Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Реализацията на проект " Достоен живот за хората в община Роман"   ще  допринесе за подобряване качеството на живот и на последиците от социалното изключване и бедността на хора с увреждания и хора над 65 години от община Роман  чрез подобряване на достъпа до интегрирани услуги за социално включване. 
За  да постигнем  на тази цел планираме изграждане и дооборудване на  Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда и предоставяне на интегрирани услуги на представителите на целевите групи по индивидуален план. За разширяване на обема, многообразието и целенасочеността на предоставяните услуги, ще бъде изграден мултидисциплинарен екип от специалисти – социален работник, здравен работник, психолог.
В Центъра потребителите  ще ползват социални, административни и медицински услуги, ще имат възможност за социални контакти, достъп до актуална информация и улесняване комуникацията с  различните институции. По домовете ще бъдат предоставяни услугите домашен помощник  и личен асистент.  На всички потребители ще бъде извършена индивидуална оценка на потребностите с цел да се гарантира, че всеки потребител ще получи услугата или комплексът от услуги, от които има нужда.
По проекта  ще бъдат назначени 15 домашни помощници  и  33  лични  асистенти, които ще се грижат за 63 хора с увреждания и хора над 65 години, които не могат да се обслужват сами. За повишаване качеството на предоставяните услуги са планирани необходимите  услуги за  доставчиците  на социалните услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Организация и управление на проекта: Екипът на проекта ще включва ръководител, координатор и счетоводител. След подписването на договора за финансиране ще започне работата по подготовката за стартиране на проекта – ще бъде разработен план-график за провеждане на процедурите за избор на изпълнител на отделните дейности съгласно изисквания на ЗОП. Ежемесечно ще се организират работни срещи на екипа на проекта, координатора на Центъра и социалния работник. Важен елемент на работата на екипа е осъществяването на текущ контрол по изпълнението му, т.е. осъществяването на вътрешен мониторинг. Освен мониторинга по изпълнение на дейностите по проекта ще бъде разработен план – график за посещения на екипа в домовете на потребителите и оценяване качеството на предоставяните услуги. Събираната информация от мониторинга ще бъде анализирана на месечните срещи на екипи и при необходимост ще се планират коригиращи действия за да се гарантира изпълнението на планираните дейности и постигане на планираните резултати и индикатори. Екипът на проекта ще поддържа непрекъсната връзка и ще осъществява системен мониторинг и контрол на работата на външните експерти и изпълнители за да се гарантира, че те ще изпълнят възложената им работа качествено и в срок. Непрекъсната връзка ще бъде поддържана и с потребителите по проекта с цел проучване на тяхната удовлетвореност, потребности и оценка на получаваните услуги. 35 000.00 36 752.55
Дейност 2 Изграждане и дооборудване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда (наричан за целите на проекта „Центъра”): Центърът ще бъде разположен в помещения, които са общинска собственост. Не е необходим ремонт на помещенията, част от оборудването е подсигурено от Община Роман и необходимо е само допълнително обзавеждане. Под дейност 1. Осигуряване на необходимото оборудване и обзавеждане на Центъра Помещенията на Центъра ще бъдат оборудвани като: - Офис на Центъра – работно място за Ръководителя на Центъра, който ще е пряко отговорен за оперативното ръководство на дейността, съгласно изискванията на проекта. Офисът е място за провеждане на месечни срещи с домашните помощници, личните и социалните асистенти за отчет на дейността и планиране на услугите за следващия месец. Тук ще се провеждат консултациите и супервизията на персонала, предоставящ услугите. За офиса на Центъра е необходимо само закупуване на едно мултифункционално устройство и един лаптоп. - Зала за социални контакти – работно място за социалния работник и другите специалисти от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда . За това помещение е необходимо закупуването само на 10 броя столове и 2 бр. маси. В залата за социални контакти и отбелязване на лични празници ще бъде изградена „Пътуваща библиотека”, която ще е съобразена с предварително проучените интереси на потребителите. За нея ще се закупи литература за възрастни и ще се направи абонамент на три вестника. Ще бъде осигурено и работно място за здравният работник с необходимото оборудване, за което е необходимо да се закупят медицински шкаф, 2 бр. апарати за мерене на кръвно налягане, 2 бр. апарати за мерене на захар, медикаменти при спешни случай и др. Апаратите са необходими за предоставяне на социалната и здравно услуга в домашна среда и за услугите предоставяни в центъра, които могат да спадат като време. Целта ни е в Центъра да се предоставят социални, медицински, културни, информационни, административни услуги и друг вид услуги, произтичащи от потребностите и желанията на потребителите. Затова е необходимо закупуване на следното оборудване и обзавеждане на Центъра: - за офиса на Центъра – 1 лаптоп, мултифункционално устройство - за залата за социални контакти - столове - 10 бр. и 2 бр. маси Под дейност 2. Осигуряване на необходимия човешки ресурс за Центъра Екип – към Центъра ще работят на трудов договор: ръководител на Центъра на пълен работен ден, социален и здравен работник на трудов договор на непълен работен ден. Ръководителят на центъра ще отговаря за организиране и изпълнение на цялостната дейност на центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда . Социалният работник ще осъществява месечен мониторинг на предоставяните услуги в домашна среда, ще предоставя административни и други услуги необходими на потребителите с цел улесняване достъпа до обществото, а здравният работник ще предоставя здравни консултации по домовете, мерене на кръвно налягане и др. подобни. 29 620.00 50 483.51
Дейност 3 Разработване на Методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Целта на дейността е да се гарантира качеството и мултидисциплинарния подход при осъществяване на интегрираните социални и здравни услуги, съответстващи на потребностите на целевата група. Дейността включва разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда (наричан за по-кратко Центъра ). Методологията ще включва раздели, свързани със същността на предоставяните интегрирани социални и здравни услуги в Центъра, целевите групи, към които са насочени услугите, принципи в работата, правила и процедури при предоставяне на всяка една услуга , организация и управление на предоставянето на интегрирани социални и здравни услуги, вкл. правилник за вътрешния ред на Центъра, структура, подбор и назначаване на персонал в него, обучения на персонала в Центъра, оказване на подкрепа и супервизия на персонала, вътрешна система за наблюдение и повишаване качеството на съответните интегрирани социални и здравни услуги, процедура за подаване и разглеждане на жалби и сигнали, водене на документация, финансово управление и отчетност, местоположение и материална база на Центъра. 4 500.00 4 460.62
Дейност 4 Функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и предоставяне на услугите личен асистент и домашен помощник (наричан за целите на проекта „Центъра”) : Целта на дейността е осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората с увреждания и хората над 65 години в невъзможност от самообслужване. Дейността включва : разработване на методика за оценка на потребностите на потребителите, подбор на потребителите и доставчиците на социални услуги по проекта, предоставяне на комплекс от социални, медицински, културни, информационни, административни услуги и друг вид услуги, произтичащи от потребностите и желанията на потребителите от екипа на центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За да се гарантира, че всеки потребител ще получи услугата или комплекса от услуги, от които се нуждае, ще се спазва разработената от партньора по проекта Сдружение Нов път - Методология за дейността на Центъра, в които ще бъдат разписани детайлно изискванията за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. За да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите в Центъра ще бъда назначени допълнителни специалисти с различен профил на компетентността – социални и здравни. На нуждаещите се потребители ще бъдат предлагани и психологически услуги. Доставчиците на услугите са описани в дейност 2.С цел идентифициране нуждите и проблемите на представителите на целевата група (хора с увреждания и лица над 65 години) ще бъде разработена методика и анкетна карта за оценка потребностите на потребителите от партньора по проекта Сдружение Нов път.В бюджета на проекта са предвидени 2500,00лв. за разработването и. За всеки потребител ще бъде изготвена индивидуална оценка, от екипа на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда на базата на която ще се планират услугите. Така ще гарантираме, че всеки потребител (лице с увреждания, дете) получи услугите, от които се нуждае. След извършване на оценка на потребностите на кандидат потребителите от екипа на звеното, екипът за управление на проекта ще сформира комисия за оценка и класиране на кандидатите. На всички подали заявление за участие в проекта лица ще бъдат изпратени или връчени лично писма с мотивите за приемане или отхвърлянето им от страна на комисията.Екипа и специалистите в центъра ще предоставят различен тип услуги на потребителите – попълване на документи на неграмотни потребители или на потребители, които поради характера на заболяването си не могат сами да попълнят необходимите им документи, ще ксерокопира различни документи на потребителите при нужда и др. Ще организира честването национални, местни и лични празници. Ръководителят на центъра ще отговаря и за дейността на „Пътуваща библиотека”, ще осигурява нейното ефективно функциониране и при необходимост ще обновява фонда с търсени книги. Здравното лице ще има обособено работно място и ще извършва следните услуги – измерване на кръвно налягане, поставяне на инжекции, смяна на превръзки и др. По домовете на потребителите ще бъдат предоставяни почасово социалните услугите домашен помощник, личен асистент. Ще бъдат изготвени графици, индивидуални планове и оценка на риска за предоставяне на услугите на потребителите от екипа на Центъра. Услугите ще се предоставят в съответствие с утвърдените от изпълнителния директор на АСП методики и според индивидуалните потребности на всеки потребител.На 10% от потребителите месечно ще се извършва мониторинг за оценка на качеството на предоставяните социални услуги от социалния работник и координатора по проекта. Ежемесечно служителите на Центъра ще изготвят отчет за извършената работа, съгласно изискванията на схема „Независим живот" На назначените доставчици на социални услуги планираме да закупим работно облекло в размер на 1000,00лв.1960 лв. са предвидени за материали и консумативи при изпълнението на дейностите. Общата стойност на средствата за работна заплата и осигуровки са в размер на 414180,53лв. 419 640.53 387 559.87
Дейност 5 Обучение на персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Въпреки, че Общината има опит в предоставяне на социални услуги и разполага с обучени по други програми домашни помощници и лични асистенти, то ние планираме партньора по проекта Сдружение Нов път да проведе едно въвеждащо двудневно обучение (за лица без опит в предоставянето на горепосочените услуги или др.), и на три поддържащи обучения на назначените по проекта работници. Въвеждащото обучение ще се извърши по специално изготвена за целта програма, съдържаща всички задължителни за получаване на качествено обучение теми. Програмите за обученията ще бъдат разработени от експерт – обучител в съответствие с параметрите, заложени в утвърдените от Изпълнителния директор на АСП Методики за предоставяне на социалните услуги в общността „Личен асистент” и „Домашен помощник” и ще бъде одобрена от ръководителя на проекта. Въвеждащото обучение ще е двудневно и ще се провежда в зала предоставена от Община Роман. Ще бъдат подготвени и раздадени необходимите материали на участниците в обучението. През 5 месец , 10 месец и 15 месец от стартиране на проектните дейности ще бъдат проведени още по едно еднодневно надграждащо обучение на всички назначени по проекта домашни помощници, лични асистенти за повишаване на тяхната квалификация, професионални умения и мотивация. Ще бъдат сформирани 2 групи – едната група ще обхваща домашните помощници, а другата група – личните асистенти . Надграждащите обучения ще бъдат с практическа насоченост, обучаваните лица ще имат възможност да споделят и обсъждат проблемите в работата си с опитен експерт – обучител, от който ще получат конкретни съвети. Ще се обсъждат казуси и ще се изграждат умения за справяне в различни ситуации. 1 086.52 1 337.58
Дейност 6 Супервизия на персонала, предоставящ социални услуги и Подкрепа за потребителите на услугите – мотивационна, психологическа и др. : Основната цел на супервизията е да се подобри работната ситуация и да се осъществи превенция на професионалното прегаряне на домашните помощници и личните асистенти, да се наградят техните умения и да се подобри качеството на предоставяната социална услуга. Осигурява се подкрепа и консултиране, включително подкрепа в кризисни ситуации, за да се избегне професионалния стрес и чувството на безпомощност и провал от несправяне със заложените дейности, както и да се предотврати професионалното прегаряне. Супервизията ще предложи на личните асистенти и домашни помощници пространство за привилегировано слушане, т.е. преките доставчици ще имат възможност да говорят, да бъдат изслушвани, да обсъждат въпросите, които ги вълнуват в атмосфера на доброжелателност и конфиденциалност. По време на индивидуалните и групови супервизии личните, социалните асистенти и домашни помощници ще бъдат подкрепяни при разрешаването на конкретни проблеми или ситуации, ще получат отговори на въпроси, които ги вълнуват, ще споделят своите затруднения в пряката работа с потребителите и ще получат професионална подкрепа и съвет. Супервизията на персонала ще се провежда от експерт с обща заетост от 216 часа за периода на изпълнение на дейностите, включващ индивидуални и групови консултации . След всяка супервизия ще бъде изготвян протокол от експерта за отчитане на работата му. За осигуряване на мотивационна, психологическа, социална, педагогическа и др. подкрепа на хората с увреждания, вкл. деца с увреждания и хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване в Центъра ще бъдат назначени психолог или социален работник с почасова заетост от 192 ч. (почасово заплащане). Психологът ще предоставя индивидуални и групови консултации на хората с увреждания, вкл. деца и на хората над 65 г. в невъзможност да се обслужват сами. Той ще ги мотивира да се включват в дейностите на Центъра, предимно дейностите насочени към преодоляване на социалната изолация – културни събития, лични и национални празници и др. 7 086.56 5 831.65
Дейност 7 Информация и публичност на дейностите : За популяризиране на проекта и на финансовия принос на ОП РЧР планираме провеждане на пресконференция за медиите при стартирането на проекта, чиято цел ще е да информира местните общности за целите на проекта, дейностите, които ще бъдат включени в него, периода на изпълнение, допустимите целеви групи, които могат да бъдат включени в проекта. На пресконференцията ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни от общината. Ще бъде изготвено и разпространено съобщение до медиите. При приключването на проекта ще бъде проведена заключителна конференция с участието на представители на всички заинтересовани страни от община Роман . На нея ще бъде представен анализа на резултатите от проекта, ще се отчете неговото цялостно изпълнение, ще бъдат споделени добри практики при неговото изпълнение или трудности (ако има такива). След началната пресконференция и след заключителната конференция планираме да публикуваме информация на сайта на община Роман. На сайта на общината периодично ще се публикува информация за напредъка на проекта. В процеса на изпълнение на дейността ще бъдат изработени и отпечатани: табели - 2 бр. за партньорите по проекта както и 1 банер и информационни дипляни – 200 бр., и На закупеното оборудване и обзавеждане по проекта ще бъдат поставени информационни стикери, отразяващи финансовия принос на ОП РЧР и ЕС. 3 000.00 2 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.