Дейности/разходи за организация и управление на проекта : С тази дейност се цели да се създадат условия за успешно организационно, документално и финансово управление на проекта, както и да се гарантира ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта.
За цялостното управление на проекта ще бъде създаден Екип за организация и управление на проекта /ЕОУП/ състоящ се от ръководител проект,координатор, счетоводител и двама технически сътрудника.
Те ще имат следните задължения
Ръководител на проекта
• Управлява цялостното изпълнение на проекта.
• Ръководи и координира работата на екипа.
• Отговаря за постигане целите на проекта и спазване на изискванията на ОП „РЧР”.
• Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, съобразно бюджета, счетоводната политика и добрите национални счетоводни практики;
• Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на мероприятия за представяне на проекта и резултатите по него.
• Ръководи изготвянето, обобщаването и съхраняването на проектната документация, включително и финансовите отчети;
• Отговорен за отчитането на проекта към Договарящия орган;
• Представлява проекта пред местните институции.
• Отговаря за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на проекта.
Координатор по проекта
• Под прякото ръководство на ръководителя на проекта координира изпълнението на проектните дейности и задачи;
• Осигурява цялата административна подкрепа на проектния ръководител за периода на изпълнение на проекта, в частност за организиране на събития, екипни срещи, за отчитането по проекта и т.н.;
• Подпомага ръководителя на проекта при изготвяне на техническите и финансови отчети по проекта;
• Координира дейностите за популяризиране на проекта и изпълнение на мерките за визуализация и публичност;
• Следи за спазването на времевия график;
• Участва в срещи на екипа по проекта.
Счетоводител
• Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане.
• Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на Оперативната програма ”Развитие на човешките ресурси”;
• Води финансовата и счетоводна документация на проекта. Изготвя финансовите отчети на проекта, следи за тяхното съхраняване и представяне.
• Подпомага проектния екип при отчитане на проекта и в подготовката на финансовите отчети;
• Носи отговорност за първичните счетоводни документи и изготвя отчети и справки за разходваните средства по бюджета на проекта.
• Носи отговорност за верифициране и документална проверка на разходите по проекта.
Технически сътрудник
• Завежда документацията и кореспонденцията по Проекта,
• Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта
• Подпомага ръководителя и координатора на проекта при изготвяне на техническите отчети по проекта
• Участва в организирането на екипни срещи и води протоколи
Екипът за организация и управление на Проекта ще извършва ежемесечни проверки и периодични оценки за качеството на предоставените социални услуги, които ще се реализират по времето на проекта. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му.
Ефективната организация и управление на Проекта ще гарантира поддържането на високо ниво на качеството на предоставяните услуги. |
38 878.00
|
37 474.17
|
Обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите и доставка на подходящо оборудване и обзавеждане (ПО 2; Компонент 2) : Целта на настоящата дейност е да се осигури подходящо помещение, в което да се предоставя новосформирана иновативна социална услуга "Център за иновативни услуги"
Предвижда се по проекта да бъде създаден Център за иновативни услуги по Компонент 2 на процедура за безвъзмездна финансова помощ "Активно включване" подробно разписан в дейност 4 на настоящето проектно предложение, като за целта общината осигурява подходящи помещения. Сградата се намира в центъра на града, на комуникативно място с добре изградена инфраструктура и е разположена на кота 0. Ще бъде осигурен безпрепятствен достъп за хора с увреждания.
Сградата се състои от едно голямо помещение и фоайе. Предвижда се същото да бъде преградено на два кабинета за работа на специалистите в Центъра за иновативни услуги и да се обособи санитарен възел, достъпен за хора с увреждания.
Ще се извършат следните основни дейности, свързани с ремонта на сградата:
- демонтаж на прогнила подпокривна ламарина, направа на лежаща покривна конструкция и монтаж на профилна ламарина с РVC покритие;
- демонтиране на метална врата и доставка и монтаж на РVC дограма, стъклопакет;
- изграждане на преградни стени от гипсокартон с топлоизолация;
- облицовка с гипсокартон и топлоизолация;
- изграждане на ВиК-инсталация;
- изграждане на ел.инсталация при ремонт;
- облицовка с фаянсови плочки и теракот на санитарното помещение, доставка на мивка, WC-комплект, смесител и др.;
- полагане на настилка от гранитогрес на фоайето на Центъра;
- полагане на подова настилка;
- шпакливка и боядисване с латекс на стени и тавани;
- монтаж на окачен таван;
- външна облицовка на стени;
- доставка и монтаж на електрическо табло;
- доставка и монтаж на осветителни тела;
- доставка и монтаж на ключове и контакти.
След извършване на текущия ремонт на сградата, ще бъде закупено необходимо офис-оборудване и обзавеждане. |
38 490.00
|
38 135.44
|
Подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания чрез предоставяне на социална услуга в общността съгласно дефинициите в ППЗСП - Личен асистент-ЛА (ПО 2; Компонент 2) : Целта на настоящата дейност е свързана с улесняване достъпа на хората с увреждане на пазара на труда и/или лицата, които полагат грижи за зависими от грижа членове на семейства да се върнат на пазара на труда.
В проекта е предвидено услугата да се предоставя в рамките на 18 месеца и да обхванат 40 лица с увреждания и техните семейства, вкл. възрастни в риск. Дейността съдържа поддейностите:
-кандидатстване, оценка и класиране на кандидат-потребителите за ползване на услугата „ЛА”
Тази поддейност включва подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат потребителите на услугите в домашна среда, живеещи на територията на общ.Асеновград. ЕУОП ще направи подбор, като за целта изработва процедура за подбор, която ще съдържа: подготовка на пакет от документи за кандидатстване; извършване на оценка на индивид. нужди на кандидат-потребителите; класиране и подбор на потребителите на услугите. Оценката на индивид. потребности ще се извършва от ЕУОП. Оценката на потребностите ще отчита индивид. специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност.
-Кандидатстване, подбор и назначаване на ЛА
Лицата, които желаят да предоставят социалната услуга „ЛА” подават заявление с определени документи по настоящ адрес в общината.Кметът на общината чрез заповед сформира Комисия за оценка и подбор на ЛА. Комисията провежда интервю с кандидатите. Съответният кандидат се оценява индивидуално от комисията и се изготвя „Формуляр за оценка на кандидата за ЛА”. Комисията изготвя списък на оценените кандидати с брой точки, подредени по низходящ ред. Кметът на общината или упълномощено от него лице сключва срочен трудов договор с ЛА, в съответствие с Кодекса на труда, а ЛА подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Предвижда се назначаването на 20 лични асистента.
-Предоставяне на социалната услуга „личен асистент” /ЛА /
Дейностите, които ще се извършват от ЛА в рамките на соц.услуга са свързани с оказване на индивидуално организирана помощ и подкрепа на нуждаещите се лица в съотвествие с ежедневните индивид. потребности на лицето и съобразно Методиката за предоставянето на услугата, утвърдена от изп.директор на АСП. В задълженията му се включват дейности, свързани с:
•Грижа за хигиената в дома; поддържане на ежедневна лична хигиена –тоалет, къпане, преобличане, смяна на чаршафи, хранене;
•Доставяне и приготвяне на храна и помощ при хранене;
•Подкрепа при придвижване и по време на рехабилитация;иницииране на спец.помощ при нужда;
•Поддържане на къщата - плащане на сметки, осъществяване и/или помощ при дребни ремонти, предоставяне на отопл.материали и др. (дейности, извършвани със средства, на потребителя);
•Организиране на свободното време и насърчаване на комуникацията и поддържането на соц. контакти;
•Помощ и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения;
•Придружаване на разходка, участие в културни мероприятия;
•При необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома;
Социалната услуга ще се предоставя на 40 потребители, живеещи на територията на община Асеновград, в продължение на 18 месеца. В първия месец ще се извърши подбор на потребителите и личните асистенти.
Потребителите и техните ЛА предвиждаме да ползват услугите в Центъра за иновативни услуги, където ще има екип от специалисти, предоставящи различни дейности за подкрепа на хората с увреждания. В същият център членове на семействата, които се грижат за хора с увреждания, ще се информират и консултират, относно упражняването на трудови и осигурителни права и възможностите им за връщане на пазара на труда /подробно разписано в Дейност 4 на проекта. |
264 712.20
|
257 614.48
|
Подкрепа за намиране на работа и подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания, вкл. чрез интегрирани комплексни мерки и предоставяне на иновативни услуги в общността - създаване и функциониране на иновативна форма на социална услуга в общността - Център за иновативни услуги (ПО2; Компонент 2): Целта на настоящата дейност е да се създаде ЦЕНТЪР ЗА ИНОВАТИВНИ УСЛУГИ /ЦИУ/ - нова иновативна форма на социална услуга в общността, чрез която да се осигури по-добро качество на живота с подкрепяща социална и здравна грижа; превенция за преодоляване на социалната изолация и активиране на личностните ресурси за мотивацията за търсене на работа и трудова реализация. Предвижда се в Центъра да бъдат обслужени в рамките на проекта 30 лица от целевата група – хора с увреждания и техните семейства/ вкл. ползватели на услугата ЛА/, икономически неактивни лица и възрастни хора в риск в зависимост от грижа поради увреждане или невъзможност за водене на независим и самостоятелен живот или в риск от социална изолация и социално изключване.
Дейността на Центъра за иновативни услуги ще е насочена в две основни направления за интервенция:
1. Подобряване достъпа до социални и здравни услуги по отношение на:
подобряване достъпа до и предоставяне на качествени социални и здравни услуги, в т.ч. интегрирани междусекторни услуги, съгласно специфичните потребности на целевата група; предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи; повишаване информираността относно социалните и здравните им права; повишаване здравната култура и др.; формиране и доразвиване на умения за грижа за себе си чрез здравни беседи, консултации, подпомагане избора на лекар/зъболекар; обучение за водене на здравословен начин на живот; хигиена на тялото, активна почивка; общуване с природата; връзка на болестта с позитивното мислене. Психо - социално консултиране за изграждане умения за самостоятелно справяне в условията на ограничен пазар на труда и нарастваща бедност на рисковите групи в обществото, себепознание; по-добро разбиране на обществените отношения и спазването на социалните норми и правила, както и социални услуги, свързани с консултации и комбинирана социална работа за социална интеграция, като: преодоляване на социалната изолация, активиране на личностните ресурси и активиране на мотивацията за търсене на работа и трудова реализация.
2. Подобряване достъпа до заетост - активиране на икономически неактивни лица; професионално информиране и консултиране; психологическо подпомагане; мотивационна подкрепа и насърчаване на заетост и др. Мотивирането е свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. Мотивирането ще бъде провеждано така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или адаптиране към условията на вече заето работно място.
За изпълнението им ще се ангажират медицинска сестра, социален работник, психолог, юрист и двама "сътрудник социални дейности".
Реализацията на различните интервенции ще предоставят интегрирани междусекторни услуги за хората с увреждания, като ще се съчетават комплексни действия в посока улесняване достъпа до заетост, включително и чрез предоставяне на иновативни социални и здравни услуги.
Предвид иновативността на услугата се предвижда разработване на Методология за работа в Центъра за интегрирани услуги, която ще включва правилата и процедурите за работа и ще е в съответствие с изискванията на ППЗСП за качество. Тя ще включва и подходите за разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи, съобразно специфичните им потребности на всеки един от тях, след извършване на индивидуална оценка на потребностите.
Подкрепата е насочена и към улесняване достъпа до здравни услуги и към развитие на социални услуги в общността в подкрепа на социалното включване на хората с увреждания и с оглед улесняване достъпа до заетост. |
47 889.84
|
45 091.12
|
Дейности/разходи за информация и комуникация : Цел на дейността е популяризиране на проекта и съфинансирането от Европейския социален фонд. Дейността е планирана съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Община Асеновград ще информира обществеността и потенциалните потребители за получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. чрез Европейския социален фонд. В изпълнение на дейността за осигуряване на информация и комуникация ще бъдат разяснени както проектните дейности, така също и новосъзнадените социални услуги.
Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на услугата се предвиждат регулярни публикации в сайта на Общината.
При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция. |
1 022.00
|
1 015.00
|