Планиране и управление: Целта на дейността е създаване на оптимална организация, координация и отчетност при изпълнение на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта се състои от 4 члена, на следните позиции: Ръководител екип - 1, Администратор на проекта - 1, Счетоводител - 1 и Асистент на проекта -1. За добрата координация, организация и отчетност се организират срещи с партньорите /3 срещи - в началото, в средата и в края на проекта/. Екипът за управление на проекта провежда 24 срещи - по 1 на всеки месец. За проведените заседания се води протокол. За взетите решения уведомява своевременно партньорите. През първия месец се изготвя и подписва декларация за разпределение на задълженията на партньорите по проекта. Изготвят се и се утвърждават правила и договорености за работа. Изготвят се документи за отчетност и мониторинг.
Ръководителят и счетоводителят изготвят междинни и окончателен доклади, изготвят искания за финансиране и извършват контрол върху изпълнението на дейностите и целесъобразното изразходване на бюджета. Администраторът и Асистентът на проекта следят за кореспонденцията по проекта, за организирането и спазването на графика на дейностите, за администрирането и съхранението на документацията по проекта. |
10 541.90
|
8 758.17
|
Изграждане на мобилен екип за работа с родителите: Голяма част от учениците и родителите от ромски произход не приемат образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота. Децата често отсъстват от училище без причини и се отнасят несериозно към учебния процес. За разрешаване на проблема екипът си поставя за цел да изгради система за интелигентно общуване с родителите чрез сформиране на мобилен екип, който да осъществява връзката между семейство и училище. Оказва подкрепа и помощ. Убеждава родителите в ползата от образованието. Допринася до по-отговорно отношение на родителите към обучението на своите деца. Засилване мотивацията за активно участие на учениците в образователния процес, което е предпоставка за тяхната успешна социализация, повишаване на резултатите, развитие и изява на талантите. Изпълнението на дейността включва: разяснителни кампании за ползата от образованието; индивидуални срещи с родители, чиито деца не посещават редовно учебни занятия; срещи с успели личности от ромски произход. В екипът е необходимо да вземе участие помощник учител /от ромски произход/, психолог /назначен с трудов договор в дейност 7/, класни ръководители и представител на местната ромска общност /от партньора по проекта читалище „Васил Левски”/. Помощник учителят има ключова роля за повишаване на доверието и осъзнаване, че образованието е ценност. Развиването на успешна партньорска мрежа между училището и родителите допринася постигане на поставените цели.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: избор на помощник учител със съответното образование и квалификация; сформиране на екипа; изготвяне на програма и план за действие. 2. Изпълнение на плана за действие за работа с родителите и децата от ромски произход; организиране на две срещи с успели личности от ромски произход /22 месеца/. 3. Анализ на постигнатите резултати /1 месец/.
|
9 240.00
|
9 139.98
|
"Ден на родителя": Целта на дейността е: Засилване мотивацията за участие на ученици и родители в образователния процес чрез включването им пряко в училищния живот.
Класните ръководители и родителите определят ден от седмицата, в който представители на родителската общност да бъдат в помощ на преподавателите с различни дейности: посещение в час, извеждане на учениците за наблюдение, екскурзия, посещение в библиотека, ремонт, подреждане на класната стая и училищния интериор, подготовка и участие в празници.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /1 месец/: провеждане на родителски срещи; изготвяне на месечни графици за посещението и участието на родителите в дейности на класовете. 2. Реализиране на дейността през учебната година /22 месеца/. 3. Анализ на постигнатите резултати /1 месец/.
|
0.00
|
0.00
|
"Мама, татко и аз" - празник на семейството: Цел на дейността: Включване на родителската общност в училищния живот, чрез организиране и провеждане празник на семейството.
Празникът протича по предварително подготвен сценарий. Деца и родители, разпределени в отбори, участват в занимателни, състезателни игри. Приятните преживявания и емоции водят до обединяване на общностите в името на общата идея. Спомага за преодоляване на различията и формиране на ключови компетентности и умения за работа в екип. 20 деца се разделят в 4 отбора, подкрепяни от своите родители, участват в занимателни и спортни игри. Участниците в отборите са с екип. За всяко дете се осигуряват сертификат и награди. По време на състезанието на подходящи места се излагат на щандове изработени материали в секциите „Фолклор на етносите”, „Традиционно и здравословно хранене” и „Нашият дом – минало, настояще и бъдеще”.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /3 месеца/: подбор на състезателните игри, изготвяне на сценарий, определяне на мястото, осигуряване на озвучаване, изготвяне на сертификати за участниците, осигуряване на награди за победителите. 2. Провеждане на празника „Мама, татко и аз“. 3. Анализ на постигнатите резултати.
|
1 166.00
|
1 392.00
|
Допълнително обучение по български език за учениците от етническите малцинства /включително и от ромски произход/, за които българският език не е майчин: Недостатъчното владеене на български език от деца и ученици от етническите малцинства е основен проблем при усвояване на учебното съдържание. Децата губят интерес към ученето, показват ниски резултати при оценяване, трудно общуват със своите връстници, не могат да изяват своя талант в усвояване на природните и обществените науки.
Целта на дейността е: Осигуряване на равен достъп до качествено образование на учениците от етническите малцинства чрез допълнителни занимания с деца, за които българския език не е майчин, компенсиране на пропуските при усвояване на учебния материал и осигуряване на условия за участия в конкурси, фестивали, празници на талантливи деца.
Във връзка с изпълнение на дейността в Пето основно училище „Христо Ботев“ град Кюстендил 28 деца и ученици от етнически малцинства се обучават в 4 групи по Български език / 2 групи в начален етап и 2 групи в прогимназиален етап/. Всяка група се състои от 7 участника. Обучението протича в две фази по програми, изработени от експерт образователни дейности според потребностите на децата. В края на първата фаза може да настъпи промяна в състава на групите поради преминаване на 4 клас от начален в прогимназиален етап, постъпване на ученици в първи клас и прием на част от 7 клас в профилирани и професионални гимназии. През учебната година заниманията протичат в училището, а по време на ваканциите в базата на партньора Народно читалище „Васил Левски“. За ефективност в обучението и постигане на положителни резултати е необходимо да бъдат закупени учебни помагала, материали и консумативи.Част от учебните материалите се използват от участниците в обучението през двете учебни години и една част се предоставят в библиотеката за използване и от други ученици За всяка група по време на ваканциите се планират 3 дни зелено и 3 дни бяло училище с обучителни програми по български език с цел подготовка за Национално външно оценяване. В края на дейността се организира и провежда състезание „Знам и мога“, в което участниците показват своите компетентности пред родителите и общността. В организирането на лагерите и състезанието вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на групите; определяне на обучителите на групите; изготвяне на 4 броя програми от експерт обучение за начален етап /2 броя/ и от експерт обучение за прогимназиален етап /2 броя/; закупуване и разпределяне на учебни помагала, материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 2 часа = 64 часа. Хорариумът за двете фази общо е 128 часа /на една група/ /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на зелено и бяло училище /2 месеца/. Всяка от обучителните програми в лагерите протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По подобен начин протичат и заниманията в свободното време, които се провеждат от друг учител. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. Подготовка и провеждане на състезание „Знам и мога“ /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/.
|
31 165.06
|
31 499.56
|
Организиране и провеждане на 2 срещи с писатели от различни етноси: Целта на дейността е: Мотивиране на учениците от етническите малцинства да изучават български език чрез организиране и провеждане на срещи с писатели.
За успешното изучаване на български език учениците участват в 2 срещи с писатели от различни етноси със съдействието на Народно читалище „Васил Левски” и Регионална библиотека град Кюстендил.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /6 месеца - по 2 месеца за всяка среща и два месеца между тях/: осъществяване на контакт с писатели от различни етноси; проучване на авторски произведения. 2. Провеждане на срещите /по 1 във всяка учебна година/.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на психологична помощ за участниците в проекта: Целта на дейността е: Утвърждаване на интеркултурното образование като средство за привличане и задържане на децата в училище, чрез осигуряване на психологическа подкрепа за участниците в проекта.
Във връзка с изпълнение на дейността в Пето основно училище „Христо Ботев“ град Кюстендил е необходимо създаването на привлекателна психологична среда за децата от различните етноси. Назначаването на психолог, който да работи с децата в Пето основно училище, в Народно читалище „Васил Левски” и на терен, ще доведе до положителни резултати в обучението.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /1 месец/: избор на психолог. 2. Изпълнение: сключване на договор по трудово правоотношение с избрания психолог; определяне на децата, за които е необходимо оказването на психологическа помощ; изготвяне на програми за работа; работа с децата по определен график и при извънредни ситуации; закупуване помагала, материали и консумативи. /22 месеца/. 3. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/.
|
5 254.50
|
4 404.23
|
Тренинг за взаимно опознаване и толерантност в общуването: Цел на дейността е: утвърждаване на интеркултурното образование, чрез използване на иновативни техники за взаимно опознаване на учениците от различни етноси и възпитаването им в дух на толерантност.
В часовете на класа от 1-8 клас експерт провежда тренинги с учениците за взаимно опознаване и общуване между децата от различни етноси. Участниците се научават да общуват, взаимно да се уважават и да си помагат в трудни ситуации.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: избор на експерт; изготвяне на график за тренингите; изготвяне на програми; закупуване и разпределяне материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца. /16 месеца/. 3. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/.
|
4 696.00
|
4 429.48
|
Фолклор, традиции и празници: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване фолклора, традициите и празниците на етносите в България.
Секция „Фолклор, традиции и празници” надгражда и развива дейности, изпълнявани по други проекти в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на песните, танците, традициите и празниците на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните.
В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание.
За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се организират и възстановяват празници,празнувани от етносите в България в това число и ромите, в които участниците показват своите компетентности пред родителите и общностите. В организирането на лагерите и състезанието вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. . Подготовка и провеждане на празниците, определени от участниците в секцията /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/.
|
12 114.50
|
8 481.19
|
Движението като начин на живот: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване начина на живот.
Секция „Движението като начин на живот” надгражда и развива дейността „Игрите на баба,дядо и внуче”, изпълнявана по друг проект в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на движението като начин на живот на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните. Развива двигателните умения на децата, спомага за физическото им развитие и подобряване на здравословното им състояние.
В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание.
За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се организират състезания и 2 спортни празника. В организирането на лятното училище и състезанието вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. . Подготовка и провеждане на празниците, определени от участниците в секцията /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/.
|
9 602.50
|
8 567.20
|
Традиционно и здравословно хранене: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване трдициите в храненато на етносите в България и формиране на нагласа за здравословно хранене.
Секция „Традиционно и здравословно хранене” надгражда и развива дейности, изпълнявани по други проекти и програми в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на храненето на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните. Съвременният начин на живот изисква от младите хора да формират навици за здравословно хранене, което е предпоставка за намаляване от риска от заболявания като нарушаване на обмяната на веществата, сърдечни заболявания и други. В обучението се използват инивационни методи и информационните технологии за експериментиране с различни хранителни продукти. За целта е необходимо оборудване, подходящо за експериментална и лабораторна работа.
В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание.
За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се организира кампания за здравословно хранене и здравословен начин на живот, в която участниците показват своите компетентности пред родителите и общностите. В организирането на лагера и кампанията вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на оборудване /лаптопи – 15 броя, дигитална везна 1 брой, универсален термометър – 4 броя, USB водоустойчив микроскоп – 1 брой/, дидактически средства, материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. Подготовка и провеждане на кампания /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/.
|
22 719.90
|
21 065.47
|
Нашият дом - минало, настояще и бъдеще: Целта на дейността е използване възможностите на извънкласните дейности за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства, чрез изучаване начина на живот на етносите в България.
Секция „Нашият дом – минало, настояще и бъдеще” надгражда и развива дейности, изпълнявани по други проекти и екологични програми в Пето основно училище „Христо Ботев” град Кюстендил. Проучването и изучаването на историята на строителството на домовете на етносите в България спомага за взаимното опознаване, толерантно общуване и приемане на различните. Формира нагласи за устойчив и ефективен дом на бъдещето.
В секцията участват 15 деца, от които 3 са от ромски произход /20%/. Секцията е отворена за всеки желаещ да се включи, независимо от възраст, пол, етнос и вероизповедание.
За 15 участника по време на ваканцията се планират 4 дни лятно училище с обучителна програма и програма за свободното време. По време на дейността се изработват макети на стари къщи, експериментира се с апаратури за ефективни къщи на бъдещето, изработват се модели от рециклирани материали. Участниците показват своите компетентности пред родителите и общностите с организиране на щандове и изложби. В организирането на лагера и изложбите вземат участие и представители на Народно читалище „Васил Левски“.
Изпълнението на дейността протича на следните етапи: 1. Подготвителен /2 месеца/: сформиране на секцията; определяне на учителя; изготвяне на програма и план на действие; закупуване на материали и консумативи. 2. Обучението на групите протича в две фази. Всяка фаза е с времетраене 8 месеца Х 4 седмици Х 4 часа = 128 часа. Хорариумът за двете фази общо е 256 часа /16 месеца/. 3. Подготовка и провеждане на лятното училище /2 месеца/. Обучителната програма протича по следния начин: 3 дни Х 4 часа на ден = 12 часа. По същия начин протича и програмата за свободното време. Общият хорариум за двете програми е 24 часа. 4. . Подготовка и провеждане на празниците и излжбите /1 месец/. 5. Анализ и отчитане на резултатите /1 месец/.
|
9 473.10
|
7 506.79
|
Информираност и публичност: Целта на дейността е чрез информационни кампании да се променят нагласите на обществото към позитивно отношение спрямо децата от малцинствените групи. Необходима е достатъчна информация по проблемите за работа и общуване в мултикултурна среда сред широката общественост и според изискванията на Европейската комисия и програмата. Дейността е с продължителност 24 месеца и включва:
1.Организиране на три пресконференции в началото, в края на първата година /междинен отчет/ в края на проекта.
2.Отпечатване на рекламни материали: табели, стикери, дипляни с информация за целите и дейностите на проекта, банер, флаери
3. Съобщения в местните и регионални медии.
4. Отпечатване на плакати за състезаниета
Партньорите се задължават да направят всичко необходимо за разгласяването на факта, че проектът е финансиран по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” – Схема за безвъзмездна финансова помощ BG05М20Р001-3.002 "Образователна интеграция на учениците от етническите малцинства и/ или търсещи или получили международна закрила"
|
2 068.00
|
968.00
|