Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение има за цел осигуряване на комплекс от обучения и услуги за лица, желаещи да развият собствен бизнес,вкл. безработни и работещи лица и младежи до 29год., подготовка и предоставяне на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес чрез предоставяне на комплексни иновативни услуги за развитието на предприемачески умения в целевите групи. Чрез предоставяните услуги и обучения от Центъра за развитие на предприемачеството, ще се осигури възможност на горецитираните целеви групи да бъдат подпомогнати и подкрепени чрез предоставяне на иновативни социални, кариерни, правни, икономически и мотивационни услуги и обучения за осигуряване на условия за пълноценно съществуване и устойчиво интегриране на пазара на труда, както и увеличаване броя на включените в самостоятелна заетост безработни, неактивни и наети лица в т.ч. и младежи до 29 години. В действащия Център за развитие на предприемачеството е планирано да осигури мотивационна подкрепа, услуги и обучения за минимум 80 потребители. Основен акцент в предоставяните услуги е потребността, възможностите и желанието на потребителя. Центърът за развитие на предприемачеството ще бъде управляван и обслужван от експертен екип, състоящ се от 8 лица - ръководител, социален работник-консултант, кариерен консултант - двама експерти, юрист-консултант-двама експерти, бизнес-консултант-двама експерти. Изпълнението на проектните дейности ще даде възможност на лицата от целевата група да ползват многообразни и целенасочени услуги и обучения, предоставяни в общността,като по този начин се увеличава броя на устойчиво интегрираните на пазара на труда безработни лица, в т.ч. млади хора, изложени на риск от социално изключване.Реализирането на проекта ще осигури небходимите предпоставки за развитие на предприемаческите умения сред включените целеви групи и разкриване на устойчиви и качествени работни места.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество на лицата от обхванатите по проекта целеви групи: Дейността има за цел създаване на условия за организиране на инициативи /информационна кампания/ за информиране и представяне на възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.Тази дейност ще създаде необходимите предпоставки за осъществяване на следващите дейности по проекта. Нейното стартиране ще започне през първия месец и ще продължи през целия период на проекта, като е предвидено от предлаганите по дейността услуги да се възползват минимум 80 лица от включените в проекта целеви групи. В Центъра за развитие на предприемачеството ще бъдат предлагани следните услуги насочени към повишаване на мотивацията и информираността за развитие на самостоятелна стопанска дейност: 1. Провеждане на ежедневни индивидуални и групови мотивационни срещи с информационнен характер; 2. Провеждане на мотивационно индивидуално и групово интервюиране, включващо: целенасочено задаване на отворени въпроси, рефлексивно слушане, даване на подкрепа, правене на обобщения, фокусиране върху проблема, извличане и насърчаване на вътрешната мотивация за промяна на потребителя. Практическа работа с резистентни потребители. Анализиране на основните комуникационни поведения на потребителите (говорене, насочено към запазване на статуквото и говоренето за промяна) и прилагане на принципните видове клинично поведение спрямо тях. 3. Провеждане на мотивационни срещи /минимум 10/ по предварително изготвен времеви график, имащи за цел овладяване на предприемачески умения за стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност и умения за реагиране на съвременните изисквания на трудовия пазар в ситуации с висока степен на неопределеност и ограниченост във времето. При провеждането на мотивационните срещи участниците ще изградят, доразвият и утвърдят умения за организиране, анализ и планиране, решаване на проблеми, работа с информация, работа в собствен екип, грижи за други хора, представяне пред публика, поемане на риск,учене през целия живот, инициативност и изобретателност, умения за водене на разговор: техники "убийци" на комуникацията, подаване и приемане на обратна връзка. 4. Провеждане на индивидуално и групово ориентиране към инициативи за предприемачество, имащо за цел включените в него лица да приодибият адекватни нагласи и умения за развитие на самостоятелна стопанска дейност, възможност за изследване на собствената нагласа съобразно личните им ресурси, способности, знания, професионален и жизнен опит, успехи, умения, желания и ценности. За всички включени лица ще бъдат разработени индивидуални планове за професионално развитие и усъвършенстване, които ще подпомогнат процеса на интеграцията им и по-лесната им адаптация към динамичните условия на пазара на труда. В процеса на индивидуалното и груповото ориентиране към инициативи за предприемачество на участниците ще бъде оказана методическа помощ за решаване на конкретни проблемни ситуации с цел в бъдеще да се справят по-бързо и по-лесно с евентуални такива. Също така ще им се даде възможност за изграждане на умения за себепредставяне и себеутвърждаване като бъдещи лидери, развиващи своя самостоятелна стопанска дейност. 5.В Центъра ще се проведат и пет мотивационни уъркшопа с представителите на целевата група за придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност с цел подкрепа за бъдещ преход към реалния пазар на труда и стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Ще се предоставя и професионална помощ на нуждаещите се, свързана с насочването им към подходяща за тях професия, изграждане и доразвиване на ключови социални умения като комуникативност, работа и управление на малки и големи екипи. Целта на организираните уъркшопове е създаване на умения у лицата от целевата група за адекватно социално поведение, активно тяхно участие на трудовия пазар и предприемаческо поведение, повишена мотивация за развитие на възможностите и «учене през целия живот». 19 683.38 19 686.58
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработването на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност ( специализирани обучения).: Дейността включва провеждане на 16 специализирани обучения, които ще бъдат проведени на територията на област в Югозападен регион: Благоевград. Специализираните обучения ще се проведат в пълно съответствие с посочените в Условията за кандидатстване по настоящата процедура изисквания, като включват всички посочени задължителни модули по разработена от водещата организация програма от 40 лекционни часа, в които са заложени следните обучителни модули и подтеми: - Теоретично обучение /32 часа/: 1. Вие като предприемач. Основни умения за развиване и управление на собствен бизнес. Теоретични постановки относно предприемачеството. Предприемаческата способност като основен икономически ресурс наравно със земята, труда и капитала. 2.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план.Бизнес планиране – стратегическо планиране, тактическо и оперативно планиране. Разбиране за визия, мисия, цели, политика на организацията. Маркетингово планиране – от идея до конкретен план. 3. Форми на търговска дейност.Индивидуална форма и дружествена форма на бизнеса. Търговски дружества – капиталови дружества и дружества на личността. Юридически фундамент на формите за осъществяване на търговска дейност. 4. Персонал, правни отговорности и застраховка. Подбор на персонал и управление на човешките ресурси. Отговорности на работодателя съгласно трудовото и осигурително законодателство. Застраховане и допълнително осигуряване на персонала. 5. Финансово планиране.Финансов план и програма. Бюджетиране. Основи на капиталовото бюджетиране – оценка на ефективността от инвестиционни проекти. 6. Капитал и видове източници. Капиталова структура на предприятието. Източници на собствен капитал. Източници на привлечен капитал. Златно, сребърно и желязно правило на финансовия мениджмънт при привличане на капитал. Ливъридж коефициент. 7. Стартиране на бизнес. Регистрация на фирма. Търговски регистър. Необходими документи. Минимални капиталови изисквания за регистрация на отделните видове фирми. 8. Основи на финансовата отчетност и оценка на основните финансови показатели. Годишен финансов отчет. Активи, пасиви, приходи, разходи, финансов резултат. Какво ни казва финансовия отчет на фирмата? Ликвидност, рентабилност и финансова автономност. 9. Изграждане на система за управление на риска. Цели на фирмата. Система за вътрешен контрол. Елементи на рамката COSO в частния сектор. 10. Възможности за привличане на публично финансиране. Кандидатстване за финансиране на проект по оперативни програми. Кандидатстване за финансиране на проект ОП „Развитие на човешките ресурси“. - Практическо обучение /8 часа/ : 1. Финансово планиране. Съставяне на финансов план и бюджет. Основни методи за оценка на ефективността на инвестиционни проекти – Нетна настояща стойност, Вътрешна норма на възвращаемост, Метод на срока за откупуване на инвестицията, Индекс на рентабилността. 2. Капитал и видове източници. Построяване на капиталова структура на предприятието. Коефициенти, показващи изпълнението на златното, сребърното и желязното правило на финансовия мениджмънт при привличане на капитал. Изчисляване и интерпретация на ливъридж коефициент. 3. Основи на финансовата отчетност и оценка на основните финансови показатели. Четене на годишен финансов отчет. Изчисляване на коефициенти за ликвидност, рентабилност и финансова автономност. 4. Възможности за привличане на публично финансиране. Изготвяне на бизнес план и необходимите документи при кандидатстване за финансиране на проект по оперативни програми. Изготвяне на проектно предложение по ОП „Развитие на човешките ресурси“. Обученията ще завършат с писмен изпит под формата на тест. Планирано е успешно да завършат специализираните обучения 100% от обучаемите /80 лица/ .В резултат от обучението лицата ще придобият квалификация, знания и умения по предприемачество и бизнес управление, удостоверено със Сертификат за успешно завършено специализирано обучение по предприемачество и бизнес управление. 29 600.00 29 600.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.: Дейността,насочена към предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна дейност и дейности за подкрепа, ще стартира през втория месец от изпълнението на проекта и продължи 16 месеца.В Центъра за развитие на предприемачеството ще се предоставят иновативни почасови комплексни услуги за устойчиво интегриране на пазара на труда за 80 лица от включените в проекта целеви групи.Центърът предлага пакет от услуги,насочени към подобряване на жизнения стандарт и подкрепа на представителите на целевите групи.Предоставяните консултантски услуги в Центъра ще осигурят възможности за подобряване качеството на живот на целевата група,вкл. и на техните семейства.За целта, правилно ще се определят нуждите на отделните потребители и насочването им към подходяща форма на консултиране и подкрепа, която ще се предоставя от наетия експертен екип,предоставящ услуги. На участниците, които ще бъдат включени в Дейност 2 и 3 ще бъде съставен индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието в дейностите,ако настъпват промени, които налагат такава актуализация.Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР). Услугите ще бъдат насочени към предоставяне на превантивна и навременна квалифицирана и специализирана помощ под формата на безплатни индивидуални или групови консултации /на място /по въпроси и проблеми, които посрещат неадресирани нужди и намират нови решения на съществуващи проблеми.Планираните дейности и подходи ще отговарят на пряката потребност на целевите групи и ще допринесат за постигане на целите на операцията. Услугите ще включват:Юридическо консултиране с цел оказване на правна помощ на представителите на целевите групи при стартиране на собствен бизнес, регистрация на търговско дружество, подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, имотни казуси, търговско право.Кариерното консултиране и професионално ориентиране ще обхваща разрешаването на широк спектър от проблеми и задачи сред които:как и къде да продължат образованието си; коя е най-подходящата кариера за тях – да научат повече за своите способности, интереси, ценности, личностни характеристики и потребностите от професионално развитие; как и къде да търсят работа и как да се представят добре на работното място;при смяна на професията и необходимост от допълнителна квалификация-къде и как би могло да се осъществи;как да подобрят уменията си за самооценка или да се научат как да взимат решения, да планират и управляват кариерата си.Бизнес консултирането включва предоставяне на информация на потребителите на услугите как да започнат собствен бизнес; изготвяне на бизнес планове и възможностите за тяхното финансиране от банкови институции; възможности за финансиране на предприемачеството; кредитни институции;консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група;преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите;консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата;консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. Гореизброените дейности са индивидуални спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице, а при възможност биха могли да бъдат провеждани в група. Индивидуалните и груповите консултации включват по 40 часа за всяко едно лице и се предоставят в период до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата,като продължителността и броя на консултациите ще бъде проследима по индивидуален план за всеки конкретен потребител. 131 495.68 131 495.65

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.