Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е да се насърчи развитието на стартиращото предприятие „Мобилиси” ООД чрез разработване на иновативен за световния пазар продукт в една от тематичните области на ИСИС „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“, а именно нов продукт с образователен характер - мобилно приложение за сканиране, четене и конвертиране на книги в цифрови формати „Book Scanner“. 
Чрез „Book Scanner“ може да бъде дигитализиран абсолютно всеки хартиен документ по най-лесния и бърз начин. Мобилното приложение предлага възможност за лесен достъп, редактиране и управление на сканирани книги, учебници, документи, файлове по всяко време и от всяко място. То дава изключителна полза за потребителите (администрация, висши учебни заведения, училища, библиотеки, архиви; бизнеса; индивидуални потребители), като спомага за по-оптимизирано и ефективно учене, четене на книги, боравене с документи.

Проектът се реализира чрез дейности по извършване на изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт; създаване и тестване на бета версията на мобилното приложение. С оглед планиране на последващo внедряване на новия продукт, се предвижда изработване на икономическа оценка и финансова оценка на иновацията и изработване на маркетингов план за пазарна реализация за иновативния продукт.

Изпълнението на дейностите по проекта ще се извърши в Северозападния район – гр. Плевен и ще доведе до създаването и последващата пазарна интеграция на иновативен софтуерен продукт с фокусирана образователна насоченост, което от своя страна ще спомогне за разгръщането на иновационния потенциал на стартиращото предприятие и установяването на стабилни пазарни позиции.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифициран персонал – 6 бр. експерти и придобиване на ДМА (9 бр.) и ДНА (1 бр.): Настоящата дейност включва експертната работа по изследванията, разработката и тестванията на алгоритмите, функционалностите и архитектурата на иновативното мобилно приложение. Екипът по проекта ще осъществи същинското програмиране на функционалностите и потребителския интерфейс на приложението. Експертната работа по дейността се състои в следните етапи: (1) Анализиране, изследване и доразвиване на алгоритмите, на които се базират основните функционалности на приложението. Така ще се достигне до технологична готовност за изработка на функционалностите, които приложението ще притежава. Ангажираният персонал ще извърши: - Усъвършенстване и ускоряване на алгоритмите за разпознаване на границите на страницата и изправяне на редовете. - Създаване, усъвършенстване и ускоряване на алгоритмите за динамичен контраст за по-добро справяне с потенциалните сенки и преосветени участъци на заснетите изображения. - Разработване на функционалностите за оптично разпознаване на символите и конвертиране на разпознатите документи в PDF, DOC и EPUB формати. На този етап се извършват изследвания и програмиране на функционалностите на мобилното приложение. Създаването на алгоритмите се осъществява посредством разработването на сорс код в специализирана програмна среда. Необходимо е доразвиване на алгоритмите (за разпознаване на границите на страницата и за изправяне на редовете), така че те да извършват динамична корекция на яркостта за различните зони на документа. По този начин се постига премахване на сянката между две съседни страници на книгата, където локалната осветеност е по-малка поради сгъване на страниците. След приключване на тяхното разработване, експертите ще се ангажират с провеждането на редица тествания, измервания и оценка на резултатите от тях, за да постигнат оптимално работещи функционалности и да отстранят потенциалните технически грешки и дефекти. Разработването на функционалностите се извършва посредством специализирана софтуерна библиотека за извличане на текст от изображения и pdf. файлове и нейното интегриране с вече създадените алгоритми. (2) Изследване, изпитване и създаване на потребителския интерфейс, включващо: изглед за сканиране/заснемане; изглед за потенциално ръчно коригиране на границите на документа и нивото на бинаризиране; изглед на списъка със сканираните книги, позволяващ разглеждане на съдържанието; изглед за четене на книга. След като удостовери, че разполага с ефективно работещи функционалности екипът ще премине към визуализиране на концептуалната идея посредством скици. Ще бъдат изградени ясни диаграми, чрез които ще се изясни йерархията в приложението и пътя на потребителите. Включва разработването на вътрешния дизайн на приложението, който се подчинява на дефинираната архитектура. Отделните модули се разпределят по ресурси за изпълнение. Установяват се контролни точки за проверка на валидността на функционалностите и тяхното качеството. За изпълнението на дейността са необходими следните инвестиции: - ДМА: Специализирани компютърни конфигурации (4бр.) и монитори към тях (4бр.), необходими за изследванията, изпитванията и разработването на алгоритмите, функционалностите и потребителския интерфейс. - ДМА: Специализирана сървърна система (1бр.), която е необходима за функционирането на специализираната софтуерна библиотека и съхранението на сорс кодовете, свързани със същинското програмиране и създаване на потребителски интерфейс на приложението. - ДНА: Специализирана софтуерна библиотека за извличане на текст от изображения и pdf. файлове (1бр.), необходима за разработване на функционалността за оптично разпознаване на символите и конвертиране на разпознатите документи в PDF, DOC и EPUB формати. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал (1-ви месец) 2.Период на заетост на наетия персонал (от 2-ри до 14-ти месец) 3.Избор на изпълнител за доставка на ДМА и ДНА (от 2-ри до 4-ти месец) 4.Сключване на договор/и и доставка на активите (от 4-ти до 6-ти месец) 304 355.63 317 354.80
Създаване и тестване на прототипи (ще бъде изпълнена чрез наемането на квалифициран персонал – 5 бр. експерти и придобиване на ДМА (18 бр.) и ДНА (1бр.): В рамките на тази дейност ще бъде изготвена тестова (бета) версия на мобилното приложение за сканиране, четене и конвертиране на книги/документи в цифрови формати (PDF, DOC и EPUB). Въз основа на постигнатите резултати от първата дейност, се преминава към настоящата дейност по създаването и тестването на бета версията на продукта, като експертната работа се състои в следните етапи на действие: (1) Създаване на бета версия на продукта за операционна система Android. Създаването на бета версия се изразява в структуриране и интегриране на съдържанието в приложението и неговия интерфейс. Създадените ефективно работещи функционалности и архитектура се интегрират в една тестова версия на приложението. (2) Тестово потвърждение на създадената бета версия на различни устройства с операционна система Android и отстраняване на потенциалните софтуерни дефекти/бъгове. С оглед осъществяването на контрол над качеството през този етап ще се извърши проверка на работата на приложението на реални смарт устройства. Целта е да се създаде оптимална версия, която да работи еднакво добре на всички мобилни устройства, поддържащи операционна система Android. За тази цел екипът ще тества работата на приложението върху различни мобилни устройства, ще идентифицира потенциалните грешки и ще направи коригиращи действия, за да ги отстрани. Този етап изисква технологично време и голяма прецизност от страна на екипа. За изпълнението на дейността са необходими следните инвестиции: 1) Мобилни устройства (9 бр.), вкл. 8 бр. мобилни телефони и 1 бр. таблет – необходими за тестване на качеството и ефективността на приложението в реална среда. За тази дейност ще бъдат използвани и активите, описани в дейност 1, а именно: 1) Специализирани компютърни конфигурации (4бр.) с включени монитори към тях (4бр.) – за създаването на тестовата (бета) версия. 2) Специализирана сървърна система (1бр.) – на нея ще се инсталира специализираната библиотека за извличане на текст, а също така ще се ползува и за съхранение на сорс кодовете по разработката на тестовата (бета) версия. 3) Специализирана софтуерна библиотека за извличане на текст от изображения и pdf. файлове (1бр.) – за интеграция на функционалността по оптично разпознаване на символите към тестовата (бета) версия. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал (1-ви месец) 2.Период на заетост на наетия персонал (от 15-ти до 18-ти месец) 3.Избор на изпълнител за доставка на активите (от 2-ри до 4-ти месец) 4.Сключване на договор/и и доставка на активите (от 4-ти до 6-ти месец) 65 838.97 50 987.60
Изработване на икономическа оценка и финансова оценка на разработвания иновативен продукт: Дейността включва изработването на икономическа оценка и финансова оценка на създавания по проекта иновативен продукт с цел да се планира и осигури една рентабилна инвестиция, реализирана от стартиращо иновативно предприятие. Изготвянето на икономическата и финансови оценки на иновацията ще включват следните основни елементи: - Анализ и оценка на разработената иновация. - Анализ и оценка на икономическата приложимост на иновацията. - Анализ на икономическата ефективност на инвестицията. - Анализ и оценка на финансовата целесъобразност на инвестицията. В рамките на дейността ще бъде изготвен доклад, отразяващ икономическата и финансовата оценка по разработвания иновативен продукт. В резултат на тази оценка ще се постигне акуратна преценка на ефективността и ефикасността на реализираната инвестиция. Икономическата и финансова оценка ще позволи на компанията да планира своевременно и по-ефективно бъдещата пазарна реализация на иновацията, а именно – иновативно софтуерно приложение за сканиране, четене и конвертиране на книги в цифров формат. Дейността ще се извърши от външен независим изпълнител с необходимите квалификации и опит. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител за извършване на услугата (от 21-ви до 22-ри месец) 2.Сключване на договор и извършване на услугата (от 22-ри до 24-ти месец) 12 500.00 12 250.00
Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт : За всяка стартираща фирма с потенциал за разрастване на бизнеса е от изключителна важност постигането на планирани и устойчиви в дългосрочен план резултати. Поради това ръководството на фирма „Мобилиси” установява необходимост от изработване на стратегически маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт. Разработването на маркетингов план ще спомогне за дефинирането на основните фактори и сили, които се очаква да въздействат на фирмата и пазарната реализацията на услугата, която ще се предлага. Този план ще включва дългосрочните цели и главните маркетингови стратегии, като същевременно определя ресурсите, необходими за тяхната реализация. Маркетинговият план включва в себе си разрешаването на следните въпроси: - Маркетингови изследвания – проучване на целевия пазар, целевите групи потребители и потенциалните клиенти; - Продуктова политика; - Ценова политика – определяне на цена на услугата, в съответствие с нейната позиция на пазара; - Дистрибуторска политика – дефиниране на каналите, посредством които услугата ще се предоставя на потребителите; определяне на нивото на следпродажбено обслужване на потребителите; - Комуникационна политика. Въз основа на проучванията и анализа на резултатите от тях, ще бъдат дефинирани ясни, измерими и реалистични цели, които да бъдат постигнати вследствие изпълнението на маркетинговия план. Те ще бъдат насочени към: удовлетворяване на потребностите на потребителите; завоюване на конкурентни предимства; ръст на продажбите; увеличаване на пазарния дял на фирмата. Маркетинговият план ще бъде изготвен от външен независим изпълнител с необходимите квалификации и опит. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител за извършване на услугата (от 21-ви до 22-ри месец) 2.Сключване на договор и извършване на услугата (от 22-ри до 24-ти месец) 12 500.00 12 250.00
Визуализация на проекта: Целта на дейността е да се осигури необходимата информация и публичност за резултатите от реализирането на проекта. Част от ангажиментите, свързани с изпълнението на дейностите по проекта в рамките на настоящата процедура за безвъзмездна финансова помощ са свързани с осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и осигурения финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г. В тази връзка всички планирани дейности за визуализация са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. За осигуряване на необходимата публичност относно изпълнението на проекта, Мобилиси планира следните мерки: 1) Поставяне на информационен плакат на видно място в офиса на изпълнение на проекта в гр. Плевен. 2) Поставяне на цветни стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. 3) Всички писмени материали и документи, изготвени за нуждите на проекта ще информират за финансовия принос на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и ще бъдат обозначени съгласно приложимите правила за информиране и публичност на ЕС. Стъпки на изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител за изготвяне на материалите за информация и публичност (от 2-ри месец до 4-ти месец); 2) Сключване на договор и извършване на услугата по изготвяне на материалите за информация и публичност (от 5-ти до 6-ти месец). 3) Информиране на обществеността за изпълнението на проекта и на постигнатите резултати чрез визуализацията върху всички писмени материали в хода на проекта, поставения информационен плакат на видно място в офиса на фирмата и поставените цветни стикери върху доставеното оборудване (от 2-ри до 24-ти месец). 560.00 170.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.