Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи чрез услуги в домашна среда. Дейността включва предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, които да осигурят непрекъснатост на грижата, чрез участие на различни специалисти и заинтересовани лица, утвърждаване практиката на предоставяне на комплексна грижа чрез предлагане на междусекторни услуги. Община Ботевград осигури патронажна грижа за нуждаещи се лица чрез проекти по Компонент 2 и Компонент 3 на процедурата по ОП РЧР. Конкретните дейности ще бъдат с продължителност 13 месеца като първият месец се предвижда да се осъществят подготвителни дейности. Същинската дейност по предоставяне на патронажна грижа ще бъде с продължителност 12 месеца. Дейностите, които ще обхване патронажната грижа, са следните: поддържане на личната хигиена на потребителите;поддържане на хигиената на дома; при необходимост приготвяне храната на потребителя; придружаване при разходка, посещение при лекар. Лицата ще имат достъп и до доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). За изпълнение на дейността община Ботевград ще извърши процедура по наемане на персонал на длъжности „специалист социални дейности“, „експерт – консултант“ „домашен санитар“,”медицинска сестра в домашни грижи”, „технически сътрудник“, „шофьор”. Съобразно бюджета ще бъдат наети поне 20 лица в рамките на дейността по предоставяне на патронажна грижа. В рамките на единната ставка общината предвижда да закупи работно облекло, дезинфектанти, медицински изделия и лични предпазни средства, необходими за обезпечаване на противоепидемичните мерки на лицата, наети да осъществяват патронажната грижа; пътни разходи на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата; материали и консумативи за предоставяне на услугата. Ангажираните лица с патронажната грижа ще бъдат обучени съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Обучение ще се прилага само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти независимо от източника на финансиране. За лицата ще се предоставя супервизия, която може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се консултиране за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Условие при осъществяване на дейността ще бъде, супервизията да гарантира индивидуалния подход и да се осигури дискретност на работата. След проведената индивидуална или групова супервизия ще се изготвят протоколи. 0.00 190 307.93
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: Целта е да се предостави подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. За изпълнение на дейността ще се обхванат пет социални услуги: Дневен център за деца и младежи с увреждания с капацитет 20 места, Дом за стари хора с капацитет 60 потребители, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с умствена изостаналост – 2 броя с общ капацитет 28 потребители и Център за социална рехабилитация и интеграция с 30 потребители. Персоналът на услугите е 90 лица. Допълнително ще се наемат поне 10 лица, като работното време /пълно или непълно/ ще се определи в зависимост от епидемиологичната обстановка и потребностите на услугите от персонал, ангажиран с допълнителни дейности, произтичащи от COVID-19. Допълнително наетите лица ще изпълняват следните дейности, които до момента не се осъществяват в ДДД: - „Хигиенист” - осъществява постоянна дезинфекция на сградния фонд на делегираната услуга вътре в социалната услуга – стаи на потребители, санитарни помещения, кухненски блокове, коридори и други. - „Чистач” - осъществява постоянна дезинфекция около сградния фонд на делегираната услуга в дворните пространства на социалните услуги. В рамките на бюджета за COVID-19 са предвидени средства и за Асистентската подкрепа, която от 2021г. е делегирана дейност. Планираните средства са разпределени по следния начин: 45 981.91 лв. лв. за осигуряване на ЛПС, материали и консумативи, въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд, тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Сумата от 143 355.36 лв. е предвидена за възнаграждения на наетите лица за превенция на COVID-19. Сумата от 22 851.44 лв. лв. е предвидена за непреки разходи. Възнагражденията на лицата ще бъдат формирани съгласно МРЗ, като те ще работят на трудов договор. 0.00 150 548.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.