Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

В дългосрочните и краткосрочни планове на ръководството на "Аркус-строй" ЕАД стои непрекъснато усъвършенстване на условията на труд във фирмата.
Настоящото проектно предложение адресира сходни цели, както тези залегнали в стратегията на фирмата. Проектът има за цел да се постигнат по-високи стандарти на трудовата дейност чрез подобряване на условията на труд и параметрите на работната среда. Общата цел ще бъде постигната чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места, да осигури устойчива заетост и да повиши удовлетвореността от работата на служителите.
Постигането на целите ще бъде гарантирано от изпълнението на предвидените дейности по проекта, а именно:
- организация и управление;
- разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси;
- оптимизиране на здравословните и безопасни условия на труд, постигнато чрез осигуряване на средства за колективна защита и закупуване на ЛПС и специално работно облекло.
- осигуряване на социални придобивки за работещите във фирмата.
Изпълнението на дейностите ще допринесе за повишаване на производителността на заетите в предприятието работници и служители.Очакваният ефект върху целевите групи по проекта e подобряване на условията на труд на работното място, чрез повишаване нивото на сигурност, безопасност, комфорт и общ стандарт на заетите в предприятието. Участниците в проекта ще подобрят професионалния и здравния си статус. Директните ефекти върху целевата група са осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост за по-дългото оставане в заетостта на 14 лица над 54г., намаляване на трудовите злополуки и професионални заболявания, намаляване на инцидентите на работното място, осигуряване на възможност за социални придобивки на служителите, както и подобряването на качеството на производствения процес.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на контрол и управление на проекта: Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране на проекта. С оглед обезпечаване изпълнението на настоящия проект и с цел създаване на необходимите предпоставки за ефективно проектно управление, "Аркус-строй" ЕАД ще сформира екип за управление на проекта, съставен от специалисти с адекватно на предложените им по проекта длъжности и образование, с дългогодишен специфичен професионален опит, както и със задълбочени познания по отношение на спецификата на дейността на фирмата. Екипът за управление ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител с вменена финансова отговорност. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Основни функционални характеристики на екипа ще обхващат: - да ръководи цялостното изпълнение на проекта; - да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; - да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; - да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; - да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; - да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; - да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; - да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; - да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; - да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; - да организира и съхранява документацията по проекта; - да организира счетоводната отчетност по проекта; - да изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; - да използва финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; - да координира финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап; - да организира съхранението на финансовата документация по проекта. 13 367.41 13 367.41
Осигуряване на публичност и визуализация: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. "Аркус-строй" ЕАД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 2 690.00 2 600.00
Внедряване на нови системи, практики и модели за управление на човешките ресурси: Целта на дейността е повишаването на заетостта и раз-е на ч. ресурси в "Аркус-строй" . Дейността е насочена към цялостна оптимизация на у-то на чов. р-си, което е част от дългосрочната стратегия на фирмата. 29 600.00 29 500.00
Осигуряване на средства за индивидуална защита, чрез закупуването на ЛПС и СРО: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието. Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа ЛПС и СРО ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Целевата група по проекта ще бъдат: Зам. директор - 1 бр.; Р-к Строителство - 5бр.; Автомеханик - 1бр.; Шофьор спец. тов. автомобил - 4бр.; Шофьор самосвал - 2бр.; Шофьор тов.автомобил над 12т. - 2бр.; Шофьор тов. автомобил - 1бр.; Машинист ПСМ - 2бр.; Общ р-к, промишленост - 2бр.; Механик пром.оборудване - 1бр.; Организатор експедиция - 1бр.; Оператор ПСМ - 1бр.; Координатор прераб.промишленост - 1бр.; Обслужващ р-к пром.пр-во - 1бр.; Техник ел.машини и апарати - 1бр.; Машинен оператор ТМСИ - 1бр.; Шлосер - 1бр.; Р-к ремонт и поддръжка - 1бр.; Специалист УЧР - 1бр.; Старши администратор - 1бр.; Организатор пр-во и добив ин. м-ли - 1бр. Работещите в "Аркус-строй" ЕАД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на ЛПС и СРО е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с динамичните нива на конкурентност насърчаването към заетостта чрез осигуряването на СРО и ЛПС-та е от изключителна важност, затова като отговорен работодател "Аркус-строй" ЕАД предвижда, като част от целевата група и административния си персонал. Във връзка с реализацията настоящата проектна дейност, "Аркус-строй" ЕАД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. С доставката на ЛПС и СРО (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. 29 948.00 29 718.00
Осигуряване на средства за колективна защита: Поради естеството на работа на фирмата, през голяма част от времето вратите на складовите помещения стоят отворени, за да се извършват обичайните товаро-разтоварни дейности в тях, свързани главно с превозването на необходимите за съответния обект материали. Това води до значителна топлозагуба в съответните помещения и прави трудно, почти невъзможно, поддържането на постоянна оптимална температура в тях. През зимните месеци често в складовите помещения нормативно установените граници на микроклимата са на ръба на допустимото.През летния период пък температурите са много високи и често се превишават нормативно установените граници за тях. Този факт от своя страна влияе неблагоприятно на работната среда, тъй като е предпоставка за неблагопрятен микроклимат в складовите помещения на кандидата, в които обичайно извършват своята дейност не малка част от служителите. Това е констатирано и при извършената оценка на риска в предприятието. Друга негативна последица от това състояние на помещенията е значително високото потребление на електрическа енергия, за да се осигуряват максимално близки до оптималните температури в тях. Всичко това обуславя необходимостта от предприемане на мерки за целогодишна защита от неблагоприятен микроклимат в складовете на фирмата. Най-силно застъпено тази нужда е в производствената база на фирмата, намиращи се село Козаревец, тъй като именно в нея минава основният стокообмен, с който е свързана основната дейност на фирмата и това от своя страна налага непрекъснато отваряне и затваряне на немалките по размер врати на обособените производствени помещения. В тези помещения осъществяват трудовата си дейност немалка част от служителите на Кандидата. Помещенията са пропорционални и спрямо рзмерите им са предвидени въздушните завеси да са с височина на тавана до h = 4 m, а дължина на завесата да е с размери L = 2 m. Планирани са закупуването на 4 броя завеси, с които ще бъде осигурена оптимална защита от неблагоприятен микроклимат в производствените помещения на фирмата и ще се осигурят най-необходимите към момента средства за колективна защита. Също така ще бъдат съобразени със спецификата на помещенията в производствената база. Благодарение на изпълнението на проектната дейност ще се постигне подобряване на условията на труд и на здравния и професионалния статус на служителите. Целта на поставените завеси е чрез тях да се предотвратят топлинните загуби при климатизацията на помещенията, когато вратата се отваря. Те ще бъдат с двустепенен електрически нагревател, което ще позволи по-бързото нагряване и охлаждане, което също така ще свидетелства за опримизиране на енергийния разход. Освен от навлизане на студен / топъл въздух, въздушните завеси също ще предпазват от навлизането на насекоми в помещенията, а също така и замърсявания и частици, които се пренася с вятъра.Въздушните завеси, които ще се закупят ще бъдат достатъчно мощни, за да може въздушният им поток да достига пода и по този начин да се осигури най-високо ниво на защита от неблагоприятен микроклимат в произодствената база на фирмата. Въздушните завеси, които ще се закупят ще бъдат от висок енергиен клас. Освен това те разполагат с превключвател, който включва и изключва уреда, когато вратата, над която е монтиран е съответно отворена или затворена. Всичко това е в пълен унисон с един от трите основни хоризонтални принципа– устойчиво развитие, тъй като ще доведе до драстично намаление на разходите за електро енергия, ще окаже благоприятно влияние върху околната среда, ресурсната ефективност и смекчаване на изменението на климата. В складовите помещения се съхраняват и лесно запалими горивно-смазочни материали и електрически машини, което налага монтиране на пожароизвестителна инсталация, с цел своевременното известяване и навременната намеса при евентуално възникване на пожар 29 670.00 29 600.00
Осигуряване на социални придобивки за заетите лица във фирмата: Проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването социална придобивки за работници и служители, под формата на многофункционални контейнери за отдих, хранене и почивка. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в "Аркус-строй" ЕАД. По проекта са идентифицирани нуждите и потребностите на заетите в предприятието лица. Като предпоставка за планираните по дейността контейнери за почивка, отдих и хранене са следните: 1. Добивът и преработката на инертни материали, влагани като съставни материали в бетонните смеси, употребявани при строителството на сгради и строителни съоръжения се осъществява с мобилна преместваема трошачно-миячна сортировъчна инсталация в с. Козаревец, Община Лясковец. Тя е разположена в землището на селото, на няколко километра от основната площадка. В непосредствено съседство е изграден и бетонов възел. Обектите са в полето, без постройки и инфраструктура. За тази площадка се предвижда закупуването на малък контейнер за отдих и почивка - 1 брой. 2. Дружеството притежава и производствена база в с. Козаревец, Община Лясковец с необходимата материално-техническа база - лека , с 3 производствени сгради, тежка механизация, машини, съоръжения, оборудване и транспортни средства за осъществяване на дейността си. Едното хале в момента е в процудура за сменяне на предназначение с цел изгражане на металообработващ цех. От съществуващите сгради се използва основна автоработилницата-хале, оборудвано с металообработващи машини и приспособления за поддръжка на транспортните и пътностроителните машини. Липсват бани, тоалетни и битовка. За тази площадка се предвижда среден контейнер за отдих и почивка - 1 брой. 3. Дружеството притежава и мобилна строителна бригада. При работа по външни обекти често липсва места за почивка и хранене. Поради тази причина е предвиден среден контейнер за отдих, почивка и хранене - 1 брой. Предвидените за закупуване по дейността три броя многофункционални контейнери за отдих, хранене и почивка ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Едновременно с това ще се спомогне за осигуряването на една по-благоприятна и по-качествена работна среда работещите в дружеството. Към настоящия момент дружеството е обезпечило нуждите единствено на административния си персонал, като е съзадало обособено място за почивка в административната си сграда. Планираните социални придобивки за останалите от целевата група са спомогнат за чувствителното подобряване на условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Осигуряването на социална придобивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. 29 805.00 29 750.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.