Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 309 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

„Кеми-Р” ЕООД е производител на дребни дървени изделия с високо качество, имащи своето трайно място предимно на външните пазари. Предоставят продукти, които в най-пълна степен да удовлетворяват нуждите и изискванията на потребителите. За постигане на тези цели дружеството фокусира своите усилия главно върху преодоляване на следните ограничения:  
1.Недостатъчно голям капацитет работна сила - към момента на кандидатстване, средносписъчния състав е от 9 души.  
2.Неефективно и непълноценно използване на дървесината 
3.Недостатъчно висока производителност спрямо потребителските нужди/поръчки Компанията разширява своя капацитет, поема нови поръчки, което обуславя необходимостта от откриване на нови 34 работни места 

Предвижда се минимум 50% от заетите лица, т.е. минимум 17 човека от новоназначените да бъдат представители на  поне една от двете специфични категории -  7 бр.Безработни младежи до 29 г. вкл. и 10 бр.Безработни лица на възраст над 54 г.   През годините на развиване на дейността си компанията е изградила необходимата инфраструктура - оборудване и машини. Над 20 години дружеството е било категория голямо предприятие, разполагащо с над 300 човека персонал, множество производствени сгради и земи, както и голям машинен парк. Минавайки към бутиково производство, не са необходими още общи производствени машини, при наличието на множество такива от висок клас. Единствено се инвестира в машини, които до този момент ги няма налични и са пряко необходими за производствения капацитет. Такава е и описаната в проекта машина за хоризонтално рязане, която е на входа на производствения процес и която осигурява голямо количество дървени детайли и по този начин осигурява работа на останалите новозаети в последващите етапи на производството. Това ще доведе до оптимизиране на работния процес, повишаване на количеството и качеството на продуктите,намаляване на брака дървесина, както и по-бързото производство на единица продукт.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: „Кеми-Р” ЕООД е производител на дребни дървени изделия с високо качество, имащи своето трайно място предимно на външните пазари. Предоставят продукти, които в най-пълна степен да удовлетворяват нуждите и изискванията на потребителите. Продукцията на „Кеми-Р” през годините се изнасяла основно за Швеция, Канада, САЩ, Германия, Италия, Франция, Австрия, Белгия, Великобритания, Малайзия, Япония, Испания, Саудитска Арабия, Израел, Турция, Гърция, Обединени Арабски Емирства, Русия и др. През 2009 година дружеството прекратява договорните си отношения с „ИКЕА“. От категория голямо предприятие, "Кеми-Р" се трансформира в микро предприятие през следващите години и стартира производство на бутикови (специфични) дървени изделия, изцяло за износ за известни търговци като: M.B.S. SRL / Apicoltura Casentinese SRL/ MTM di Tassone Marioamp;C.snc/ CMV SRL- Италия, както и за Австрия. През последната година компанията поема нови поръчки и международни клиенти, което обуславя необходимостта от откриване на нови 34 работни места предимно в производството и малка част в администрацията. Предвижда се минимум 50% от заетите лица, т.е. минимум 17 човека от новоназначените да бъдат представители на поне една от двете специфични категории - Безработни младежи до 29 г. вкл.- 7 бр. и Безработни лица на възраст над 54 г. -10 бр. Етапи: 1. Издаване на заповед за откриване на нови работни места по посочените длъжности и определени бройки - Управителят на дружеството издава заповед, в която са посочени конкретните нови длъжности(с кодове) и бройки, съобразени със заложените в одобрения проект. В заповедта се определят срокове за изпълнение, както и всякакви други изисквания за максимална ефективност на изпълнение. 2. Проучване на регистрираните към момента безработни лица в ДБТ - Получаване на актуална информация от местните ДБТ относно наличните лица, които да отговарят на търсените по проекта длъжности с посочени характеристики и бройки. Подбиране на най-подходящите за целите на проекта. 3. Проучване на неактивни лица от други външни източници - Събиране на информация от местни специализирани училища, техникуми, университети, лицензирани институции за проведени курсове и издадени подобни квалификации/сертификати и др. Подбиране на най-подходящите за целите на проекта. 4. Изготвяне на обобщен доклад на база събраната информация по етап 2 и 3 и конкретни предложения за всяка свободна позиция. Екипът по проекта обобщава цялостната информация и данни, с които разполагат до настоящия момент, разглежда всички реални възможности и изготвя предложения с най-подходящите безработни/неактивни лица за всяка една длъжност, съобразени с целите на проекта, както и с търсените специфични категории - Безработни младежи до 29 г. вкл. и Безработни лица на възраст над 54 г.. 5. Назначаване на избраните лица - след направения избор от конкретни лица, които отговарят на търсените от компанията служители, екипът по проекта се свързва с тях и ги кани да подпишат своите трудови договори, длъжностни характеристики и други документи, свързани с назначаването им във фирмата, спазвайки всички изисквания на КТ. Така описаните етапи на изпълнение на дейността гарантират в максимална степен откриването на най-подходящите служители, така че от една страна да бъдат максимално ефективни за компанията, а от друга страна да им се предоставят максимално добри условия на труд, за да се осигури трайна заетост на лицата. Целта е тези служители да останат дълготрайно, да се специализират в работния процес, да придобият нови умения и знания. 214 550.00 214 550.00
Закупуване на оборудване, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места.: Най-важният процес в бизнеса на „Кеми-Р” ЕООД е производството и високото качество на продуктите. Настоящата дейност предвижда закупуване на ново оборудване -Машина за хоризонтално рязане , чрез която ще се внедрят нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и eфикасност в производствения процес. Машината за хоризонтално рязане заема водеща начална позиция в производствения процес на дружеството. Независимо от вида продукт, машината генерира елементи и заготовки, които са основните материали за понататъчното производство. Ето защо при наличието на тази машина и работата й на пълни обороти, ще се генерира потребност от голям брой служители за следващите операции. С изключение на административни и ръководни длъжности, всички останали новозаети лица ще бъдат заети именно в работата си с тази машина или с последващи операции. Дружеството разполага с голям брой машинен парк и спомагателни машини, които да участват пряко в последващото производство. Това е и причината да не се предвижда за закупуване друго оборудване на новите служители, при положение, че фирмата разполага с такова и че ще им се осигуря/предоставят нормални и здравни/безопасни условия на труд. Част от новият персонал ще се работят на смени на новата Машина за хоризонтално рязане, а останалите ще участват в последващите операции, пряко свързани с изработените от нея елементи и заготовки. Новата машина, освен че ще модернизира и в голяма степен ще автоматизира производствения процес на „Кеми-Р” ЕООД, ще доведат до намаляване на разходите за суровини и материали и до намаляване на времето за производство на единица продукция, ще спомогнат компанията да задълбочи конкурентните си предимства. За ефективното изпълнение на проекта и за техническото осигуряване на работни места, компанията предвижда да закупи следното оборудване: 1. Машина за хоризонтално рязане : 1 брой Високотехнологичната машина за хоризонтално рязане е изключително прецизна, като постига по-високо качество за значително по-малко производствено време. Със закупуването й „Кеми-Р“ ЕООД ще произвежда изделия с точни размери, които са му предварително зададени. Настоящата машина е от огромно значение за достигането на производство на изделия от най-висококачествен клас, бутикови продукти и ексклузивни изделия, поръчани от международни доказани контрагенти, вериги и търговци. Така се достига европейско качество и трайни позиции на международни пазари, където качеството и високите характеристики на продуктите са от значително значени за високите изисквания на потребителите. Добавянето на нови характеристики в производствения процес, както и подобряване вида и качеството на съществуващите продукти и услуги са едни от главните условия за едно развиващо се предприятие да върви напред към нови пазари и възможности. Етапи: 1. Избор на доставчик/доставчици съгласно процедурите и изискванията в ПМС №160/2016 г. и ЗУСЕСИФ 2. Сключване на договор/и за доставка на оборудването и на на облеклото 3. Плащане на фактура/и по договор 4. Доставка/и на оборудването и на облеклото 5. Въвеждане в експлоатация и тестване на оборудването и преглед на работното и предпазното облеколо 6. Подписване на приемо-предавателен/и протокол/и 57 500.00 57 500.00
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; • Две (2) информационни табели с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити в производствената база на дружеството - в с. Цалапица. • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидени за закупуване по проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянните информационни табели, които ще бъдат изработени, ще бъдат поставени на видно място пред всеки един обект на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, които са предвидени да се закупят за целите на създаването на новите работни места в дружеството. ЕТАПИ: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност; 2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта; 3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели; 4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект; 5. Поставяне на видно място на двете (2) информационни табели; 6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта. 1 950.00 1 950.00
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ПМС №160/2016 г. и ЗУСЕСИФ. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Кремена Райкова. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. ЕТАПИ: 1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. 2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. 25 000.00 25 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.