Управление на проект "Партньорство за адаптация към климатичните промени": Организацията и управлението на проекта ще бъде реализирано от съвместен екип, състоящ се от: ръководител на проекта, координатор, финансов експерт и юрист от страна на Община Смолян и финансов експерт и координатор от всяка от останалите общини и партньори. Екипът ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта, разходването на средствата, комуникацията с всички заинтересовани страни, включително норвежкия партньор и ПО. Дейността ще осигури:
-точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи;
-пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите;
-възможност за контрол върху качеството и предприемане на мерки в случай на отклонения;
-механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението.
Отговорностите на членовете на екипа са съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики/договорите за съответните позиции. Ефективното управление и контрол на дейностите ще се гарантира от екипа, като екипната работа се базира на правилно подбрани експерти, с ясно дефинирани задачи. Регулярно ще бъдат провеждани срещи за анализиране напредъка, проблеми и предстоящи задачи. За осъществяване на мониторинг и контрол върху изпълнението на договорите с външни изпълнители, екипът ще извършва проверки за тяхното спазване.При документални проверки ще проверява коректността на издадените документи. Ще бъдат провеждани периодични срещи и с изпълнителите, за обсъждане на дейности, срокове и евентуални трудности.
Ще бъде приложена и система за осъществяване на вътрешен мониторинг на напредъка по изпълнението на проекта, като се следи: 1.Дали се спазват изискванията на ДБФП. 2.До каква степен постигнатите резултати отговарят на заложените. 3.Налице ли са отклонения от времевия график и какви мерки са предприети.4.Възникнали ли са трудности.5. Дали направените разходи отговарят на предвидените в бюджета и дали са спазени принципите за прозрачност, целесъобразност и законосъобразност при извършване.
The management of the project will be run by a joint team consisting of: project manager, coordinator, financial expert and lawyer, all servants at the Municipality of Smolyan and financial expert and coordinator from each of the other municipalities and partners. The team will be responsible for the overall implementation of the project, the spending of the funds, the communication with all stakeholders, including the Norwegian partner and the PO. The activity will provide:
-accurate determination of the time and resources for the individual tasks;
-effective implementation of the activities;
-quality control and taking measures in case of deviations;
-Risk management mechanism ;
The responsibilities of the team members are in accordance with the specifics of the intervention and their respective position in the team and will be laid down in the job descriptions / contracts for the respective positions. The effective management and control of the activities will be guaranteed by the team, as the team work is based on properly selected experts, with clearly defined tasks. Meetings will be held regularly to analyze progress, problems and upcoming tasks. In order to monitor and control the implementation of the contracts with external contractors, the team will perform inspections for their compliance.During documentary checks will be checked the correctness of the issued documents. Periodic meetings will also be held with the contractors to discuss activities, deadlines and possible difficulties.
A system for internal monitoring of the progress of the project will be applied, monitoring:
1. The requirements of tha grant contract to be observed.
2. How the achieved results correspond to the set ones.
3. Deviations from the time schedule and what measures have been taken.
4. Difficulties and constraints
5. Expenditure incurred to correspond to the approved budget and principles of transparency, expediency and legality to be observed.
|
51 419.40
|
34 141.61
|
Разработване и прилагане на мерки, водещи до директно намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към климатичните промени/Development and implementation of measures leading to direct reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to climate change: Дейността предвижда проектиране, доставка и монтаж на инсталации:
1.Инсталация за производство на електроенергия (ИПЕ) от ВИ, разположена на покрива на сградата на Спортна зала гр. Смолян.
2.Комбинирана инсталация за производство на електроенергия и топлоенергия от ВИ, разположена на покрива на сградата на Плувен басейн гр. Смолян
3.ИПЕ от ВИ, разположена на паркинг конструкции и осигуряваща енергия за нуждите на Спортна зала гр. Свиленград вкл. и за зарядна станция за електромобили за четири автомобила
4.ИПЕ от ВИ, разположена на покрива на сградата на МБАЛ гр. Асеновград
5.ИПЕ от ВИ, разположена на покрива на сградата на Градска библиотека "Паисий Хилендарски" гр. Асеновград
6.ИПЕ от ВИ, разположена на покрива на сградата на Община Крушари в с. Крушари
Инсталации 1, 3, 4, 5 и 6 са с мощност 30 kWp и осигуряват планирано производство на потребна електроенергия в размер на 30 MWh годишно. Инсталация 1, 4, 5 и 6 са разположени на покрива на сградите, а инсталация 3, се монтира на покрива на паркинг конструкции. Захранват в off-grid връзка сградата на (до) която са монтирани. Инсталациите осигуряват електроенергия изцяло за собствени нужди.
Инсталация 2 e с инсталирана мощност 30 kWp (комбинирана мощност електроенергия и топлоенергия) и осигуряват планирано производство на потребна електроенергия в размер на 30 MWh год. и топлоенергия в размер на 90 MWh.Инсталацията е монтирана на покрива на сградата и осигурява електроенергия за собствени нужди, както и топлинна енергия за подгряване на басейна в сградата.Инсталацията е иновативна на ниво прилагане в общински обекти и в пълно съответствие със заложеното в Плана за действие за устойчива енергия и климат за периода 2021-2030г. на община Смолян.Усвояването на произведената енергия от ВИ от инсталациите е на 100%.
The activity envisages design, delivery and placement of the installations:
1. Installation for the production of electricity from renewable energy unit, located on the roof of the building of the Sports Hall in Smolyan.
2. Combined installation for production of electricity and heat from renewable energy unit, located on the roof of the building of the Swimming Pool, Smolyan.
3. Installation for production of electricity from renewable energy, located on parking areas and providing energy for the needs of the Sports Hall in Svilengrad, incl. and for an electric car charging station for four cars.
4. Installation for production of electricity from renewable energy unit, located on the roof of the building of MHAT Asenovgrad
5. Installation for production of electricity from renewable energy unit, located on the roof of the building of the City Library "Paisii Hilendarski" Asenovgrad
6. Installation for production of electricity from renewable energy unit, located on the roof of the building of the Municipality of Krushari in the village of Krushari.
Installations 1, 3, 4, 5 and 6 have an installed capacity of 30 kWp and provide planned production of required electricity in the amount of 30 MWh per year. Installation 1, 4, 5 and 6 are located on the roof of buildings, while installation 3 is mounted on the roof of parking structures. The installations supply the building to which they are installed in an off-grid connection. The installations provide electricity entirely for their own needs.
Installation 2 has an installed capacity of 30 kWp (combined power of electricity and heat) and provide planned production of electricity of 30 MWh per year and heat of 90 MWh. The installation is installed on the roof of the building and provides electricity for own needs, as well as thermal energy for heating the pool in the building. The installation is innovative at the level of application in municipal sites and in full compliance with the set in the Sustainable Energy and Climate Action Plan for the Period 2021-2030 of the Municipality of Smolyan. The utilization of the energy produced by renewable energy from the installations is 100%. |
524 425.02
|
256 672.80
|
Въвеждане на система за интелигентен енергиен мониторинг - Смарт център за мониторинг на производство, потребление и потенциал на енергия по проект "Партньорство за адаптация към климатичните промени" / Introduction of a system for intelligent energy monitoring - Smart Center For Monitoring Of The Production, Consumption And Potential Of Energy : Системата („Смарт център“ ) за интелигентен енергиен мониторинг и управление ще обединява индивидуални модули за управление в комплексна WEB базирана среда. Платформата следва да се управлява чрез софтуер от персонален компютър и да позволи свързване на множество устройства в интегрирана система. Интеграцията ще позволява разработване на иновативни софтуерни модели за оптимизация и алгоритмизация на управлението на контролираните системи и устройства на апаратно ниво.
Центърът следва да обхваща дейности по мониторинг на произведената електроенергия от пет броя PV инсталации, произведената топлоенергия от една хибридна PVt инсталация, мониторинг на 4 датчика за измерване на слънчева радиация и 4 датчика за измерване скорост на вятъра в урбанизираните територии. Ще се осъществява и мониторинг на произведената енергия от отоплителните инсталации на сградата "Басейн" на територията на община Смолян. Ще се осъществи и мониторинг на потребната електроенергия за всяка сграда. Софтуерът на системата, ще поддържа подходяща архитектура, която ще позволява разделянето на резултатите по Общини. Централният диспечерски пункт ще е ситуиран в сградата на Община Смолян. В рамките на изграждане на центъра следва да се обучат и двама служители на Община Смолян за работа със софтуера. Обучението на лицата следва да е минимум 2 дни, като се допуска обучаемите лица да присъстват и на дейностите по внедряване и пуск на инсталацията.
Внедряването и пуска на системата следва да включва изграждането на цялостната архитектура на системата, инсталиране на софтуера, провеждане на тестове и пуск.
The system ("Smart Center") for intelligent energy monitoring and management will combine individual management modules in a complex WEB-based environment. The platform should be managed by PC software and allow multiple devices to be connected in an integrated system. The integration should allow the development of innovative software models for optimization and algorithmization of the control of controlled systems and devices at the hardware level.
The center should cover activities for monitoring the electricity produced by five PV installations, the heat produced by one hybrid PVt installation, monitoring of 4 sensors for measuring solar radiation and 4 sensors for measuring wind speed in urban areas. The energy produced by the heating installations of the "Pool" building on the territory of Smolyan municipality will also be monitored. The required electricity for each building will also be monitored. The software of the system will maintain an appropriate architecture that will allow the division of results by municipalities.
The central dispatching point will be located in the building of Smolyan Municipality. As part of the construction of the center, two employees of the Municipality of Smolyan should be trained to work with the software. The training of the persons should be at least 2 days, and the trainees are allowed to attend the activities for implementation and commissioning of the installation.
The implementation and commissioning of the system should include the construction of the overall system architecture, software installation, testing and commissioning. |
72 600.00
|
0.00
|
Извършване на обследвания (първоначални и последващи) за енергийна ефективност по проект "Партньорство за адаптация към климатичните промени"/Preparation of energy efficiency audits (initial and subsequent) under project “Partnership For Adaptation To Climate Change” : Обхватът на дейностите включва изпълнението на обследване за енергийна ефективност,сертифициране и изготвяне на оценка за постигнати енергийни спестявания след изпълнени енергоспестяващи мерки. Тези дейности ще изпълнят заложените мерки в Плановете за енергийно устойчиво развитие на Общините Смолян, Свиленград и Крушари, за обследвания на сгради над 250 м2, като се предвижда извършване на енергийни обследвания за сгради с РЗП м2, както следва: 4 сгради в Община Смолян с площ 57763 м2, 11 сгради в община Свиленград с площ 29883.44 м2,община Крушари - 11 сгради с обща площ от 12318,20 м2. Разработването им ще подпомогне общините партньори, както при планирането на прилагането на мерките за енергийна ефективност, така и да подпомогне точна оценка на очакваните енергийни спестявания. По този начин общинската администрация успешно ще планира и повиши способността на местните общности да намаляват емисиите и да се адаптират към променящия се климат.
Обследванията за енергийна ефективност ще се извършват в съответствие с Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради изменена ноември 2017г издадена от МРРБ, ЗЕЕ и наредбите към него: Наредба № Е-РД-04-1 от 22.01.2016г.; Наредба № Е-РД-04-2 от 22.01.2016г. и Наредба № Е-РД-04-1 от 14 март 2019г.
Тази дейност ще доведе до: Намаляване на топлинните загуби; Постигане на нормативна температура в помещенията; Постигане на икономия на енергия в общите части; Намаление на енергопотреблението, респективно и на парични средства; Намаляване на производството на вредни емисии въглероден диоксид; до намаляване на годишния разход на енергия. Сградата ще премине в по-висок клас на енергопотребление и ще увеличи експлоатационната си годност.
The scope of activities includes the implementation of energy efficiency audits (EEA), certification and assessment of achieved energy savings after implemented energy saving measures. These activities will implement the measures set in the Sustainable Energy Development Plans of the Municipalities of Smolyan, Svilengrad and Krushari, for audits of buildings above 250 m2, including energy audits for buildings with floor area in m2, as follows: 4 buildings in Smolyan Municipality with an area of 57763 m2, 11 buildings in Svilengrad Municipality with an area of 29883.44 m2, Krushari Municipality - 11 buildings with an area of 12318, 20 m2. Their development will help partner municipalities, both in planning the implementation of energy efficiency measures and to support accurate assessment of expected energy savings. In this way, the municipal administration will successfully plan and increase the ability of local communities to reduce emissions and adapt to climate change.
The energy efficiency audits will be carried out in accordance with Ordinance 7 for energy efficiency of buildings, amended in November 2017, by the Ministry of Regional Development and Public Works, Energy Efficiency Act and its ordinances: Ordinance № Е-РД-04-1 of 22.01.2016; Ordinance № Е-РД-04-2 from 22.01.2016 and Ordinance № E-RD-04-1 of March 14, 2019.
This activity will lead to: Reduction of heat losses; Achieving regulatory temperature in the premises; Achieving energy savings in common areas; Reduction of energy consumption and expenditures, respectively; Reducing the production of harmful carbon dioxide emissions; to reduce annual energy consumption. The buildings will move to a higher class of energy consumption and will increase its serviceability. |
108 990.43
|
67 933.33
|
Изготвяне на краткосрочни програми за насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници и биогорива по проект "Партньорство за адаптация към климатичните промени"/Preparation of short-term programs for promotion of the use of energy from renewable resources and biofuels under the project "Partnership for Adaptation to Climate Change": При изготвяне на краткосрочни програми за насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници и биогорива ще се спазват изискванията на Закона за енергетиката, Закона за енергийната ефективност, Закон за енергията от възобновяеми енергийни източници, Национален план за действие по енергийна ефективност, Закон за регионално развитие, Национална стратегия за регионално развитие, Национална стратегия за енергийна ефективност, нормативни и програмни документи на ЕС – Директива 2010/31/ЕО относно енергийните характеристики на сградите, Директива 2009/28/ЕО за насърчаване използването на енергия от възобновяеми енергийни източници, „Указания за изготвяне на общински програми за насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници и биогорива”, публикувани на сайта на Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), рубрика „Документи”, http://www.seea.govemment.bg/documents/ukazania-04-06-FINAL.pdf, други нормативни документи на общините партньори от по-високо йерархично ниво и всички специализирани, законови и подзаконови актове, касаещи конкретната проблематика действащи в Република България. За всяка от общините партньори Община Смолян, Свиленград, Асеновград, Крушари ще се изготви нова програма, като в нея ще се имплементират резултатите и усвоените нови знания и добри практики при изпълнението на настоящият проект.Основна цел на програмите е насърчаване използването на енергия от възобновяеми източници.
The preparation of short-term programs for promotion of the use of energy from renewable resources and biofuels will comply with the requirements of the Energy Act, the Energy Efficiency Act, the Renewable Energy Resource Act, the National Energy Efficiency Action Plan, the Regional Development Act, National Strategy for Regional Development, National Strategy for Energy Efficiency, EU regulations and programming documents - Directive 2010/31 / EC on the energy performance of buildings, Directive 2009/28 / EC on the promotion of the use of energy from renewable energy resources, "Guidelines for preparation of municipal programs to promote the use of energy from renewable sources and biofuels ", published on the website of the for Sustainable Energy Development Agency (SEDA), section" Documents ", http://www.seea.govemment.bg/documents/ukazania- 04-06-FINAL.pdf, other regulatory documents of the partner municipalities from a higher hierarchical level and all specialized, laws and bylaws concerning the specific issues in force in the Republic of Bulgaria.
A new program will be prepared for each of the partner municipalities Smolyan, Svilengrad, Asenovgrad, Krushari, and it will include the results and acquired new knowledge and good practices of the implementation of this project. The main goal of the programs is to promote the use of energy from renewable sources.
|
40 000.00
|
0.00
|
Подобряване уменията и експертизата на общинските служители за оценка на ефективността при планиране и изпълнение стратегически програми и прилагане на мерки за смекчаване и АИК /Improving the skills and expertise of municipal servants/experts in assessing the effectiveness of planning and implementing strategic programs and implementing measures to mitigate and ACC: Дейноста включва Изнасяне на доклади за самооценка, комуникация между експертите и подобряване тяхната компетенция в процеса на работа.
1. Докладът за самооценка (ДС) е основен документ, с който може да се извърши оценяване на увеличената компетентност за планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени от страна на общинския служител, респективно от Общината .
Вниманието на експертите следва да е насочено към проверка на ефективността, с която общината поддържа, контролира, развива качеството и изпълнява програми за АИК.
2. Докладът за самооценка ще даде възможност да се:
- оцени начина, по който общината осъществява своята мисия и цели;
- оцени доколко общинската администрация изпълнява задълженията и отговорностите си при поддържането, контрола и развитието на качеството на програмите насочени към адаптация към климатичните промени;
- оцени функционирането на структурите на общината по отношение на изпълнението на проекти насочени към адаптация към климатичните промени;
- предложи виждане как се поддържа качеството и до каква степен се постигат индикаторите заложени в общинските планове и програми за енергийно устойчиво развитие.
ДС ще се извършват от служители на общините като за всяка община са предвидени по два доклада за самооценка през периода на изпълнение на проекта. за целият период на проекта се предвиждат 8 доклада за самооценка.
The activity includes Reporting for self-assessment, communication between experts and improving their competence in the work process.
1. The Self-Assessment Report (SAR) is a basic document with which the assessment of the increased competence for planning measures for mitigation and adaptation to climate change by the municipal employee, respectively by the Municipality, can be performed.
The attention of the experts should be focused on checking the effectiveness with which the municipality maintains, controls, develops quality and implements adaptation climate change programs.
2. The self-assessment report will make it possible to:
- assess the way in which the municipality carries out its mission and goals;
- assess the extent to which the municipal administration fulfills its obligations and responsibilities in maintaining, controlling and developing the quality of programs aimed at adaptation to climate change;
- assess the functioning of the structures of the municipality in terms of the implementation of projects aimed at adaptation to climate change;
- offered a vision of how the quality is maintained and to what extent the indicators set in the municipal plans and programs for energy sustainable development are achieved.
SAR will be carried out by municipal employees and for each municipality are provided two self-assessment reports during the implementation of the project. 8 self-assessment reports are envisaged for the whole project period. |
24 940.00
|
11 899.01
|
Обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво в партньорство с Норвежкия университет за Наука и технологии в Трондхайм. / Exchange of Experience, knowledge and good practices at management and expert level in partnership with Norway University of Science and Technology in Trondheim : Партньор по проекта е Норвежкият университет за наука и технологии (NTNU) - университет с международен фокус, със седалище в Трондхайм и кампуси в Олесунн и Йовик.
NTNU е най-големият университет в Норвегия, с 14 факултета и 70 катедри и отдели и има повече от 39 000 студенти. Университетът използва основния си научен профил в областта на технологиите и природните науки и своята интердисциплинарна компетентност, за да отговори на глобалните предизвикателства, обобщени от неговата визия: Знание за един по-добър свят. Три от четирите области на стратегически изследвания в NTNU - Устойчивост, енергетика и здраве - допринасят пряко за устойчивата урбанизация, предоставяйки креативни иновации с огромно социално и икономическо въздействие в тясно сътрудничество с градовете, индустриите, властите и гражданското общество.NTNU има основен профил в науката и технологиите, разнообразни програми за професионално обучение и голяма академична широта, която също включва хуманитарни науки, социални науки, икономика, медицина, здравни науки, образователни науки, архитектура, предприемачество, художествени дисциплини и художествени дейности . В момента NTNU участва в 92 проекта на ЕС, от които в 26 (28%) е координатор.
Партньорът със своята експертиза и опит в разработването и прилагането на мерки за устойчиво развитие и адаптация към климата ще допринесе за предаването на знания и водеща практика от страната донор за постигнане на устойчиви градски екосистеми, които имат нулеви емисии и работят за постигането на градове със 100% възобновяема енергия до 2030 г. Целенасочените усилия за постигане на положителен енергиен баланс в градовете имат решаващ принос за постигането на климатичните и енергийни цели на Европа. Партньорът ще участва в разработването на програмата за обучение на представителите на местната власт за начина на планиране и реализация на мерки за адаптация към изменението на климата, за прилагането на процеса учене-знание-действие в местното управление.
The project partner is the Norwegian University of Science and Technology (NTNU) - an internationally focused university with headquarters in Trondheim and campuses in Aalesund and Jovik.
NTNU is the largest university in Norway, with 14 faculties and 70 departments and divisions and has more than 39,000 students. The University uses its core scientific profile in technology and science and its interdisciplinary competence to meet the global challenges summarized by its vision: Knowledge of a better world.
Three of NTNU's four areas of strategic research - Sustainability, Energy and Health - contribute directly to sustainable urbanization by delivering creative innovations with huge social and economic impact in close collaboration with cities, industries, authorities and civil society. NTNU has a core profile in science and technology, a variety of vocational training programs and a wide academic breadth, which also includes humanitarian science, social sciences, economics, medicine, health sciences, educational sciences, architecture, entrepreneurship, arts and fine arts. NTNU is currently involved in 92 EU projects, of which 26 (28%) the university is in the role of project coordinator.
The partner with its expertise and experience in the development and implementation of measures for sustainable development and adaptation to climate change will contribute to the transfer of knowledge and leading practice from the donor country to achieve sustainable urban ecosystems that have zero emissions and work to achieve cities with 100 % renewable energy by 2030. Decisive contribution to achieving Europe's climate and energy goals is achieved through targeted efforts for a positive energy balance in cities. The partner will participate in the development of the training program for local government representatives on how to plan and implement measures for adaptation to climate change, for the implementation of the learning-knowledge-action process in local government.
|
53 766.18
|
0.00
|
Изпълнение на мерки по комуникация и публичност вкл. и изготвяне на интернет сайт по проект "Партньорство за адаптация към климатичните промени"/Implementation of Communication and Publicity measures incl. and preparation of a website under the project "Partnership for Adaptation to Climate Change".: В разработения Комуникационен план с цел да се подчертае ролята на ФМ на ЕИП 2014 – 2021 г. и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна. Чрез изпълнение на мерките по комуникация и публичност ще се предостави информация за съществуването, целите, възможностите и сътрудничеството, изпълнението и цялостния принос на проекта. Мерките за информация и публичност ще се прилагат в съответствие с Комуникационния план и ще достигат до широката общественост, медиите и заинтересованите страни на регионално и местно ниво.
Предвидените мерки ще бъдат изпълнени изцяло в съответствие с Ръководство за комуникация и дизайн ФМ на ЕИО и Норвегия за периода 2014-2021 г. Дейности:
-Разработване на уебстраница с информация за проекта.
-Разработване на фейсбук страница, в която ще се публикуват новини и информация за напредъка на проекта.
-Организиране на шест мащабни официални събития, като по време на събитията ще се поставят банери: Откриваща пресконференция, „Първа копка“ и пресконференция с „Откриване на обект/„Рязане на лента“ за Община Смолян и по едно събитие - Финална пресконференция с „Откриване на обект /Рязане на лента“ за останалите 3 общини.
-Изработване и поставяне на 6 бр. билборд на всяка сграда където ще се извършва дейност по проекта.
-Изработване и поставяне постоянна информационна табела след приключване на дейностите за всички общини 6 бр. и 1бр. за партньора Плеядес България ООД.
-Публикации в местни и регионални медии - 3 бр. и изработване и разпространение на платени съобщения в електронните медии 4 бр. (Смолян)
-Публикации в местни и регионални медии (Крушари, Свиленград и Асеновград)-3бр.
-Изработване и разпространение на брошури от рециклирана хартия-500 бр.
-Изработване и разпространение на листовки (флаер) двустранен печат от рециклирана хартия-500 бр.
-Изработване и поставяне на информационни стикери за закупеното оборудване-1000 бр.
А Communication Plan has been developed for the project in order to emphasize the role of the EEA FM 2014-2021 and to ensure that the assistance from this mechanism is transparent. The implementation of the communication and publicity measures will provide information on the existence, objectives, opportunities and cooperation, implementation and overall contribution of the project. The information and publicity measures will be implemented in accordance with the Communication Plan and will reach the public, the media and the stakeholders at regional and local level. The measures planned under the plan will be implemented fully in accordance with the Communication and Design Guide of the Financial Mechanism of the EEC and Norway for the period 2014-2021. Activities:
-Development of a web page with information about the project.
-Development of a Facebook page in which news and information about the progress of the project will be published.
-Organization of 6 large-scale official events, during which banners will be placed: Opening of a press conference, "First sod" and a press conference with "Opening of the site /"Cutting the ribbon" for the Municipality of Smolyan and one event - Final press conference with “Opening of the Site /"Cutting the ribbon" for the other 3 municipalities.
-Manufacture and placement of 6 billboards for each building where the project will be carried out.
- Manufacture and placement of a permanent information board after the completion of the activities for all municipalities - 6 pcs. and 1pc. for the partner “Pleiades Bulgaria” Ltd.
-Publications in local and regional media - 3 pcs. and production and distribution of paid messages in the electronic media 4 pcs. (Smolyan)
-Publications in local and regional media (Krushari, Svilengrad and Asenovgrad) -3pcs.
-Manufacture and distribution of brochures from recycled paper-500 pcs.
-Manufacture and distribution of leaflets (flyer) double-sided printing of recycled paper-500 pcs.
-Manufacture and placement of informational stickers for the purchased equipment - 1000 pcs.
|
33 816.00
|
13 623.60
|
Подобряване на компетентността чрез обучение на общински служители по проект "Партньорство за адаптация към климатичните промени"/Improving the competence of municipal employees through training under “Partnership For Adaptation To Climate Changes” Project: Дейността е насочена към служителите в общините партньори и цели развиване на знанията, уменията, опита и капацитета, необходими за подпомагане на планирането и проектирането, изпълнението и мониторинга, както и репликацията и интегрирането на мерки за смекчаване и адаптация към климатичните промени на ключови експерти с ресор устойчиво развитие. Местната власт се нуждае от професионалисти от ново поколение, както и от опитни специалисти. Обучението на общински служители, ще се осъществи от външна организация, специализирана в областта. В обучението се предвижда участието на 16 общински служители на общините партньори, девет от страна на община Смолян, трима от страна на Община Асеновград и по двама от страна на Общините Свиленград и Крушари. Обучението на служителите ще е насочено към иновативни методи и практики при планиране и прилагане на мерки за смекчаване или адаптиране към климатичните промени. Обучението ще обхваща теми по планиране и прилагане на мерки в областта на транспорта, отпадъците, строителството, енергийна ефективност, водния и други сектори в процесите по изготвяне и управление на планове за адаптация към климатичните промени.
The activity is targeted towards the employees in the partner municipalities and aims to develop the knowledge, skills, experience and capacity needed to support the planning and design, implementation and monitoring, as well as the replication and integration of climate change mitigation and adaptation measures of key experts with department of sustainable development. Local government needs a new generation of professionals as well as experienced professionals. The training of municipal employees will be carried out by an external organization specializing in the field. The training envisages the participation of 16 municipal employees of the partner municipalities, 9 from the Municipality of Smolyan, 3 from the Municipality of Asenovgrad and 2 each from the Municipalities of Svilengrad and Krushari. Employee training will focus on innovative methods and practices in planning and implementing climate change mitigation or adaptation measures. The training will cover topics on planning and implementation of measures in the field of transport, waste, construction, energy efficiency, water and other sectors in the processes of preparation and management of plans for adaptation to climate change. |
10 800.00
|
0.00
|
Финансов одит по проект "Партньорство за адаптация към климатичните промени"/Financial Audit under “Partnership For Adaptation To Climate Changes” Project: Одитът на дейностите по проекта ще бъде текущ и окончателен.
Текущият одит по проекта ще обхваща периода на междинно отчитане на извършените дейности по проекта и ще придружава междинният отчет по проекта;.
Окончателният одит ще обхваща проверка на дейностите и разходите за целия период на проекта от подписването на ДБФП до датата на приключване на разходите по проекта.
Одит на проект представлява проверка и изготвяне на доклад от независим одитор, квалифициран да извършва предвидени в закона одити на счетоводни документи, удостоверяващ, че претендираните разходи са извършени в съответствие с бюджета на проекта, националното право и съответните национални счетоводни практики.
Основна цел на одита е получаване на одиторски доказателства и да се гарантира с висока степен на сигурност, че:
-има съответствие между водената отчетност и изискванията на законодателството и финансиращата страна;
-изпълнени са необходимите процедури за финансова дисциплина;
-разходите и приходите, посочени във финансовия отчет, са документално обосновани и фактически извършени/получени;
-разходите и приходите, посочени във финансовия отчет, са относими към бюджетните пера.
Ще бъде спазен Международния стандарт за свързани по съдържание услуги 4400, приложим по отношение на ангажименти за извършване на договорени процедури, като спазването на този стандарт гарантира професионално изпълнение на услугата и че одитът ще бъде признат от страните по проекта.
The audit of the project activities will be both ongoing and final.
The ongoing audit of the project will cover the period of interim reporting of the project activities performed and will accompany the interim project report;
The final audit will cover a verification of the activities and costs for the entire period of the project from the signing of the Grant Agreement to the date of completion of the project costs.
A project audit is an examination and preparation of a report by an independent auditor qualified to perform statutory audits of accounting documents, certifying that the claimed costs have been incurred in accordance with the project budget, national law and relevant national accounting practices.
The main purpose of the audit is to obtain audit evidence and to ensure with a high degree of certainty that:
- there is a correspondence between the kept reporting and the requirements of the legislation and the financing party;
- the necessary procedures for financial discipline have been fulfilled;
- the expenses and revenues indicated in the financial statement are documented and actually incurred / received;
-the expenditures and revenues indicated in the financial statements are related to the budget items.
The International Standard for Content Related Services 4400, applicable to commitments to perform agreed procedures, will be complied with. Compliance with this standard will ensure professional performance of the service and that the audit will be recognized by the parties to the project.
|
10 200.00
|
0.00
|