Проучване на организационния климат и организационната култура в образователната институция (детска градина или училища) по посока: актуализиране на стратегии; разработване на анализи, препоръки, компетентностни профили и др.; диагностициране на нуждите от специфични обучения в областта на работата в мултикултурна образователна среда.: Експертите на СНЦ „Етнотолеранс“ съвместно с партниращите институции, ще организират проучване на организационния климат и организационната култура в: четири ДГ: № 21 „Ежко Бежко“ и № 91 „Слънчев кът“ от гр. София; „Пролет“ и № 15 „Райна Княгиня“ от Перник и девет училища: четири от София - 77 ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в кв. Филиповци, 113 СУ „Сава Филаретов“, 70 „ОУ Св. Климент Охридски“ и 65 ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в кв. Ботунец; три от област Пловдив - Обединено училище „Христо Ботев“, с. Дълго поле, ОУ „Граф Николай Игнатиев“, с. Граф Игнатиево и ОУ „Васил Левски“ в село Караджово; СУ „Хаджи Мина Пашов“, гр. Сливен и Професионална гимназия по химични и хранителни технологии, гр. Пазарджик.
Проучването ще се реализира на основата на две оригинални методики - за детските градини и за училищата, разработени от два екипа от „Етнотолеранс“ за установяване на силните и слаби страни, възможностите и затрудненията относно реализирането на равноправно участие на всички деца и ученици в образователната система. Методиката за детските градини ще се разработи от доц. д-р Соня Георгиева от РУ "Ангел Кънчев" и Димитрина Минева - дългогодишен директор на ДГ № 34 “Пролетна дъга” - Шумен и хон. преп. в ШУ "Еп. К.Преславски", а за училищата от доц. дн Йосиф Нунев от ПК-Плевен към ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и доц. д-р Калина Йочева от ШУ "Еп. К.Преславски".
Методиките ще бъдат обсъдени на работна среща с директорите, които след това ще организират събирането на данните. Ще се проучи и оцени работата на педагогическите специалисти с родителите, децата, други заинтересовани страни, в т.ч. представители на маргинализираните общности, училищното настоятелство и обществения съвет.
Ще се проучи работата на образователните медиатори в институциите, в които има такива (113 СУ „Сава Филаретов“, 70 „ОУ Св. Климент Охридски“, ОбУ „Христо Ботев“, ОУ „Граф Николай Игнатиев“, ОУ „Васил Левски", СУ „Хаджи Мина Пашов“) и ще се оцени необходимостта от назначаване в други партниращи училища като се изготвят и компетентностни профили .
На базата тази диагностика за всяка детска градина и училище ще се изготви аналитичен доклад с препоръки за промяна на институционалната стратегия по посока изграждане у педагогическите специалисти на умения за опознаване на спецификите в етнокултурното поведение на техните възпитаници и повишаване на равнищата на тяхното приемане и подкрепяне без това да противоречи на развитието на детската личност като уникална, но едновременно с това и като носител на националните ценности.
На базата на препоръките на експертите, директорите ще обосноват необходимостта от актуализация или промяна в институционалната стратегия или ще разработят специална такава по отношение на работата в мултикултурна образователна среда.
Ще се установят нуждите от специфични обучения в областта на работата в мултикултурна образователна среда в зависимост от езиковите, етническите, религиозните и възрастовите характеристики на децата и учениците в партниращите образователни институции – детски градини и училища.
Експертите на „Етнотолеранс“ ще разработят четири плана: 1. за провеждане на обучения за интеркултурно образование в които ще се включат всички заявили интерес (директори, учители и други педагогически специалисти); 2. за провеждане на обучение на директорите за обогатяване на управленската компетентност в областта на мениджмънта на мултикултурна образователна институция; 3. за провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда с присъждане на квалификационни кредити; 3. за обучение на образователните медиатори.
Забележка. Изготвянето на стратегии съгласно ЗПУО е в обхвата на функциите на директорите и се осъществява от 2016г. Поради тази причина в приложенията са дадени поръчки, свързани с изготвяне на стратегии, които не касаят образователни институции, но дават информация за дейности и суми. |
31 651.00
|
34 789.12
|
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на квалификационни кредити и които не завършват с присъждане на квалификационни кредити на педагогически специалисти и образователни медиатори за повишаване на социалните и гражданските компетентности. : СУ„Св. Климент Охридски“ ще изпълни дейност II. А. Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити.
Университетът има институционална акредитация дадена на 20.09.2018 г. за срок от 6 години и валидност до 20.09.2024 г. с оценка: 9.61.
Информацията е публично достъпна на адрес: https://www.neaa.government.bg/akreditirani-institucii/visshi-uchilischa
Професионална направление 1.2. Педагогика е акредитирано до 02.07.2025 г. с оценка 9,52.
Информацията е публично достъпна на адрес: https://www.neaa.government.bg/129-profesionalni-napravlenija/445-akreditirani-profesionalni-napravlenija-v-su
В този проект изпълнител на дейностите ще бъде Факултета по науки за образованието и изкуствата. За целите на проекта от преподавателите в него са подготвени, а след това и одобрени по съответния ред следните програми, които могат да се реализират с хорариум даващ един, два или три кредита:
1. Педагогически взаимодействия в мултикултурна среда
2. Образование без предразсъдъци
3. Мениджмънт на мултикултурна класна стая
4. Модели за работа с ромски деца и родители
5. Иновативни и интерактивни методи за работа в интеркултурна среда
6. Приобщаващо образование в мултикултурна среда
7. Арт техники при работа в мултикултурна среда
8. Психодинамичен тренинг за работа в мултикултурна среда
9. Социални услуги в мултикултурна среда
10. Образование за учители по правата на детето в мултикултурна среда
11. Социалнопедагогически подход за гражданско образование в интеркултурна среда
12. Иновативни техники при езиково обучение в мултикултурна среда
13. Диагностика на напредъка на учениците в мултикултурна среда
Тематиката на обученията ще се подбере от този списък съгласно диагностицираните нужди установени в Дейност 1 и предложения план.
СНЦ „Етнотолеранс“ ще проведе Дейност II. Б. Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити, за повишаване на педагогическите, социалните и гражданските компетентности/умения на педагогическите специалисти и на образователни медиатори.
В тях ще се включат директори, учители и други педагогически специалисти (психолози, логопеди, ресурсни учители, учители в целоднавна организация) и медиатори.
Педагогическите специалисти ще участват в тридневно обучение по интеркултурно образование; директорите с двудневно обучение за мениджмънт на мултикултурна образователна институция, а медиаторите в две тридневни обучения: първото за подобряване на комуникацията между училището и семейството, а второто за работа с маргинализирани ромски родители. |
285 032.00
|
299 685.32
|