Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

В периода от 2008 до 2014 г. България неотменно стои на първо място в класацията на EUROSTAT, по най-голям брой млади хора от 15 до 29 годишна възраст, които не учат, не работят и не са в обучение  (Not in Education, Employment or Training - NEET).
През последните години броят на NEET - икономически неактивните и социално изключени млади хора нараства. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни – пасивност и слаба мотивация за учене и работа. В същото време, предвид липсващия им професионален опит и трудови навици, те често не са предпочитани от работодателите. Не на последно място, част от младите хора са напуснали преждевременно образователната система, те са с ниска степен на образование и/или професионална квалификация и шансовете им за реализация без посредничество и подкрепа за повишаване пригодността им за заетост са минимални.
Тази група от младежи не е хомогенна и включва подгрупи със специфични социално - демографски характеристики. Точното идентифициране на икономически неактивните младежи и определянето на техните специфични потребности е задължително условие, както за правилното насочване на съществуващите услуги и мерки за тяхното активиране, така и за разработване и прилагане на нови диференцирани услуги и мерки за обучение и заетост в бъдеще.
Проектът е насочен към идентифициране, активиране и мотивиране на социално изключени 75 неактивни младежи (от които не по-малко от 50% роми), които са потенциал за увеличаване на предлагането на труд на територията на Община Ветово, Област Русе. Шестдесет лица от целевата група ще получат субсидирана заетост до 6 месеца, след преминаване на професионално обучение по професия-Социален асистент (15 лица) при работодател Институт за продължаващо професионално обучение и новаторство ЕООД и Работник в озеленяването (45 лица без включване в професионално обучение) при работодател Сдружение БРТИМ (партньори по проекта)
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране и активиране за включване в пазара на труда: 1. Идентифициране на 75 икономически и социално неактивни младежи до 29 годишна възраст на територията на Община Русе и Община Ветово (най-малко 50% от които роми). Идентифицирането ще се извършва съгласно Методология за идентифициране и активиране за включване в заетост на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст, които не учат, не работят и не са в обучение, разработена от Кандидата по проекта - СДРУЖЕНИЕ "БЪЛГАРО - РУМЪНСКИ ТРАНСГРАНИЧЕН ИНСТИТУТ ПО МЕДИАЦИЯ". 2. Активиране 2.1. информационни кампании; 2.2. индивидуална работа с идентифицираните 75 лица: • оценка на потребностите и изготвяне на индивидуален профил; • оценка на потенциалните възможности като основа за професионално ориентиране; • психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда; • насочване към образователни институции за продължаване на образованието на младежи, ранно напуснали образователна среда; • насочване и включване в мотивационно обучение на 75 лица; • насочване към професионално обучение на част от младежите (15 лица) и трудова заетост на 60 лица; • насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрация на неактивните лица в дирекции „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта. 43 806.03 44 437.74
Предоставяне на мотивационни обучения: В рамките на дейността ще бъде разработен инструментариум, включващ методите и подходите за мотивиране на младежите от целевата група за активно включване на пазара на труда, както и такива инструменти за обратна връзка, мониторинг и контрол на изпълнението. Мотивационните обучения имат за цел стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и заетост. В рамките на мотивацията (групови тренинги и индивидуална работа с психолози), младежите от целевата група следва да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост (подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател). В работата с младежите от целевата група ще вземат участие: 1 консултант, разработил инструментариума и методологията за мотивиране; 2 ма консултанти-психолози извършващи групова и индивидуална мотивация, 1 консултант – организатор (организира обученията и подпомага психолозите по време на обученията, изготвя графици, следи за участието на младежите в дейността, както и за тяхното поведение и развитие); функционален експерт за връзка с целевата група, чиято роля е подпомагаща, цели да подобри комуникацията и да осигури удовлетворяване на потребностите на целевата група, експертите и екипа за управление на проекта; функционален експерт по юридическите въпроси със строго определени часове на работа - за подготовката и спазване на правила и разпоредби, при сключване на трудови договори, след приключване на професионалното обучение, както и гарантиране на правата на всички включени лица в мотивационното обучение. 67 437.36 59 636.14
Обучения за придобиване на професионална квалификация за 15 младежи до 29 години: Обучението ще се извърши от лицензиран доставчик, избран по реда на ПМС №118, съгласно регламентите на ЗПОО на МОН. Партньор по проекта и работодател е „Институт за продължаващо професионално обучение и новаторство” ЕООД, чиито усилия ще бъдат насочени за удовлетворяване на потребностите на населението в Община Ветово. На територията на община Ветово са регистрирани 184 лица, нуждаещи се от социални грижи и в тази връзка възниква необходимост от назначаване на социални асистенти (15) за полагане на грижи на хора с увреждания. Обучението и назначаването на социални асистенти е от голямо значение за малките населени места в общината, в които за хората с увреждания липсват перспективи и възможности за ресоциализация. По проекта се осигурява заетост на безработни лица, които предоставят качествени грижи в семейна среда на лица с увреждания и тежко болни самотни хора. Подбора и назначаването на лицата ще бъде съпътствана с демаркация на лицата, включени в схеми "Алтернативи" и "Независим живот". Няма да се допуснат едни и същи лица от цитираните проекти да се включат в настоящото проекто предложение. Изпълнението на дейността по проекта ще доведе до придобиване на трудови навици и повишаване конкурентоспособността на трудовия пазар на обучените младежи. Ще се спомогне за адаптирането им към икономическия и социален живот в региона, ще се повиши жизненият им стандарт и намали маргинализацията им. Процесът на обучение ще повлияе върху начина на мислене, личностното поведение, моралните ценности и издигане в социалната стълбица, промяна в социалния статут предаден по наследство. Все по-важна става индивидуалната идентичност на обучените младежи, включително и от малцинствен произход, което е основа за тяхната устойчивост и непроменливост в света. Целева група за обучение - 15 лица 1. Професионално направление - 762 Социални услуги Наименование на професията - 762040 Социален асистент Наименование на специалността - 7620401 Подпомагане на деца (7 лица) Наименование на специалността - 7620401 Подпомагане на възрастни (8 лица) Степен на професионална квалификация – ІІ степен Обучаеми лица – 15 лица, съгласно Рамкова програма на МОН 2. Хорариум на обучението - Общият брой учебни часове за втора степен професионална квалификационна степен са 660 учебни часа по 45 минути всеки. 2.1. Теория: 260 часа 2.2. Практика: 400 часа 3. Брой на обучаваните лица - 15 безработни младежи на възраст от 15 до 29 години, за придобиване на втора степен професионална квалификационна степен по рамкова програма на МОН. 4. Документ, доказващ завършеното обучение - Свидетелство за втора степен професионална квалификация по професия - 15 броя. 32 465.00 31 940.00
Осигуряване на трудова заетост на 45 лица от целевата група в Сдружение БРТИМ: Сдружение БРТИМ, в качеството си на работодател, осигурява субсидирана трудова заетост на 45 младежи за професия - работник в озеленяването на територията на Община Ветово – заинтересована страна, в рамките на 6 месеца. Цел на работодателя е осигуряване на субсидирана заетост по професия работник в озеленяването. За работещите в озеленяването не е необходимо професионално обучение. Регионът е земеделски и местните общности придобиват тези знания, умения и опит посредством ежедневна практика. Потребността от включването в заетост на 45 младежи е осезаема. Наетите младежи ще извършват редица дейности и мероприятия по озеленяване и благоустройство на тревните площи в т.ч. и тези около производствени, административни и други сгради за обществено ползване, улици, площади, паркинги на територията на Община Ветово. Изпълнението на дейност 4 ще доведе до придобиване на трудови навици и повишаване конкурентоспособността на трудовия пазар на заетите младежи. Трудовата заетост ще спомогне за адаптирането им към икономическия и социален живот в региона, ще се повиши жизненият им стандарт и намали маргинализацията им. Процесът на социализация ще повлияе върху начина на мислене, личностното поведение, моралните ценности и издигане в социалната стълбица, промяна в социалния статут предаден по наследство. 139 741.00 128 925.71
Осигуряване на трудова заетост на 15 лица от целевата група в „Институт за продължаващо професионално образование и новаторство” ЕООД : Осигуряването на трудова заетост ще се извършва от партньора – „Институт за продължаващо професионално образование и новаторство” ЕООД. След провеждане на обучението за получаване на Свидетелство за втора степен професионална квалификация по професия социален асистент, ще се извърши и разпределение по работни места, раздаване на работно облекло и инструктаж при работодателя. Провеждане на инструктаж, който включва опознаване на спецификата на работодателя, реда и хигиената в него, запознаване с основните изисквания по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана. Запознаване с възможните рискове и с изискванията към поведението на заетите лица с оглед опазване на тяхното здраве. Инструктираните лица ще се подписват в специална за целта книга на работодателя. Изпълнението на дейността по проекта ще доведе до придобиване на трудови навици и повишаване конкурентоспособността на трудовия пазар на обучените младежи. Ще се спомогне за адаптирането им към икономическия и социален живот в региона, ще се повиши жизненият им стандарт и намали маргинализацията им. Процесът на обучение ще повлияе върху начина на мислене, личностното поведение, моралните ценности и издигане в социалната стълбица, промяна в социалния статут предаден по наследство. Все по-важна става индивидуалната идентичност на обучените младежи включително и от малцинствен произход, което е основа за тяхната устойчивост и непроменливост в света. 36 000.00 30 276.65
Информиране и публичност: Целта е повишаване на информираността на общността за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в нагласите към целевите групи, включително и достъпно разясняване какво е идентифициране и активиране на неактивни лица и за кого е предназначена. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на проекта се предвиждат регулярни публикации в сайта на Сдружението. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция. В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни материали: - Брошури – общо 500 броя за оповестяване на дейностите на проекта; - Табели по проекта - 2 броя; - Банери – 2 броя, които ще се използват при кампаниите, мотивационните тренинги и обучението. - Плакати – 30 броя, които ще се поставят на видни места в общините и кметствата. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на проекта се предвиждат и други информационни подходи като: Публикации в местни вестници и регулярни публикации в сайта на Кандидата и партньорите. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна пресконференция, на която ще бъдат поканени представители на местните медии, Агенция по заетостта, местните Дирекции Бюра по труда, общинска администрация, медии, местната общност и работодатели. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от проекта с мултимедийна презентация. 3 552.00 3 336.00
Организация и управление: С тази дейност се цели създаване на организация за ефективно управление, контрол на дейностите и успешно реализиране на проекта. Изграждане на цялостна визия и план на проекта. Сформиране на екип в състав – Ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Разпределението на задълженията на екипа за управление се фиксират както следва: Ръководител: - Управлява цялостното изпълнение на проекта. - Ръководи и координира работата на екипа. - Отговаря за постигане целите на проекта при спазване на изискванията на ОП „РЧР”. - Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, съобразно бюджета, счетоводната политика и добрите национални счетоводни практики. - Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на дейностите и резултатите на проекта. - Ръководи изготвянето, обобщаването и съхраняването на проектната документация, включително и финансовите отчети. - Отговоря за отчитането на проекта към Договарящия орган. - Представлява проекта пред местните институции. - Отговаря за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. Координатор: - Организира подготовката и изпълнението на дейностите по проекта. - Осигурява методическа и административна подкрепа на Ръководителя на проекта за: организиране и провеждане на обучения; екипни срещи; отчитане по проекта и др. - Следи за работата на експертите свързани с преките дейности. - Осъществява вътрешен мониторинг на дейностите. - Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта и подпомага дейността на останалите членове на екипа. Счетоводител: - Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане; - Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на ОП РЧР; - Води финансовата и счетоводна документация на проекта; - Изготвя финансовите отчети на проекта, следи за тяхното съхраняване и представяне пред Договарящия орган; - Подпомага екипа при отчитане на проекта; - Организира цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта; - Носи отговорност за първичните счетоводни документи; - Своевременно регистрира счетоводните операции; - Отговаря за правилното съставяне на първичните и вторичните документи съгласно Закона за счетоводството и следи за спазването на финансовата и бюджетна дисциплина. Технически сътрудник: -Следи за движението на входящата и изходяща кореспонденция, свързана с изпълнението на проекта и отговаря за спазването на сроковия контрол по нея; - Завежда всички подадени документи за участие в набора и подбора на кандидатите; - Подпомага ръководителя при подготовката на месечните доклади, като събира и обработва база данни, набира необходимата информация за дейността на екипа; - Води протоколи на работните срещи; - Води входящата и изходящата кореспонденция. Екипът за управление провежда процедурите за избор на изпълнители по реда на ПМС 118. 32 736.00 21 836.74

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.