Създаване на ИКТ образователна среда за активно социално включване чрез повишаване достъпа до качествено образование на ученици от маргинализираните групи: Създаването на интерактивна и естетическа образователна среда, осигуряваща условия за иновативна методика на преподаване, ще насърчи интереса и повиши мотивацията на учениците от маргинализираните групи за учене по предметите от общообразователната и професионалната област и ще подпомогне включването им в системата на професионалното образование. Дейността ще реализира в двете училища: Обединено училище "Васил Левски", с.Тенево, община "Тунджа" и в Основно училище " Христо Ботев", с.Кукорево, община "Тунджа".
Реализирането на тази цел изисква осъвременяване на цялостния учебен процес и създаване на естетична и интерактивна образователна среда за техническо осигуряване на присъствени и онлайн дейности:
Ще бъдат създадени 2 интерактивни кабинета – по един във всяко от общинските училища. (ОУ „Христо Ботев“, село Кукорево, община „Тунджа“ и ОбУ „Васил Левски‘, село Тенево, община „Тунджа“)
В двете училища ще бъде осигурено оборудване на на общо 20 други класни стаи със съвременни технически средства - мултимедия (проектор, екран), лаптоп/-и, мрежово и комуникационно оборудване. Така учениците от маргинализираните групи ще могат по достъпен, интересен, атрактивен, аудиовизуален начин да възприемат и осмислят учебно съдържание по всички общообразователни и професионални предмети, като се използват различни образователни платформи („Уча се”), виртуални библиотеки, учебни филми и видеоклипове, видеоуроци, образователни предавания, интернет учебни ресурси.
Интерактивната класна стая позволява учениците да използват общи ресурси, като изграждат умения за самостоятелна и съвместна работа; самостоятелно търсене на ресурси с учебна цел; самостоятелни презентации и отговори на учебни задачи от всяко работно място и оценяване още по време на учебния час, индивидуално решаване на тестове и други задачи; проектиране с помощта на мултимедия на работен екран на работата на отделен ученик с цел съвместно обсъждане на резултати и насърчаване на учебни постижения; насърчаване на активността на всеки ученик чрез отдалечен достъп до неговия работен екран; използване на метода "Обърната класна стая".
Цялостният образователен модел е фокусиран върху изграждане на образователната среда в училището. Изграден е на базата на интегриране на интерактивни методи на обучение, основаващи се на учене чрез правене и моделиране, развиване на компетентностите чрез дейности, насочени към активно учене и креативно мислене, подпомогнати от уеб базираните технологии. |
57 038.00
|
0.00
|
Повишаване качеството на образованието на деца и ученици от маргинализирани групи чрез дейности за професионално ориентиране и развитие с цел социалното им включване и приобщаване и намаляване на броя на отпадащите от училище: Втората поддейност в осъществяването на Дейност 1 след създаването на интерактивна образователна среда за техническо обезпечаване на присъствени и онлайн дейности е свързана с повишаване качеството на образованието чрез дейности за ранно и последващо професионално ориентиране и развитие на децата и учениците от маргинализирани групи с цел социалното им включване и приобщаване и намаляване броя на отпадащите от училище чрез събуждане на силен интерес към прагматични и важни в житейски, професионален и личен план въпроси и чрез създаването на творчески продукт "Учебни предприятия" по системата на Джуниър Ачийвмънт. .
Дейностите за професионално ориентиране и развитие на учениците са свързани с обучение по селективно избрани програми на НПО „Джуниър Ачийвмънт” (в рамките на актуално споразумение с МОН). Изборът на програмите е свързан с европейски измерения в образованието – изграждането на ключова компетентност инициативност и предприемчивост. Обучението на учениците ще се осъществява чрез клубни форми в тематична прогресия и образователни концентрични кръгове: Ние, Нашето семейство, Нашата общност, Нашият град (село), Аз, Моят избор на професия, Лични финанси, Умения за успех, Моите умения – моят ключ към бъдещето.
Използваната методика е пряко свързана с целевата група и се основава на учене чрез правене (дейностен подход), интерактивност (тук се прилага и американската образователна технология "Развитие на критическото мислене чрез четене и писане" (Reading and Writing for Critical Thinking) и привличане на хора от бизнеса. В резултат на получените практически умения учениците създават Учебна компания по системата на Джуниър Ачийвмънт. В края на проекта се провежда Иновационен лагер с участието на ментор (бизнес-консултант).
Дейностите се реализират в ОбУ "Васил Левски", с. Тенево и Основно училище "Христо Ботев", с. Кукорево
Иновационен лагер 2021/2022 юли - 2 дни - Профилакториум "Бакаджик"
10 ученици от ОбУ "В.Левски", с.Тенево и 10 ученици от ОУ "Хр. Ботев" , с. Кукорево - храна, нощувка
1 организатор - пътни, дневни, храна, нощувка
2 учители - пътни, дневни, храна, нощувка
1 медицинско лице - пътни, дневни, храна, нощувка
- пътни, дневни, храна, нощувка
Хонорар за ментор (бизнес консултант) -
пътни, дневни, храна, нощувка
шофьор - пътни, дневни, храна, нощувка
Нафта |
19 484.00
|
0.00
|
Закупуване на учебници, учебни пособия, инструменти, материали с цел подобряване достъпа и мотивацията на ученици от маргинализирани групи за включване в системата на професионалното образование: Дейността включва закупуването на учебници по специалността "Шлосерство" за ученици от 9 и 10 клас, като учениците от 8 клас ползват закупените чрез фирма "Палфингер" учебници за изтеклата учебна 2018/2019 г. За тази цел се проучват учебните планове по новата учебна програма за 10 клас и се формулират критерии , свързани със социалния статус на участниците от целевата група. Останалите учебници се оставят в библиотечния училищен кът за общо ползване. Изграждане на кабинети по кариерно развитие. |
15 602.77
|
0.00
|
Интерактивна дейност - пътуващ театър :
Следващата дейност е създаването на Пътуващ театър с ученици, родители, професионален актьор с цел повишаване достъпа и качеството на образованието и намаляване процента на ученици, преждевременно напуснали системата и чрез допълнителна работа на педагогически специалисти, включително и през лятото. Подготовка на спектакъла "Криворазбраната цивилизация" и симулация на възстановен селски бит и начин на живот - автентични дрехи, кухня, речев етикет, трудови и творчески дейности
Провеждане на практически семинар в три етапа:
1. Имало едно време – преоткриване на традиционни местни производства и занаяти
2. Планирай своето бъдеще
- Моята лична история / моите въпроси
- Лов на ресурси – оценка на критични ситуации от ежедневието, стратегии за справяне
- Сравняване на стилове – индивидуален подход към проблемите, успешни и неуспешни примери
- Мост към бъдещето – създаване на способности за осмисляне на индивидуален образователен маршрут на всяко дете
Какво знам, какво мога, какъв искам да стана - осъзнаване на личната компетентност и образование за успешната реализация
|
6 000.00
|
0.00
|