Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „ОБМЕН- ОБщината Място за Етно Новаторство” е насочен към повишаване на професионалните умения  на педагогическите  специалисти за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания  на   учениците за възприемане на етнокултурните различия в общността. Съвременната класна стая трябва да осигури равни възможности за всички деца и ученици,независимо от техния майчин език и културна идентичност. Включването на педагози от 10 ДГ и училища в общините Пловдив  и Раковски в квалификационни форми за работа в мултикултурна образователна среда ще помогне пряко за решаване на проблемите, които стоят пред образователната интеграция на учениците от ромския етнос:
1. Висок брой на отпадащи и на необхванати от училищната система;
2. Сегрегацията на голям процент ромски ученици в „ромски” училища или паралелки;
3. Нисък успех на учениците в училище, което е сериозна предпоставка за отпадане;
4. Нисък процент на ромските младежи, продължаващи в гимназии;
5. Неучастие на ромските родители в дейността на училището.
Дейностите в проекта са насочени към подготовка на учителите  за успешно преподаване и общуване  чрез  квалификация за работа в мултиетнически класове.  Включените  в обучения педагози  ще  разкрият своите персонални нагласи към расовите, етнически, езикови и културни групи; ще  придобият  знания за историята и културата на разнообразните расови, етнически, културни и езикови групи в ДГ и училището; ще се  запознаят с перспективите на различните етнически и културни общности; ще  придобият знания и умения, необходими, за да прилагат „справедлива” педагогика  - обучение, което осигурява за всички ученици равни възможности да достигнат академически и социален успех в училище. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Проектното предложение включва 10 образователни институции, които са разположени в две общини – Пловдив и Раковски. От община Пловдив са включени 1 детска градина и 2 училища, а от община Раковски – 2 детски градини и 5 училища. От всичките от 7 партньорски училища и 3 детски градини ще се създаде организация за получаване на документи (стратегии на образователните институции, планове за работа, програми за реализиране на дейности, правилници, анализи, Програмни системи и др.) след приемане ЗПУО, които включват мерки за подобряване на работата в мултикултурна среда. Също така ще бъдат и поискана допълнителна информация за оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата, годишни доклади оценка на работата на образователните институции за учебните години. Целта на получената информация е да се изготви анализ на състоянието на образователните институции в областта на образователната интеграция, за нивото на професионалните компетентности на учителите, директорите и другите педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, на нуждите от обучение и за работа в мултикултурна среда в партньорските образователни институции. Това е продиктувано от идеята, чрез актуализация на основните програмни документи да се подготвят за реализация на мерки, които касаят деца и ученици, живеещи в териториални обособени места, имат етнокултурни различия , за включване на родителите им и представители на семейната общност в дейностите на институцията. Една друга особеност на актуализацията на програмната документация е свързана с предлагане на мерки за ранното отпадане от образователната система и последваща социално-икономическа изолация. От особена важност е да се разпознае и предложи система за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти и обучения на образователни медиатори за работа в мултикултурна среда, повишаване на мотивацията за учене и подкрепа на културната идентичност на децата и учениците. При актуализацията на програмните документи на образователните институции ще бъде отделено и място при необходимост за изясняване важната роля на образователния медиатор и уточняване на неговите приносни практико-приложни моменти. Необходимостта от актуализация на стратегиите, учебните планове, програми, изготвянето на анализи и препоръки, както и друга документация на образователната институция за работа в мултикултурна среда е продиктувано от подобряване организацията и управлението на образователна среда във всяка детска градина и училище, като ключова мярка в превенцията на преждевременното напускане на училище, като във формирането й се включват дейности като подобряване на капацитета на педагогическите екипи. Ще се направи преглед и дадат насоки как трябва да изглежда т.нар. мултикултурна, подкрепяща, приемна, безопасна и интерактивна среда и как тя да подобрява възможностите на всяко дете/ученик да трансформира и обогатява своя опит във всеки конкретен момент от педагогическото взаимодействие. Как мултикултурната среда да се осигурява чрез обособени пространства, които дават възможност за представяне и опознаване на различни традиции и култура. Как мултикултурната среда да подкрепя възпитанието в толерантност и възприемането на различията и поставя основата за превенция срещу използването езика на омразата. Как подкрепящата среда да осигурява чрез необходимите дидактически средства и ресурси в групата/класа, чрез които която да подкрепи ученето. 23 760.00 23 760.00
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда – със или без присъждане на кредити. : Целта на дейността е да подобри професионалната компетентност на учителите, които работят в детски градини, в начален и прогимназиален етап за работа в условия на мултикултурна среда. Ще се осъществи педагогическа, психологическа и методическа подготовка на учителите за осъществяване на ефективно взаимодействие и сътрудничество между образователната институция, родителите и членовете на семейната общност, между учителя и децата, респ. Учителя и учениците от ромски произход в процеса на: - подготовка, развитие и социализация на децата в подготвителна група с цел интегрирането им и осигуряване на равни възможности за обучение; - обучение, възпитание, интегриране и социализация на учениците от основната образователна степен. Във връзка с постигане на целта ще бъдат планирани краткосрочки обучения за учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда със присъждане на квалификационни кредити (1 квал. кредит и 2 квал. кредита). Всяко обучение се подготвя и реализира по предварително разработена учебна програма и график на сесиите. Учебната програма съдържа: наименование на курса; обучител; общ хорариум; анотация; цели на програмата и изходни резултати; съдържание по теми; планирани учебни дейности; методи на обучение; методи и критерии за оценяване; литература по темата на курса. Всяка учебна програма се придружава от график за провеждане на обучението, включващ съответните дни от седмицата, часовия диапазон и мястото на провеждане на обученията, като теоретичните и практическите модули започват не по-късно от 08.30 часа и приключват до 17.30 часа. Обучителят, отговарящ за обучението подготвя всички материали за обучение под формата на презентации, раздавателни материали за участниците, тестове за финализиране на обучението. Всеки обучаем получава удостоверение за успешно преминатото обучение. 235 700.00 230 199.00
Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда.: Целта на дейността е свързана с методическа и експертна подкрепа за педагогически специалисти, които искат да надградят професионалната си компетентност, чрез участие в процедури за придобиване на пета и на четвърта професионално-квалификационна степен. Постигането на целта се реализира чрез организиране и провеждане на подготвителни курсове за придобиване на посочените професионално-квалификационни степени. Всеки подготвителен курс се подготвя и реализира по предварително разработена учебна програма и график на сесиите. Подготвителните курсове завършват с присъждане на квалификационни кредити ( 1 квалификационен кредит – 16 часа или 2 квалификационни кредита – 32 часа в частично присъствена форма на обучение). Учебната програма съдържа: наименование на курса; име на обучителя; общ хорариум; анотация; цели на програмата и изходни резултати; съдържание по теми; планирани учебни дейности; методи на обучение; методи и критерии за оценяване; литература по темата на курса. Всяка учебна програма се придружава от график за провеждане на обучението, включващ съответните дни от седмицата, часовия диапазон и мястото на провеждане на обученията, като теоретичните и практическите модули започват не по-късно от 08.30 часа и приключват до 17.30 часа. Обучителят, отговарящ за обучението подготвя всички материали за обучение под формата на презентации, раздавателни материали за участниците, тестове или други учебни задания за финализиране на обучението. На експертно ниво участниците се консултират по отношение на участието им в процедурата: срокове за подаване на документи, начин за участие и протичане на изпитните процедури, оценяване и присъждане на съответната професионално-квалификационно степен. Всички педагогически специалисти получават свидетелство за професионално-квалификационна степен. 7 650.00 7 848.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.