Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Основната цел на дейността е да се подобри работата на партньорските образователни институции в сферата на работата в мултикултурна среда. Независимо, че в училищата и детската градина партньори по проекта, преобладават децата, чийто майчин език не е български, липсват специализирани стратетгии и планове за работа с тези деца. Някои дейности в тази насока са включени в общите планове или в някои от задължителните стратегии и програми на училището- за приобщаващото образование, за образователната интеграция и др. В същото време учителите споделят, че се нуждаят не просто от отделни действия и подходи за работа по различните учебни дисциплини , а от цялостна концепция за работа с деца от различни етноси. На практика сега съществуващите учебни планове и програми не са пригодени за работа с такива деца и учителите в повечето случаи или работят по общоприетите процедури или опитват нови методики на принципа проба- грешка. До момента не са правени специални проучвания и оценки на работата на училищата в мултикултурната среда и не може да се посочат най-съществените проблеми и предизвикателства. Необходимо е да се направи задълбочена аналитична оценка на сегашното състояние и на базата на идентифицираните въпроси да се разработи стратегия за работа на образователните институции в мултикултурна среда. Тези планове или стратегии ще бъдат уникални за всяко едно училище и ще отразяват конкретната специфика на проблемите.
В рамките на дейността ще бъдат предприети следните стъпки:
- Проучване на актуалната ситуация за работа в мултикултурна среда. В резултат от проучването ще бъде изготвен анализ на съществуващите проблеми и предизвикателства пред учителите в работата им с учениците в учебно- възпитателния процес, родителите на децата, за привличането на заинтересованите страни, в т.ч. на представителите на маргинализирани общности, взаимодействието с училищното настоятелство и др. Анализът ще включва проучване на документи, провеждане на разговори с учители, родители и друг персонал в училище, срещи с представители на институции и местни власти.
- Идентифициране на нуждите на педагогическите специалисти от нови знания и умения за работа в мултикултурна среда,
- изготвяне на план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции
- Оценка на досегашната работа на образователните медиатори и изготвяне на план за дейността им в мултикултурна среда.
Дейността стартира веднага след подписването на договора и продължава максимум до 4 месец от началото на проекта.
|
18 500.00
|
17 000.00
|
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда.: След изготвянето на стратегиите за работа на училищата и детската градина, партньори по проекта в условията на мултикултурна среда и на базата на обобщените теми за обучение Асоциация Интегро ще започне процеса на организиране на обученията. Предвижда се в обученията да се включат всички 144 учители от персонала на партньорите и 45 медиатора от общините, в които са партньорските организации.Предвиждат се обучения и от двата типа- А. Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити и тип Б. Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити. Всички обучения ще бъдат изнесени, като за всяка община това ще се организира в наличната база, с която общината разполага. Всеки учител от партньорските организации ще се включи в цикъл от обучения, които включват по едно обучение с присъждане на един кредит, едно обучение с присъждане на 2 кредита и едно обучение с присъждане на 3 кредита, като заедно с медиаторите ще участват и в едно съвместно двудневно обучение. Темите за обученията ще са измежду предварително идентифицираните теми: Културни особености и характеристики на различните етноси, Социализация на ромското дете, Предизвикателства, свързани с образованието на ромските деца и начините за тяхното решаване, Нуждата да адресираме социалното изключване и маргинализацията, причините и факторите за образователните предизвикателства на ромските деца, Аспекти и фактори, определящи идентичността, Културни нива и слоеве, Общи аспекти на комуникацията, Филтри на възприятията при комуникация, Механизми за развитие на предразсъдъци и стереотипи, Взаимодействие и партниране с родители и ромската общност, Емпатия и управление на отношенията, метода на ненасилствената комуникация, Въведение в концепцията за емоционална интелигентност- Развитие на емоционална компетентност и др. Обученията ще се възложат на външен изпълнител- институция съгласно чл. 43 от Раздел IV „Условия и ред за повишаване квалификацията на учителите, директорите и другите педагогически специалисти“ от Наредба №15 от 22.07.2019 г., обучителните организации по чл. 43, т. 2 следва да имат одобрени обучителни програми и да са вписани в Информационния регистър на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти. Възлагането е по реда на ПМС с публична процедура. Общият брой обучения е 64- по 15 с присъждане на 1,2 и 3 кредита и 19 двудневни обучения. |
160 551.00
|
127 052.48
|
Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда: Целта на дейността е да се мотивират педагози от партньорските организации за повишаване на квалификацията си и придобиване на по-висока професионално-квалификационна степен.Придобиването на такава степен е естествен завършек на цикъла от обучения, в които ще участват педагозите. В рамките на проекта средствата за придобиване на ПКС ще бъдат предоставени на учителите чрез партньорските организации в тнехните части от общия бюджет. Предвижда се в рамките на проекта за ПКС от 1 до 5 да се включат по 15 учители и още по толкова в подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС. Разпределението по училища/детска градина е следното:
За най-голямото училище СУ "Неофит Рилски", град Твърдица- 6 учителя за първа ПКС, 7 за втора ПКС, 6 за трета ПКС, 7 за четвърта ПКС и 6 за 5 ПКС, съответно общо 13 за подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС
СУ "Ц.Церковски" Никола Козлево- 4 учителя за първа ПКС, 3 за втора ПКС, 4 за трета ПКС, 3 за четвърта ПКС и 4 за 5 ПКС, съответно общо 7 за подготв. курсове за 4 и 5 ПКС
ПГ по ТЛП Омуртаг- 3 учителя за първа ПКС, 3 за втора ПКС, 3 за трета ПКС, 3 за четвърта ПКС и 3 за 5 ПКС, съответно общо 6 за подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС
ЦДГ "Щастливо детство" Твърдица- 2 учителя за първа ПКС, 2 за втора ПКС, 2 за трета ПКС, 2 за четвърта ПКС и 2 за 5 ПКС, съответно общо 4 за подготв. курсове за 4 и 5 ПКС
Изборът на учителите за включване в процедури за придобиване на ПКС ще се прави въз основа на нуждите на училището и участието на всеки един от учителите в обученията. Изборът ще се прави от комисия, съставена от членове на екипа на Интегро и от съответното училище. ПКС се присъждат от висше учебно заведение според избора на съответния учител и в съответствие със съществуващата нормативна база. |
8 835.00
|
0.00
|