Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност на сграда на СУ "Васил Левски" гр. Крумовград. СУ "Васил Левски" е разположено в две сгради, в едната сграда се обучават деца в начален етап от първи до четвърти клас, в другата сграда се обучават деца от пети до дванадесети клас, която е обект на настоящото проектно предложение. Сградата е строена през  периода 1977 - 1981 година. Разположена е в източната част на имота и разполага със спортна площадка, алеи, обособени тревни площи. Мерките за енергийна ефективност в училището ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики и обследване за установяване на техническите характеристики на училището с изготвен технически паспорт. На етап кандидатстване е изработен "Инвестиционен проект" във фаза "Работен проект", съгласно ЗУТ и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционния проект са включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. 
В резултат от изпълнението им ще се повиши енергийната ефективност на сградата, ще бъдат намалени разходите за електроенергия, което ще доведе до освобождаване на ресурси, които да бъдат пренасочени за други дейности и ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места. Подобряването на енергийната ефективност на сградата е една от основните предпоставки за повишаване качеството на предлаганите образователни услуги, намаляване на енергийното потребление и опазване на околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е качествено изпълнение и управление на проекта, навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. Екипът за управление на проекта ще бъде сформиран от кмета на общината и ще изпълнява задълженията си по проекта почасово, както следва: - Ръководителят на проекта ще изпълнява задълженията до 80 часа/месечно, като организира и координира цялостното изпълнение на дейностите по проекта; - Финансов експерт - счетоводител по проекта ще изпълнява задълженията си до 60 часа/месечно, като контролира правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет и създава организация на счетоводния процес, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документи. - Координатор проект ще изпълнява задълженията си до 80 часа/месечно, като ще наблюдава техническото изпълнение на проекта, ще участва и подготвя информация за физическото изпълнение на проекта, ще подготвя технически и финансови доклади, ще подава необходимата информация за подаване в ИСУН и ще отговаря за поддържане и съхранение на досието на проекта. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 19 546.47 19 309.37
Изпълнение на дейности свързани с обследване, проектиране и строително-монтажни работи на сграда на СУ "Васил Левски" - гимназиален етап: Дейността включва обследване, проектиране и строително-монтажни работи по време на строителството. Дейността се предхожда от извършено обследване за енергийна ефективност на сградата и обследване за установяване на техническите ѝ характеристики, като за целта се сключи договор за възлагане на дейността. Избраният изпълнител извърши дейностите по изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност. Строително-монтажните работи, които са включени в настоящото проектно предложение се основават на задължителните мерки от докладите за извършеното обследване. В обхвата на проектиране е изработен инвестиционен проект във фаза "Работен проект", който включва проектиране по част "Архитектура" и проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Работният инвестиционен проект е съгласуван и одобрен, и съответно е издадено влязло в сила разрешение за строеж. Изпълнението на строителството ще включва изпълнение на СМР с цел законосъобразно предаване на строежа за въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове и ще бъде избран изпълнител, който ще извърши изпълнението на строително-монтажни работи. В изпълнението на дейностите по строително-монтажните работи са предвидени мерки за енергийна ефективност и достъпна среда. Мерките за повишаване на енергийната ефективност на СУ "Васил Левски" гр. Крумовград са свързани основно с подмяна на дограма, топлинно изолиране на външните стени, топлинно изолиране на покрива и на пода, мерки по осветителната инсталация, отоплителната инсталация и подмяна на котелната инсталация. С проекта ще се постигнат заложените индикативни национални цели за пестене на енергия за 2020 г., заложени в Националния план за действие за енергийна ефективност 2014- 2020 г., както и достигане на клас на енергопотребление "В", което ще доведе до намаляване на разходите за енергия на училището и до по-високо ниво на енергийна ефективност, което пряко ще допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление и косвено за намаляване на емисиите на парникови газове. В проектното предложение са предвидени мерки, свързани с изграждане на достъпна среда, включително и за хора с увреждания до сградата, в съответствие с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. Предвижда се монтирането на вътрешен платформен, стълбищен подемник на основната вертикална комуникация, изграждане на тоалетна за инвалиди и полагане на тактилна настилка пред външен съществуващ подемник на главния вход. 953 573.33 1 140 952.08
Осъществяване на авторски надзор на сграда на СУ "Васил Левски"- гимназиален етап: Авторският надзор ще се осъществява от проектанта, изготвил инвестиционния проект, съгласно сключен договор с № 232 от 06.07.2018 г. за проектиране на обекта, с който ще бъде възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството на основание чл. 162 от Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи (СМР) на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: - При подписване на протоколи и актове; - При обсъждане и промяна на конструктивните решения; - При одобряване на конструктивни решения; - При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; - При изменение на проектни части по време на работа; - Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; - Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; - Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и временна организация на движението; - Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; - Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; - При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. 1 750.00 2 100.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността е свързана с осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на СМР на сграда на СУ "Васил Левски", гр. Крумовград. Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба № 3 от 31 юли 2003 г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи и общинска администрация; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, придружен от всички необходими документи за издаване на Разрешение за ползване. 20 000.00 13 140.00
Осигуряване на информация и комуникация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за "Информация и комуникация" за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, в съответствие Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Община Крумовград. Съгласно Единния наръчник Община Крумовград ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа и ще включи на уеб-сайта кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като спомене финансовата подкрепа от Европейския съюз. Също така ще публикува информация за проведени пресконференции, церемонии и финала (постигнатите резултати) на проекта. 2. Постоянна обяснителна табела - 1 бр. * 180,00 ед. цена лв. = 180,00 лв. без ДДС; 3. Временен билборд - 1 бр. * 850,00 ед. цена лв. = 850,00 лв. без ДДС; 4. Пресконференция за стартиране на проекта - 1 бр. * 80,00 ед. цена лв. = 80,00 лв. без ДДС; 5. Пресконференция при приключване на проекта - 1 бр. * 80,00 ед. цена лв. = 80,00 лв. без ДДС; 6. Организиране и провеждане на официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" - 1 бр. * 200,00 ед. цена лв. = 200,00 лв. без ДДС; 7. Публикации в регионални печатни медии - 3 бр. * 70,00 ед. цена лв. = 210,00 лв. без ДДС; 8. Публикуване на информационно-рекламно каре в регионални печатни медии - 3 бр. * 70,00 ед. цена лв. = 210,00 лв. без ДДС; 9. Банер - 1 бр. * 90,00 ед. цена лв. = 90,00 лв. без ДДС; 10. Информационни материали за популяризиране на проекта: брошури - 100 бр. * 1,00 ед. цена лв. = 100,00 лв. без ДДС. 2 000.00 2 370.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.