Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 535 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "ПРИЯТЕЛИ" предлага  иновативен модел за работа в мултикултурна среда в Община Искър с деца в неравносотойно положение от 3 до 6 г. и техните родители -  комплекс от дейности, които стимулират развитие  на индивидуалните способности, умения и познания  за изграждането на децата  в бъдеще като пълноценни граждани с успешна професионална, социална и личностна реализация. Неговото изпълнение подпомага по-доброто познаване и разбиране на многообразието от етноси и култури в местната общност, създава  възможности за взаимното им обогатяване. Изпълнението на проекта подобрява  образователната среда  в ОДЗ "Мара Балева" гр. Искър и  ЦДГ "Щастливо детство" с. Долни Луковит, като  гарантира равен достъп на децата до качествено  образование.  Реализират се  нови клубни форми, публични събития и съвместни мероприятия  с интеграционен характер за деца и родители – насочени  към взаимно опознаване,   утвърждаване на културното многообразие и етническата толерантност. Организира  се допълнително обучение на деца от ромския етнос  по български език за изравняване на стартовите позиции при постъпването им в първи клас.
В рамките на проекта се предлагат нови специализирани услуги - диагностични, консултативни  и обучителни дейности с деца и  родители, стимулиращи социализацията и образователната интеграция на децата. Провеждат  се  съвместни занимания,  формиращи  мотивация у родителите  за подпомагане и  подкрепа на децата в учебния процес.
Реализацията на проекта добавя стойност към изпълнението на политиките, заложени в  Общинския План за развитие 2014-2020 г. и  Плана за действие на община Искър  2015-2020 г. в изпълнение на Областната стратегия  за интегриране на български граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и публичност: Цел на дейността: Повишаване информираността на обществото и институциите, прозрачност. Включване в процеса на реализация на проекта на всички заинтересовани страни; Разпространение и мултиплициране на резултатите от проекта. Осигурява се информираност на обществеността по отношение на проекта, източниците на финансиране, бюджета, предвидените в него дейности и постигнатите резултати. Извършва се при съблюдаване на изискванията за визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Мерките за публичност и визуализация се осъществяват съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. основани на Регламент ЕС №1303/2013: Целта на комплекса от информационни мерки в рамките на проекта е свързана и с мотивиране и привличане на всички заинтересовани страни за участие в проектните дейности и информиране на обществеността за постигнатите резултати. При всички мерки за информация и комуникация, изрично ще се оказва финансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. Визуализацията се извършва в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Дейността включва: Доставка на 3 бр. информационни табели и 1 бр. информационен банер - експонират се в помещения на организациите- партньори по проекта, в залите за информационни срещи, обучения и публични събития. Съдържат информация за името на проекта, водещата организация и партньорите, периода на изпълнение на проекта и размера на БФП при спазени изисквания за визуализация. Тиражиране и разпространение на 300 информационни дипляни и 100 плаката. Съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от реализацията на проекта, информация за връзка с екипа на проекта и представят възможностите за интеркултурно обучение на родители и деца. Провеждане на 2 информационни срещи: встъпителна и заключителна с участие на проектния екип, родители, представители на заинтересовани страни, местни институции, организации и медии за постигане на широка публичност при представяне на целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта . Организират се индивидуални и групови срещи с родителите - разясняват се възможностите за участие в проектните дейности. Реализират се публикации и репортажи от публични събития в месните медии и в сайта на Община Искър. За децата се доставят шапки и тениски с логото на програмата и името на проекта . Закупеното оборудване в рамките на проекта се маркира със стикери, съобразени с изискванията за визуална идентификация. 2 870.00 2 800.00
Въвеждане на нови форми за интеркултурно образование в детските градини на територията на Община Искър.: Цел на дейността: Осигуряване на равен достъп до качествено образование за деца в неравностойно положение, в т.ч. от етническите малцинства. Съхраняване на културната им идентичност, тяхната пълноценна социализация и образователна интеграция. Подобряване на образователната среда в детските градини, повишаване качеството на обучението и резултатите от него. Основен елемент в процеса на установяване на толерантност, взаимно опознаване, приемане на различията и пораждане на доверие е наличието на мултикултурна среда. Това изисква утвърждаването на позитивни нагласи при децата, основани на общоприети ценности и формиране на мотивация за толерантно поведение в интерес на единството, основано на многообразието. За деца в риск да отпаднат от образователната система, включването в допълнителни образователни дейности от ранна детска възраст осигурява мотивиращо въздействие за започване и оставане в училище и е обективна предпоставка да се провокира интерес към личностното развитие и изява. В рамките на дейността се въвеждат принципите на интеркултурното образование в учебно-възпитателния процес и се предлагат организирани форми на групова работа като се реализира ПРОГРАМАТА "ЗНАМ И МОГА". Програмата включва занимания в малки групи /10-12 деца/ в следните детски КЛУБНИ форми: "ПИНОКИО" - запознаване и практическо овладяване на сценични и театрални форми, музиката и танците на различните етноси. Провежда се с 1 група деца в гр. Искър. "ПЛАМЪЧЕ"-запознаване, съхранение и практическо овладяване на традициите, обичаите и занаятите на различните етноси; Провежда се с 2 група деца в гр. Искър и 1 група в с. Долни Луковит. "ЗДРАВЕЦ"-формиране на двигателни умения при децата, познавателно отношение към двигателните дейности с организиран характер, състезателен дух и етническа толерантност; Провежда се с 2 групи деца в гр. Искър и 1 група в с. Долни Луковит. "ГРАДИНКА В ДЕТСКАТА ГРАДИНА "-запознаване на децата от различните етноси с местното биоразнообразие, формиране у тях на активно и действено отношение към опазването на околната среда; Провежда се с 2 групи деца в гр. Искър и 1 група в с. Долни Луковит. "САМИ НА ПЪТЯ" - овладяване от децата от различните етноси на правилата за безопасно движение като пешеходци и велосипедисти; Провежда се с 1 група в гр.Искър. Заниманията на клубовете ще се провеждат в 2 специално оборудвани помещения, наречени "Веселата стая" - 1 в ОДЗ в гр. Искър и 1 в ЦДГ в с. Долни Луковит. За усвояване на знания и умения по тематичните области са необходими съвременни технически средства, осигуряващи интерактивно обучение. Помещенията ще се оборудват с модулни маси, сгъваеми столове, лаптопи, мултимедиен проектор, дидактични шкафове, екран и флипчарт. Периодично в клубовете родители и професионалисти от местната общност ще подпомагат децата при изпълнение на поставени практически задачи. Програмата "ЗНАМ И МОГА" обхваща 2 годишни цикъла, всеки по 32 учебни седмици. Заниманията на клубовете се провеждат по 2 учебни часа /30 минути/ седмично по утвърден график. В рамките на проекта с децата във всяка клубна група ще се проведат по 128 учебни часа. Занимания през летните месеци не се предвиждат. Подготовка: Подбор на изпълнители, оборудване на помещения, закупуване на материали, разработване на учебни планове и графици, формиране на групи: 1-3 месец. Изпълнение: Групови занимания - първи цикъл: 4-11 месец и втори цикъл: 16-23 месец. В рамките на проекта дейността на клубовете ще бъде публично представена чрез провеждане на общо 6 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-театрален пърформанс с артистични изяви. 79 200.37 77 363.22
3. Организиране и провеждане на съвместни инициативи и мероприятия: Цел на дейността: Подпомагане процеса на социализация и образователна интеграция на деца от различини етнически групи чрез организиране и провеждане на публични изяви в местната общност и инициативи, свързани с опознаване на историческото, природно и културно богатство. Ангажирането на деца с различен етнически произход в общи инициативи и мероприятия, стимулира взаимното им опознаване и формира дух на толерантност в местната общност. Тава е инструмент за игнориране на разделителните граници, създаващ условия за проява на нов тип идентичност и гарантиращ в много по-голяма степен образователната интеграция на децата. В рамките на проекта дейността на клубовете ще бъде публично представена пред местната общност чрез провеждане на общо 6 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-театрален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори в 3-те категории ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. Осигуряват се подходящи условия за изяви пред местната общност като се оборудва многофункционална открита сцена с модулен подиум и 100 седящи места във вътрешния двор на ДГ " Мара Балева". В рамките на проекта за всички деца -участници ще бъдат организирани 4 еднодневни екскурзии до исторически и природни забележителности в страната. За деца на възраст 5 и 6 години ще се организира "Зелено училище" с продължителност 5 дни /4 хранодни/ - 2 пъти х 40 деца в рамките на проекта, придружени от 6 учители и помощен персонал. Подготовка на дейността 1-3 месец; Подготовка на хепънинг: 5 месец, 8 месец, 10 месец, 15 месец, 17 месец, 22 месец ; Изпълнение на хепънинг: 6 месец, 9 месец, 11 месец, 16 месец, 18 месец и 23 месец; Подготовка на Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” -23 месец; Изпълнение на Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” - 24 месец; Подготовка на 4 еднодневни екскурзии: 9 месец, 14 месец, 21 месец, 26 месец; Изпълнение на 4 еднодневни екскурзии: 10 месец, 15 месец, 22 месец, 27 месец; Подготовка на 2 Зелени училища: 11 месец и 23 месец ; Изпълнение: 12 и 24 месец Подготовка за оборудване на многофункционална открита сцена с подиум и 100 седящи места -15 месец Изпълнение на оборудване на многофункционална открита сцена с подиум и 100 седящи места -16-18 месец. 51 223.63 54 038.30
4. Психологическа диагностика на детското развитие. Тренинг за формиране на социални умения и мотивация за учене при деца от подготвителните групи. Училище за родители.: Повишаване качеството на обучение и подобряване на резултатите от него в детските градини чрез прилагане на психологически скрининг и ранна диагностика на детското развитие. Формиране у децата на социални умения и мотивация за учене през целия живот. Работа с родители за насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията. В рамките на проекта ще се приложат 3 специализирани програми : 1. Скриниг и ранна диагностика на детското развитие. С набор от стандартизирани тестове, приложени от квалифицирани психолози ще се извърши индивидуално измерване на степента на развитие на емоционалните и когнитивни процеси при деца от целевата група. Резултатите ще бъдат съпоставени със стандартите за съответната възраст. Ще бъдат изготвени препоръки към родители и учители за развитие на изявени способности/мерки за преодоляване на дефицити и образователни трудности. Скринигът ще се прилага 2 пъти годишно при общо 70 деца от целевата група. Резултатите от него ще имат характер на оценка "на входа" и "изхода", която ще даде обективни данни за ефекта от прилаганите традиционни и иновативни форми на образование в интеркултурна среда. 2. Тренинг за формиране на социални умения за деца от подготвителни групи, проведени от психолози - изграждане на социална и емоционална готовност за преход към училищно обучение. Чрез усвояване на умения за ефективно общуване, познаване и спазване на правила, бързо и адекватно ориентиране и реагиране в нова среда и в ситуации на риск, се извършва подготовка на децата за успешно приспособяване към новата училищна среда при постъпване в първи клас – основна предпоставка за превенция на отпадането от училище и възпитаване на емоционално интелигентни деца с висока степен на поведенчески самоконтрол. Дейността се реализира в 2 годишни цикъла и е насочена към общо 60 шестгодишни деца, които са обхванати и в други проектни дейности, разпределени в 6 групи. Всяка група има 10 срещи по 2 учебни часа. Целта на работата в тези групи е изграждане на социалния и емоционалния компонент на готовността за училище. Чрез ролеви игри, интерактивни методи, практическо решаване на казуси, работа с приказки и др. децата ще се научат ефективно да общуват с възрастни и връстници, да работят в екип, да решават проблеми и конфликти по неагресивен начин, да разбират и отстояват ценности – справедливост, отговорност, лична неприкосновеност; ще научат, че техните права свършват там, където започват правата на другите. 3. Училище за родители - обучения за повишаване на информираността, насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията. Двама психолози ще проведат 4 изнесени семинара за общо 40 родители на деца в двете детски градини . Програмата за обучение на родители се реализира в 2 годишни цикъла с обща продължителност на всеки от тях - 28 учебни часа по следните 16 теми: Защо родителите се нуждаят от обучение; Деца на новото време; Основни потребности на децата; Формиране на доверие; Емоционално свързване с детето; Пълноценно общуване ; Опознаване на света; Стимулиране и "заучаване" на мотивация за учене през целия живот; Външен контрол върху поведението на детето; Правила и норми ; Самоконтрол на детето; Родителски отговорности; Конфликти с децата; Детето и детската градина; Толерантност и приемане на различието ; Ползите от ранното развитие и образование. График за подготовка и изпълнение: Скриниг и ранна диагностика на детското развитие: Подготовка - 3 месец, 10 месец, 14 месец и 22 месец; Изпълнение - 4 месец,11 месец, 15 месец и 23 месец. Тренинг за формиране на социални умения за деца от подготвителни групи: Подготовка - 4 месец и 15 месец; Изпълнение 5 - 11 месец и 16 - 23 месец. Училище за родители: Подготовка - 1-3 месец, 9 месец, 15 месец и 21 месец; Изпълнение - първи цикъл 8 месец и 10 месец, втори цикъл 16 месец и 22 месец 29 332.00 22 960.16
Допълнителни занимания по българския език с деца, за които българският не е майчин: Цел на дейността: Овладяване на официалния език и осигуряване на равни условия за включване в образователния процес при постъпване в първи клас. Подпомагане процеса на социализация на децата от ромски произход в условията на детската градина. Дейността осигурява допълнителни занимания с деца от подготвителна група и такива, за които българският език не е майчин. През последните години се повиши обхвата на деца от етническите малцинства в ЦДГ "Щастливо детство" с. Долни Луковит и към настоящия момент техния брой достигна 70 на сто от децата в детската градина. При голяма част от тях българският език не е майчин и се наблюдават затруднения в процеса на социализация и интеграцията им в образователната среда. Недостатъчното владеене на български език в последствие води до незадоволителни резултати от обучението в училище и затруднена адаптация към учебния процес. За преодоляване на тези дефицити още в ранна детска възраст е необходимо да се постави акцент върху овладяването на български език - предпоставка за успешната социализация на децата.Дейността е ориентирана към обогатяване речника на децата, правилно изразяване, съставяне на прости и сложни изречения, добиване на практически умения за писане, активно слушане, възприемане и възпроизвеждане на литературен текст. В занятията с практическа насоченост се включват и родители. Дейността има допълващ характер за децата от ЦДГ "Щастливо детство" с. Долни Луковит. Дейността се осъществява от педагози в ОДЗ, подпомогнати от експерти административни дейности. Обучението се води по разработени програми според потребностите и възрастовите особености на децата. Дейността е предназначена за общо 20 деца/два годишни цикъла по 10 деца/, организирани в 2 групи. Обучението се провежда общо 64 седмици по 2 учебни часа/ 30 минути/. Занимания по български език в летните месеци не се предвиждат. Подготовка: 4 месец и 15 месец; Изпълнение: 5 - 11 месец и 16 - 23 месец. 4 314.00 3 838.39
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Ефективно и ефикасно управление на проектните дейности, законосъобразно, целесъобразно и оптимално изразходване на проектните ресурси За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта, дейността е базова и структурно определяща. Тя ще се осъществява от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл и включва действия по: - вътрешен мониторинг и контрол; - стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и под нормативни актове в областта на възлагане на обществени поръчки по ЗОП.; - надлежно оформяне на проектната документация; - законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; -качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта съгласно действащото законодателство; -коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; -качествено архивиране и сигурно съхраняване на документацията по проекта; - качествено изпълнение на мерките за информираност и публичност; - поддържане на отчетност за напредъка на проектните дейности и заложените индикатори; -организиране и координиране на отделните мерки и дейности; -комуникация между партньорите, както и с Управляващия орган; -изпълнение, управление и отчитане на проекта; -проследяване, прозрачност и предприемане на коригиращи мерки при необходимост. Управленският екип се състои от Ръководител, Експерт по ЗОП, Експерт мониторинг и контрол, Счетоводител. С екипа за управление на проекта се сключват трудови договори и допълнителни споразумения по КТ за работа по проекта. Регулярно се провеждат екипни срещи за разпределяне на задачите, организиране на дейностите и отчитане на напредъка по проекта. Екипът за управление отговаря за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проектните дейности. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност се окомплектоват и архивирани за съхранение в съответните срокове. Екипът за управление организира информационната кампания, представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, отчита проектната документация пред Управляващия орган. Дейността се осъществява в рамките на 27 месеца - през целия проектен цикъл. Дейността гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите за добро управление, отчетност и прозрачност. В резултат се постига законосъобразно и оптималното използване на проектните ресурси. 16 686.00 16 191.08

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.