Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели принос към подобряване на формулирането и реализирането на младежките политики на местно ниво на територията на община Брезник. Тази цел ще се постигне със следните дейности: Предвиждане на проучване и регистриране на младежките ресурси в общината по дейност 1.Разработване на Методология и инструментариум за мониторинг и оценка на младежките политики на общинско ниви по дейност 2.Кръгла маса за приемане на Методологията дейност 3.Граждански Мониторинг на община Брезник за  общинските младежки политики – дейност 4.Кръгла маса за Младежки политики с представяне на Доклад с препоръки за моментното състояние на община Брезник –дейност 5. Всички тези дейности ще бъдат в съответствие с Европейските и национални стандарти и добри практики, на базата на мониторинг, обратна връзка, партньорство и отправяне на препоръки от страна на гражданското общество. Целевите групи, към които е насочен проекта, включват общинските власти, отговорни за местната младежка политика, гражданските организации (младежки и работещи с младежи), както и широката общественост в община Брезник.  Повишаване на капацитета на кандидата за граждански мониторинг и застъпничество по отношение на младежки политики, като една от мерките за устойчивост и мултиплициране. Основни продукти на проекта са Методология и инструменти за оценка на младежката политика на общинско ниво и Доклад от гражданския мониторинг на общинските младежки политики, които ще бъдат достъпни чрез публикациите, включително и онлайн. Продължителността на проекта е 16 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване и регистриране на младежките ресурси в община Брезник : Тази дейност включва проучване и регистриране на младежките ресурси в община Брезник. Ние знаем колко е важно участието на гражданското общество в управлението. Гражданското общество съществува от времето на Перикъл, когато не е имало юридически структури на гражданите и се е развило през различните исторически епохи. През всичките периоди на развитие и упадък се е запазило основното определящо качество на Гражданското общество, а именно да бъде коректив на управляващите. Ролята му е основна и то съществува само при развитите демократични общности, където има връзка управлявани – управляващи и обратно. Формалната част от него са неправителствени организации, граждански инициативи и други граждански формирования с идеална цел. 11 880.00 11 880.00
Разработване на Методология и инструментариум за мониторинг и оценка на младежките политики на общинско ниви : С тази дейност целим да разработим критерии за оценка на местни младежки политики на базата на европейски и национални стандарти и добри практики; Освен това искаме да създадем общ (унифициран) механизъм и инструментариум за оценка на база критериите, включително, чрез обратна връзка от страна на гражданите – обект на тези политики. Целеви групи към които ще се насочим са: граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО. Нашият опит показва, че в страната няма общо приети критерии и методика за оценка на младежката политика на ниво община. Това определено е една от причините за незадоволителното състояние в тази област. Разработването на критерии, които ще се използват е важно, защото ще дадат обща база за сравнение и ще позволи да се отрази контролът от страна на гражданското общество. На база на тези критерии е необходимо да се разработят средствата и механизмите за осъществяване на оценяването на качеството и ефективността на младежките политики на ниво община, които да дават достатъчно ясен и обективен резултат, който може да служи за надеждна обратна връзка. В тези средства и механизми ще бъдат включени: проучвания – на публично достъпни документи и публикации, официални запитвания и кореспонденция, структурирани интервюта с фокус-групи, анкетиране на граждани и граждански организации – обект на младежките публични политики и пр. Фокусът на методиката ще бъдат младежките политики на общинско ниво. Тази дейност е свързана с разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг върху действията, решенията, и политиките по отношение на младежта, в случая провеждани на местно ниво в община Брезник. 14 256.00 14 256.00
Кръгла маса за приемане на Методологията : Предвиждаме в рамките на един ден да направим Кръгла маса за запознаване с изработената Методологията и инструменти за оценка на младежката политика на общинско ниво на ключови специалисти и експерти от младежкия сектор; Чрез тях ще се извърши оценка на приложимостта на младежките политики на територията на община Брезник. Освен това ще се подобри качеството на продукта на база мнения и предложения от участниците в мероприятието; Ще развием партньорство между публичния и гражданския сектор в името на обща кауза. Целеви групи към които сме се насочили са: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО. 267.30 267.30
Граждански Мониторинг на община Брезник за общинските младежки политики : Граждански мониторинг на общинските младежки политики в целевия район Предвиждаме да се направи независима оценка на общинските младежки политики в община Брезник по стандартизирани критерии и да се формулират препоръки за усъвършенстване към публичната власт. Да се идентифицират и опишат добрите практики, ако има такива. Да се тества разработената Методологията и нейната приложимост на практика. Целеви групи към които сме се насочили са: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; Създадената Методологията, инструменти за граждански мониторинг и оценка на младежката политика на общинско ниво ще бъде приложена на практика в община Брезник. Експертния екип работещ по дейността ще събере необходимата информация и ще я анализира и оцени от гледна точка на приетите критерии. Дейността ще изисква проучвания (на документи, публикации и пр.), освен това и теренна работа, което предполага различни роли и специализация на участниците в екипа. Ще бъде изработена конкретна оценка, включваща всичките приложими критерии. На базата на тези оценки и на въздействието на националните политики за младежта на местно ниво, събраната информация ще бъде анализирана и обобщена в доклад. Тук ще се включат и съществуващите добри практики, които има смисъл да бъдат разпространени и утвърдени. Докладът ще завършва с препоръки към публичните власти за подобряване на процеса за формулиране и изпълнение на младежки политики, включително и за усъвършенстване провеждането на консултативни процеси и разширяване на гражданското участие. Не на последно място, проучването ще послужи и за тестване на разработената Методологията и оценка на нейната приложимост, което ще бъде направено от експертния екип. 28 512.00 28 508.44
Кръгла маса за Младежки политики с представяне на Доклад с препоръки за моментното състояние на община Брезник: С тази дейност целим да запознаем целевите групи с резултатите от изследването и идентифицираните добри практики. Да развием диалога и партньорството между публичния и гражданския сектор в името на обща кауза. Да популяризираме и разпространим резултатите от проекта, както и да планираме тяхната устойчивост. Целеви групи към които сме се насочили са: общински ръководства и специалисти, отговарящи за младежки дейности; граждански организации – младежки и работещи с младежи НПО; медии и широката общественост. 178.20 178.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.