Придобиване на автоматизирана, многоцветна, листово-офсетова машина за полиграфически операции с четири печатащи модула, която води до намаляване на генерираните отпадъци от хартия и предотвратяване на образуваните отпадъци от фотографски плаки при производството на продукти 1, 2, 3, 4 и 5.: В рамките на дейността е планирана реализацията на първоначална инвестиция в ДМА,свързана с разширяване капацитета на съществуващия стопански обект и представляваща пилотна за България технология,резултираща в реализацията на производствена (процесна) иновация.
В момента операциите по офсетов печат се извършват на едноцветна машина,с ниска производителност и голямо количество генериран технологичен отпадък и брак.При цветното печатане е необходимо да се генерират специални фотографски плаки за всеки цвят и за всеки формат.След това всеки цвят се отпечатва поотделно,използвайки един пълен работен цикъл на машината. След напечатването на цялата партида в един цвят,плаката се изважда и на нейно място се поставя следващата със съответния цвят.Смяната на плаките и непрекъснатото настройване на печатната машина,води до много голяма загуба на материал,т.к.настройката се извършва ръчно и зависи от опита и точността на оператора.Голяма част от дефектите,които се получават,не могат да бъдат видяни на момента и много често заради разминавания от няколко милиметра в мястото на печат,цялата поръчка се бракува и се отпечатва отново.Печатарските плаки имат живот от около 2000 копия, при производството на по-малки продукти,и около 1000 копия, при производството на тетрадки.След това се изработва нова плака,която се поставя в машината.При пълноцветен печат,всички дейности по монтаж на плаката,настройване на машината и печат, се повтарят 4 пъти–за всеки цвят по веднъж.Това са дейности,които се извършват на ръка и зависят от оператора.Вследствие на човешкия фактор,допусканите грешки водят до значителни количества технологичен отпадък.При всяка настройка на нов цвят,първите 50-100 копия задължително се бракуват,т.к. не отговарят на изискванията за крайния продукт.Много често,заради изхабяване на цветовете,се наблюдава разлика в нюансите между първите и последните отпечатани бройки,което води до допълнителен технологичен отпадък.
С цел ефективно преодоляване на изложените недостатъци на съществуващата технология по отношение на ресурсна ефективност на производствения процес и ефективно управление на отпадъците,както и с цел разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект и реализиране на производствена иновация в рамките на дейността е планирано придобиването на автоматизирана,многоцветна,офсетова машина за полиграфически операции с 4 печатащи модула–по 1 за всеки основен цвят.Инвестицията ще доведе до производствена иновация посредвом автоматизиран софтуерен контролир на процеса на печат и отпадане необходимостта от настройка на листата.Веднъж зададена формата за печат,тя се зарежда в машината и автоматично се поемат листата, като последователно преминават през всеки един от печатащите модули, без да е необходима намесата на оператор.Машината е с обратна връзка и сама проверява качеството на печата и при необходимост извършва корекции.Планираната инвестиция води до голямо спестяване на основни суровини и спомагателни материали, тъй като голяма част от ограниченията на съществуващата машина и на съществуващите технологични решения на пазара към настоящия момент отпадат. Отпада нуждата от зареждане на машината с първичен материал всеки път,когато е необходима промяна на цвят.Новото оборудване подобрява значително качеството на произвежданата продукция,като гарантира еднаквост на цветовете в целия тираж.В новата машина отпечатването се извършва чрез директен печат върху хартията по цифров път и отпада нуждата от изработване на механична фотографска плака, което е ключова и пилотна за България технология. Технологията ще допринесе за съществено разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.
Стъпки за изпълнение:
1.Съгласуване с УО на график за избор на изпълнители-1ви м.
2.Предоставяне на проект на документация за избор на изпълнител за предварителен контрол-2ри м.;
3.Провеждане на процедура и сключване на договор с избран изпълнител-3-4 м.;
4.Доставка на ДМА и подписване на ППП(4-16ти м.) |
1 394 125.40
|
1 390 000.00
|
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е : Настоящата проектна дейност обхвана изготвянето на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е.
Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване.
Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент В "Други инвестиции, услуги и мултиплициране на резултатите“".
В рамките на обследването за ресурсна ефективност на проекта бе обоснован ефектът от реализация на инвестиция по елемемент А "Внедряване" - автоматизирана, многоцветна, дигитална, листово-офсетова машина за полиграфически операции с четири печатащи модула, която води до намаляване на генерираните отпадъци от хартия и предотвратяване на образуваните отпадъци от фотографски плаки при производството на продукти 1. Регистрационни и счетоводни книги, кочани за поръчки или за квитанции; 2. Бележници, блокове от листа за писма, канцеларски хартиени кубчета (без бележниците с дати); 3. Тетрадки; 4. Кочани със самокопиращи бланки или съдържащи листа индиго; 5. Други канцеларски материали.
Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки:
1. Избор на изпълнител
2. Извършване на одит за ресурсна ефективност на проекта по образец
3. Подписване на приемо-предавателен протокол.
Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. |
14 500.00
|
14 500.00
|
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта - дейността ще бъде изпълнена чрез организиране и провеждане на 2 публични събития - 1 кръгла маса и 1 пресконференция : Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи.
Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност събития са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. На планираните събития ще бъде представена ползата от пилотната технология, в т.ч. приносът й за устойчиво развитие на предприятията в бранша и икономическата й целесъобразност като фактори за повишаване на мотивацията за внедряване на иновативната технология.
С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано организирането и провеждането на следните събития:
- 1 кръгла маса, на която ще бъдат поканени браншови, работодателски организации и конкретни предприятия, за които внедряваната по проекта технология би представлявала интерес - планира се провеждане на кръгла маса в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде еднодневно.
- 1 пресконференция, в рамките на която ще бъдат представени постигнатите резултати от проектната реализация пред представители на медиите- планира се провеждане на пресконференция в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде полудневно.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1.Избор на изпълнител (12-ти месец)
2. Организиране и провеждане на събитията, в т.ч. таргетиране и информиране на целевите групи с цел привличане на максимално широк кръг заинтересовани страни и участници на събитията. Подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител след провеждане на планираните събития (15-19ти месец)
През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. |
6 000.00
|
6 000.00
|
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством реализацията на 6 публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта) : Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи.
Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност публикации в традиционни и дигитални медии са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения.
С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано да бъдат направени 6 броя публикации в традиционни и дигитални медии. С цел постигане на оптимален мултиплициращ ефект и достигане на информацията до максимално широк кръг заинтересовани страни, се планира 2 публикации да бъдат извършени в регионални традиционни медии, 2 в дигитални медии и 2 броя публикации - в национални традиционни медии.
Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. Всички публикации ще съдържат минимум емблемата на ЕС, Изписване на фразата Европейски съюз, наименование на съфинансираюия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата ОПИК, Наименованието на Бенефициента.
Планирано е публикациите да бъдат извършвани в паралелно в периода на изпълнението на проектна дейност 3, свързана с организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите с цел постигане на оптимален ефект от проектните дейности.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (12ти м.)
2. Подготовка на съдържание на всяка една от публикациите (12-19 месец)
3. Извършване на публикациите (12-19 месец)
4. Подписване на приемо-предавателен протокол с избран изпълнител (20ти м.) |
3 600.00
|
3 587.40
|
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - на Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регл.1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС)№ 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност.С оглед на това се предвижда:
-при всички мерки за информация и комуникация ще се указва съфинансирането от ЕФРР на ЕС чрез ОПИК на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност.
По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като:
- включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния ДБФП и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на ОПИК 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране,представени в български лева;
-постави 2 временни билборда с минимален размер 50х70см. с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. Билбордите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР;общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение.
- ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номер на договора.
- постоянна табела-2 бр.ще бъдат поставени на видно място, достъпно за широката общественост в рамките на 1 седмица след датата на отстраняване на билбордите. Размерът на табелите ще бъде минимум 50х70 см. и те ще съдържат основните елементи,приложими за билбордовете, но без дати за начало и край на проекта.Табелите ще бъдат изработени от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия.
- Публични събития - ще бъдат организирани минимум 2 публични събития, предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване/публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медиа. УО на ОПИК ще бъде уведомен за датите на провеждане на събитията.Предварителна информация ще бъде публикувана и на интернет страницата на бенефициента, както и изпратена на УО и най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра.След събитието ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение, текстът на което ще се публикува на страницата на Бенефициента.
Необходими стъпки:
1.Сформиране на екип,съгласуване на График за провеждане на процедури,Избор на изпълнител (1ви месец)
2.Изработка на материали, доставка и подписване на ППП (2ри месец)
3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация през целия период на изпълнение на дейността/проекта. |
960.00
|
520.00
|