Изготвяне на доклад за енергиен одит: Дейността е изпълнена преди подаване на проектното предложение и се явява допустима дейност по Елемент Б "Услуги", съгласно Указанията по процедурата.
Изборът на изпълнител е на база на получени 3 оферти по критерий "най-ниска цена", тъй като стойността на енергийния одит не надвишава праговете, посочени в чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и от действащото към онзи момент ПМС №118/2014 г.
В рамките на тази дейност и за да е допустим кандидат по настоящата процедура, "ПОДЕМ ГАБРОВО" ООД и възложило на "Енергоконсулт-М" ООД, гр. София извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Настоящият проект се основава на препоръките от изпълнения енергиен одит. Обследването за енергийна ефективност е извършено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването.
Препоръчаната енергоспестяваща мярка е:
Мярка 1 - "Закупуване и въвеждане в експлоатация на 1 бр. машина за фибро-лазерно рязане с модул за тръби и профили";
Контролът относно качеството на изготвения енергиен одит е извършен от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), за което е получено положително становище. |
13 000.00
|
13 000.00
|
Реализиране на Мярка 1 от енергийния одит - закупуване и въвеждане в експлоатация на 1 бр. машина за фибро-лазерно рязане с модул за тръби и профили: Дейност 2 е:
- свързана с реализиране на препоръчаната Мярка 1 от одобрения от АУЕР доклад за енергиен одит;
- допустима съгласно т. 13.1 от условията за кандидатстване - "Инвестиции за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ".
- разход-формираща от задължителен вид, част от Елемент А;
- вид разход "Разходи за придобиване на машини, съоръжения и оборудване (в т.ч. специализирани транспортни средства), представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност" (съгласно т. 14.2 от Условията);
- за разходите по дейността е налична оферта на доставчик с предложена цена (съгл. изискванията на т. 14.1 от указанията). Офертата отговаря на публикуваните изисквания и е прикачена в т. 12 от проекта;
- факторът на енергийните спестявания от мярката е 70,25% (над 5%).
Дейността има водещо значение в настоящия проект поради следните причини:
- тя има основен дял в бюджета;
- тя има съществено влияние върху повишаване на конкурентоспособността на предприятието.
Дружеството разполага с лазерна машина марка NUKON, модел NF1530, за рязане на метални листове с дебелина до 15 мм. Инсталираната ѝ мощност е 16 kW и производителността ѝ при дебелина на листовия материал 15мм е 0.5 м/мин, като това представлява максимално възможната дебелина за обработване. Производителността на съществуващата машина при дебелина на листа 15 мм е 0.5 м/мин. Намерението е да се направи замяна (по отношение на частта от операциите, свързани изработване на детайли от листов материал с дебелина по-голяма от 15 мм) на досегашната машина – възможност за рязането на два 15 мм листа и последващото им сдвояване до 30 мм с последваща обработка на сдвоения продукт с фреза, електрожен и ъглошлайф. За изработването на крайния продукт само от лазерната машина се дефинира скорост на рязане на 30 мм лист – 0.25 м/мин за 30 мм лист (= 0.5 м/мин за 15 мм / 2), /двукратно рязане на 15 мм листове/.
Предвижда се закупуване на нова машина с по-висока производителност (скорост на рязане 0,55 м/мин) и възможност за обработка на материал с дебелина 30мм, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Оборудването ще бъде окомплектовано с модул за рязане на тръби и профили нужно за изработване на челни греди (ЧГ). Дружеството не разполага до момента с технически средства за автоматично прецизно изрязване на отвори в профили и тръби. Това се постига чрез прилагане на комбинация от операции идентични в голяма степен със сдояването на листов материал с по-малка дебелина. ЧГ на крановете се изработват от профили с различна форма, но с дебелина сходна с разгледания в одита случай. Бъдещата употреба на новата машина при изпълнение на тези задачи няма да надвишава рязането на листов материал, затова в доклада е разгледано рязане в общия смисъл, а не само на листов материал.
Благодарение на поддържаните високи скорости на рязане от новото оборудване и съкращаване на времето за обработка на даден листов материал, ще бъде възможно допълнително изрязване на различни по размер и дебелини крепежни елементи, планки и шайби и др. от използваните материали (и листовете, и от профилите). По този начин ще се насищат листовете/профилите с възможно най-много детайли, които са нужни в производството, а също могат да се предлагат на външни клиенти. Това ще може да се прави и с бракувани/сгрешени листове и профили. Досега тази възможност не е използвана поради недостатъчната скорост за рязане на наличната машина. Пълният ресурс съществуващата на машина се използва за рязане на детайли от първостепенно значение. Изрезките, от които биха могли да бъдат извадени тези ползи с новата машина се третират като отпадък и се предават на съответните организации за оползотворяване. Това ще намали генерираните отпадъци от черни метали с около 30%. |
804 000.00
|
793 950.00
|
Въвеждане и сертифициране по стандарт ISO 50001: Дейност 6 е:
- извън обхвата на одобрения от АУЕР доклад за енергиен одит;
- допустима съгласно т. 13.1 от условията за кандидатстване;
- разход-формираща от допустим вид, част от Елемент Б "Услуги";
- вид разход "Разходи за консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Система за управление на енергията)/EN ISO 50001" (съгласно т. 14.2 от Условията);
- съставена от възлагането на 2 услуги на външен изпълнител - (1) Консултантски услуги по въвеждане на системата за управление, и (2) Консултантски услуги по сертифициране на системата за управление, специфицирани като отделни разходи в Бюджета на проекта - редове 20.1 и 20.2.
Нормативно е изискването двете услуги да бъдат изпълнени от независими изпълнители.
Резултат от изпълнението на услугите за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт ще е придобиването в срока на изпълнение на проекта на сертификат за въведена система за управление (СУ). Сертификатът ще бъде издаден от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии.
Началото на изпълнението на дейността е определено от приключването на подготовката на тържна документация по процедурата за доставка на производствено оборудване.
В момента, в който е изготвена тази документация (за доставка) бъде изпратена на УО за осъществяване на предварителен контрол, Екипа за управление на проекта ще изготви покани и ще проведе всички останали действия по избор на изпълнители (2 бр.) за всяка от услугите. Във времето дейността е оразмерена да обхване наличието на новото оборудване, а непосредствено след това да бъде успешно сертифицирана и да бъде наличен за това издадения сертификат.
Етап 1 на дейността - въвеждане на системата за управление
Системата за енергиен мениджмънт се определя като съвкупност от взаимно свързани или взаимодействащи си елементи за установяване на енергийна политика и енергийни цели и процеси и процедури за постигане на тези цели. За изпълнение на изискванията на БДС EN ISO 50001 в предприятието следва да бъде разработена система, която да обхване всички точки от стандарта: Отговорност на ръководството; Енергийна политика; Енергийно планиране – с преглед на законовите и други изисквания, енергиен преглед, определена базова линия, показатели за енергийни характеристики; общи и конкретни енергийни цели, планове за действие; Внедряване и функциониране; Проверка; Преглед от ръководството.
Етап 2 на дейността - сертифициране на системата за управление
След като бъде въведена системата за управление на енергията в рамките на първия етап от дейността, предприятието ще подаде заявка за сертификация от независима организация – органи за сертификация. Ще бъде сключен договор с органа за сертификация за осигуряване на достъп до стандартизираната система за управление, разработена съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001, с цел проверка на съответствието и издаване на сертификат. Органът за сертификация извършва проверка дали внедрената система за енергиен мениджмънт отговаря на изискванията на стандарта. Проверката се извършва от екип, който включва водещ одитор и помощни одитори, както може да включва и технически лица, които имат образование, компетентност и опит да проверяват съответствието на система за управление на енергията спрямо изискванията на стандарта. Проверката приключва с доклад, който може да съдържа искане за предприемане на коригиращи действия или да дава препоръки за издаване на сертификат. При искане за предприемане на коригирани действия предприятието отстранява повдигнатите несъответствия спрямо конкретни клаузи (точки) от стандарта и се прави проверка от независимата организация дали искането е изпълнено. При изпълнение на исканията и доклад за съответствие органът по сертификация издава сертификат за въведена система за управление в предприятието съгласно стандартите БДС EN ISO 50001. |
8 860.00
|
8 700.00
|
Публичност и визуализация: Разходите, свързани с осигуряване на публичност са предвидени съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО и са в размер под максимално допустимите 3000 лв.
Изпълнението на тази дейност присъства непрекъснато в работата по проекта, а не е само чрез конкретни прояви.
Прилагането на изискванията на Единния наръчник се отразява върху съдържанието и графичното оформление на всички създадени документи, а където е приложимо - и отбелязване върху конкретните продукти доставени или създадени по време на изпълнението.
В тази дейност е предвидено да бъдат изпълнени следните индивидуални мероприятия:
- В съответствие с Единния наръчник - публикуване в 2-дневен срок от сключването на ДБФП на Интернет страницата на бенефициента информация за сключен договор;
- Публикуване на Интернет страницата на бенефициента съобщения за набиране на оферти и провеждане на процедури - в съответствие с разпоредбата на чл. 2, ал. 2 от ПМС № 160 от 1 юли 2016 г.;
- Периодично публикуване на информация на на уеб сайта на бенефициента относно хода на изпълнението.
- Ще бъдат изработени 2 бр. стикери, които ще бъдат поставени върху доставеното оборудване
- Ще бъдат изработени 2 бр. плакати, които ще бъдат поставени на видни места на в производствената база
- Ще бъде подготвена и изпратена информация за публикуване в информационната мрежа на ОИЦ. |
140.00
|
80.00
|