачеството. Последният етап ще представляват индивидуалните и групови консултации спрямо желанието на лицата от целевата група. Консултациите ще включват както оценката, анализа и насоките, до които са стигнали членовете на екипа, така и всяка информация от областта на управленското и икономическо консултиране, която лицето от целевата група сметне за полезна. На участниците, които ще бъдат включени в дейностите 2 и 3 ще се състави индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност). 90 000.00 47 975.37

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.