Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Грижа в дома в община Лом" е  насочен към осигуряване на подкрепа  за 157 лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на  община Лом, чрез осигуряване на мрежа от социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. 
В рамките на 20 месеца по проекта ще се реализират следните основни дейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
С реализирането на проекта ще се подобри достъпа до интегрирани услуги  в домашна среда  и качеството на живот  на 157 лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.: Дейността е насочена към предоставяне на грижи в дома на 157 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увдреждания на територията на община Лом, чрез следните поддейности: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания, в т.ч.: - социална услуга в домашна среда - Домашен помощник- подпомагащ потребителите за справяне с ежедневни дейности от бита. Услугата ще се предоставя след "напасване" между потребител и предпочитан домашен помощник. - социално консултиране и подкрепа; - психологическо консултиране и подкрепа; - медицински услуги /превръзки, следене на физиологичните показатели на пациента, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти и др./; 2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). 3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Услугата ще се предоставя както от медицинските сестри предоставящи почасовите интегрирани услуги, така и от външни специалисти, според индивидуалните потребности на потребителя. Всички услуги предоставяни на потребителите ще са почасови на базата на идентифицирани нужди и ще се предоставят директно в дома на потребителя, след извършване на индивидуална оценка на потребностите на всеки един от тях. 4.Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Дейността е насочена към повишаване на знанията и уменията на наетият персонал, с цел предоставяне на качествени здравно-социални услуги за подкрепа у дома. 4.1. Обучение на персонала, предоставящ услугите. Всички новоназначени специалисти в областта на медицинските, психологическите и социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на подкрепа у дома, както и персоналът управляващ услугата следва да преминат въвеждащо и надграждащо обучение. Въвеждащо обучение не преминават само лицата, които са преминали такова по сходни програми и поректи. 4.2. Супервизия на персонала на услугата. Предвижда се организиране на индивидуални и екипни супервизии на персонала предоставящ почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. Темите на супервизията ще се определят от породилите се затруднения в процеса на работа и ще са насочени към фокусиране върху професионалното развитие, чрез придобиване на професионални умения за справяне с проблемите. Провеждането на супервизия е предпоставка за осъществяване контрол на качеството на предоставяните почасови мобилни интегрирани здравно- социални услуги. За осигуряване на мобилност на здравно-социални услуги за подкрепа, Община Лом разполага с автомобил закупен по предходна процедура. Ще бъде нает втори автомобил под наем, с цел обезпечаване дейностите по проекта, в предвид големият брой потребители и отдалеченост на населените места на територията на община Лом. Дейността ще бъде обезпечена с необходимите материали и консумативи за предоставяне на качествени здравно-социални услуги. Цялата дейност ще се реализира в рамките на 20 месеца, като самото предоставянето на услугите е 18 месеца. За предоставяне на вкички описани услуги потребителите няма да заплащат потребителска такса. 1 258 384.83 825 330.92

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.