Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 225 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

В съответствие с КТК и на основание чл. 4, ал. 1, т. 6 от Устройствения си правилник, наред с останалите си функции, Изпълнителна агенция „Морска администрация“ (ИАМА) организира и координира дейностите по търсене и спасяване на търпящи бедствие хора, кораби и самолети в Българския морски отговорен район за търсене и спасяване (БМОРТС). С оглед подобряването на безопасността и сигурността на транспорта в Черно море, проектното предложение на ИАМА предвижда разработването и внедряването на Интегрирана информационна система (ИИС) за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС. Реализацията на проекта ще улесни и ускори достъпа до различни категории информация, необходима за анализ, планиране, координиране и управление на действията на институциите, ангажирани с аварийно-спасителната дейност на море и борбата със замърсявания/ликвидиране на нефтени разливи. 
Основната цел на проекта е разработването и внедряването на Интегрирана информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС. Проектът включва следните дейности:
(1) Бизнес анализ и изготвяне на системен проект на Интегрирана информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС; 
(2) Разработване на специализиран софтуер на Интегрирана информационна система в лабораторна и тестова среда, изготвяне на системна и потребителска документация;
(3) Доставка и монтаж на хардуерно оборудване;
(4) Внедряване на специализирания софтуер на Интегрираната информационна система и обучение на потребителите за работа с нея;
(5) Въвеждане на Интегрираната информационна система в експлоатация;
(6) Информация и комуникация;
(7) Управление на проекта.
Времевият период на изпълнение на проектното предложение е 39 месеца. Начална дата: 01.06.2020 г. (откриване на процедура за обществена поръчка по реда на ЗОП); Крайна дата: 31.08.2023 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Бизнес анализ и изготвяне на системен проект на Интегрирана информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС: Изпълнението на Дейност 1 (начална дата: 01.12.2020 г., крайна дата: 31.10.2021 г.) започва от седмия месец, считано от датата на обявяване на открита процедура за възлагане на обществена поръчка и избора на Изпълнител за проект с предмет "Разработване и внедряване на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС". Ще бъде извършен анализ на потребностите и работните процеси на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ при изпълнението на дейностите по операции при бедствия и аварии в БМОРТС, и ще бъде направен преглед на нормативните актове, регламентиращи тези дейности. Следва да се изготвят, съберат и систематизират образците на документите, които ще се поддържат от Интегрираната информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС. Ще бъдат разработени алгоритми за моделиране на процесите, ще се опишат техните входни параметри и изходни резултати (параметри), както и взаимовръзката между тях. Моделирането следва да се извърши посредством стандартите на Business Process Modeling Initiative - BPMN и BPML, което да включва като минимум разработката на USE CASE сценарий. В анализа следва да се дефинират потребителите на Интегрираната информационна система и да се изготви матрица с правата им на достъп. На база на анализа и заложените изисквания в Техническата спецификация, ще бъде изготвен системен проект за изграждане на Интегрирана информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС, с подробно описание на техническото решение по отношение на специализирания софтуер и системното осигуряване. За разработването на специализирания софтуер, системният проект трябва да включва като минимум софтуерна и модулна архитектура, дефиниране на взаимовръзките, описание на отделните функционалности и определяне на входните и изходните данни. Детайлно ще бъде описана структурата за обмен на информация, необходимите интерфейси, включително интерфейс за въвеждане на потребителски данни, интерфейс за визуализиране на информация и интерфейс за интегриране с външни информационни системи. За изграждането на системното осигуряване на Интегрираната информационна система, системния проект следва да включва мрежова, сървърна, програмна и комуникационна архитектура, с подробно описание на всеки един компонент и съответните му спецификации. Ще бъдат разработени планове на помещенията (работно и сървърни помещения) с разположение на оборудването съгласно спецификацията и извършен оглед на място. Ще бъдат подготвени чертежи с разпределението на оборудването по телекомуникационни шкафове, с необходимото захранване и климатизация. Стойността на тази дейност без непредвидените разходи е 2 146 506,67 лв. без ДДС. Непредвидените разходи са в размер на 214 650,67 лв. без ДДС. Общата стойност на Дейност 1 с включени непредвидени разходи е в размер на 2 361 157,34 лв без ДДС. ДДС е в размер на 20 % от общата стойности с включени непредвидени разходи или 472 231,46 лв. Общата стойност на тази дейност е включена в бюджета на проекта като разход в перо "съоръжения и машини или оборудване" и съответно в перо "непредвидени разходи" от формуляра за голям проект. 2 361 157.34 0.00
Дейност 2: Разработване на специализиран софтуер на Интегрирана информационна система в лабораторна и тестова среда, изготвяне на системна и потребителска документация: Изпълнението на Дейност 2 (начална дата: 01.11.2021 г., крайна дата: 30.11.2022 г.) започва от осемнадесетия месец, считано от датата на обявяване на открита процедура за възлагане на обществена поръчка и избора на Изпълнител за проект с предмет "Разработване и внедряване на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС". На база на одобрения системен проект и изискванията на Изпълнителна агенция „Морска администрация“, заложени в Техническата спецификация, ще бъде разработен специализиран софтуер, интерфейси и алгоритми за работа на всеки модул на Интегрираната информационна система и софтуерното им осигуряване, спазвайки принципите на SOA (service oriented architecture). По време на разработването на специализирания софтуер, ще бъдат провеждани периодични тестове и верификация, както на модулите и услугите (services) поотделно, така и съвместно с останалите системни компоненти в собствена работна и тестова среда. По време на изпълнението на тази дейност следва да се спазват принципите за „open source“ разработване и да се гарантира възможността Изпълнителна агенция „Морска администрация“ да наблюдава процеса, чрез достъп до съответното хранилище на версии (GiTHub). Ще бъде разработена системна документация с описание на архитектурата на специализирания софтуер, алгоритмите на работа на отделните компоненти, интерфейсите за обмен на данни, структурите на базите данни, процедурите и функциите за работа с данните, както и методите за управление на архивирането. Ще бъде изготвена документация за разработения специализиран софтуерен продукт, която да се ползва от потребителите на Интегрираната информационна система. Въз основа на системния проект и изискванията на Изпълнителна агенция „Морска администрация“, заложени в Техническата спецификация, ще бъде подготвена лабораторна постановка за демонстрация на потребителския интерфейс пред представители на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ и тестване на функционалностите на специализирания софтуер. Стойността на тази дейност без непредвидените разходи е 3 952 166,67 лв. без ДДС. Непредвидените разходи са в размер на 395 216,67 лв. без ДДС. Общата стойност на Дейност 2 с включени непредвидени разходи е в размер на 4 347 383.34 лв без ДДС. ДДС е в размер на 20 % от общата стойности или 869 476,66 лв. Общата стойност на тази дейност е включена в бюджета на проекта като разход в перо "съоръжения и машини или оборудване" и съответно в перо "непредвидени разходи" от формуляра за голям проект. 4 347 383.34 0.00
Дейност 3: Доставка и монтаж на хардуерно оборудване : Изпълнението на Дейност 3 (начална дата: 01.08.2022 г., крайна дата: 30.11.2022 г.) започва от двадесет и седмия месец, считано от датата на обявяване на открита процедура за възлагане на обществена поръчка и избора на Изпълнител за проект с предмет "Разработване и внедряване на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС". На база на системния проект, изготвен в рамките на Дейност 1, ще бъдат извършени доставка и монтаж на следното оборудване: ● Потребителско оборудване като работни станции, терминали за гласова връзка, видеостена, интерактивна оперативна маса, мобилни терминали за спасителните плавателни съдове, изнесени терминали за външни институции, участващи в дейностите по операции при бедствия и аварии в БМОРТС, GPRS модем за спътниково и клетъчно позициониране и сателитна система за комуникация бряг-кораб и кораб-кораб; ● Сървърно оборудване като сървъри за директен монтаж, сървъри за резервни копия, администраторска работна станция „Администратор (комплект)“; ● Мрежово оборудване като защитна стена, агрегиращи мрежови комутатори, комутатори за достъп, оптични пач кабели, високоскоростни медни пач кабели, пач панели и аранжори и други; ● Резервирано токозахранване като UPS и батерии за осигуряване на резервирано захранване без прекъсване. Подробните изисквания относно бройките по оборудването на ИИС, ще бъдат посочени в техническото задание по проекта. Монтажът ще се извършва по следните групи обекти: ● Обект "Морски спасително - координационен център" - помещението, определено за дежурните оператори на МСКЦ и координаторите на операциите и където ще бъде монтирано основното потребителско оборудване с местоположение гр. Варна, Морска гара, Рейдова кула, пристанище Варна-Изток; ● Обект "Спасителни единици" - Спасителни плавателни средства на Изпълнителна агенция "Морска администрация", плавателни съдове на Главна дирекция „Гранична полиция“ и плавателни съдове на Военноморски сили; ● Обект "Външни институции" - помещения на институциите, участващи при операциите при бедствия и аварии, в т.ч. Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", Главна дирекция „Гранична полиция“, Военноморски сили, Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури; ● Обект "Сървърни помещения" - помещенията, в които ще бъде монтирано сървърното оборудване на ИИС. Основното сървърно помещение с местоположение в Дирекция "Морска администрация" гр. Бургас, “Пристанище Бургас” ЕАД, ул. “Княз Ал.Батенберг” №1. Резервното сървърно помещение с местоположение в гр. Варна, Морска гара, Рейдова кула, пристанище Варна-Изток. Освен механичното монтиране на доставеното оборудване, Дейността ще включва прокарването на кабели и захранване по всички обекти, инсталиране на софтуерите за виртуализация и архивни копия върху сървърите, конфигурирация на виртуалните машини и мрежовото оборудване (като комутатори и защитни стени) и инсталация на потребителският софтуер (операционни системи и офис апликации). Ще бъде разработена методология за частични приемателни тестове на монтираното оборудване и техните функционалности по обекти. Ще бъдат проведени частични приемателни тестове съгласно методологията, пред представители на Изпълнителна агенция „Морска администрация“, като всички обекти с монтираното оборудване ще бъдат посетени на място. Стойността на тази дейност без непредвидените разходи е 2 183 321,20 лв. без ДДС. Непредвидените разходи са в размер на 218 332,12 лв. без ДДС. Общата стойност на Дейност 3 с включени непредвидени разходи е в размер на 2 401 653,32 лв без ДДС. ДДС е в размер на 20 % от общата стойности с включени непредвидени разходи или 480 330,66 лв. Общата стойност на тази дейност е включена в бюджета на проекта като разход в перо "съоръжения и машини или оборудване" и съответно в перо "непредвидени разходи" от формуляра за голям проект. 2 401 653.32 0.00
Дейност 4: Внедряване на специализирания софтуер на Интегрираната информационна система и обучение на потребителите за работа с нея: Изпълнението на Дейност 4 (начална дата: 01.12.2022 г., крайна дата: 30.04.2023 г.) започва от тридесет и първия месец, считано от датата на обявяване на открита процедура за възлагане на обществена поръчка и избора на Изпълнител за проект с предмет "Разработване и внедряване на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС". В размките на тази дейност разработеният специализиран софтуер ще бъде внедрен на вече монтираното и захранено оборудване (сървърно и потребителско) за работа в реални условия с източниците на информация и комуникационните средства. Ще бъдат проведени вътрешни тестове с цел отстраняване на потенциални проблеми, възникнали по време на внедряването на специализирания софтуер. Ще бъде разработена методология за провеждане на частични приемателни тестове за функционалностите на Интегрираната информационна система по обекти. По одобрената методология ще бъдат проведени частични приемателни тестове пред представители на Изпълнителна агенция „Морска администрация“, като всички обекти с монтирано оборудване ще бъдат посетени на място. На база на потребителската документация, изготвена в рамките на Дейност 2, ще бъде представен план (програма) за провеждане на обучения на потребителите на Интегрираната информационна система. Обученията ще бъдат проведени във време и място, съгласувани с Изпълнителна агенция „Морска администрация“. Ще бъдат изготвени необходимите материали за обученията, които следва да са организирани съобразно различните потребителски групи, техните нива на достъп и ролята им в дейностите по операции при бедствия и аварии в БМОРТС. Ще бъдат изготвени поименни сертификати на всички потребители на Интегрираната информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС, преминали успешно обучението. Стойността на тази дейност без непредвидените разходи е 884 666,67 лв. без ДДС. Непредвидените разходи са в размер на 88 466,67 лв. без ДДС. Общата стойност на Дейност 4 с включени непредвидени разходи е в размер на 973 133,34 лв без ДДС. ДДС е в размер на 20 % от общата стойности с включени непредвидени разходи или 194 626,67 лв. Общата стойност на тази дейност е включена в бюджета на проекта като разход в перо "съоръжения и машини или оборудване" и съответно в перо "непредвидени разходи" от формуляра за голям проект. 973 133.34 0.00
Дейност 5: Въвеждане на Интегрирана информационна система в експлоатация : Изпълнението на Дейност 5 (начална дата: 01.05.2023 г., крайна дата: 30.06.2023 г.) започва от тридесет и шестия месец, считано от датата на обявяване на откритата процедура за възлагане на обществена поръчка и избора на Изпълнител за проект с предмет "Разработване и внедряване на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС". В рамките на тази дейност, ще бъде изготвена Методология за провеждане на системен приемателен тест на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС. Системният приемателен тест ще бъде проведен пред представители на ИАМА, в работното помещение на МСКЦ. Предвиден е 72-часов тестов период, като след успешното му преминаване, ИИС ще се счита за въведена в експлоатация. ИИС е система за контрол и управление на информационни и комуникационни процеси и ресурси при бедствия и аварии в реално време, влизаща в категорията на „критичните и високонадеждни“ системи, тип Command and Control System (С2). Всички елементи на ИИС ще бъдат резервирани – комуникационни, информационни, хардуер и софтуер. Това означава, че софтуерната архитектура на системата ще да бъде модулна и Web базирана, а всяко хардуерно оборудване, всяка информационна и комуникационна система – двойно резервирана. Системата ще: •предоставя възможност за провеждане на до 3 операции едновременно; •предоставя възможност за архивиране и възстановяване на базата данни в ИИС и ще съхранява данните за всички операции, които се извършват в журнал на събитията (потребителски и администраторски); •е съвместима с различни операционни системи и среди; •предоставя потребителски графичен и аудио интерфейс за управление на гласовите връзки, използвани при изпълнение на рутинните и оперативните дейности на МСКЦ; •предоставя потребителски графичен интерфейс, визуализиращ в реално време морският трафик върху GIS карта на БМОРТС, както и метеорологичните и хидрологични данни за БМОРТС, както и състоянието на ресурсите (спасителни единици и бордово оборудване) на МСКЦ, ресурсите на външни институции (при осигурена от тях такава информация), комуникационната система и оборудване, сървърното, потребителско и мрежово оборудване на ИИС; •предоставя потребителски графичен интерфейс, чрез който потребителите на системата ще могат да използват функциите на ИИС по планиране на операции при бедствия и аварии; •предоставя възможност за генериране, автоматично или ръчно попълване, изпращане и получаване на електронни документи (доклади, справки, отчети и т.н.); •предоставя възможност за автоматично изчисляване на: района за търсене и спасяване, размера на засегната от замърсяване/разлив площ, неговото изместване и разпространение за определен период от време, необходимите ресурси за изпълнение на дадена операция, както и рисковете за изпълнението на дадена операция; •предостави възможност за администриране на процесите по мониторинг на ресурсите (спасителни единици и бордово оборудване) на МСКЦ, ресурсите на външни институции, състоянието на комуникационната система и оборудване, състоянието на сървърното, потребителско и мрежово оборудване на ИИС, както и възможност за администриране на процесите по генериране, автоматично или ръчно попълване, изпращане и получаване на електронни документи. По-подробна информация за функционалностите на ИИС е представена в т. Б.3 във ФК за голям проект. Стойността на тази дейност без непредвидените разходи е 30 333,33 лв. без ДДС. Непредвидените разходи са в размер на 3 033,33 лв. без ДДС. Общата тойност на Дейност 5 с включени непредвидени разходи е в размер на 33 366,66 лв без ДДС. ДДС е в размер на 20 % от общата стойности с включени непредвидени разходи или 6 673,34 лв. Общата стойност на тази дейност е включена в бюджета на проекта като разход в перо "съоръжения и машини или оборудване" и съответно в перо "непредвидени разходи" от формуляра за голям проект. 33 366.66 0.00
Дейност 6: Информация и комуникация: Изпълнението на Дейност 6 (начална дата: 01.12.2020 г., крайна дата: 31.08.2023 г.) започва от седмия месец, считано от датата на обявяване на открита процедура за възлагане на обществена поръчка и избора на Изпълнител за проект с предмет "Разработване и внедряване на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС". В изпълнение на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС към бенефициентите, изпълняващи проекти по оперативните програми, съфинансирани от фондовете на ЕС, с цел популяризиране на проектното предложение и получената финансова подкрепа по ОПТТИ, чрез ЕФРР сред широката общественост и гарантиране на прозрачността при разходването на европейските средства, настоящото проектно предложение предвижда изпълнението на дейност „Информация и комуникация”. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени 3 (три) поддейности, които имат за цел постигането на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проектното предложение, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията му. Мерките за информация и публичност ще бъдат съобразени с указанията за мерките за информация и публичност от Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (който е приложение на №08.1 на Насоките за кандидатстване). Общата стойност на тази дейност е 91 969,95 лв. без ДДС. ДДС е в размер на 20 % от посочената стойност или 18 393,99 лв. Общата стойност на тази дейност е включена в бюджета на проекта като разход в перо "публичност" от формуляра за голям проект. 91 969.95 0.00
Дейност 7: Управление на проекта: Изпълнението на Дейност 7 (начална дата: 01.06.2020 г., крайна дата: 31.08.2023 г.) стартира от първия месец, като включва провеждането на открита процедура за възлагане на обществена поръчка и избора на Изпълнител за проект с предмет "Разработване и внедряване на ИИС за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в БМОРТС", в т.ч. обявяване на обществена поръчка, оценка на подадените оферти и технически предложения в обществената поръчка и избора на Изпълнител. Дейността обхваща целия срок на проекта. Със заповед на Изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Морска администрация” ще бъде назначен екип от служители на Изпълнителна агенция „Морска администрация” за подготовка, изпълнение и управление на проект „РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА ИИС ЗА КООРДИНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ В РЕАЛНО ВРЕМЕ НА ОПЕРАЦИИ ПРИ БЕДСТВИЯ И АВАРИИ В БМОРТС", който да извършва следните дейности: да управлява всички дейности по проекта, в съответствие с приложимите правила и процедури; да следи за изпълнението на всяка от дейностите по проекта, организира периодични заседания и следи за напредъка по проекта; участва в счетоводната и финансовата отчетност на проекта, като регистрира и документира всеки разход и свързаните с него счетоводни документи и извършва проверка на всички първични счетоводни документи; подготвя финансовите отчети и исканията за плащане, съгласно изискванията на договора с Управляващия орган; да участва в обсъждането на финансовите въпроси, свързани с договора за услуги и/или доставки; да подготвя и извършва плащания към изпълнителите и проверява всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по проекта; да изготвя документи, съгласно методите за финансово управление на проекта; да осъществява вътрешен оперативен мониторинг и координация с изпълнителите на услуги; да отговаря за цялостното администриране на дейностите по проекта, като извършва контрол над изготвянето на месечните отчети, касаещи изпълнението на проекта; да поддържа контакти с Управляващия орган и други държавни институции и организации във връзка с изпълнението на проекта; да участва в извършването на проверки на място на изпълнението на договора за обществени поръчки, сключени за дейности, попадащи в обхвана на проекта; да участва в дейностите, свързани с докладването на проекта, като в тази връзка да изготвя периодични доклади за напредъка и окончателен доклад за изпълнение на проекта; да участва в планирането и организирането на публични събития, свързани с изпълнението на проекта, като съгласува с Управляващия орган всяко публично събитие, в съответствие с Процедурния наръчник за управление и изпълнение на ОПТТИ 2014-2020; да оказва съдействие при изпълнение на договорите за услуги като предоставя необходимата информация за целите на проекта и др. Общата стойност на тази дейност е 750 904,07 лв. без ДДС. Ставките за ДДС по тази дейност са: ДДС върху разходите за настаняване (квартирни) е 9%, за заплати и осигуровки е 0 %, за материали и консумативи е 20 % и за пътни е 20 %. Общия размер на ДДС за тази дейност е 15 629,46 лв. Стойността на тази дейност е включена в бюджета на проекта като разход в перо "техническа помощ" от формуляра за голям проект. 750 904.07 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.