Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда приготвянето и доставката на топъл обяд на потребители по проекта, които ще бъдат определени след потвърждаване от ДСП Хисаря за принадлежността им към допустимите целеви групи:
-	Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднениеq поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или с налични увреждания са с по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
-	Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
-	Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Предвижда се комисия от общински служители определена със заповед на кмета да класира и изготви списък на потребители от целевите групи по проекта, на база на описан и одобрен механизъм за подбор на потребители. За изпълнение на дейността - Приготвяне на топъл обяд е предвидено възлагането й на външен изпълнител съгласно ЗОП.  Дейността "Предоставяне на топлия обяд" ще се осъществи по домовете на потребителите, като община Хисаря ще създаде необходимата организация за доставката на храна до домовете им в зависимост от развитието на епидемичната обстановка в хода на изпълнение на договора. Предвижда се предоставяне на услугата "топъл обяд" да стартира на 11.01.2021 г. като ще бъдат обхванати до 150 потребителя от всички населени места на територията на община Хисаря в рамките на работните дни за период от 21 месеца или 416 работни дни. По настоящото проектно предложение ще бъдат осъществени и съпътстващи мерки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Тази дейност/приемане Заявления от кандидат-потребители ще започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение му.Проектът се осъщесвява в отговор на пандемията от COVID-19 в страната и осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хора-представители на някои от следните целевите групи: Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност; Лица,поставени под карантина-без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. Лица,обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Община Хисаря ще идентифицира най-нуждаещите се лица, като за целта ще използват всякакви източници на информация–сигнали на граждани, отворена телефонна линия (0337 62180), информация от РЗИ за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др.Принадлежността на идентифицираните кандидат-потребители към допустимите целеви групи ще бъде потвърдено от съответната ДСП в рамките на служебните ѝ задължения.Преди стартиране на договора за предоставянето на топъл обяд община Хисаря организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители. Изключение се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма-гореща телефонна линия,електронна поща и др.Община Хисаря изготвя списък за всички кандидат-потребители, който се представя на съответната ДСП за проверка и отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата.Определянето на потребителите от целевите групи по проекта ще бъде извършено на база върнатите официални списъци от ДСП-Хисаря.При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевите групи в ДСП Хисаря, ще се извършва и проверка за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд, във връзка с прадоставяне на услугата «Обществена трапезария», финансирана от Фонд Социална Закрила, предоставяна в с.Старосел от СДРУЖЕНИЕ „НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПАЦИЕНТА”. В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице, информацията се предоставя от ДСП на община Хисаря в отделен списък. Със заповед на кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и въз основа на утвърден механизъм за подбор от Кмета на община Хисаря, ще бъдат разгледани и класирани. Ще бъде изготвен списък на кандидат-потребителите и протоколи на Комисията. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 150 души. Кандидат-потребителите от №№151 на горе образуват-списък на чакащите. Община Хисаря ще определи лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд. Този обяд ще се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в списъка на чакащите и протоколите на Комисията.Получаването на топъл обяд от резервите се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, копие на протокола за подбор и копие на списъка на чакащите, където е определена конкретната резерва.В случай че някой от класираните потребители по една или друга причина не е в състояние да продължи участието си в проекта, комисията за определяне на бенефициентите провежда свое заседание и взема решение кое лице от списъка на чакащите от целевити групи да заеме освободеното място и да получава топлия обяд. В случаи, налагащи предоставянето на топъл обяд извън описания механизъм,по изключение община Хисаря ще осигури и възможност за служебно изготвяне на документите, необходими за включването на нуждаещо се лице в Проекта. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топъл обяд е възложено на външен изпълнител, съгласно чл. 20, ал. 4, т. 2 от Закона за обществените поръчки за извършване на услуги по Приложение №2. Избраният изпълнител „ТЕРИ – 09” ЕООД със седалище и адрес на управление: град Сопот, област Пловдив, ул. Манастирски лозя № 51 притежавта собствена материална база, отговаряща на изискванията на чл. 13 от ЗХ. Кухнята притежава Удостоверение за производство на храни с № 01476/12.12.2015 г., издадено от ОДБХ гр. Пловдив, на основание чл.12 от ЗХ. и регистрационен № 16070068 на обекта. Обектът, където ще се приготвя храната, се състои от две зони - Кухненски блок със складови помещения и подготвителни кътове и търговска зона, които са разрешени за хранителни обекти . Притежава регистрирано транспортно средство за доставката на толия обяд с представено Удостоверение № 4250/30.05.2018 г., издадено от ОДБХ гр. Пловдив за вписване в списъка на транспортните средства за превозване на суровини и храни с регистрационен № 16-4250. В началото на всеки месец изпълнителят ще предоставя подробно месечно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Месечните менюта трябва да включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните. Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват, следва да са съотносими към тези, посочени в Сборника с рецепти за заведения за обществено хранене – издание 2010 г. на издателство „Техника“ . Видовете и количествата хранителни продукти следва да съответстват на представените месечни менюта и използваните рецепти за приготвяне на готовата храна. Отчетените в приложение 12 количества и видове хранителни продукти по дни, следва да съответстват на същите в съответните рецепти. Приложение 12 се изготвя всеки месец. Община Хисаря ще създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите в зависимост от развитието на епидемичната обстановка в хода на изпълнение на договора. В случай на невъзможност на член от екипа да изпълнява задълженията си, същият ще бъде заместен от друг служител. Предвидено е дейността да стартира на 11.01.2021 г. и да приключи на 09.09.2022 г. Топъл обяд на територията на община Хисар ще бъде предоставян само в работни дни, в продължение на 21 месеца, като общият брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта, е както следва: м. януари 2021 г. - 15 работни дни; м.февруари 2021 г. - 20 работни дни; м.март 2021 г.- 22 работни дни; м. април - 21 работни дни; м. май - 17 работни дни; м. юни - 22 работни дни м. юли 2021 г. - 22; м.август -22 работни дни; м. септември - 20 работни дни; м. октомври - 21 работни дни; м. ноември - 22 работни дни, м. декември - 20 работни дни. месец януари 2022г. - 20 работни дни ; м. февруари - 20 работни дни ; м. март - 22 работни дни ; м. април - 19 работни дни ; м. май - 19 работни дни и месец юни 2022г- 22 работни дни; месец юли -21 работни дни; месец август 23 работни дни и месец септември -6 работни дни. Общо за периода на договор - 416 работни дни. 171 863.70 172 754.63
Предоставяне на топъл обяд: Предоставяне на топлия обяд ще се осъществи по домовете на потребителите. Готовият топъл обяд ще бъде доставен от избрания външен изпълнител до пункт в гр. Хисаря, адрес гр. Хисаря, бул. Христо Ботев № 73, в съответствие със спазване на хигиенните изискванията за безопасност на храните, касаещи приготвянето, пакетирането и транспортирането им, за което отговорност носи фирмата-изпълнител. Обектът, собственост на община Хисаря, в който ще бъде доставна храната притежава Удостоверение за регистрация № 01833/04.05.2018г. от ОДБХ гр. Пловдив. Община Хисаря ще създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите в зависимост от развитието на епидемичната обстановка в хода на изпълнение на договора. За целта ще се използват превозни транспортни средства, собственост на община Хисаря, отговарящи на всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Те са вписани в списъка на транспортните средства за провозване на суровони и храни в ОДБХ гр. Пловдив с Удостоверение за регистрация №16-3913/01.02.2017г. за ТС- товарен автомобил- "ФОЛСВАГЕН КАДИ"с ДК№РВ5350СР и товарен автомобил- ""ФОЛСВАГЕН КАДИ" с ДК № РВ6997НВ с У-е №16-27007424/22.01.2010г. Ангажирани в изпълнението на дейността ще бъдат служители на Домашен социален патронаж -двама шофьори и касиер - разносвач храна и калкулант, като създадената организация за раздаване на храната на потребителите ще се извършва при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания, относно спазване на противоепидемичните мерки. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък. Когато противоепидемичните мерки налагат ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на този списък и се използва Дневник на потребител, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите предават на община Хисаря дневниците си и получават нови за следващия месец. В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник на община Хисаря, то при отчитане дневникът се замества с декларация от Кмета на община Хисаря или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне. Предвидено е дейността да стартира на 11.01.2021г. и да приключи на 09.09.2022г. Топъл обяд на територията на община Хисар ще бъде предоставян само в работни дни, в продължение на 21 месеца, като общият брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 416. С цел недопускане разхищението на храни, в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация, същият ще се предоставя на определени от община Хисаря резерви. 8 593.18 7 705.31
Реализиране на Съпътствуващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки ще е съобразено с противоепидемичните мерки и хигиенните препоръки на националншти компетентни органи с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Те ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Те ще се предаставят в индивидуален формат предвид пандемията от COVID 19. Съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие за: Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, вкл. такива , финасирани от ЕСФ; Ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. Други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топлия обяд, ще се осъществяват от екипа по проекта, определен със заповед на кмета на община Хисаря планово - веднъж месечно чрез индивидуално консултиране/насочване по домовете на потребителите на услугата или при възникнала спешна необходимост. Служителите на община ХИСАРЯ са квалифицирани и притежават необходимия опит в администриране на социални услуги на територията на общината - главен експерт Социални дейности, специалист Европейски проекти в сферата на социалните дейности и служителите на Домашния социален патронаж, които ежедневно контактуват с потребителите и ги познават лично. Ще бъдат Индивидуално консултиране/насочване за възможностите за: предоставяне на социални помощи в т.ч. помощ за отопление - осигуряване на дърва за зимата и социални услуги; оказване на съдействие за ползване на здравни услуги, образователни услуги, за управление на семейния бюджет, оказване на индивидуална подкрепа, в съответствие с индивидуални нужди и проблеми. Провеждане на индивидуални беседи на теми: отпускане на социални помощи, социални услуги /специализирани и услуги в общността; алтернативни терапии и други услуги – „Услуги за независим живот”, услуги в общността, /видове терапии/, социални услуги за възрасни хора, подпомагане на социално слаби граждани от общинския бюджет, изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене, указания за правилно съхранение и консумиране на храната и др., изготвяне и разпространение на информационни материали за основни социални права, осигуряване на индивидуално консултиране за управление на семейния бюджет и др. Предвижда се съпътстващите мерки да се отчитат със следните документи: 1. Протоколи, доклади от проведени консултации, информационни материали, насоки за спазване на противоепидемичните мерки за предпазване от заразяване с COVID 19 и ограничаване разпространението на заразата; 2. Формуляри за обратна връзка; 3. Снимков материал, брошури, листовки, дипляни; 4. Списъци (дневници на потребителите), касаеща получените съпътстващи меки; 8 593.19 8 593.34

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.