Въвеждане на нови форми за интеркултурно образование на деца в предучилищна възраст и подобряване на материално - битовите условия за успешна образователна интеграция и реинтеграция в детските градини на територията на Община Искър.: Цел на дейността: Насърчаване на индивидуалното развитие, общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, в т.ч. роми чрез осигуряване на допълнителни образователни услуги в ДГ „Мара Балева” - гр. Искър и ДГ „Щастливо детство” - с. Долни Луковит, включително и през летните месеци. Осигуряване на равен достъп до качествено образование, пълноценна социализация и образователна интеграция на деца от маргинализирани групи . Подобряване на материално-битовите условия и образователната среда в детските градини. Повишаване качеството на обучението и резултатите от него.
За деца в риск да отпаднат от образователната система, включването в допълнителни образователни дейности от ранна детска възраст осигурява мотивиращо въздействие за започване и оставане в училище и е предпоставка да се провокира у тях интерес към личностното развитие и изява.
В рамките на дейността се надгражда съществуващ опит, утвърждават се принципите на интеркултурното образование в учебно-възпитателния процес и се предлагат нови организирани форми на групова работа като се реализира ПРОГРАМАТА "ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ".
Програмата е насочена към всички деца в двете детски градини, включва занимания в общо 12 малки групи /10-15 деца/, включително в летните месеци. Формират се по 3 клубни групи в ДГ „Мара Балева” гр. Искър и по 1 клубна група ДГ „Щастливо детство” с. Долни Луковит, във всяка една от следните детски КЛУБНИ ФОРМИ:
УМНИ И СРЪЧНИ - формиране на конструктивни умения при децата, познавателно отношение към новите технологии и тяхното практическо приложение, развитие на дигиталната креативност в ранна детска възраст. Провеждат се общо 4 групи в двете детски градини.
ЗДРАВИ И СИЛНИ - формиране на двигателни умения при децата, познавателно отношение към двигателните дейности с организиран характер и здравословния начин на живот, състезателен дух и етническа толерантност.Провеждат се общо 4 групи в двете детски градини.
ПРИРОДАТА И НИЕ - запознаване на децата с биологичното разнообразие, формиране у тях на активно и действено отношение към опазването на околната среда и възпитание в дух на отговорност към природата и човешкото здраве; Провеждат се общо 4 групи в двете детски градини.
Периодично в клубовете родители и професионалисти от местната общност ще подпомагат децата при изпълнение на поставени практически задачи.
Програмата „ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ” се провежда общо 78 учебни седмици. Заниманията на клубовете се провеждат по 2 учебни часа /30 минути/ седмично по предварителен график. В рамките на проекта с децата във всяка клубна група ще се проведат занимания по общо 240 учебни часа, в т.ч. и през летните месеци.
За усвояване на знания и умения по тематичните области са необходими съвременни технически средства, материали, дидактични игри и пособия, осигуряващи интерактивно обучени на децата от предучилищна възраст.
Подготовка: 1-3 месец - извършва се процедура за избор на изпълнители по ЗОП и се доставя оборудване и обзавеждане за 4 помещения за провеждане на клубни занимания в двете детски градини: Извършва се обзавеждане и оборудване на 4 помещения в ДГ „Мара Балева”, гр. Искър /в т. ч. 3 със средства от проекта/ и 1 помещение в ДГ „Щастливо детство”, с. Долни Луковит”. Закупуват се материали, консумативи, учебни пособия дидактически игри и др., разработват се учебни планове и графици, формиране на групи.
Изпълнение: Групови занимания на клубовете - 2 – 21 месец по изготвени месечни графици.
В рамките на проекта дейността на клубовете ще бъде представена пред обществеността чрез провеждане на общо 6 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви.Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. |
60 203.44
|
58 672.01
|
Въвеждане на нови форми за интеркултурно образование и подобряване на материално - битовите условия за успешна образователна интеграция и реинтеграция на учениците в СУ " Христо Смирненски "гр. Искър.: Цел на дейността: Насърчаване на индивидуалното развитие, общуването и съвместните изяви между ученици от маргинализирани и немаргинализирани групи, в т. ч. роми чрез осигуряване на допълнителни образователни услуги в СУ "Христо Смирненски "гр. Искър.; Осигуряване на равен достъп до качествено образование, пълноценна социализация и образователна интеграция на ученици от различни социални и етнически групи. Подобряване на материално-битовите условия и образователната среда в училището; Повишаване качеството на обучението и резултатите от него.
За ученици в риск да отпаднат от образователната система, включването в допълнителни образователни дейности оказва мотивиращо въздействие за оставане в училище и е обективна предпоставка да се провокира у тях интерес към личностното развитие и изява.
В рамките на дейността се въвеждат и утвърждават принципите на интеркултурното образование в учебно-възпитателния процес и се предлагат нови организирани форми на групова работа като се реализира ПРОГРАМАТА "ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ".
Програмата е насочена към всички ученици в училището, включва занимания в общо 18 малки групи /10-15 ученици/, заниманията се провеждат както през учебната година, така и през летните месеци.
Формират се 6 клубни групи за ученици в начален етап/ 1-4 клас/, 6 клубни групи за ученици от прогиманзиален етап /5-7 клас/ и 6 клубни групи за ученици в гимназиален етап /8-12 клас/ в следните КЛУБНИ ФОРМИ:
ФОТОГРАФИЯ И МЕДИИ - насърчава се творческата активност и социалната чувствителност на ученици от различни възрастови групи, стимулира се познавателно отношение към новите технологии и тяхното практическо приложение. Развива се дигиталната креативност на учениците и се създават условия за тяхната творческа изява.
ДОБРОТВОРЦИ -стимулира се гражданска активност и чувствителност към социални проблеми в местните общности. Реализират се доброволчески инициативи с организиран характер в помощ на възрастни хора и хора с увреждания. Учениците се учат как да действат в кризисни ситуации и да помагат на хора при инциденти. Възпитават се на толерантност към различията, солидарност и взаимопомощ.
ПРИРОДОЗАЩИТНИЦИ В ДЕЙСТВИЕ - запознаване на учениците с местното био-разнообразие и възобновяемите природни ресурси, насърчава се активно и действено отношение към опазването на околната среда. Възпитава се отговорност към чистотата на природата и човешкото здраве; Организират се велосипедни походи до природни забележителности в региона, извършват се организирани изследвания на местната флора и фауна. Картотекират се, маркират се и се поддържат екопътеки.
Велопоходи се организират за участници във всички клубове, като по този начин практическата работа се съчетава с двигателна активност.
Периодично в клубовете родители и професионалисти от местната общност ще подпомагат учениците при изпълнение на поставени практически задачи.
Програмата „ЗНАМ ПОВЕЧЕ, МОГА ПОВЕЧЕ” в училището се провежда по предварително разработени програми и графици, включително и в летните месеци. В рамките на проекта с учениците във всяка клубна група ще се проведат теоретични и практически занимания по общо 100 астрономически часа.
Подготовка: 1-3 месец. След процедура за избор на изпълнители по ЗОП се доставя оборудване и обзавеждане на 9 помещения, в които се провеждат клубните занимания. Закупуват се материали и консумативи, разработват се учебни планове и графици, формиране на групи.
Изпълнение: Групови занимания на клубовете - 2 - 21 месец, по изготвени графици
Дейността на клубовете се популяризира пред местната общност чрез провеждане на 3 ученически хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Фестивал на солидарността в три формата: изложба, викторина и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори и участници ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината. |
97 572.87
|
97 010.89
|
Организиране и провеждане на съвместни инициативи и мероприятия с деца и ученици в предучилищна и училищна възраст на територията на община Искър.: Цел на дейността: Подпомагане процеса на социализация и образователна интеграция на деца и ученици от различни етнически и социални групи чрез организиране и провеждане на публични изяви в местната общност и инициативи, свързани с опознаване на историческото, природно, културно богатство и образователните традиции в Р. България.
Тези дейности стимулират взаимното опознаване и формират дух на толерантност в местната общност. Подобна ангажираност е инструмент за преодоляване на социалната изолираност, етническите и културни различия; предпоставка е за проява на нов тип идентичност и гарантира успешната образователната интеграция на децата.
ЗА ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ:
Дейността на клубовете ще бъде публично представена пред местната общност чрез провеждане на общо 5 детски хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Детско празнично състезание „Бързи, сръчни, талантливи” в три формата: изложба, спортни игри и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори и участници ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината.
За деца от детските градини се организират 5 еднодневни екскурзии /средно 2 пъти годишно/до исторически и природни забележителности.Във всяка екскурзия ще бъдат включени по 70 деца и 10 придружители. Примерни дестинации: Велико Търново-Царевец , Музей на восъчните фигури; Габрово - Музея на хумора, етнографски комплекс Етъра; с. Карлуково - Пещера Проходна /Очите на Бога; София - храм "Ал. Невски" - Зоопарк; Дряново – Дряновски манастир и пещера „Съева дупка“;
ЗА УЧИЛИЩЕ "ХРИСТО СМИРНЕНСКИ"
Дейността на клубовете ще бъде публично представена пред местната общност в края на всяка учебна година с провеждане на общо 3 ученически хепънинга, а в края на проекта ще се проведе Фестивал на солидарността в три формата: изложба, викторина и музикално-визуален пърформанс с артистични изяви. Най-добре представилите се отбори и участници ще бъдат отличени с награди. Мероприятията ще бъдат отразени в местните медии и на сайта на Общината.
За учениците се организират общо 15 двудневни екскурзии до исторически, природни забележителности и университети в страната. Във всяка екскурзия участват по 30 ученика и 2 придружители. Маршрутите и обектите за посещение са съобразени с възрастта и интересите на учениците.
Примерни дестинации 1-4 клас: Габрово - Музея на образованието, етногр. комплекс Етъра - с. Боженци ; Троян - с. Орешак изложба на занаятите, Ч. Осъм- природонаучен музей; Велико Търново-Царевец, музей на восъчните фигури- с. Арбанаси; София -Природонаучен музей - с. Чавдар- Къщата на хляба; Дряново – Дряновски манастир и пещера „Съева дупка“- Трявна, етнографски комплекс;
5-7 клас: Преслав- Плиска - Двор на кирилицата; Велико Търново-Царевец , сградата на Първото народно събрание; София - Боянската църква, Военно-исторически музей, храм Ал. Невски ; Белоградчик - скалите и крепостта; пещера Магурата; Козлодуй, кораб Радецки- вр. Околчица, Враца.;
8-12 клас: София - Парламента, храм Ал. Невски, Худ. галерия; В.Търново- Царевец, Първото народно събрание, Университета; Русе- Университета, къщата на Баба Тонка Екомузей-Дунав мост; Видин крепостта и Белоградчишки скали; Габрово - Университета, Музей на образованието- етногр. комплекс Етъра-Соколски манастир. Срещите в университети подпомагат професионалното ориентиране на учениците и стимулират учене през целия живот.
За ученици, участници в клубовете по проекта се организират Летни лагери в планински бази с продължителност 5 дни /4 хранодни/- 2 пъти х 3 групи х 30 ученика + 2 ръководители, В лагерите се провеждат Фотопленери, Работилници за идеи, Велопоходи с познавателна цел, спортни и увеселителни дейности. За участниците в лагери се закупуват спортни екипи / анцунзи и раници с логото на проекта.
Подготовка на дейността 1-3 месец;
Изпълнение: 4-21 месец по разработен график |
141 288.00
|
140 099.99
|
Психологическа диагностика на деца и ученици от маргинализирани общности, в т.ч. роми. Тренинг за формиране на социални умения и мотивация за учене при деца и ученици. Кариерно консултиране и професионално ориентиране на ученици в гимназиален етап. : Цел на дейността:Повишаване качеството на обучение и подобряване на резултатите от него в детските градини и училището чрез предоставяне на допълнителни психологически и образователни услуги. Скрининг и диагностика за деца и ученици от маргинализирани общности, в т.ч. роми. Оценка на интересите и професионалната насоченост на ученици от целевите групи в гимназиален етап. Формиране социални умения и мотивация за учене през целия живот.
Високо квалифицирани психолози със стаж над 7 години в образователната система, прилагат 3 специализирани програми за
ПСИХОЛОГИЧЕСКИ СКРИНИНГ И ДИАГНОСТИКА към деца и ученици от маргинализирани общности, в т.ч. роми Резултатите от тях имат характер на оценка "на входа" и "изхода"- обективни данни за ефекта от прилаганите традиционни и иновативни форми на образование в интеркултурна среда.:
1.В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ и НАЧАЛЕН ЕТАП в училище се извършва Скрининг и диагностика на детското развитие. С набор от тестове се извършва индивидуално измерване на степента на развитие на емоционалните и когнитивни процеси при деца от целевата група. Резултатите се съпоставят със стандартите за съответната възраст. Скринингът се прилага 4 пъти в рамките на проекта при 80 деца от целевите групи. Ще бъдат изготвени препоръки към родители и учители за развитие на изявени способности/мерки за преодоляване на дефицити и образователни трудности.
2. ЗА ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП 5-7 се извършва индивидуална оценка на училищната тревожност при ученици от целевите групи. Прилага се 4 пъти в рамките на проекта при 20 деца. Отразява общото емоционално състояние на детето, свързано с различни форми за изява в училищния живот, фрустрация и потребност от успех, самоизява и инициатива, страх от проверка на знанията и несъответствие с очакванията на другите, приспособимост към ситуации на стрес. Изготвят се препоръки към родители и учители за преодоляване на негативни състояние свързани с училищната тревожност.
3. В ГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП 8-12 клас С набор от кариерни тестове и въпросници се извършва Оценка на интересите и професионалната насоченост на личността на общо 50 учениците от целевите групи. С всеки от тях се провеждат 4 срещи по 1 астрономичен час с психолог за кариерно консултиране и професионално ориентиране и се изготвя план за действие - стъпки към придобиване но по-висока степен на образование, квалификация, търсене на работа и др. Предоставя се психологическа подкрепа и консултиране при създаване на лично портфолио с необходими документи за обучение и работа.
ТРЕНИНГ ЗА ФОРМИРАНЕ НА СОЦИАЛНИ УМЕНИЯ : Чрез усвояване на умения за ефективно общуване, познаване и спазване на правила, бързо и адекватно ориентиране и реагиране в нова среда и в ситуации на риск, се извършва подготовка на деца и ученици от различни социални и етнически групи за успешна социализация и приспособяване към училищна среда като превенция на отпадането от училище и възпитаване на емоционално интелигентни личности с висока степен на поведенчески самоконтрол.
1. С ДЕЦА В ПОДГОТВИТЕЛНИ ГРУПИ И В НАЧАЛЕН ЕТАП - Групова работа - 10 астрономични часа/20 учебни часа х 30 минути/ насочена към изграждане на социална и емоционална готовност за учене и преход към училищно обучение. Провежда се с общо 120 деца в рамките на проекта - 12 групи х 8-12 деца /6 подготвителни гр. в ДГ и 6 гр. начален образователен етап/
2. С УЧЕНИЦИ В ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП - Групова работа - 10 астрономични часа, насочена към изграждане на позитивни нагласи, техники за общуване и екипно взаимодействие в обществото и училищната общност. Провежда се с общо 70 ученици в рамките на проекта - 7 групи х 8-12 участника.
3. С УЧЕНИЦИ В ГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП - Групова работа - 10 астрономични часа, насочена към формиране мотивация за учене през целия живот и активно поведение на пазара на труда.Провежда се с общо 80 ученици в рамките на проекта - 8 групи х 8-12 участника.
Подготовка на дейността 1-2-месец;
Изпълнение: 2-21 месец по разработен график |
41 646.82
|
29 313.72
|
Академия за родители.: Цел на дейността: Работа с родители за насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията.
Дейността включва цикъл от обучения за повишаване на информираността на родителите/настойниците , насърчаване участието им в образователния процес, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различията. Двама високо квалифицирани психолози с над 7 годишен стаж по специалността разработват програма, работни материали и провеждат групови семинари за общо 120 родители на деца и ученици в двете детски градини и ученици в училището. Програмата за обучение на родители е с продължителност - 16 астрономични часа. В рамките на проекта се формират 6 обучителни групи х 20 родители/ 2 обучителни групи за родители на деца в детската градина, 2 обучителни групи от родители на ученици от начален етап, 1 обучителна група за родители на ученици в прогимназиален етап и 1 обучителна група за родители на ученици в гимназиален етап. Във всяка обучителна група поне половината участници са родители от маргинализирани общности , в т.ч. роми. Програмите на обученията са съобразени с с възрастовата група на децата и учениците и са базирани на следните основни теми:
1.Защо родителите се нуждаят от обучение;
2.Децата / тинейджърите на новото време;
3.Основни потребности на децата/ тинейджърите;
4.Формиране на доверие;
5.Емоционално свързване ;
6.Пълноценно общуване ;
7.Опознаване на света;
8.Стимулиране и "заучаване" на мотивация за учене през целия живот;
9.Външен контрол върху поведението и справяне с емоционални кризи;
10.Правила и норми ;
11.Самоконтрол;
12.Родителски отговорности;
13.Конфликти между деца и родители;
14.Детето и детската градина/ Ученикът и училището;
15.Толерантност и приемане на различията ;
16.Ползите от ранното развитие и образование и ученето през целия живот.
Подготовка на дейността 1-2-месец;
Изпълнение: 2-21 месец по разработен график |
7 896.05
|
6 730.14
|