Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е да подобри работната среда в „Бунекс“ ЕООД, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд. Тя е фокусирана към адресиране и решаване на нуждите и проблемите на служителите на фирмата във връзка с: осигуряване на мобилност; въвеждане на система за развитие на човешките ресурси, гъвкави форми на заетост и подобряване на организацията на труда, с оглед повишаване на производителността и опазване на околната среда; осигуряване на места за почивка и хранене, оборудване и ЛПС.
Специфичните цели на проекта са следните:
1.	Да се осигури транспорт на служителите до и от работното място за период от 12 месеца
2.	Да се разработи, адаптира и въведе система за развитие на човешките ресурси,  модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители и иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда. 
3.	Да се осигурят безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
4.	Да се осигурят социални придобивки за работещите, като се ремонтират и оборудват места за отдих, хранене и спорт.

 За реализиране на целите са предвидени следните дейности: 
1.	Осигуряване на транспорт на 4 служители на „Бунекс“ ЕООД до и от работното място – за период от 12 месеца.
2.	Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси,  модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители и иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда;
3.	Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
4.	Осигуряване социални придобивки за работещите, като се ремонтират и оборудват места за отдих и хранене.
5.	Дейности за информация и публичност.
6.	Дейности за организация и управление на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси, модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители и иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Целите на дейността са следните: - оптимизиране, подобряване и улесняване управлението на човешките ресурси, - подобряване вътрешната контролна среда чрез въвеждане на система за оценка и мониторинг на трудовите резултати и натовареността на служителите - подобряване прозрачността при атестирането на служителите и въвеждане на обективни критерии и справедлива система за тяхното кариерно развитие, основана на постигнатите резултати, отдадеността и приноса в компанията - оптимизиране мотивационното управление на служителите и развитие на техния потенциал - удължаване професионалния живот на по-възрастните служители чрез осигуряване на гъвкаво работно време, възможности за съчетаване на служебните и личните ангажименти и оптимално време за почивка, съобразено с техния здравен статус - повишаване производителността и стимулиране опазването на околната среда чрез оптимизиране на организацията на труда Дейността предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на служителите и по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните служители. Дейността също така включва и разработване на модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) и изготвяне на иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда. За целта ще бъдат изготвени минимални изисквания към външните консултантски фирми, които ще изготвят горепосочените система и модели. Системата за развитие на човешките ресурси ще представлява софтуерен продукт, който ще покрива целия управленски цикъл, свързан с набирането, оценката и развитието на персонала в организацията. Системата управлява процесите по подбор, назначение, администриране, отсъствия, оценка, обучение, развитие и допълнителни стимули. Системата позволява проследяването на тяхната взаимовръзка, оперативен достъп и анализ на цялата информация. В рамките на тази дейност се предвижда разработване на Модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). Той ще се основава на анализ на натовареността на по-възрастните служители, изследване на техните потребности, включително нуждите от по-гъвкаво работно време, лични и семейни ангажименти, здравен статус, възможностите за съчетаване на работните ангажименти с личните и семейни ангажименти, анкети и обратна връзка от по-възрастните служители и мениджмънта на предприятието. Иновативният модел за организация на труда в предприятието, който се предвижда да бъде изготвен, ще анализира съществуващата организационна структура, персонала на фирмата, изпълняваните функции и дейности на персонала, целите, задачите и приоритетите на фирмата, системите за управление и контрол, взаимоотношенията с външни клиенти и доставчици, въздействието върху околната среда в резултат на дейностите и операциите на фирмата. В следствие на извършения анализ, външна консултантска фирма ще разработи иновативен модел за подобряване на организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда. При разработването на модела ще бъде получена обратна връзка от мениджмънта на фирмата и ще бъдат направени интервюта с ключов персонал с цел намиране най-добрите решения за оптимизиране на организацията на труда в предприятието и намаляване на въздействието върху околната среда (чрез икономии на потребление на ток и други). Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Определяне на изискванията към външните изпълнители. - Избиране на външни изпълнители. - Сключване на договори с външни изпълнители. 17 500.00 2 450.00
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя на 4 служители на „Бунекс“ ЕООД до и от работното място за период от 12 месеца: Целта на дейността е постигането на по-добро съвместяване на професионалния и личния живот на служителите и подобряване на тяхната мобилност, както и повишаване на равнопоставеността на тези, които живеят в други населени места. С цел оптимизиране на транспорта се предвижда да бъде следвана определена транспортна схема, която да гарантира пълноценно участие на целевата група в обществото и правото на достоен труд. Организирания транспорт ще позволи на целевата група да използват по-пълноценно свободното си време и ще гарантира устойчивостта на трудовата заетост и намаляване на текучеството на служителите, на които им се налага да пътуват от други населени места. Дейността предвижда да се осигури транспорт на 4 служители на “Бунекс“ ЕООД до и от работното място – производствения цех на предприятието, находящ се в гр. Казанлък, ул"Козлодуй" – индустриална зона, за период от 12 месеца. Производственият цех на предприятието се намира в индустриалната зона на гр. Казанлък. Предвид своето разположение, повечето служители, които живеят извън рамките на града, изпитват затруднения при организиране на придвижването си до работното си място . Обезпечаването на организиран транспорт като услуга, осигурена от работодателя, позволява ясно и своевременно планиране на работния процес в предприятието с цел минимизиране на закъсненията и последователен работен процес. То е също така и предпоставка за намаляване на транспортните разходи на служителите и минимизирането на текучеството, породено от неудобствата, свързани с отдалечеността до работното място. Описание на транспортната схема: Организиран транспорт ще бъде осигурен за 4 от служителите на „Бунекс“ ЕООД, които живеят в населени места, извън гр. Казанлък, където се намира работното им място. За осигуряването на транспорта на служителите ще бъдат използвани услугите на лицензиран превозвач. В производствения цех на „Бунекс“ ЕООД се работи на редовна смяна от 6,30 ч. до 15,30 ч. Дейността ще се изпълнява в рамките на 4 маршрута. Маршрут 1: с. Скобелево – гр. Казанлък- 6 дни в седмицата 1 служител ще пътува в 5,40 ч. от с. Скобелево до производствения цех в гр. Казанлък на 28 км. разстояние. Служителят се прибира по обратния маршрут в 15,50ч.(28км.) Общо разстояние в двете посоки: 56 км. 2. маршрут с. Кънчево- Казанлък- 6 дни в седмицата 1 служител ще пътува в 6,00 ч. от с. Кънчево до производствения цех в Казанлък на 13 км разстояние. Служителят се прибира по обратния маршрут в 15,50 ч. след края на работния ден.(13км.) Общо разстояние в двете посоки: 26 км. 3. маршрут с. Копринка- Казанлък- 6 дни в седмицата 1 служител ще пътува в 6,00 ч.от с. Копринка до цех в Казанлък на 5 км разстояние. Служителят се прибира по обратния маршрут в 15,50ч.(5км.) Общо разстояние в двете посоки: 10 км. 4. маршрут с. Овошник до цех Казанлък- 6 дни в седмицата 1 служител ще пътува в 7,00ч.от дома си в с.Овошник до цех в Казанлък на 5 км разстояние, прибира се по обратния маршрут в 12,00ч. (5км.) Общо разстояние в двете посоки: 10 км. За един ден се изминават общо 102 км. Прогнозната стойност на договора с лицензирания превозвач с предмет: „Осигуряване на организиран транспорт на 4-те служители на „Бунекс“ ЕООД до и от работното място – производствения цех на предприятието, находящ се в гр. Казанлък, ул"Козлодуй" – индустриална зона, за период от 12 месеца“ е 14 790,00 лв. без ДДС. (едно МПС х 102 км на ден х 0,5 лв. на км. х 290 работни дни за 12 месеца = 14 790 лв.). Работните дни за 2017 г при 6-дневна работна седмица са 290. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Определяне на изискванията към лицензиран превозвач и разработване на проект на договор с лицензиран превозвач. - Избиране на лицензиран превозвач. - Сключване на договор с лицензиран превозвач. 14 790.00 11 104.97
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Целта на дейността е да се осигурят безопасни и здравословни условия на труд чрез оборудване на служителите с лични предпазни средства (ЛПС) и защита от допир до горещи повърхности и зони и студени зони в производствения цех на фирмата чрез изолиране им с преграждащи екрани. С цел защита от допир до горещи повърхности и зони и студени зони в производствения цех на фирмата се предвижда, както следва: - Преграждане на зони с висока температура- зони за пекарни съоръжения-1бр - Преграждане на зони с ниска температура - зони за хладилни инсталации -1бр. - Преграждане на неoтопляема складова зона от oтопляема производствена зона -1бр. След проведена оценка на извършените до момента дейности за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, в това число вътрешно-нормативни документи по ЗБУТ, инструктаж и обучение на работещите, и вземайки под внимание факторите на работната среда и условията на труд, се предприемат мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на рисковете при работа чрез извършен анализ на състоянието на ЛПС, които са осигурени и ползвани до момента. С цел предпазване от трудов травматизъм и защита здравето на служителите е необходимо подмяна на съществуващите ЛПС ( които са закупени преди повече от 2 години и са пределно износени) с нови ЛПС. Дейността предвижда закупуване на следните ЛПС: - Ръкавици топлоизолационни за пекари: 4 бр. - Предпазни ръкавици – текстилни: 7 бр. - Предпазни ръкавици – гумени: 7 бр. - Престилки – текстилни: 7 бр. - Шапки за глава – текстилни: 7 бр. - Очила за шофиране: 1 бр. - Мрежи за коса: 7 бр. - Подвижни ортопедични стелки: 7 бр. - Панталон – текстилен: 7 бр. - Работни обувки: 7 бр. - Работна дреха – горна – текстилна: 7 бр. - Топла дреха/яке (шофьор и пакетировач): 2 бр. - Очила за работа с видеодисплей: 1 бр. - Прахозащитна маска: 4 бр. - Гумени ботуши: 3 бр. - Санитарни обувки: 3 бр. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Определяне на изискванията към външния изпълнител. - Избиране на външен изпълнител. - Сключване на договор с външен изпълнител. 4 654.47 4 609.46
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др. : Дейността предвижда ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието и доставка на спортни съоръжения. Целта на обособеното място за хранене е да се създадат условия на служителите близки до тези на домашния уют чрез удобна и обзаведена кухня. Поради липсата на подходящи в близост места за хранене и поради необходимостта от вместване в рамките на времето определено за обедна почивка, обособяването на място за хранене ще подобри значително условията за труд и социални придобивки на служителите (работниците). По този начин те ще имат възможност да си носят храна от вкъщи и/или да ползват услугите на фирми доставчици на храна и да се хранят в нормална, естествена и здравословна среда при осигурени удобства като кухненско оборудване и посуда. Необходимостта от обособяването на помещение за отдих, хранене и почивка е предопределено от факта, че във фирмата не е обособено такова помещение. В рамките на дейността се предвижда ремонт и оборудване на място за отдих и хранене в производствения цех на предприятието, който се намира в гр. Казанлък, ул. "Козлодуй"- индустриална зона и доставка на спортни съоръжения. Помещението е с квадратура 65 m2 и се помещава в сградата, в която е цеха за производство и е собственост на "Бунекс" ЕООД. Към момента помещението не е било използвано. Дейността предвижда ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието и доставка на спортни съоръжения. Ремонтът на мястото за отдих ще включва: подова замазка; климатик; фина шпакловка - тавани и стени; полагане на латексова боя; шпакловка; грунд; латексова боя. Оборудването на мястото за отдих ще включва: дивани, обособен кухненски кът с шкафове, маса и столове, микровълнова печка, кафе машина, хладилник, бойлер, електрическа кана, тостер, телевизор, кухненска посуда /чинии, вилици, лъжици, ножове, дъска за рязане на хляб, кошчета за разделно събиране на боклука. В рамките на дейността се предвижда доставка на велоарометър и тенис на маса като спортни съоръжения, до които ще имат достъп всички служители на фирмата. Стационарното колело (велоергометър) е най-удобният и изискващ най-малко усилия при експлоатация уред, подходящ за хора с разширени вени, заболявания на сърдечносъдовата система, болки в кръста, гърба и врата както и нарушено равновесие. Поради естеството на работа в сектора на хлебопроизводство и закуски, служителите се нуждаят от уред който да не натоварва тяхната мускулатура и в същото време да намалява нивото на стрес и натоварване на определени зони. Такова решение е подсигуряването на различна двигателна активност, която велоергометъра осигурява позволявайки на кръвта да циркулира лесно и да отдалечава настъпването на умората. Един спортовете, който е свързан с редица здравословни ползи както за тялото, така и за психиката е тениса на маса, практикуващ се от хора от всички възрасти. Общи ползи за здравето от играта на тенис на маса са, че намалява риска от сърдечносъдови заболявания и хипертония, подобрява координацията на тялото и гъвкавостта, помага за увеличаване на концентрацията и намалява психическото напрежение и стреса. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Определяне на изискванията към външния изпълнител. - Избиране на външен изпълнител. - Сключване на договор с външен изпълнител. 16 570.35 16 520.00
Дейности по информиране и публичност: Дейността предвижда изпълнение на следните мерки за информираност и публичност по проекта в съответствие с изискванията в Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” : - Организиране на откриваща и закриваща конференция по проекта. - Създаване и поддържане на профил на проекта във Facebook - Изготвяне на информационна табела по проекта - Изготвяне на 100 бр. брошури по проекта - Изготвяне на стикери за закупеното оборудване по проекта Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Определяне на изискванията към външния изпълнител. - Избиране на външен изпълнител. - Сключване на договор с външен изпълнител. 1 070.30 970.00
Дейности за организация и управление на проекта: Дейността предвижда осигуряването на възнаграждение на Ръководителя на проекта и избиране и сключване на договор с външен изпълнител /физическо или юридическо лице/ с необходимия опит и компетенции в управлението, и/или контрола на европейски проекти, който да подпомага бенефициента при управлението и отчитането на дейностите по проекта. Предметът на договора с външния изпълнител ще включва: - Изготвяне на вътрешни правила за управление и отчитане на дейностите по проекта. - Консултиране на бенефициента при счетоводното отчитане на дейностите и стопанските операции по проекта в съответствие с изискванията на Управляващия орган по програмата. - Изготвяне на проекти на договори с външни изпълнители. - Изготвяне на искания за плащане по проекта в съответствие с изискванията на Управляващия орган по програмата. - Подпомагане на бенефициента при приемането и работата на външните изпълнители по проекта. - Подпомагане на бенефициента при изпълнението на изискванията на Управляващия орган за осигуряване на информация и публичност по проекта. - Изготвяне на доклади и отчети по проекта в съответствие с изискванията на Управляващия орган по програмата. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Определяне на изискванията към външния изпълнител. - Избиране на външен изпълнител. - Сключване на договор с външен изпълнител. 5 458.51 3 920.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.