Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на образователната интеграция на учениците от етническите малцинства, което да доведе до тяхната по-успешна професионална, социално и творческа реализация.
Целевата група са 84 ученици, от които 69 ученици от етническите малцинства и 65 родители, от които 50 родители на ученици от етническите малцинства и 15 родители на ученици без разлика от етническия им произход.  
Основните дейности, в това проектно предложение са избрани така, че да се осигури в максимална степен на постигане на поставените общи и специфични цели . В рамките на проекта ще бъдат  реализирани дейности за ученици за родители, информационни кампании,  организиране на информация и публичност , организация и управление на проекта и др. Чрез изпълнението на планираните дейности по проекта   
Чрез реализирането на предвидените по проекта дейности:  
- ще повишим мотивацията на учениците и родителите за участие в образователния процес 
- ще подобрим условията за равен достъп до училищното образование 
- ще създадем условия за успешна социализация на учениците от етнически малцинства и/или от маргинализирани групи и взаимно опознаване на учениците от етническите малцинства и възпитанието им в дух на толерантност; 
- ще създадем предпоставки за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е основополагаща за успешното управление и изпълнение на проекта, респективно постигане на заложените цели, дейности, резултати и индикатори. Предвид спецификата и обема на работа в рамките на настоящия проект, екипът на проекта ще бъде съставен от: Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител. Ръководителят на проекта, заедно с останалите членове на екипа, ще изготви подробен план за реализиране на дейностите. Планът ще включва подробно разписване на ангажиментите на всеки член, в зависимост от неговите проектни задължения. Управлението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на УО и Ръководство за изпълнение на договори по настоящата схема. Членовете на екипа на проекта ще има следните задължения и отговорности: Ръководител на проекта: - Отговорен за цялостното управление, организация, и изпълнение на заложените дейности по проекта; - Контролира навременното и качествено изпълнение на дейностите, съобразно времевия график и в съответствие с изискванията на бенефициента; - Ръководи екипа за организация и управление на проекта; - Контролира и координира процеса по изготвяне на Технически доклади (междинни, окончателни) и финансови отчети от името на бенефициента до УО по ОП НОИР 2014 - 2020; - Утвърждава изготвените отчети преди входирането им в Управляващия орган; - Отговаря за точната и навременна комуникация с целевите групи, изпълнителите по проекта, както и всички заинтересовани страни; различните страни-кореспонденти по проекта: изпълнители и други участници в изпълнение на заложените дейности; - Организира и провежда работни срещи на екипа по проекта; Координатор на проекта: - Организира и следи за навременното изпълнение на дейностите, съгласно плана за действие. - Осъществява мониторинг на изпълнението на всички дейности по проектното предложение. - Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по проекта (без финансовата документация). - Участва при обобщаването на информацията за изпълнението на проекта. - Отговаря за изготвяне на ежемесечни отчети, справки, доклади и всички необходими документи във връзка с изпълнение на поектните дейности. - Своевременно докладва на ръководителя на проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения с цел успешна реализация на проекта Счетоводител на проекта: - Счетоводно отчитане на разходите по проекта, съгласно одобрения бюджет; - Отговаря за законосъбразното изразходване на средствата по проекта; - Изготвя на финансовите отчети; - Осигурява на цялостното управление на средствата под ръководството на Ръководителя на проекта, в съответствие с правилата за добро финансово управление и при спазване на принципите за ефективност и целесъобразност при разходването на средства, предоставяни от Структурните фондове на ЕС; - Надлежно съхраняване на счетоводната и финансовата документация по проекта; - Изготвяне на исканията за плащания по проекта; - Подготовка и участие при изработването на процедури за избор на изпълнители, съгласно ЗОП; - Изготвяне на междинните и окончателния финансов доклад; - Участва в срещите на екипа по проекта. И тримата предложени за членове на екипа за управление по настоящия проект са експерти с дългогодишен опит (над 5 години) в областта на сходни дейности. Предложените за членове на екипа по проекта имат опит в управлението и изпълнението на проекти. Информацията е описана подробно в приложените автобиографии. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока й за реализация. Управлението на проекта ще се извърши съгласно изискванията на УО на ОП НОИР и нормативната уредба на Република България. И тримата предложени за членове на екипа за управление по настоящия проект са експерти с дългогодишен опит (над 5 години) в областта на сходни дейности. 20 500.00 0.00
Допълнително обучение по български език : Целта на това допълнително обучение по български език за учениците (вкл. за учениците, търсещи или получили международна закрила), за които българският език не е майчин е да се подобри езиковата подготовка по български език на ученици от етническите малцинства за попълване на констатираните дефицити в познанията за български език, за да могат пълноценно да участват в учебните занятия, както и да се повиши мотивацията им за активно включване в образователния процес. В рамките на насотящата дейност в ПГИТ Вършец ще се сформират три групи за допълнителна подготовка по български език и литература от по 12 ученици, които изпитват затруднения при писмената и устна комуникация на български език и това се отразява цялостно на обучението им и по други предмети. Учениците са от 9 до 12 клас. Продължителността на допълнително обучение по Българки език и литература ще е девет месеца, общо 204 часа годишно – по 68 часа за всяка група (по 8 часа месечно на група). Дейността е насочена към учениците, за които е установено, че имат идентфицирани проблеми с българския език и това е пречка за тяхната пълноценна интеграция и социална адаптация. По време на изпълнение на дейността учителите ще изготвят програми за работа с проблемните ученици, чиито майчин език не е българския, теми , брой часове, необходими за преодоляване на дефицитите. Ангажираният учител следва да прецени и точно какви са дефицитите на ученците, колко време ще отнеме, за да се работи с тези деца по преодоляване на установените липси в езиковата култура по български език. Структурата на провеждането на занятията е е в пряка зависимост от идентифицираните нужди и проблеми на целевата група. Чрез подобряване на знанията по български език ще се повиши мотивацията на участие на учениците в образователиня процес, респективно ще се подобри тяхната бъдеща социална адаптация и професионална реализация. В рамките на дейността ще бъдат проведени екскурзии до „Етъра“ и Музея на българското образование в Габрово; и Музея на Иван Вазов в гр. Берковица. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. чрез осъществянане на допълнителни занимания по БЕЛ за представителите на етническите малцинства. 19 504.00 0.00
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила: Целта на дейността е да се подобри подготовката и да се попълнят констатираните дефицити по хуманитарните и природо-математическите науки на учениците от етническите малцинства, за които българския език не е майчин, за да могат пълноценно да участват в учебния занятия, както и да се повиши мотивацията им за активно включване в образователния процес. Чрез провеждането на допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства ще се подпомогне процеса на образователна интеграция на представителите на целевите групи. В ПГИТ Вършец ще се сформират четири групи за допълнителни занимания от по 12 ученика в две направления – хуманитарни науки и природо – математически науки за допълване на пропуските при овладяване на учебното съдържание от съответните направления. Учениците са от 9, 10 и 11, 12 клас Продължителността на допълнителни занимания ще е девет месеца, общо 272 часа – по 68 часа за всяка група. Въз основа на направено проучване са установени дефицитите на децата за степента и са установени техните образователни нужди по съответните науки. Ще бъдат създадени учебни планове и учебни програми в зависимост от потребностите на целевата група. Ангажираните учители ще изготвят всяка година план и програма за работа с групите ,които включват - брой часове седмично, брой ангажирани деца и теми, които ще покриват . Учителите ще определят методите и начините на обучение по учебния предмет, според държавните образователни изисквания. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. чрез реализиране на допълнителни занимания по хуманитарни и математически науки за представителите на етническите малцинства. 29 056.00 0.00
Подобряване на образователната среда в училища извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи или получили международна закрила: Целта на тази дейност е изграждането на уютна, добронамерена и предразполагаща учениците учебна среда. Чрез реализирането на настоящата дейност ще се подобрат условията за учене на учениците, което ще доведе до повишаване тяхната мотивация за участие в образователния процес. Изпълнението на тази дейност се състои в оборудването на 4 кабинета - 1 кабинет за занятията по БЕЛ, 1 кабинет за занятията по хуманитарни науки, 1 кабинет за занятията по природо-математически науки, 1 кабинет за занятията по професионално образование. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. чрез осъществянане на занимания по интереси, съчетани с традициите на отделните етнически групи. Също така дейността е и в изпълнение на Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система Дейността е в съответствие с: - принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията чрез участието на талантливите деца от ромски произход; - принципа на партньорството, чрез съвместно участие на партньорите по проекта, децата и родителите; създаване на устойчиви партньорства на местно ниво между училището, НПО и ромската общност. - принципа на доброто управление на проекти и програми чрез спазване на процедурите по избор на изпълнители, финансовите и технически отчети; 20 600.00 0.00
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда : Целта на дейността е да се създаде подходяща подкрепяща среда, съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства, като същевременно се създадат условия за успешна социализация чрез стимулиране на творческите им способности. Учениците ще се запознаят с фолклорните традиции ,вярвания и обичаи, ще се повиши тяхната обща култура, ще се развие и съхрани чувството им за принадлежност към общностите в града, ще се създадат предпоставки за личностно развитие на всяко дете, ще се осъществи превенция на рисковото поведение, ще се повиши тяхното самочувствие. На учениците се дава възможност да усъвършенстват знания, умения, навици и компетентности, да развият своите заложби и дарби, да организират свободното си време, да работят в екип, което е предпоставка за успешна социална реализация. В рамките на насотящата дейност ще се проведат 2 поддейности: Поддейност 1: Ученическо изследване Да се формират 3 ученически изследователски екипа от общо 20 ученици за търсене, описание и откриване на общи за двете култури: историческо минало, обичаи, празници, готварски рецепти, митове и легенди, носии, приказки и др. Изследователските екипи ще имат възможност за избор на формите за документиране на резултатите от изследването. Продължителността на ученическото изследване ще е девет месеца, общо 120 часа – по 40 часа за всяка група . Един преподавател. Поддейност 2: Обучение и екскурзии на тема “История, фолклор, бит и традиции на нашия край” Да се изготви програма и проведе обучение от 70 часа на тема “История, фолклор, бит и традиции на нашия край”. Курсът ще се състои от две части: преподаване на терен на “История, фолклор, бит и традиции на нашия край” (60 часа) и изработване на кратко учебно-развлекателнo пособие ( 10часа). Дейностите ще бъдат реализирани от един преподавател, а в дейностите по тази точка ще бъдат включени учениците и техните родители, което ще доведе до по-ефективен Дейността е в съответствие с: - принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията чрез участието на децата и родителите от различните етноси, преподаватели, експерти. - принципа на партньорството, чрез съвместно участие на партньорите по проекта, децата и родителите; създаване на устойчиви партньорства на местно ниво между училището, НПО и ромската общност. - принципа на доброто управление на проекти и програми чрез спазване на процедурите по избор на изпълнители, финансовите и технически отчети; - принципа на устойчивото развитие чрез реализираните продукти – ученически изследвания и учебно развлекателно пособие, които могат да бъдат използвани при изготвянето на методики, програми и проекти, свързани с интеркултурното образование. Общо 190 часа годишно х23 лева= 4370 лева или 8740 лв с ДДС за 2 години. По време на настоящата дейност ще бъдат организирани и проведени следните екскурии, които са пряко свързани с дейността, а именно: - до Враца и Леденика, до Белоградчик, до Видин Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. чрез осъществянане на занимания по интереси, съчетани с традициите на отделните етнически групи. Също така дейността е и в изпълнение на Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система, чрез подкрепа на разнообразни съвместни изяви на деца от различни етнически общности за съхраняване и развиване на общите и специфичните традиции по места и Стратегическа цел № 4 Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. 12 985.00 0.00
Дейности, свързани с взаимно опознаване на културното многообразие и съвместен живот: Дейността е насочена към съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Целта на тази дейност е да окаже съдействие при приобщаването на ромските деца в училищната среда, като се организират редица извън класни дейности. Тази дейност ще има три поддейности: 1 Сформиране на групи по интереси: В рамките на проекта в ПГИТ – Вършец ще бъдат създадени три групи: - танцов състав от 12 ученици; вокална група от 12 ученици; клуб по спорт от 12 ученици; Продължителността на занимания в групите ще е девет месеца, общо 204 часа – по 68 часа за всяка група. За групите ще бъдат закупени български национални носии и традиционни костюми, спортни пособия и екипи. Общо 204 часа годишно х23 лева= 4692 лева или 9 384 лв. за две години. 2 Участия: Ще бъде организирано и реализирано участие на учениците от танцовия и вокалния състав във фестивал Ще бъде организирано и реализирано участие на учениците от сформираните групи по спорт в различни спортни мероприятия и състезания. Ще се подготви и осъществи атракционно-фолклорно представление пред родителите с участието на учениците от двата етноса (ромски и български), което ще включва изпълнение на ромски и български народни танци и песни, Атракционно фолклорно представление.Това представление ще бъде част от организираните от общинските читалища общоградски събития и концерти по различни поводи. Сформирани групи по интереси - танцов състав от 12 ученици а; вокална група от 12 ученици; клуб по спорт от 12 ученици. Изяви: Несебър – участие във фестивал 12416 лева годишно или 24 832 лв. с ДДС за 2 години: 3 Провеждане на образователен лагер В лагера се включат общо 45 ученици избрани измежду участници, които са показали най-добра работа и мотивация при изпълнението на проекта. Лагерът ще бъде с продължителност от 5 дни и се проведе в подходяща база намираща се близо до град Вършец. Обучението ще бъде по-следните теми: - Сътрудничество и работа в екип. Мотивация. Оказване на помощ. - Ние сме различни, ние си приличаме. Етническа толерантност. - Ефективно общуване. Умение да водим аргументирани спорове. Междукултурно разбирателство. - Култура на поведение, обличане, сервиране, хранене и др. Стойността на лагера е 11690 лева годишно или 23 380 лв. с ДДС за 2 години Дейността е в съответствие с: - принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията чрез участието на талантливите деца от двата етноси; - принципа на партньорството, чрез съвместно участие на партньорите по проекта, децата и родителите; създаване на устойчиви партньорства на местно ниво между училището, НПО и ромската общност. - принципа на доброто управление на проекти и програми чрез спазване на процедурите по избор на изпълнители, финансовите и технически отчети; - принципа на устойчивото развитие Целта на реализиране на мероприятията в настоящата дейност е подпомагане на интеграцията на представителите на малцинствата, чрез работа в неформална среда. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. чрез осъществянане на занимания по интереси, съчетани с традициите на отделните етнически групи. Също така дейността е и в изпълнение на Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система, чрез подкрепа на разнообразни съвместни изяви на деца от различни етнически общности за съхраняване и развиване на общите и специфичните традиции по места и Стратегическа цел № 4 Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства. 76 966.00 0.00
Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование: Цел на дейността: Провеждане на практически занимания с учениците от ромски произход, в гимназиалния етап, за допълване на пропуските при овладяване на учебното съдържание по учебните дисциплини на професионалното образование, с цел успешно завършване на средно образование; Група за провеждане на практически занимания в гимназиалния етап, за допълване на пропуските при овладяване на учебното съдържание по учебните дисциплини на професионално образование за успешно завършване на средно образование; В ПГИТ Вършец ще се сформира една група от 12 ученика за допълване на пропуските при овладяване на практически знания по учебните дисциплини за професионално образование. Учениците са от 9 до 12 клас Продължителността на допълнителни занимания ще е девет месеца, общо 5 часа седмично. Целта е подпомагане на интеграцията на представителите на малцинствата, чрез работа в неформална среда. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 2 "Гарантиране на равен достъп до качествено образование за децата и учениците от етническите малцинства" от Стратегията за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства 2015 - 2020 г. 11 040.00 0.00
Насърчаване участието на родителите в образователния процес: Средата в училище днес е среда на редица конфликтни ситуации, ниско образование, намалено качество на образование, именно поради този факт следва да се започнат действия , които да обхванат всички страни в училищния процес. За да се подобрят условията, да се увеличи качеството на образование и да се предотврати отпадането на деца от етническите групи, поради различни причини: дефицити в образованието, лични причини- недопускане от родителите на тези деца до училище, намаляване агресията между тези участници. Именно поради тази причина смятаме , че процеса е тристранен и следва да започне с мотивация на всички страни и считаме , че продължителната работа каквото предвижда настоящата програма ще даде възможност да се постигнат удивителни резултати, които да допринесат за постигане на заложените индикатори, заложени от настоящата програма. Съвместяването на дейностите по програмата, а именно насърчаването и работата на родителите в образователния процес на деца от етническите групи е един от начините за подобряване на средата в училище. В рамките на дейността ще бъдат проведени тематични семинари с родители. В тази дейност ще бъдат привлечени родители, които са с голям авторитет сред етническите малцинствени общности и могат да влияят за формиране на тяхното отношение към образованието на децата. Ще бъдат съставени 3 групи от по 15 родители. С тях ще се проведат по 4 срещи, на които ще бъдат бяха разгледани и следните общи теми: 1. Как да бъдем добри родители – определяне на потребностите на моето дете. 2. Ролята на доброто образование за развитието на моето дете. 3. Подготовка на деца от етносите за постъпване в различни образователни институции. 4. Образование, социална интеграция и професионална реализация на нашите деца Целта на дейността е и родителите да бъдат привлечени да съдействат на децата им по-активно да участват в училищния живот, като им се разясняват ползите от образователната интеграция и влиянието й по отношение на бъдещата реализация и социална адаптация на настоящите ученици. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 1 "Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства" и Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система" чрез провеждане на обучения за родителите за повишаване на техните знания в областта на интеграцията, мултикултурните различия и ползите от активното участие на техните деца в образователния процес. 8 616.00 0.00
Работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия: Тази дейност ще се ръководи от консултант нает към проекта със специалност / Медицина и социални дейности/ - напр. 60 семейства по 4ч. на семейство=240ч. / година , съвместно с медиатор от ромски произход като дейността ще се извършва с посещение по домовете. Вече е установено, че участието на семейството в образованието на децата е от решаващо значение за успеха в образованието им. Като се има предвид особено важната роля на семейството и общността при хората от ромски произход, важно е да се повиши информираността на ромските семейства, по отношение на последиците от преждевременното напускане на училище на децата по отношение на личностното им развитие, както и тяхната социална и икономическа интеграция в бъдеще. От особено значение е да се работи с ромските семейства по отношение на образованието на момичета от ромски произход, които са най-засегнати от високия процент преждевременно напускане на училище. 1. Семейство и здраве. 2. Здравословно хранене. Храносмилателна система. Храносмилане. Диетично хранене. 3. Здравословен начин на живот 4. Хигиена 5. Полово предавани болести и как да се предпазваме от тях 6. Подкрепа на децата с хронични заболявания и увреждане в училище. 7. Мрежа от услуги за родителите и децата 8. Здравно законодателство- права на пациентите. Мрежа и достъп до медицински услуги. Роля на медицинската сестра в детската консултация( Роля на училищната медицинска сестра) 9. Комуникация- как да разбираме детето 10. Закон за семейните помощи 11. Закон за закрила на детето. Права на детето 12. Превенция на заболяванията 13. Социални услуги в общността 14. Развитие на детето. Възрастови периоди 15. Закаляване 16. План за медико-социална грижа Целта на дейността е и родителите да бъдат привлечени да съдействат на децата им по-активно да участват в училищния живот, като им се разясняват ползите от образователната интеграция и влиянието й по отношение на бъдещата реализация и социална адаптация на настоящите ученици. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 1 "Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства" и Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система" чрез провеждане на обучения за родителите за повишаване на техните знания в областта на интеграцията, мултикултурните различия и ползите от активното участие на техните деца в образователния процес. 15 840.00 0.00
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието: Реализирането на насотящат дейност се налага поради постоянните конфликтни ситуации и насаждаща се омраза между родителите на децата от етническите групи и дискриминацията, която въпреки интеграционните процеси е спряла своето развитие. Тук отново ще се включат представители на неправителствения сектор, чрез медиатор и сътрудници - помощници, които чрез формите на неформалното обучение ще организират работни групи между родители, насочени към насърчаване процесите по приемане на различния, за разясняване на ползите от образователната интеграция, работа в екип с родители на деца от етническите групи. За целтта на дейността ще бъдат проведени 3 семинара. Те ще бъдат осъществени чрез модули, съобразени със специфичните потребности на целевата група. Всеки модул ще включва работа на теоретично и практическо ниво. Примерни теми на модулите: Практически подходи към формирането на интеграционни политики на училищно и общинско ниво; Етнокултурни характеристики на най-големите малцинствени общности в България (специален фокус върху ромската общност); Чувствителност към проявите на предразсъдъци, расизъм и етнически мотивирана дискиминация в училище и подходи за преодоляването й. Обучени родители, повишена квалификация, компетентност и умения. Дейността е в съответствие с: - принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията чрез участието на талантливите деца от двата етноси; - принципа на партньорството, чрез съвместно участие на партньорите по проекта, децата и родителите; създаване на устойчиви партньорства на местно ниво между училището, НПО и ромската общност. - принципа на доброто управление на проекти и програми чрез спазване на процедурите по избор на изпълнители, финансовите и технически отчети; Стойност на дейността лева. - 3 групи х 4 теми по 6 часа х 23 лева = 1656 лева за лектор - 3 групи х 4 теми по 15 човека х 2 лева = 360 лева за кафе паузи - 3 групи х 4 теми по 15 човека х 10 лева = 1800 лева за обяд - 3 групи х 4 теми по 8 часа х 50 лева = 4800 лева за наем зала Целта на дейността е и родителите да бъдат привлечени да съдействат на децата им по-активно да участват в училищния живот, като им се разясняват ползите от образователната интеграция и влиянието й по отношение на бъдещата реализация и социална адаптация на настоящите ученици. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 1 "Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства" и Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система" чрез провеждане на обучения за родителите за повишаване на техните знания в областта на интеграцията, мултикултурните различия и ползите от активното участие на техните деца в образователния процес. 8 616.00 0.00
Организиране и провеждане на информационна кампания Намаляване на негативните нагласи относно етническите малцинства : Описание и обосновка на дейността: Ще бъде проведена публична дискусия по проблемите на интеграционните процеси на територията на община Вършец с участието на представители на местната власт, държавните институции, училищата и гражданското общество (НПО, родители, медии). Ще бъде направен анализ на ситуацията в общината, дискусията трябва да доведе до формулирането на препоръки за промени в училищната практика. Публичната дискусия ще бъде проведена във Вършец с участието на 35 участника. Очаквани резултати: Проведена публична дискусия Как дейността допринася за реализиране на хоризонталните принципи на ОП „РЧР” и Специалните разпоредби към нея (т. 2.1 от Насоките за кандидатстване): Дейността е в съответствие с: - принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията чрез участието на всички заинтересовани страни в публичната дискусия и чуваемост на различните мнения; - принципа на партньорството, чрез създаване на устойчиви партньорства на местно ниво между институции, местна власт, училища, НПО и ромската общност; - принципа на доброто управление на проекти и програми чрез спазване на процедурите по избор на изпълнители, финансовите и технически отчети; - принципа на устойчивото развитие чрез мултиплициращия ефект на дейността. Сумата за провеждане на дискусията - 2 години х 1 теми по 2 часа х 23 лева = 92 лева за лектор - 2 години х 1 теми по 35 човека х 2 лева = 140 лева за кафе паузи - 2 години х 1 теми по 2 часа х 50 лева = 200 лева за наем зала Общо за дейността: 432 лв с ДДС Целта на дейността е и родителите да бъдат привлечени да съдействат на децата им по-активно да участват в училищния живот, като им се разясняват ползите от образователната интеграция и влиянието й по отношение на бъдещата реализация и социална адаптация на настоящите ученици. Дейността е насочена към изпълнението на Стратегическа цел № 1 "Пълноценна социализация на деца и ученици от етническите малцинства" и Стратегическа цел № 3: Утвърждаване на интеркултурното образование като неотменна част от процеса на модернизация на българската образователна система". 432.00 0.00
Информиране и публичност: Дейността задължителна за настоящата процедурата. Целта на тази дейност е привличане на вниманието на широката общественост за по активно участие в процесите на интеграция. Тези медийни събития да бъдат фокусирани около дати, свързани с Международния ден на ромите, Денят на толерантността и др.Целта на дейността е промотиране на помощта от ЕС и запознаване на всички зоитересовани страни с целите, дейностите, резултатите и индикаторите по проекта. При провеждането на дейностите по информация и пуббличност и при изготвянето на всички материали ще се съобразим Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Как дейността допринася за реализиране на хоризонталните принципи на ОП „РЧР” и Специалните разпоредби към нея (т. 2.1 от Насоките за кандидатстване): Дейността е в съответствие с: - принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията чрез участието на всички заинтересовани страни в медийните събития; - принципа на партньорството, чрез създаване на устойчиви партньорства на местно ниво между институции, местна власт, училища, НПО и ромската общност; - принципа на доброто управление на проекти и програми чрез спазване на процедурите по избор на изпълнители, финансовите и технически отчети; - принципа на устойчивото развитие чрез мултиплициращия ефект на дейността. 2 025.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.