Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към подобряване на раб. среда в Сигда ООД,чрез осигуряване на ДБУТ,повишаване качеството на работните места в компанията,както и въвеждането на практики за удължаване на профес. живот на по-възрастните работници и служители над 54г.Потребността от допълнително обезопасяване на високо рисковата работна среда (в областта на транспорта, спедицията и логистиката) и опазване на човешкия живот ще бъде удовлетворена чрез реалното въвеждане на резултатите от проекта във фирмата и следните дейности:Д1Разр., адаптиране и въвеждане на с-ми за развитие на ЧР в предприятието,включително възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесно съвместяване на проф.,семейния и личния живот и удължаване на трудовия живот на по-възрастните работници и служители.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието,насочени към повишаване на производителността и ООС; Д2Осигуряване на ДБУТ, чрез закупуване на КПС, ЛПС и специално РО; Д3 Осигуряване на соц. придобивки за работещите, ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка - СМР на битови помещения 1 и 2; Д4 Организация и управление на проекта; Д5 Информиране и публичност.Д6Осигуряване на соц. придобивки за работещите чрез оборудване на помещение за физическа култура и спорт;Д7Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на проф. и здравния статус на работещите, чрез - СМР за модерн. и рекон. чрез ремонтни дейности на ГСМ и склад за масла.Резултатите от проекта са насочени към: подобряване безопасността на служителите и работниците при осъществяване на раб. процеси; удължаване участието на по-възрастните работници и служители в заетостта; разработен и въведен иновативен модел и форми за управление на ЧР;въведени иновативни модели за организация на труда,насочени към ООС и повишаване на ефективността при използване на ресурситe на компанията. Целевата група е съставена от 119 човека,заети в компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване,адаптиране и въвеждане на с-ми за развитие на ЧР във фирмата,възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси,практики за по-лесното съвместяване на професионалния,семейния и личния живот,удължаване трудовия живот на по-възрастните работници.Въвеждане на иновативни модели за ор-ция на труда,насочени към повишаване на производителността и опазване на ОС: Дейност 1 е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси, чрез промени в наличните системи за подбор и развитие на ЧР, въвеждане на методи за повишаване ефективността на труда, съответстващи на стратегията за развитие на фирмата, насочена към оптимизация на работните процеси, вкл. гъвкави форми на заетост, въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители над 54г, въвеждане на иновативни модели за организация на труда в компанията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Работата на служителите и работниците в компанията е високо рискова и всяка грешка може да доведе до наранявания, загуба на човешки живот, сериозно замърсяване на околната среда или негативни икономически последствия от забавяне на процесите на превоз на товар, обработване на товари, поради спецификата на транспортните операции, логистиката, спедицията. Поради тази причина фирмата се нуждае от квалифициран и опитен персонал, чиято възраст в определени случаи надвишава 54г. Високо рисковата работа, високото ниво на стрес допълнително влошава условията на труд на лицата над 54г. В стратегията на "Сигда" ООД е заложена оптимизация на работните процеси, чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работно място и др.) и други практики за по-лесното съвместяване на професионалния и личния живот и въвеждане на иновативни модели за организация на труда в компанията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Ротацията на работните места в компанията по време на работа е трудно приложима поради тясната спецификация на всеки специалист в областта на транспорта и логистика, разнородния предмет на извършваната от всеки специалист дейност и към настоящия момент в "Сигда"ООД не е била практикувана. Изпълнението на Дейност 1 предвижда задълбочено определяне на спецификите на специалистите над 54 г, техните потребности, възможности за съвместяване на професионалния и личния живот и удължаване на професионалия живот, както и ротация на работните места. Резултатите се предвижда да бъдат въведени в дейността на фирмата чрез формулирането им на достъпен език в наръчници,обхващащи рутинните ежедневни операции в компанията и насочени към съвместяване на иновативните модели и действащата практика при работа във високо рискова стресова среда и опазване на околната среда. Бързото достигане до всеки служител и реално въвеждане в работната практика на предписаните мерки, след определяне на спецификите на целевата група, насочени към повишаване на ефективността на работните процеси и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, опазване на околната среда и удължаване на участието на опитните специалисти, като част от активно заетото население и осигуряване на професионална "приемственост" между различните поколения специалисти, се предвижда да бъде извършено от ръководството на Сигда ООД, като резултат от изпълнението на дейността по проекта. Удължаването на професионалния живот на работниците и служителите на Сигда и осигуряването на "приемственост" между различните поколения специалисти е от ключово значение за осигуряване на квалифициран и компетентен човешки ресурс, способен да извършва специфичните дейност в областта на обслужване и обезпечаване на транспорта на товари. 6 000.00 6 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионания и здравния статус на работещите, чрез средства за колективна и лична защита,специално работно облекло: Въз основа определяне на рисковете при различните извършвани работи, допълнителните рискове, политиката на компанията, насочена към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на работещите в предприятието и на база на утвърдения от Управителят „Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС” въз основа на Оценката на риска, се предвижда закупуване на лични предпазни средства и КПС, които освен, че ще удовлетворят изисквания на законодателството, ще осигуряват допълнителна защита от различните външни влияния в процеса на изпълнения на трудовите задължения. Предвидените за закупуване ЛПС и КПС ще заменят наличните такива, които с оглед периода на износване и качествата, са крайно недостатъчни за осигуряване здравето и безопасността на работещите и създават рискове за здравето и безопасността на работещите. Използването на ЛПС и КПС не може да премахне рисковете и опасностите, но позволява да се осигури превенция и/или да се отстрани възможността за тяхното неблагоприятно въздействие. С оглед същността на извършваните работи, наличните ЛПС и КПС се износват по-бързо не само заради материалите, от които са изработени, но и поради нуждата да се използват непрекъснато и спецификата на работа. Методиката за изпълнение и етапите на дейността са: 1. Подготовка на тръжна документация(в зависимост от ст-тта на процедурата и в съотвествие с ПМС118); 2. Събиране на оферти; 3. Оценка и класиране на получените.оферти; 4. Сключване на договор с изпълнител; 5. Изпълнение на договора; 6. Осигурени и раздадени ЛПС и КПС; 7. Мониторинг на изпълнението. Предвидените за закупуване ЛПС и КПС ще: -Осигурят по-висока защита от рисковете, при които се прилагат; -Отговарят на условията на съответното работно място с по-високо качество и допълнителна защита; -Бъдат съобразени с ергономията на работа и ергономичните изисквания и целите по отношение на здравословното състояние на работещите, които ги използват; -Бъдат съобразени с изискванията на приложимото европейско и национално законодателство на Р България в областта на осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Закупуването на всички ЛПС е съобразено със срока на износване в Списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за здраве и безопасност при работа, за периода на изпълнение на проекта. След провеждане процедурата и избор на изпълнител във връзка с дейността, ще бъдат осигурени и раздадени следните: ЛПС: - предпазни очила за работа с видеодисплей-12 бр;-защитна каска-119 бр; киселинно-устойчиви ръкавици за хигиенист-1 чифт;-работна престилка за хигиенист-1бр;-плътни киселинно-устойчиви обувки за хигиенист-1чифт;-защитни обувки зимни-109 чифта;-защитни обувки летни-109 чифта;-ботуши -5 чифта;-защитно облекло зимно-109 бр;-защитно облекло лятно-109 бр;-защитни ръкавици-101 чифта;-предпазни очила-89 бр;-антифони-36 бр;-заваръчен шлем-1 бр;-защитни ръкавици-1 бр;-заваръчна престилка-1 бр; КПС:ергономични столове-16 бр;оборудван шкаф за оказване на първа помощ-2 бр. 76 969.00 75 993.30
Осигуряване на социални придобивки на работниците и служителите - СМР за модернизация и реконструкция чрез ремонтни дейности на битови помещения 1и 2: Дейност 3 за модернизиране и реконструкция чрез ремонтни дейности на битови помещения 1 и 2 е насочена към осигуряване на социални придобивки за работещите, в това число извършване на модернизация и реконструкция на битовите помещения на Сигда ООД, до които имат достъп всички служители, назначени в компанията, а именно целевата група по проекта от 119 човека .Битовите помещенията се нуждаят от модернизиране и реконструкция чрез ремонтни дейности за освежаване на помещенията и привеждането им в съответствие с рационалните норми и специфичните условия за труд. Нужда на битово помещение 1: Помещението за модернизиране и реконструкция към момента се нуждае от ремонт, който да отстрани натрупаните във времето проблеми в инфраструктурата, които се състоят в проявяване на течове от прозорците в помещението, поради износване и амортизиране на съществуващата дограма. В следствие на течовете, по боята на стените и тавана се наблюдават пукнатини, а на места е излющена. Вратите в помещението са амортизирани, като се наблюдава измятане от пантите, които ги придържат. Нужда на битово помещение 2: Помещението за модернизиране и реконструкция към момента се нуждае от ремонт, който да отстрани натрупаните във времето проблеми в инфраструктурата, които се състоят в проявяване на течове в помещението. В следствие на течовете по боята по стените и тавана се наблюдават пукнатини, а на места е излющена. Вратите в помещението са амортизирани, като се наблюдава измятане от пантите, които ги придържат. Етапите на дейността са както следва: 1.Във връзка с изпълнението на дейността се предвижда да бъдат извършени строително-монтажни работи за модернизиране и реконструкция на битови помещения 1 и 2 на Сигда ООД. Дейността се предвижда да стартира през 7-ми проектен месец и да продължи до 12-ти проектен месец, като през първите 2 месеца от изпълнението на дейността се предвижда подготовката на необходимата документация за провеждане на процедурата за избор на изпълнител, събиране на предложения от кандидати, класиране на подадените оферти, избор на изпълнител и сключване на договор. От 9-ти месец до 12 - ти месец се предвижда действителното изпълнение на дейността, а именно СМР за модернизиране и реконструкция чрез ремонтни дейности на битови помещения 1 и 2. 2.Битово помещение 1 се нуждае от следните дейности: стъргане подкожушена боя; грундиране и изкърпване шпакловка; боядисване с латекс; боядисване с фасаген; смяна на фаянс в предверие; обръщане врати и прозорци; смяна на врати; смяна на прозорци, включително подпрозоречни дъски; смяна мивки; смяна мивка алпака; смяна смесителни батерии мивки; смяна смесителна батерия мивка алпака; смяна смесителна батерия мивка автомат; смяна смесителна батерия душ. Фасадата на битовото помещение се нуждае от следните дейности: стъргане подкожушена мазилка; изкърпване мазилка; топлоизолация с фибран 5 см; обръщане на прозорци; ремонт търкана мозайка по плотов; боядисване с фасаген съгласно съседните сград; смяна на капаци от поцинкована ламарина по бордове,монтаж и демонтаж скеле. 3.Битово помещение 2 се нуждае от следните дейности:стъргане подкожушена боя; грундиране и изкърпване шпакловка; боядисване с фасаген;смяна отделни плочки фаянс; блажна боя по врати; смяна смесителна батерия душ. 4. Приемане на извършените СМР от екипа по проекта. 20 983.00 20 038.00
Организация и управление на проекта: Сформиране на екип за организация, управление и администриране на проекта. Екипът се състои от: Ръководител, Координатор,Счетоводител, Техн.експерт по подготовка на тръжни процедури, Техн.експерт по подготовка на техн.и финансово отчитане.Екипът е съставен от служители на фирмата и външни експерти с богат опит при управление и отчитане на проекти, финансирани от ЕС .Екипът осигурява административно съдействие при изпълнението на заложените по проекта основна и специфични цели, тяхното съответствие с целите на ОП, достигане на устойчивост на резултатите, на заложените стойности на измеримите индикатори, постигане на прозрачност при изпълнение на дейностите. Ръководителят на проекта ще бъде ангажиран за 200 часа за целия период на изпълнение на проекта със следните дейности: Сформира и ръководи проектния екип. Организира и администрира дейностите на членовете на екипа по проекта при изпълнение на дейностите по проекта; Утвърждава тръжните документи и участва при провеждането на процедури за избор на изпълнители. Отговаря за правилното водене и съхранение на тръжната документация; Участва в организиране избора на изпълнители съвместно с външните експерти, които подпомагат процеса на организиране и провеждане на тръжните процедури, подготовки за финансово и техническо отчитане на проекта, съдейства и подпомага при сключване на договори с изпълнители и осъществява контрол при доставките; Ръководи, координира и контролира всички дейности, свързани с доставката на определеното в проектното предложение оборудване; Следи за правилния мониторинг и отчетност на проекта; Следи и отговаря за постигане на заложените по проекта цели и съответствието им със заложените индикатори; Контролира изпълнението на дейностите по проекта в срок и съгласно договора за БФП, както и правилното използване на финансовите средства; Отговорен е за създаване на организационни и материални условия за изпълнение на проекта; Организира, координира и участва активно при изпълнение на комуникационния план и визуализацията на проекта;отговаря за отчитането на проекта пред ДО и УО; Извършва и други дейности, които не попадат в задълженията на другите членове на екипа по управление на проекта. Счетоводителят по проекта ще бъде ангажиран за 200 часа за целия период на изпълнение на проекта със следните дейности: Отговаря за създаване и поддържане на контакти с банкови институции във връзка с предвидени плащания по проекта. Планира и осъществява контрол върху навременни плащания и отчитания на счетоводните операции по проекта. Поддържа и отчита счетоводната документация по изпълнение на проекта. Съдейства и участва при изготвяне на финансови междинни и финален отчети на проекта. Основните отговорности са свързани с: -законосъобразно и прозрачно изразходване и отчитане на средствата по проекта; -съхраняване и осчетоводяване на финансови документи по проекта; -изготвяне на междинни и финален финансови отчети по проекта в съответствие със законодателството и изискванията на ДО/УО и ги представя за одобрение и подпис на Управителя на компанията; -изготвя искания за плащания; -изпълнява и други задължения, свързани с финансовата дейност по проекта. Координаторът по проекта ще бъде ангажиран за 200 часа за целия период на изпълнение на проекта със следните дейности: Планира, организира и координира дейностите по проекта, участва в изготвянето на отчетите.Отговаря за ежедневното изпълнение на дейностите по проекта, като планира и следи работата, поддържа кореспонденцията по проекта и поддържа ефективни комуникации между всички членове на екипа. Отговаря за организация и изпълнение на тръжните процедури и съответствието им с нормативните и законови изисквания. Външните експерти са ангажирани както следва: - Външен експерт по подготовка на тръжни процедури - 200 часа за целия срок на проекта; Външен технически експерт подготовка на техническо и финансово отчитане на проекта - 200 часа. 9 326.10 9 088.67
Информираност и публичност: Дейността по информиране и публичност прилага задължителните изисквания на мерките по информиране и публичност на ЕС, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 година. Целта на дейността е да разгласи факта, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Европейския социален фонд. Мерките за информиране и публичност, предвидени по проекта, включват: - Изготвяне на 816 броя информационни стикери за маркиране на закупеното по проекта оборудване, обзавеждане, ЛПС и КПС; -Изготвяне на 1 брой информациона табела по местоизпълнение на дейностите по проекта- в административния офис на Сигда ООД; -Изготвяне на 1 брой плакат с информация за проекта, в която е упомената финансовата подкрепа от ЕС и поставянето им на видно за обществеността място-входа на административната сграда, в която се помещава Сигда ООД. Методите за информиране и публичност, показващи линията на финансиране на дейностите по проекта, се предвижда да бъдат прилагани за генерираната по проекта документация и за създадените във връзка с дейностите по проекта документи, за целия срок на изпълнение на проекта, като ще бъдат поставени необходимите означения върху документите. Предприятието ще изисква същото и от своите доставчици съгласно образците на Оперативната програма. Предвидената по проекта публикация, изготвена от екипа на Сигда ООД при стартиране на проекта и публикуването й в интернет страницата на фирмата се предвижда да обяви финансовия принос на Европейския съюз, Европейския социален фонд и ОП "Развитие на човешките ресурси" за изпълнение на предвидените по проекта дейности, ще очертае целите и очакваните резултати от изпълнението на проекта. Плакатът с информация по проекта (за входа на административната сграда, в която се помещава Сигда ООД) се предвижда да предоставят на обществеността информация, свързана с линията на финансиране на проекта и нейната визуализация, обща стойност на проекта, наименование на проекта и основна цел, начало и край на изпълнение на проекта. Информационната табела по местоизпълнение на проекта се предвижда да предостави на посетителите на фирмата и клиентите на фирмения магазин информация, свързана с линията на финансиране на проекта, обща стойност на проекта, наименование на проекта и основна цел. Всички информационни материали и методи за информиране и публичност ще бъдат подготвени съгласно изискванията, заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 година. 1 924.00 679.60
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на помещение за физическа култура и спорт: Въз основа на корпоративната стратегия на Сигда ООД за създаване на социални придобивки за работещите, Дейност 6 е насочена към оборудване на помещение на територията на Сигда ООД за физическа култура и спорт за ползване от служителите и работниците на Дружеството по време на почивка или след/преди работно време. Към момента в Дружеството няма изградено помещение за физическа култура и спорт, в което работниците и служителите да извършват спортни занимания с цел намаляване на нивото на стрес, подобряване на общото здравословно състояние и повишаване на мотивацията. Предвиденото за закупуване оборудване е ново за Дружеството и се предвижда да включва: бягаща пътека-1бр; крос тренажор-1бр; комбиниран уред с пет различни захвата за дърпане-1бр; уред за коремни мускули - 1 бр.; Паур плейт на принципа на вибрации- 1 бр.; машина за гърди - 1 бр. Сигда ООД разполага с подходящо помещение за оборудване и преструктурирането му в помещение за физическа култура и спорт и не се нуждае от извършване на строително-монтажни работи за привеждане на помещението в употреба. Етапи на изпълнение: 1.От 2-ри месец се предвижда да стартира организирането на процедура за избор на изпълнител съгласно изискванията на ПМС 118 (съгласно размера и вида на поръчката) за извършване на ремонтни дейности и доставка на оборудване-подготвени от екипа за организация и управление, ангажиран за подготовка на тръжни документации. Избор на изпълнител и сключване на договор. 2. През месеците 3-7 се предвижда извършването на избора на изпълнител и доставката оборудване за осигуряване на социални придобивки на работещите в Сигда ООД. 3. Приемане на доставено оборудване от екипа по проекта. 33 100.00 32 740.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионания и здравния статус на работещите, чрез - СМР за модернизация и реконструкция чрез ремонтни дейности на ГСМ и склад за масла: Дейност 7 за модернизиране и реконструкция чрез ремонтни дейности на ГСМ и склад за масла е насочена към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите, в това число извършване на модернизация и реконструкция на ГСМ и склад за масла на Сигда ООД, до които имат достъп всички работници, в чиито длъжностни характеристики, фигурира работа с тях и са част от целевата група по проекта. ГСМ и складът за масла се нуждаят от модернизиране и реконструкция чрез ремонтни дейности за обезопасяване на ГСМ и склад за масла и привеждането им в съответствие с рационалните норми и специфичните условия за труд. Нужда на ГСМ: Площадката за модернизиране и реконструкция към момента се нуждае от ремонт, който да отстрани натрупаните във времето проблеми в инфраструктурата, които се състоят в проявяване на течове в помещението, излющени стени,подобряване на ограднта мрежа,подмяна на дограма,поставяне на топлоизолация и освежаване на площадката. Нужда на склада за масла: Необходимост от обезопасяване на сградата за масла, чрез измазване, боядисване и освежаване с цел създаване на безопасност на работещите и с грижа към опазване на околната среда, тъй като помещението е склад за масла. Дейност 7 е насочена не само към обезопасяване на работното място ( ГСМ и Склад за масла), но и към намаляване вредното въздействие към околната среда. В тази дейност се залагат мерки по подобряване политиката на компанията по околна среда, по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на националното законодателство и ЕС. Площадките се нуждаят от обезопасяване, реконструкция и модернизация- ремонт/СМР, който да отстрани натрупаните във времето проблеми в инфраструктурата. Етапите на дейността са както следва: 1.Във връзка с изпълнението на дейността се предвижда да бъдат извършени строително-монтажни работи за модернизиране и реконструкция на следните площадки ( ГСМ и склад за масла) на територията на Сигда ООД. Дейността се предвижда да стартира през 5-ти проектен месец и да продължи до 10-ти проектен месец, като през първите 2 месеца от изпълнението на дейността се предвижда подготовката на необходимата документация за провеждане на процедурата за избор на изпълнител, събиране на предложения от кандидати, класиране на подадените оферти, избор на изпълнител и сключване на договор. От 7-ми месец до 10 - ти месец се предвижда действителното изпълнение на дейността, а именно СМР за модернизиране и реконструкция чрез ремонтни дейности на ГСМ и склад за масла. 2. ГСМ се нуждае от следните дейности: измазване бетонова стена под ограда; доставка и монтаж на железни колчета и оградна мрежа; ремонт търкана мозайка по плотове;полагане гранитогрес по под край колонките; ремонт мазилка по козирката;монтаж и демонтаж на скеле; смяна на дограма; топлоизолация с фибран 5 см; боядисване с фасаген съгласно съседните сгради; 3.Складът за масла се нуждае от следните дейности: измазване бетонова стена под ограда; доставка и монтаж пана за ограда; боядисване с фасген съгласно съседните сгради. 4. Цялостното изпълнение на дйността, вкл. мониторинга, изготвянето на тръжната документация и приемане на извършените СМР се извършва от екипа по организация и управление на проекта. 8 144.00 8 144.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.