Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда да се идентифицират, анализират и оценят факторите, влияещи негативно на ефективността на пристанищата за обществен транспорт с национално значение.
С настоящия проект се цели изготвяне на задълбочен анализ за идентифициране причините за относително високото време за престой на корабите в пристанищата на Република България и бавното им обслужване. Проектът следва да компенсира липсата на утвърдена методика за оценка на риска, прилагайки холистичен подход (безопасност, околна среда, сигурност, инфраструктура, суперструктура, оперативна ефективност и др.) и на тази база – периодична преоценка и предприемане на превантивни мерки и действия (инвестиции), водещи до устойчиво развитие на пристанищата, повишена ефективност, конкурентоспособност и др. След като се определи количествено риска и се приоритизират областите, ще бъдат предложени коригиращи/превантивни мерки като отстраняване на проблеми в съществуващата нормативна уредба, инвестиционни и организационни мерки за развитие на пристанищата и др.
Реализирането на проекта ще допринесе за намаляването на времето за обслужване на корабите в пристанищата на Република България до европейските стандарти и от там ще се повиши ефективността и конкурентоспособността на българските пристанища с национално значение.
Териториалният обхват на дейностите по проекта включва пристанищата за обществен транспорт с национално значение:
-	ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА включва: Варна-изток, Варна-запад, ТЕЦ Езерово, Петрол, Леспорт, Фериботен комплекс – Варна, Балчик;
-	ПРИСТАНИЩЕ БУРГАС включва: Бургас-изток 1, Бургас-изток 2, Бургас-запад, Росенец, Несебър;
-	ПРИСТАНИЩЕ РУСЕ включва: Русе-изток, Русе-център, Русе-Запад, Силистра, Фериботен терминал – Силистра, Тутракан, Свищов, Фериботен терминал – Никопол и Сомовит;
-	ПРИСТАНИЩЕ ЛОМ включва: Лом и Оряхово;
-	ПРИСТАНИЩЕ ВИДИН включва: Видин-център, Видин-юг, Видин-север и Фериботен комплекс - Видин.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на методика за количествена оценка на риска: За осигуряване на мултидисциплинарна оценка на риска при развитието на пристанищата за обществен транспорт, прозрачност при дефинирането на националните политики за развитието на пристанищата и комуникирането им до различните заинтересовани страни, се предвижда изготвяне на мотодика за извършване на количествена оценка на риска. Методиката за количествена оценка на риска ще се базира на холистичен подход и ще обхваща като минимум следните области: • Здраве и безопасност при работа; • Околна среда; • Ефективност на пристанищните дейности; • Административни процедури; • Управление на трафика и информационно обслужване; • Сигурност; • Климатични промени. При изготвянето на методиката ще се анализират и адаптират най-добрите европейски и световни практики (проучвания) по оценка на риска в пристанищата – реализирани проекти за управление на рисковете в пристанищата, кодекси и стандарти за пристанищни дейности и др. Адаптирането на установените добри практики (проучвания) ще осигури създаване на стандартна методика за прилагане на национално ниво, отразявано в програмата по чл. 115у от ЗМПВВППРБ, така и за преоценка на риска за конкретно пристанище, при наличие на инвестиционен интерес и др. Методиката следва да включва като минимум: • Критерии и структура на оценката на риска: - Слаби места и заплахи в различни области; - Области на въздействие; - Видове оценявани сценарии. • Етапи на количествената оценка на риска; • Формуляри и методически указания за извършване на оценката (електронни файлове за ръчно и софтуер за автоматизирано извършване на оценката); • Ръководство (документирана процедура) за прилагане на методиката, с цел подобряване ефективността на пристанищата. 250 000.00 300 000.00
Oценка на риска: Дейността включва фактическо извършване на количествена оценка на риска по приетата методика в едно морско и едно речно пристанище за обществен транспорт от национално значение, избрани от пристанищата, попадащи в обхвата на обществената поръчка. Целта е да се валидира разработената стандартизирана методика и покаже нейната пригодност за употреба. 250 000.00 300 000.00
Приоритизиране на мерките и планиране на подобрения: На база на извършената оценка на риска и тестването на методиката по Дейност 2, която ще валидира методиката, изготвена по Дейност 1, ще бъде изготвено предложение с приоритизиране на мерки и планиране на подобрения, базирани на количествените стойности на риска, и включващо анализ на разходите и ползите. Ще се изготви и модел за системно прилагане на количествената оценка на риска в пристанищата за обществен транспорт с национално значение, за идентификация и приоритизиране на мерки, подобрения, инвестиционни предложения и др., с цел подобряване на тяхната ефективност. Моделът за системно прилагане на количествена оценка на риска и неговото управление в пристанищата за обществен транспорт с национално значение ще прилага холистичен подход и ще отчита добрите световни практики в тази област. 150 000.00 150 000.00
Предложение за нормативни промени и актуализиране на програмата по чл.115у от ЗМПВВППРБ: На база разработения модел за системно прилагане на количествена оценка и управление на риска и предложението за приоритизиране на мерки и планиране на подобрения по Дейност 3, ще се направи преглед на проблемите в съществуващата нормативна уредба, които трябва да бъдат отстранени, ще се изготвят предложения за допълнение или изменение на нормативната уредба, във връзка с прилагане на модела за системно идентифициране на мерки за намаляване на риска и подобрение на ефективността на пристанищата и за актуализиране на програмата по чл. 115у от ЗМПВВППРБ. 100 000.00 100 000.00
Управление на проекта: • Създаване на ЗИУП - определяне на ръководител на проекта и експерти – 4 бр. В хода на внедряване на системата и при необходимост в състава на ЗИУП ще бъдат включени допълнителни експерти от териториалните поделения – клонове на ДППИ; • Изпълнение и координация на проектните дейности; • Възнаграждение на експертите от ЗИУП. Възнагражденията на членовете на ЗИУП ще бъдат изплащани само на базата на утвърдена от УО на ОПТТИ Методика за възлагане на задължения, формиране и изплащане на възнаграждения на лицата, участващи в управлението и изпълнението на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020 г.“ с бенефициент Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“. 80 000.00 64 127.33

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.