Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Капитално драгиране - басейн между Терминал  „Бургас Запад“ и Терминал „Бургас Изток 2/2А/" (с кратко наименование - "Капитално драгиране в пристанище Бургас") е свързан с изграждането на новата кейова стена за корабно място № 28 на пристанищен терминал Бургас-запад от пристанище за обществен транспорт Бургас по смисъла на чл. 106а ЗМПВВППРБ, е необходимо извършването на драгажни работи за направата на оперативната акватория и зоната за маневриране между Терминал  „Бургас Запад“ и Терминал „Бургас Изток 2/2А/".
Удълбочаването на акваторията на басейн маневрена зона до Т2A и пристанищен терминал Бургас-запад представлява капитално драгиране, с което ще бъдат постигнати нови проектни дълбочини. Това ще позволи обработката на кораби с дължина до 260 м, ширина до 32 м, газене до 14,5 м и DWT 80 000 тона и използването на съществуващите съоръжения за обработка на товари, така че около 100 000 20-футови еквивалентни единици (TEU) да могат да бъдат обработвани допълнително.
Обхватът на проекта, включва реализиране на следните дейности:
Дейност 1: Капитално драгиране; 
Дейност 2: Строителен надзор;
Дейност 3: Авторски надзор;
Дейност 4: Информация и комуникация;
Дейност 5: Техническа помощ. 

Срокът за изпълнение на проекта е 13 месеца.
За начална дата на проекта е приета 30.10.2023 г. - датата на сключване на договор за извършване на "Капитално драгиране – басейн маневрена зона до Т2А и пристанищен терминал Бургас-запад"
За целите на дейностите по публичност ще се използва краткото наименование на проекта "Капитално драгиране в пристанище Бургас".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Капитално драгиране: Дейността обхваща изпълнението на драгажни работи в оперативната акватория и зоната за маневриране между Терминал „Бургас Запад“ и Терминал „Бургас Изток 2/2А/". Изпълнението на дейността е въз основа изявената инвестиционна инициатива за строителство на нова кейова стена КМ 28 (включително удълбочаване) пред кея и прилежащата акватория до подходния канал с цел приемане на разчетните плавателни съдове. Общият обем за драгиране е определен на 1 537 897 м3, като са предвидени две зони за депониране на драгажния материал от акваторията на корабно място № 28, както следва: Зона 1: Насип зад предвидените за изграждане на хидротехнически съоръжения зад корабни места № 29, 28 и 27. Зона 2: Черно Море. Предвиденото депониране на драгирания материал в Черно море е разрешено от Министерство на околната среда и водите – Басейнова дирекция „Черноморски район“, въз основа на издадена Заповед № 250 от 07.10.2021 г., като разстоянието до това депо от пристанището е около 38 км. Изпълнението на драгажните дейности в оперативната акватория и зона за маневриране към к.м. № 28 ще се извършва на две фази: Фаза 1: Териториалният обхват на Фаза 1 е определен с цел създаване на минимално необходимите условия за подход и приставане на кораби на к.м. № 28. Площта на зоната за драгиране, без откосите, се равнява на 48 515 кв. м. (без отчитане на толерансите за драгиране). Обемът на земните маси за драгиране, който е определен за осигуряване проектната кота на дъното на – 15,78 м (БС) (без прекопки) в зоната за Фаза 1 е 543 441,51 куб. м. Фаза 2: обхваща останалата част от акваторията за драгиране и е с обща площ 111 444 кв. м. Обемът на земните маси за драгиране, който е определен за осигуряване проектната кота на дъното на 15,78 м (БС) (без прекопки) в зоните за Фаза 2 е 994 455,49 куб. м. 69 983 779.01 0.00
Строителен надзор: Изпълнението на дейността има за цел да се обезпечи законосъобразното изпълнение на договора за капитално драгиране, чрез упражняване на строителен надзор при реализацията му. Изпълнителят (консултантът) има ангажименти, произтичащи от ЗУТ и в съответствие с всички други нормативни актове, регламентиращи особеностите и задълженията в дейността му с оглед спецификата на изпълняваните дейности при реализацията на проекта. Във връзка с чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията, избраният изпълнител ще изпълнява строителен надзор и контрол по изпълнението на работите за обекта до издаване на Разрешение за ползване на обекта. Консултантът следва да организира надзора, изпълнявайки изискванията за ефективен строителен надзор, т.е. контрол по качеството и количеството, мониторинг на прогреса и администриране на строителните работи. По време на този период услугите на Консултанта включват следните основни задължения: ✓ Законосъобразно започване на договорните дейности; ✓ Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на договорните дейности, в съответствие с нормативната уредба на Република България. ✓ Упражняване на непосредствен и ефективен контрол върху осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд на обекта. ✓ Опазване на околната среда по време на изпълнението на обекта. ✓ Спиране на строежи, които се извършват в условията на чл. 224, ал. 1, т. 2 и 3 и/ или са в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 – 3 от ЗУТ. ✓ Защита на личността и имуществото на трети лица от щети, вследствие от изпълнението на обекта. 203 000.00 0.00
Авторски надзор: Услугите, свързани с упражняването на авторски надзор по смисъла на ЗУТ и нормативните актове за неговото приложение, включват изпълнението на следните дейности: 1. Посещения на строежа и осъществяване на надзор по време на строителството за точното изпълнение на проекта на Изпълнителя, в качеството му на проектант - автор на техническия проект за обекта. 2. Участие при съставяне и подписване на актове и протоколи по време на строителството. 3. Редовно записване в заповедната книга на всички предписания и заповеди във връзка с точното изпълнение на строежа. 4. Оказване на техническа помощ на ДППИ по време на изпълнение на СМР, без изготвяне на екзекутивни чертежи. 30 000.00 0.00
Информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договорите с избраните изпълнители до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянните обяснителни табели. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на следния обхват от задачи: - Изработване, съгласуване и одобрение на Комуникационен план от УО на ПТС - медиен мониторинг и публичност за целите на проекта; - Организиране и провеждане на 1 бр. публично събитие за демонстрация на драгажната техника и драгажните дейности; - Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали; - Изработване и поставяне на 1 бр. временен информационен билборд; - Изработвяне и поставяне на 1 бр. постоянна обяснителна табела; - Изработвяне и доставка на 2 бр. ролбанери; - Фотозаснемане и архив; - Медиен мониторинг и публикации; - Изготвяне и разпространение на 2 бр. прессъобщения за инвестиционния проект. 15 240.00 0.00
Техническа помощ: В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните задачи от страна на бенефициента по проекта: - Консултантска услуга за актуализиране на анализи, във връзка с изпълнението на проекти, за подготовка на формуляр за кандидатстване и приложенията към него за проект "Капитално драгиране в пристанище Бургас"; - Спасително археологическо проучване - археологическо наблюдение по време на изпълнение на строително-монтажни дейности в акваторията на пристанище Бургас по проект „Капитално драгиране – басейн маневрена зона до Терминал 2А и Пристанищен терминал Бургас запад“ - драгажни дейности в оперативната акватория и зона за маневриране към корабно място № 28 по одобрен инвестиционен проект и издадено Разрешение за строеж № РС-11 от 25.02.2020 г., допълнено със Заповед № РС 4/12.01.2022 г. и Заповед № РС6/31.01.2023 г. на МРРБ съгласно чл. 161, ал. 2 от Закона за културното наследство (ЗКН) и НАРЕДБА № Н-00-0001 от 14.02.2011 г. за извършване на теренни археологически проучвания. 77 982.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.